Kenttäkoostumukset kaudella 2022–2023

  • 304 791
  • 2 960
J

Just-Ice-Hockey

Tuossa Liigan myöhemmässä twiitissä on merkityksellinen sana "lisäksi". Motin pääsee siis tarkempaan syyniin.
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Luin jostain päivällä että Muuttinin ratkaisu tulee torstaina. Taitaa olla hyvät löylyt päällä kun kestää.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Miksi minun pitäisi omata sellainen ajatusmaailma, että Salmelainen on kyvytön toimimaan uskottavana urheilujohtajana?
Sellainen vaihtoehto lienee myös olemassa? Hänen näyttönsä omissa silmissäni tähän mennessä puhuvat sen puolesta, ettei hän ole tehtäviensä tasalla. Jokaikisellä kaudella jätetty aukkoja rosteriin. Näin ei pitäisi IFKn resursseilla olla.
Oliko se Lyytinen nyt sitten kuitenkin sellainen pelaaja, joka olisi ehdottomasti pitänyt pitää, vaikka väkisin? Kun olet kuitenkin koko viime kevään ja kesän huutanut hänen paskuuttaan ja turhuuttaan kovaan ääneen. Että olisiko hänet nyt kuitenkin pitänyt sitten pitää, vaikka jokaisen pelin jälkeen hän oli aivan paska illasta toiseen? Vai oliko se kuitenkin koko joukkueen edun mukaista, että päästettiin hänet pois, kun hän selkeästi itse halusi muualle mennä ja hänelle sellainen mahdollisuus tarjottiinkin? Minä olisin pitänyt Lyytisen mielelläni joukkueessa, koska hänessä oli paljon realistoitumatonta potentiaalia. Mutta, jos pelaaja itse haluaa muualle tai kokee, ettei sitä potentiaalia saada kaivettua meillä enää tuloksiksi asti, en näe suurtakaan ideaa sellaista pelaajaa meillä pitää. En edes silloin, kun korvaajaa ei ole heti tuulikaapissa odottamassa. Pahimmassa tapauksessa tällainen pelaaja tai hänen tilanteensa voi myrkyttää koko kopin, vaikka se ei olisi kenenkään tarkoitus, eikä se ole kenenkään edun mukaista. Jokainen edes auttavasti ryhmädynamiikasta ymmärtävä ihminen tajuaa tämän. Ja jos on ikinä toiminut esimiestehtävissä, kykenee ehkä vielä paremmin hahmottamaan koko kupletin juonen.
Kyllä, Lyytinen oli riittämätön rooliinsa ja todennäköisesti myös palkkaansa nähden. Hän oli kaikesta huolimatta VL. Ottaen huomioon, että IFKn puolustuksessa ei ole liikaa VL-pelaajia niin on mielestäni jälleen kerran osoitus Salmelaisen kompetenssin puutteesta, ettei mitään korvaajaa oltu katsottu. Nyt siellä vetää vakiokokoonpanossa kaksi Mestis-tasoista puolustajaa ja Pakarinen puolustajana. Jokainen edes auttavasti joukkueenrakentamisesta ymmärtävä ihminen tajuaa tämän. Lyytisen halu lähteä ei pomminvarmasti tullut yllätyksenä, joten taas on Salmelainen ollut nukkumattina tässä.
Mitä tulee tämän yhden sentterin korvaamattomuuteen, sehän on ihan fakta. Enkä ole sitä koskaan kiistänytkään. Minä haluaisin kuitenkin tietää, ennen kuin haukun kenenkään ammattitaitoa, miksi näin tapahtunut. Minä en nyt vain suostu purematta nielemään sellaista syytä, että Salmelainen ei olisi osannut sille yhdelle korvaajaa hankkia tai ettei hän ymmärtäisi kiekollisen sentterin merkitystä joukkueelle. Onhan hän osannut tämän ko. pelaajankin hankkia ja on varmasti ihan omin silmin nähnyt, mitä se tarkoitti, kun Suomela jätettiin korvaamatta ja miltä pelaaminen näytti, kun tämä nimeltä mainitsematon kiekollinen sentteri oli joukkueessa. Mutta ilmeisesti täällä jotkut siis ihan aidosti luulevat, että he ovat jotenkin poikkeuksellisen tarkkasilmäisiä henkilöitä ja heillä on enemmän ymmärrystä kuin Salmelaisella jääkiekkojoukkueen kasaamisesta.
Mutta, kun tämä ei ole ensimmäinen kerta Salmelaisen aikana, että joukkueessa on sellaisia puutteita, että ne havaitsee myös rivikatsoja. Sen sijaan, että etsii erilaisia selityksiä niin eikö virheiden toistuessa kaudesta toiseen milloin milläkin osa-alueella, ole ihan validia kyseenalaistaa Salmelaisen kyvyt? Sinun näkökulmastasi siis ei ole millään mahdollista, että Salmelainen ei tiedä mitä tekee?
Itse kuvittelin, että kun sitä sentteriä ei heti hankittu, kyse on ollut rahasta ja se sentteri olisi tullut heti verorajalla. Ja että ajetaan esim. alkukaudesta Hirvosta sentteriksi ja sitäkin kautta pelattaisiin aikaa. No, siellä on moni muu pelannut enemmän sentterinä kuin Hirvonen, joten tämän suhteen olin väärässä... Ja kun veroraja tuli eikä sitä sentteriä tullutkaan, uskon, että taustalla on muutakin. On huomioitava sekin, että myöskään muut seurat eivät ole pelaajia kotiuttaneet, vaikka tarvetta on monilla. Jonkinlainen virhe tai vähintäänkin virhearvio tässä sentteriasiassa on hyvin todennäköisesti kuitenkin Salmelaisen osalta tapahtunut. Mutta mulle on hyvin vierasta, että tällaisen asian vuoksi dumaisin ketään ammattitaidottomaksi tai että hänen pitäisi maksaa siitä jopa työpaikallaan.
Olen muistaakseni aiemminkin tätä sinulta kysynyt niin kauanko sinä olet valmis katsomaan tätä virheiden toistamista? Nythän Salmelaisen prosessi viime kauden lopusta alkaen on alkanut vain menemään huonommaksi.
Olen itsekin peräänkuuluttanut Plan B:n, C:n ja D:n perään. Sellaiset pitäisi minunkin mielestäni aina olla. Ja varmaan onkin. Voi kuitenkin olla, että seurajohdon planit ovat erilaisia kuin meikäläisten planit, he kun operoivat ihan oikeassa maailmassa ja heille ei ihan kaikki ole mahdollista, toisin kuin täällä oman elämänsä general managereilla, joille mikään ei ole ongelma ja kaikki hoituu tuosta noin vain. Omaan nenääni haisee, että valmennuksella on hyvin tiukat kriteerit, ketkä joukkueessa pelaavat ja kyllähän sekin Salmelaisen käsiä sitoo.
Kuulostaa erikoiselta, että valmennuksella joka hyväksyi kiekollisiksi ykköspuolustajiksi Rantakarin ja Lyytisen, olisi niin kovat kriteerit keskushyökkääjälle, että mielummin peluutetaan laitahyökkääjiä keskellä. Samanaikaisesti minun on helvetin vaikea uskoa, että VP& co olisi pyytänyt, että kaikki kädelliset pelaajat jätetään korvaamatta.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Onhan tuota joukkueen rakentamista mahdoton enää ymmärtää. Itse uskoin jossain vaiheessa kassaongelmiin (yllättäviin sellaisiin) kun Lyytinen ja Hede lähtivät ilman paikkoa. Mutta sitten hankittiin laituri. Varmaan jokin selkäytimestä tuleva harvoin tarjolla veto. Pienellä budjetilla operoivalle ei kuitenkaan mitään järkeä hankkia vahvimmille osastolle lisää möyrintää.

Mutta sitten topiciin: jännittää minkälainen sikermä huomenna luistelee askiin. Pisteitä on tullut rosterista huolimatta. Mutta miksi juuri nyt tämä rosteri kun Tapola ja co tulevat… Olisi edes SaiPa vastassa ja tiistai…
 

Mep

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nättinen-Koivistoinen-Palola
Melart-Lehmus

Vesalainen-Väänänen-Jääskä
Luhanka-Pakarinen

Hirvonen-Seppälä-Åsten
Larsson-Holttinen

Tallberg-Paajanen-Kaskimäki
Karvinen

Taponen
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Jaahas, Rantakari myös poissa. Yllä olevan kyhäelmän nähdessäni en voi kuin kiittää Salmelaista. Vituttaa omistaa IFKn kausikortit tällaisena päivänä. Tarvitaan kyllä Miracle on the ice, että viikonlopun lopputulema on muuta kuin 0 pistettä. Ei pitäisi enää olla varaa tappioputkiin, jos halutaan elätellä toiveita suorasta pudotuspelipaikasta.
 

ultrar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal
Onko tuo Jukka Holttinen, IPV:n paidassa pesisuransa lopettanut legenda? Pelasi nuorena myös kiekkoa. Surkea on tilanne ja nyt kostautuu Salmelaisen kyvyttömyys rajusti, joukkueessa 2 liigatason pakkia, pari toivottavasti tulevaa liigatason pakkia, yksi laitahyökkääjä ja pesiksen legenda (no kai se on sentään junnukiekkoilija).
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Ei pitäisi enää olla varaa tappioputkiin, jos halutaan elätellä toiveita suorasta pudotuspelipaikasta.
Juu, ei olisi. Nyt onkin sopivasti kolme matsia neljässä päivässä eli ei voi paljon näistä odottaa. Tärkeitä pisteitä menee.
 

topdog

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Onko tuo Jukka Holttinen, IPV:n paidassa pesisuransa lopettanut legenda? Pelasi nuorena myös kiekkoa. Surkea on tilanne ja nyt kostautuu Salmelaisen kyvyttömyys rajusti, joukkueessa 2 liigatason pakkia, pari toivottavasti tulevaa liigatason pakkia, yksi laitahyökkääjä ja pesiksen legenda (no kai se on sentään junnukiekkoilija).
Ihan outo nimi itsellekin. Jos kyseessä oliver holttinen kolleista niin mittaa löytyy 172cm ja painoa kunnioittavat 68kg.
 

McLovin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Vegas Golden Knights
Ihan käsittämätön tilanne että kokoonpanosta löytyy vain kaksi liigatason pakkia. Miten helvetissä tämmöinen voi olla mahdollista?

EDIT. Kyseltiinköhän saataisko siirtää matsia?
 

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
Jaahas, Rantakari myös poissa. Yllä olevan kyhäelmän nähdessäni en voi kuin kiittää Salmelaista. Vituttaa omistaa IFKn kausikortit tällaisena päivänä. Tarvitaan kyllä Miracle on the ice, että viikonlopun lopputulema on muuta kuin 0 pistettä. Ei pitäisi enää olla varaa tappioputkiin, jos halutaan elätellä toiveita suorasta pudotuspelipaikasta.
Ei ole muutaneuvoa, kuin että marssit lähimmälle kirppikselle ja katsot mitä tarjotaan - kausarista siis. Ei varmaankaan paljoa, but better than nothing.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös