Keskustelua Jatkoajan kolumneista ja artikkeleista

  • 1 154 456
  • 6 802

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
Liigapörssin mainosartikkeli on merkitty mainokseksi jutun ingressissä, leipätekstin alussa ja some-jaoissamme. Mielestämme ei ole mahdollisuutta, että lukija ei huomaisi noita mainosmerkintöjä - tai varsinkaan, että mitään olisi naamioitu.

Tässä palstalle jaossakin näkyy käyttäjälle "Mainos"-merkintä.

Matti Liljaniemi
Mikä tahansa vastuullinen media saisi tuollaisesta uutisoinnista Julkisen sanan neuvoston langettavan päätöksen. Etusivulla ei näy millään tavalla, että juttu on mainos, vaan se selviää vasta, kun on klikannut jutun auki.
 

nikozwan

Jäsen
Omalta kannalta heikko päätös. Itsellä on harvoin aikaa katsoa pelejä nykyään, joten olen tykännyt lueskella otteluraportteja, mutta ymmärrän kyllä että olen tässä asiassa vähemmistöä. Ilmeisesti klikkejä ei ole kertynyt tarpeeksi. Omalta osalta tämä valitettavasti kyllä vähentää Jatkiksen käyttöä.
 

Beukeboom

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät / Mamba!
Se mikä aikanaan sai lukemaan Jatkoajan verkkolehteä, oli hyvin tehdyt haastattelut pelaajista ja muista hahmoista, joista harvoin sai lukea muuta kuin nimen kokoonpanoissa. Muistan esim 20 vuoden takaa juttusarjan liigan ulkomaalaisista, jossa mm Brett Harkins kertoi urastaan ja taustoistaan hyvin mielenkiintoisesti. Noita juttuja ei isommat perinteisen median julkaisut oikein tehneet, mutta koska Jatkoajan lukijakunta oli laji-ihmisiä, oli niille kohderyhmää.

Ei minua ainakaan kiinnosta lukea toimittajien mielipiteitä asioista, etenkin kun tuntuu että heissä on entistä vähemmän aidosta lajia tuntevia. Ja haastattelut ovat nykyään tasoa "Pelaaja X on innoissaan pelatessaan seurassa Y" -itsestäänselvyyksiä ja latteuksia.

Siksi tallennettu URL:ni johtaakin suoraan palstalle.
 

Valajas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Bolts, Yanni Gourde
Heikointa antia ovat puhtaat provo-otsikot ja mielipidejutut, joissa on yritetty väkisin hakata joku yhteiskunnallinen näkökulma tai ongelma lätkän kontekstiin. Mieleen on jäänyt juttu, jossa verrattiin jotain NHL-jengin joukkueen sisäistä hierarkiaa ja pukokoppikulttuuria sairaalamaailman toimintatapoihin.

Juuri näin. Lisätään listalle vielä artikkeli jossa verrattiin kiekkomaailman "trash-talkia" ja väkivaltaa työpaikkakiusaamiseen. Kyllähän tuon nyt jollain tavalla ymmärtäisi jossain iltasanomissa, mutta kun jatkoajan kohdeyleisö on pitkälti meitä 30+ v itse kiekkoa pelanneita jermuja. Väkisin koitetaan luoda yhteiskunnallisia konteksteja ja esiintyä jonain jääkiekon ja sen kulttuurin kritisoijina. Perinteinen yritetään miellyttää kaikkia, joka ei miellytä kuitenkaan ketään asetelma.
 

regularflex

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Hei @Toimitus

Tuossa tänään julkaistussa Ässien pelaajakartasta kertovassa jutussa on pari virhettä. Karri Kivi on merkitty valmentajaksi Härkälän sijaan ja Lenni Hämeenaho on pelannut Porissa pääasiassa aina oikeassa laidassa eikä vasemmassa.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Hei @Toimitus

Tuossa tänään julkaistussa Ässien pelaajakartasta kertovassa jutussa on pari virhettä. Karri Kivi on merkitty valmentajaksi Härkälän sijaan ja Lenni Hämeenaho on pelannut Porissa pääasiassa aina oikeassa laidassa eikä vasemmassa.
On kyllä onnistuneesti vedetty, pelaajakartassa päävalmentajana Karri Kivi ja sitten hetkeä myöhemmin julkaistaan päävalmentaja Jere Härkälän haastattelu. Ei helvetti @Toimitus , yrittäkää edes.

Taitaa itse asiassa olla ihan hyvä että niitä otteluraportteja ei tulekaan enää.
 
Viimeksi muokattu:

Raimoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers, La Albiceleste
Hei @Toimitus

Tuossa tänään julkaistussa Ässien pelaajakartasta kertovassa jutussa on pari virhettä. Karri Kivi on merkitty valmentajaksi Härkälän sijaan ja Lenni Hämeenaho on pelannut Porissa pääasiassa aina oikeassa laidassa eikä vasemmassa.
Ei se menny Analyysissäkään ihan putkeen.

