Outoa kun mietitään kalliita läpivalaisukoneita, lentokieltoja epäilyttäville nimille jne. mutta silti noinkin yksinkertainen perusasia jää hoitamatta.
Osaako joku sanoa onko matkalaukkuni ns. tulilinjalla kun matkustan British Airwaysilla? Käyttävätköhän samoja laukunheittäjiä kuin Finnair?
Sopinee ketjun aiheeseen joten kerrotaan juttu täälläkin. Minulle lentoturvallisuus on kaikkine naurattavina sääntöineenkin kunniakysymys ja varsinkin nuo nesteisiin liittyvät asiat koen läheisiksi. ...
Iltapäivälehdet ovat näköjään ryhtyneet tukemaan kotimaista lentoyhtiötä. Nyt uutisoidaan varmasti jokainen Ryanairin lennolla tapahtunut hässäkkä - oli kyseessä sitten kiitoradalla liukastelu tai kuten nyt, moottorin sammuminen.
Meillä kävi emännän kanssa viime syksynä Rooman Ciampinon kentällä siten, että kumpikaan ei tajunnut jostain syystä ottaa käsimatkatavaroissa ollutta neste-minigrip-pussia ulos laukusta, niin kuin se ohjeiden mukaan kuuluu. Sikäli hauskaa, että sama virhe sattui molemmilla meistä samanaikaisesti, vaikka molemmilla on melkoisen paljon lentoja takana, ja tuo toimenpide on pitkälti rutiininomainen. Turvatarkastuksen kaveri ei edes kysynyt nesteistä, eikä maininnut mitään siitä, ettemme ottaneet niitä ulos laukuista. Tajusimme molemmat heti metallinpaljastimen takana, että nesteiden näyttö unohtui, ja otimme ne laukuistamme ja vilautimme niitä turvatarkastusmiehelle. Hän vaan nyökkäsi naureskellen ja huusi "Grazie!".
Ei tuokaan oikein vakuuttanut.
Itse olen viimeisen joulu-tammikuussa lentänyt neljä erillistä meno-paluu lentoa Vantaan lentokentän kautta. Yksi näistä oli Finnairilla. Arvatkaapa minkä lennon yhteydessä tuli haettua matkatavaroiden jäljituslomakkeet.
Vakavammin puhuen, jos osapuolet eivät saa mitään järkevää aikaan, niin menköön minun puolesta nurin koko lafka. Sairaat organisaatiot on joskus saattohoidettava pois.
Iltapäivälehdet ovat näköjään ryhtyneet tukemaan kotimaista lentoyhtiötä. Nyt uutisoidaan varmasti jokainen Ryanairin lennolla tapahtunut hässäkkä - oli kyseessä sitten kiitoradalla liukastelu tai kuten nyt, moottorin sammuminen.
Finnairin plus pisteistä, jos varaan koko perheelle liput Pekingiin,
saanko kaikki plus pisteet omalle kortilleni, vai pitääkö perheenjäsenten
hakea oma plus-kortti?
SGD,
Mutta Wienissä on kylläkin turvatarkastus portilla ja siellä on yksi linja aina per portti. Jos on kiire niin siellä voi käydä ns vanhanaikainen. Kippari toteaa että nyt on meidän slot-aika ja sitten mennään,vaikka muutama olisi vielä riiisumassa vöitään jne.