Keskustelua Jatkoajan kolumneista ja artikkeleista

  • 1 157 170
  • 6 802

Danforth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Luleå HF
Tälläinen amerikkalaislainatermi "teipistä teippiin" ei kuulosta yhtään syötöiltä lapaan, vaan kiekkoilijan potilaskertomukselta, kun ilta toisensa jälkeen fysio teippaa kaverin kasaan että se pystyy vetämään taas yhden matsin.
Vaikkapa ”Suoraan lapaan” toimisi paljon paremmin.
 

Zapp

Jäsen
Suosikkijoukkue
JVDT, Suur-Lukko
Milloin Jatkoaika aikoo korjata virheellisen artikkelinsa "Lukon Tarmo Reunaselle pelirangaistus rasistisesta käytöksestä", kun se pelirangaistus tuli epäurheilijamaisesta käytöksestä? Vastuullisessa mediassa tällaiset on korjattava, ihan perusjuttuja. Klikkejäkö odotatte vai miksi sitä ei voi korjata, ihan tosissani kysyn?
 

Petrell#32

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Mikael Granlund

axe

Jäsen
Oli kyllä vähän sellanen "woke" pähkinänkuoressa. Pyöritään jossan hyvänihmisyyden ympärillä ilman mitään oikeaa sanottavaa, ja lopulta tulemaksi jää sitten vain se, että isompia rangaistuksia pitäisi tulla siitä ettei toisten maailmankuva ole yhtä puhtoisen hyvä kuin kirjoittajalla itsellään.
 

juba

Jäsen
Suosikkijoukkue
ässät
Jos jatketaan samalla linjalla niin osaa pelaajista ei kannata päästää enää ollenkaan kaukaloon ellei Reunasen sanominen ollut jotain ihan uskomattoman ainutlaatuisen kuvottavaa ja omituista.

Nyt olisi hyvä liigan tehdä joku linjaus, jolla kerrotaan saako henkistä sodankäyntiä käydä.
 

disco-stu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JK Mylly
Siis vittu mitä paskaa. Uskomattoman puusilmäinen ja yksiselitteisen onneton tekele, missä ei ole mitään logiiikkaa. Vähän kuin joku Ilkka Kiven twiitti. Tää Jatkoajan toimituspuoli on kyllä sellanen farssi, että alkaa hävettää.

Täytyy tehdä kuten moni muu, eli linkkautua suoraan keskustelupalstalle, joka on valovuoden "verkkolehteä" edellä. Pitäkää tunkkinne!
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Eihän Liiga ole kertonut minkäsisältöistä kommenttia Reunaselta on tullut. Huhuja vain liikkuu.

Oinosen juttu nyt oli taas tehty sillä periaatteella, että mennään siltä kohtaa mistä aita on matalin. Hän olisi myös voinut kirjoittaa siitä, miten Lukko hoiti asian, mutta se toki olisi ollut hankalampaa ja tapausta olisi pitänyt punnita eri kanteilta, mikä näyttää olevan nykyihmisille todella vaikeaa.

Tahtoisin kirjoituksen, missä ei tuomittaisi eikä asetuttaisi yläpuolelle.

En oikein saanut kirjoituksen langan päästä kiinni paitsi sen ymmärsin, että toiset ovat tyhmiä ja minä tiedän. No, tätähän tämä nykyisin on. Puolet on valittu.

Tietenkin sitä alkaa pohtia, miksi ihminen julistaa totuuttaan niin jyrkästi, että onko siinä takana jotain, kenties peräti kaapissa tai kellarissa. Onko joskus tullut tummempihipiäistä potkituksi tai kenties on sanottu naseva sana poikaparille. Mistä näitä tietää. Yllä mainitulla koomikollahan on tuommoista taustaa. Sitten hän solahti toiseen ääripäähän. Ei mitään järkeä.
 

Lankershim

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Detroit Red Wings, Los Angeles Dodgers
Koitan kyllä alalla n. 15 vuotta sitten työskennelleenä ymmärtää toimittajien jutut aina jostain näkökulmasta, mutta nykypäivän Jatkoaika tekee sen vähän turhan hankalaksi. Kun ajatusmaailman keskiössä tuntuu olevan tuupata tavaraa eetteriin ihan vain sisällön tuottamisen ilosta ilman sen kummempaa pohdintaa - saati laadunvalvontaa - niin laatu tuppaa laskemaan usein hyvin paljon. Ylempien postausten tapaan itsekään en oikein löydä Oinosen jutusta punaista lankaa, tai oikeastaan edes sitä, mitä mieltä toimittaja asiasta on. Muutama yleinen, kantaaottava kommentti asiasta löytyy, mutta mitään kirjoitusta yhteen sitovaa asiaa en nopealla vilkaisulla siitä löydä. Kaikki artikkelit tai kolumnit eivät tietenkään voi onnistua, mutta tästäkin aiheesta olisi vähän tarkemmalla kammalla saanut paljon osuvamman kirjoituksen.
 

