Yleisesti kommenttina palautteisiinne keskustelupalstan verkkolehden juttujen nostosta: palautteenne on kuultu ja pyritään totta kai viilaamaan tuota toimimaan paremmin.
Tarkoituksena ei ole heikentää kenenkään käyntikokemusta liiaksi, mutta luonnollisesti haluamme nostaa omien sisältöjemme näkyvyyttä. Teemme kaikki sisältömme lukijoillemme ja haluamme että mahdollisimman moni ne myös huomaa.
Jatkoajan alkuaikoihin verrattuna tarjontaa on moninkertaisesti enemmän muiden medioiden taholta. Luotamme omien juttujemme tasoon ja että lukijat eivät pety niitä avatessaan. Mutta valitettavan moni suuntaa verkkolehden etusivulta suoraan keskustelupalstalle.
Ja toisaalta keskustelupalstalta menee enemmän klikkejä UL:n, IL:n, IS:n jne. juttuihin kuin meidän omiin sisältöihimme. Joka nyt tuntuu kummalliselta ja on nyt tuon nostoblokin tuomisen jälkeen muuttunut onneksi paremmaksi, kun sen kautta tulee omille jutuillemme 100 - 200 000 lisälukukertaa viikossa.
Mutta palataan siis aiheeseen kesän aikana ja mietimme parannuksia blokkiin.
Sellaista olisin kysellyt, että mitä kuuluu näille syyskuussa priorisoiduille pelaajien kausi- ja uratilastoille?
Ovat jo testipalvelimella valmiina. Ei ole siis enää kuin ihan päivien päässä, että saamme nuo linjoille. Kaikki tilastoihin liittyvä on osoittautunut haastavammaksi kuin mitä alunperin ajattelimme.
Tässä on selkeästi oltava kyse siitä että päätoimittaja ei luota oman väkensä kykyyn tuottaa sellaista sisältöä joka jo oletusarvoisesti olisi niin korkeatasoista, ettei klikkihuoraamisella pitäisi kalastaa ihmisiä.
Mainoksetkin myydään nykyään niin näkyvästi että kyllähän tosiaan suunta on selkeästi valittu. Klikkihuoraus on pakon tuoma juttu. Jatkuva rahantarpeen kasvu ja toimituksellisen tason lasku. Jollain ne kävijät on saatava.
Päätoimittajalle voit palautteen välittää suoraan, mutta omasta puolestamme voimme vastata, että luotto omaan väkeemme on rajaton.
Sen sijaan lukijat (nekin jotka väittävät ihan päinvastaista, vaikka periaatteet olisivat ylväät) menevät niiden otsikoiden perässä. Amppareiden, Facebookin, Twitterin ja muiden vastaavien lähteiden osuus liikenteestä on hurjassa kasvussa jokaisen median osalla. Ja niitä houkuttelevia otsikoita ihmiset klikkaavat.
Suuntamme on valittu siinä mielessä, että mekin haluamme pysyä jatkossa olemassa. Ilman lukijoita meillä ei ole yhtään lukukertaa, eikä silloin myöskään yhtään euroa toiminnan ylläpitämiseen. Ja verkkolehtemme on se, mikä pitää keskustelupalstan hengissä - ilman verkkolehteä ei olisi keskustelupalstaakaan.
Toimituksellisen tason lasku on totta kai makuasia, mutta meidän mielestämme tasomme on päinvastoin kasvanut joka vuosi, mutta joka vuosi lukijoiden saaminen lukemaan niitä sisältöjä on entistä vaikeampaa.
Longplaylla on promille Seiska.fin lukijoista. Onko se oikein? Ei. Mutta se on lukijoiden valinta. Siinä voi sitten ylpistyneenä vajota merenpohjaan tai yrittää pärskiä vastaan. Jatkoajassa ei ole yhtäkään "katso kuvat!" tai "lue kuka!" tai "OHHOH!" otsikkoa, eikä ole tulossakaan. Mutta taistelussa lukijoista emme aio luovuttaa ja laittaa hanskoja tiskiin.
- Ylläpito