BA:sta on kyllä ikäviä kokemuksia minulla. Oletko kokeillut Virgin Atlanticia? Suosittelen!
Virginin kanssa ongelma on lähinnä se ettei lennoista oikein saisi mitään "plussapisteitä", sen sijaan kun koplaa kaikki lentonsa OW:hen niin hommasta jopa hyötyykin, tätä LHR:n BA-loungesta kirjoitellen. Loistodiili kyllä, ikkunasta voi katsella lentsikoita (prkl vaan kun A380:t ovat kaikki terminaalin toisessa päässä, ettei voi katsella tarkemmin, näytti kyllä CX:n Jumbo kovin pieneltä Qantasin 380:n vierellä portille tultaessa), tarjoilua on ruoasta snackseihin, mutta eritoten lämmin ruoka kyllä lämmittää 10h lennon jälkeen, ei voi paljoa paremmin käyttää plussapisteitään, kun ei palkintolennoissa koskaan ole mitään tolkkua.
edit: Jee, Emiratesin 380 rullaili tuosta edestä, pitäisi varmaan mennä väijymään siltä varalta että vielä nousee ylös kun tuuli on näemmä kääntynyt siten että nousevat nyt tuosta edestä.
StarAlliancesta taas on sellaisia kokemuksia, että kaikki halvimmat lennot ovat jotain helvetin 25%-maili-lippuja, mikä tarkoittaa sitä että keskimääräisestä longhaulista saa about yhtä paljon pisteitä kuin Finskiltä/BA:lta saa jostain Euroopan sisäisestä normilennosta.
2008 Lensin Helsingistä Köpiksen ja Pekingin kautta Wuhaniin (&takaisin) ja pisteitä tästä kertyi yhtä paljon kuin BA:n HEL-LHR-HEL-setistä, turistissa siis molemmat.
Nythän Finski uudisti tasorajojaan, mutta toisaalta yhä on kertomatta sitten tehdäänkö myös noihin lippujen pistekertymiin muutoksia, jos Finskikin lanseeraa 25% liput niin samantien kyllä omalla rahalla (tai työmatkoillakin puhtaasti turistissa) matkustava voi heittää hyvästit loungeille, tasokorteille (jos kaikki menee nappiin, voisi teoriassa olla mahiksia Silveriin seuraavan kertymäkauden aikana kun tiedossa on ehkä isompia settejä) yms.