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Yllättäen siellä Oinonen ratsastaa "minä olen parempi ja jääkiekko ja sen ihmiset pahoja"-asialla. No tulee vielä vähemmän luettua verkkolehteä, kun näitä pusketaan enemmän ja itse jääkiekko ja siitä raportointi jää vähemmälle.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Hyvesignaloinnin mestari iskee taas. Pystyi jo arvaamaan otsikosta kuka tämän oli kirjoittanut.
 

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Wennström ei taida pitää jatkoaikaa mediana tai asiallisena tahona, kun viikon pohdinnoissa median ja asiallisen tahojen korjanneen Reunasen tapauksen syyn. Silti Jatkoajassa löytyy uutisotsikko Reunaselle pelirangaistus rasistisesta käytöksestä ja itseasiassa uutisessa on vain muokattu tieto jäähyn syystä.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Tässä muuten hyvä kolumni/ kommentti samasta aiheesta. Näkemystä löytyy ja asia käsitellään perinpohjaisesti. Aivan on itsekritiikkiäkin. Tähän ei tarvita työtä Ilta-Sanomissa eikä mitään ihmeitä, normaalia ajatustyötä vain, johon pystyy ilman rahallista korvaustakin.

 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat

Hieno kannanotto Wennströmiltä. Tällaista lisää.

Erinomaista, että Wennström kirjoitti ja erinomaisesti kirjoittikin. Ei mitään hyvesignalointia vaan täyttä asiaa. Mielestäni on tärkeää, että näin merkittävässä asiassa ei laiteta kirjoittamaan jotain moraalimouhoajaa, vaan sellainen, joka ei nostaa itseään asian ylle tai argumentoi jotenkin nolosti ja myötähäpeää tuottavasti, jolloin joku voi erehtyä luulemaan, että asia ei olekaan merkittävä. Näissä asioissa hölmöjen on syytä pitää turpansa tukossa.

Kiitos, Antti Wennström.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Wennströmin kolumnissa asia on aivan oikea, mutta kirjoitustyylissä on jotain on nälvivää ja katkeraa. Minusta olisi ollut paljon tyylikkäämpää, jos Pulkkinen olisi tyrmätty kylmän viileästi pelkillä faktoilla. Ne ovat niin pahasti häntä vastaan kuitenkin.

Tuo Pulkkisen Teemu- ja Pulkkisen poika-lällättely on kömpelöä harrastelijakirjoittajan tunnekuohua, joka vie tehoa itse asialta. Pulkkinen on suomalaisessa jääkiekossa persona non grata, ja häntä pitäisi käsitellä kylmästi ja jäätävästi ja hänen valintojaan kyseenalaistaen. Tuollainen katkeran syyttelevä tyyli kuuluu keskustelupalstoille, muttei journalistisiin teksteihin.

Ja korostetaan nyt vielä, että itse asiasta olen täysin samaa mieltä kuin Wennström, enkä ole tässä Pulkkisen ratkaisuja puolustelemassa. Niitä ratkaisuja voisi vain arvostella paljon tyylikkäämminkin kuin lällättelemällä.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Ei tuo kirjoitus minun mielestäni palvellut kyllä yhtään mitään tarkoitusta.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Ei tuo kirjoitus minun mielestäni palvellut kyllä yhtään mitään tarkoitusta.
Nosti Pulkkisen vielä paremmin tikunnokkaan. Itse toivon Pulkkiselle, Pressille ja Klokille (sekä monelle muulle) pelkkää pahaa. Lukon palstalla nuo kaksi viimeistä on aika kattavasti tuomittu ”from hero to zero”.
 

Laudo

Jäsen
Venäläisten kanssa ei ole ikinä tultu toimeen. Kolmesataa vuotta sitten nostivat meidän päitä kirjaimellisesti tikun nokkaan kun olivat ensin raiskanneet, kiduttaneet ja tappaneet lähiomaisten silmien alla. Näitä ovat sankaritarinoina pitäneet. Eräänlainen sankaritarina tämäkin.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Viimeksi muokattu:

Mane

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Kyllähän Sveitsiin ja Saksaan kelpaa nämä kaikki KHL-miehet ihan normaalisti ja myös Tsekkiin tällaisia pelaajia on siirtynyt ja toki yksi jo kotimaiseen Liigaankin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös