Minusta on piristävää, että Oinonen näkee kirjoitettavia aiheita monissa asiayhteyksissä sellaisessa lajissa kuin jääkiekko. Se kertoo kuitenkin monipuolisuudesta, että juttuja riittää, vaikka ehkä osa palautteen antajista pelkästään hänen kyseenalaistavan tyylinsä vuoksi motkottaa kaikesta. Journalismiin kuuluu kuitenkin olennaisena osana moni laajemmin tarkasteltu asia mistä Oinonen "valittaa". Laajuudella tarkoitan, että ehkä kovinkaan moni ei tarttuisi asioihin, joihin hän tarttuu, kun muilla ei tulisi mieleenkään.
Voin ihan rehellisesti myöntää, että lukemani perusteella virheitä tulee, ja joskus on vähän tyhjästäkin nyhjäisty, mutta se tavallaan kuuluu asiaan. Mitä Oinonen todellisuudessa tekee enemmän väärin kuin edeltäjänsä? Jossain toisessa maailmassa Jatkoaika on jo vuosia ollut menetetty sivusto, vaikka asiat vain käytännössä vanhenevat. Ihmiset näkevät jotenkin menneen aina parempana kuin nykyisyyden.
Jatkoaika olisikin nykyisellään tylsempi lehti, jos juttuja tehtäisiin vain jostain otteluraportoinneista, vaikka toki sivuston historiasta muistan lukuisia hyviä ja asiapitoisia raportteja. Oinonen kuitenkin elää kaiken aikaa hetkessä, mikä kuuluu ammattimaisempaan, ja uskokaa tai älkää, jopa kompromissisempaan lähestymistapaan. Siinä ei ole aina tarkoituskaan kytätä "oikeita" aiheita tai lähestymistapoja, vaan tuottaa nopeasti ja toivon mukaan siltä kantilta ajateltuna niin laadukkaasti kuin mahdollista. Laadusta saa tietysti olla aina eri mieltä, ja joskus ei vain toimi. Mutta minä olen ainakin saanut ajateltavaa, ja niin on moni muukin palautteesta päätellen.
Toki ymmärrän, jos ei miellytä, ei sitten millään, mutta esimerkiksi minua ihan eri sivustolla kerran erään artikkelin jälkeen moitittiin, kun en ollut asiaankuuluvasti rasistinen, mikä sitten silloisen palautteen antajan osalta olisi kuulunut väistämättä asiaan. No, sellainen palaute kertoi itselleni, että meistä jotkut vain ovat luontaisesti kovin vihaisia ja turhautuneita sieluja, jotka eivät siedä "vääriä" mielipiteitä, eivätkä osaa kontrolloida tunteitaan, kun ovat aina itse oikeassa ja muut vain ärsyttävät heitä. Samalla kuvitellaan olevan muita suuremmassa vallassa, vaikka muuta ei ole tehty kuin anonyymisti valitettu. Ja nimenomaan silloin hyökätään persoonaan, kun mitään muuta argumentoitavaa ei enää ole jäljellä.