Eivät siis kuitenkaan olleet UIA:n koneita? Suunnitelmissa on nimittäin nyt marraskuuksi matka Kiovaan ja siitä edelleen Pripjatiin. Ja jotta ei tarvitsisi puolta päivää jumittaa jossain Riikan kentällä niin mahdollisesti joutuu käyttämään ukrainalaista lentoyhtiötä. Arveluttaa tosin hypätä sellaisen kyytiin. Pysyyköhän ne edes ilmassa? *sigh*
Kyllä ne pysyy ilmassa, toissa viikolla lensin UIA:n Embraer 190:llä (en huomaa mitään eroa esim. Finnairin vastaaviin), suurin osa koneista on ihan moderneja ja asiallisia. Tosin viime viikolla kohdalle osui kohta museorekisteri-ikäinen 737-300, jota ei ainakaan sisältä oltu kyllä modernisoitu. Mutta oikein nätisti ja pehmeästi sekin lensi ilman mitään ongelmia, ei voi kuin suositella. Positiivista UIA:lla on erittäin kohtuulliset hinnat skybistro-tarjonnassa. Boryspilin kenttä on ihan ajanmukainen ja asiallinen myöskin - jonka yhdistää Kiovan kaupunkiin ilmeisesti koko maan ainoa hyväkuntoinen tie.
Toisekseen Ukrainahan on Antonovin kotipaikka, että eiköhän ne siellä yhtä ja toista ymmärrä lentokoneista.
Oikeastaan ainoa kone jossa on hirvittänyt koskaan oli taannoin Shanghai airlinesin vanha Boeing 757, jota ei varmaan kyllä ollut pahemmin koskaan huollettu eikä korjattu, joka paikka repsotti ja roikkui. Hienointa oli se kun jokainen ohikulkeva lentoemäntä huomautti että "sir, put your seatback in the upright position". Ja jokaisen kanssa käytiin läpi miten selkänoja ei pysy ylhäällä kun siihen nojaa - se on rikki, kaput, broken. Dsntwork.