Kanadalainen Martin Lefebvre siirtyi Ässiin Stavanger Oilersista, jossa hän viime kaudella pelasi yli piste per peli keskiarvolla ja voitto Norjan mestaruuden..
(Kopioitu suoraan tuollaisenaan)

Virheitä, jotka oikolukemalla korjais.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Ei se menny Analyysissäkään ihan putkeen.


(Kopioitu suoraan tuollaisenaan)

Virheitä, jotka oikolukemalla korjais.
Verkkolehti voisi lopettaa otteluraporttien lisäksi myös analyysien julkaisemisen.
 
Jääkiekkoon erikoistunut verkkolehti joka ei enää tee otteluraportteja kotimaisen jääkiekon pääsarjasta.

Vittu mitä komediaa :D Koko verkkolehden voisi lakkauttaa.

Jos ei ole tekijöitä eikä lukijoita, niin miksi ruokkia rampaa ankkaa?

Ainakin minusta täysin odotettu päätös lopettaa ne täysin väkisin jo useamman vuoden ajan väännetyt raportit. Lopulta kukaan tuskin jää kaipaamaan.

Kyllä mä itse verkkolehdelle näen tilausta. Ei jääkiekosta liikaa kirjoiteta tässä maassa kuitenkaan.
 

Spartacus

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos ei ole tekijöitä eikä lukijoita, niin miksi ruokkia rampaa ankkaa?

Ainakin minusta täysin odotettu päätös lopettaa ne täysin väkisin jo useamman vuoden ajan väännetyt raportit. Lopulta kukaan tuskin jää kaipaamaan.

Kyllä mä itse verkkolehdelle näen tilausta. Ei jääkiekosta liikaa kirjoiteta tässä maassa kuitenkaan.

Näinpä. Jos otteluraporteilla ei ole isompaa lukijakuntaa ja niiden tekeminen vie resursseja siihen nähden kohtuuttomasti, niin silloin ne resurssit kannattaa kohdistaa johonkin muuhun.

Ei minulla ole ollut sinänsä suuresti otteluraporteista valittamista, mutta ovathan ne olleet ihan luonnollisista syistä aika ohkaisia ja nopeasti kokoon kyhättyjä. Jos tällä ratkaisulla voi tehdä parempaa kiekkojournalismia, niin minulle se sopii.

Toki olen siinä mielessä etuoikeutetussa asemassa, että pääosin aina voin katsoa oman jengini pelit joko paikanpäällä, suorana tai tulospiilosta ja Jatkoajan keskustelupalstan HIFK-osio on vilkas ja meistä kirjoittajista huolimatta hetkittäin ihan laadukaskin. Jos seuraisin vaikka KalPaa Helsingistä käsin, niin varmaan kaipaisin otteluraportteja enemmän.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Mikä jatkossa erottaa verkkolehden keskustelupalstasta?
Verkkolehteen voi kirjoittaa yksisuuntaisesti. Palstalla joutuu sietämään myös muiden mielipiteitä.
Ja jos kirjoitat verkkolehteen jotain provosoivaa paskaa ja saat palstalla kritiikkiä, niin aina löytyy eräs muita ihmisiä parempi nimimerkki sinua palstalla puolustamaan. Palstalla vastaava teksti toisi vähintään rikepisteen.
 

Bauer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool
Tämä on ehkä ns. unpopular opinion, mutta sanon nyt kuitenkin. Tässä satunnaisia otsikoita etusivulta:

Markus Hännikäinen seuraa kasvattajaseuransa taivalta – "Huippu-urheilu on sisimmässään kilpailua, ja me tarvitsemme kilpailua"

Korona katkaisi Pathrik ja Ponthus Westerholmin edellisen Lukko-visiitin ja jätti paljon hampaankoloon – "Haluamme jatkaa siitä, mihin jäimme"

Tomi Lämsä sai yllättäen eteensä Lukon tarjoaman sopimuksen ja päätti tarttua siihen – " Jos tilanne ei olisi se, mikä se nyt on, olisin jatkanut Venäjällä"


Kaakon kulmalle paluun tehnyt Santeri Airola toivoo ehjää kautta − "Peleistä ei jäänyt hirveästi käteen Tampereella"

Onko kaikki haastattelujen otsikot pakko laatia samalla tavalla - joku lause ja perään lainausmerkkeihin joku perusquote haastateltavalta. Miksi ei voisi tehdä jännittävämpiä, persoonallisempia otsikkoja? Nämä eivät niin houkuttele lukemaan, koska tulee se vaikutelma, että taas on tulossa jotain perusjargonia, sillä sen tuottamisessa lätkäjätkät ovat mestareita. Jos vaikka pelaaja x sanoo otsikossa, että "voimme voittaa kenet vain" tai "hienoa olla Porissa", niin ei mulla ainakaan tule sellainen tunne, että jaksaisin klikata.
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Olkinuoran viime kauden osalta ei saa tehdä liikaa johtopäätöksiä, toki silti olisi voinut mainita myös erittäin epävarmat MM-kisat
 

Raimoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers, La Albiceleste
Melkoisen kännissä saa olla, jos ei Niklas Rubinia saanut top-5 mahdutettua.

Onko esim. Olkinuora koska viimeksi tehnyt maalin? Kysympä vaan...
 

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Hieman itsekkin hieraisin silmiäni, kun nuoret herrat Jatkola ja Taponen oltiin saatu listoille, mutta Rubinille vain erikoismaininta ja vielä pitäisi olla näyttö päällä.
 
Suosikkijoukkue
Pelicans
Mielenkiintoinen tuo listaus kieltämättä. Rubin top5 ulkopuolella se räikein tietysti.
Sitten on mainittu Karhusen, Malekin ja Svobodan nimet potentiaalisina nousijoina top5 veskareiksi.

Patrikaisesta ei mitään mainintaa, kun samalla Olkinuora on nostettu sijalle 2. Tästä kaksikosta Patrikainen voi hyvinkin olla se ykkösveskari lopulta.
 

IcePhoenix

Jäsen
Suosikkijoukkue
Habs, Kärpät, Kiekko-Espoo
Meinasi kyllä (kuvitteelliset) kahvit lentää näppäimistölle, kun Rubin ei mahdu viime kauden jälkeen TOP-5 veskarien listalle ja mahdolliseksi listalle harkittavaksi ehdotetaan Tomi Karhusta. Vähintäänkin mielenkiintoisia arvioita.
 

axe

Jäsen
Tälläinen amerikkalaislainatermi "teipistä teippiin" ei kuulosta yhtään syötöiltä lapaan, vaan kiekkoilijan potilaskertomukselta, kun ilta toisensa jälkeen fysio teippaa kaverin kasaan että se pystyy vetämään taas yhden matsin.
 

Raimoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers, La Albiceleste
Kotimaisen pääsarjan tuotanto jatkaa laskuaan, mutta kaikkia Euroopan mutasarjoja ehditään ennakoimaan.

Mielenkiintoinen valinta.
 

Zauli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät ja Red Wings

Tulevaisuuden tähtiä – Nämä U20-pelaajat tavoittelevat läpimurtoa Liigassa​


Ja Lenni Hämeenahoa ei listalla vaikka parempi kuin yksikään noista=fail.
 

Stevie Why

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Red Wings, Rams, Blue Jays

Tää on jo vähän vanha kirjoitus päätoimittajalta, mutta tää on valitettavasti tuomittava yhdeksi heikoimmista pääkirjoituksista (edit: itse asiassa ei pääkirjoitus vaan päätoimittajan kolumni) hetkeen.

Miten toimittajat edes voi ottaa ennakoissaan huomioon jotain joukkuehenkeä tai henkilökemioita, kun niistä ei ole jumalauta harmainta aavistusta kenelläkään muulla kuin itse joukkueen jäsenillä, eli valmennuksella tai pelaajilla?

Pietikäisen kausi ei oo vakuuttanut mua ollenkaan. :(
 

Höylä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Miten toimittajat edes voi ottaa ennakoissaan huomioon jotain joukkuehenkeä tai henkilökemioita, kun niistä ei ole jumalauta harmainta aavistusta kenelläkään muulla kuin itse joukkueen jäsenillä, eli valmennuksella tai pelaajilla?
Ei niitä oikein voi ottaakaan huomioon, joten jäljelle jää tulkinta, joka mm. perustuu lähes yksipuoleisesti joukkueiden materiaaliin. Eli ennakot ovat suuntaa-antavia, mutta joissain tapauksissa tulee ennalta odottamattomia muuttujia, joita ei "numeroilla" tai pelaajien edelliskauden pisteillä voi laskea.

Ennakot ovat mielestäni yleensä keskimäärin melko tylsiä, kun joukkueet arvioidaan lähestulkoon pelkästään pelaajamateriaaliin kytkettynä - kun siellä taustalla on tosiaan muitakin (kuten henkisiä) arvaamattomia muuttujia, jolloin yllätyksiä kauden mittaan sattuu. Melkein kuka tahansa meistä osaisi tuolta perinteiseltä pohjalta ennakkoarvioissa heittää kärkipäähän tapparaa ja hifk:ta.

Mielestäni tuo oli uutta ajatusta antava hyvä kolumni, mutta meitä on moneen junaan.. :)
 

Hannutic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Tämä on mielestäni aika omituinen kolumni, mielestäni olisi voinut jättää kirjoittamatta, vaikka onhan tuossa tietynlainen ennustusarvo tietysti.


"...erittäin huono suoritus." " Näillä eväillä pitää yksinkertaisesti kyetä parempaan tulokseen"
Kaipaisin vähän lihaa luiden ympärille.
 

Poro24

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Outo ajankohta julkaista tuollainen artikkeli näin pelipäivän aamuna. Edessä loppuunmyyty kauden avaus, jota ihmiset odottavat aivan pähkinöinä. Sykähdyttävin Mestiksen runkosarjamatsi koskaan. Ikään kuin tässä olisi tarkoitus ollut vain tehdä kiusaa ja masentaa tunnelmaa ja hypeä ottelun ympärillä.

Toki tuo Kiekko-Espoon surkea taloudellinen tulos pitää mielestäni nostaa esille ja syitä siihen olisi mielenkiintoista kuulla, mutta tälläinen artikkeli tähän paikkaan on kyllä... outo.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös