J
Just-Ice-Hockey
Tuossa Liigan myöhemmässä twiitissä on merkityksellinen sana "lisäksi". Motin pääsee siis tarkempaan syyniin.
Samaa tässä oon venaillut, sieltä saattaa tulla ihan mitä vaan.Luin jostain päivällä että Muuttinin ratkaisu tulee torstaina. Taitaa olla hyvät löylyt päällä kun kestää.
Näkisin ihan positiivisena asiana, voi olla että tuomio käy jopa järkeenki. Mut kuka näist tietää enää ton Gallet-keissin jälkeen.Luin jostain päivällä että Muuttinin ratkaisu tulee torstaina. Taitaa olla hyvät löylyt päällä kun kestää.
Todellakin, jotain nollan ja 8+2:n välillä varmaan.Samaa tässä oon venaillut, sieltä saattaa tulla ihan mitä vaan.
Sellainen vaihtoehto lienee myös olemassa? Hänen näyttönsä omissa silmissäni tähän mennessä puhuvat sen puolesta, ettei hän ole tehtäviensä tasalla. Jokaikisellä kaudella jätetty aukkoja rosteriin. Näin ei pitäisi IFKn resursseilla olla.Miksi minun pitäisi omata sellainen ajatusmaailma, että Salmelainen on kyvytön toimimaan uskottavana urheilujohtajana?
Kyllä, Lyytinen oli riittämätön rooliinsa ja todennäköisesti myös palkkaansa nähden. Hän oli kaikesta huolimatta VL. Ottaen huomioon, että IFKn puolustuksessa ei ole liikaa VL-pelaajia niin on mielestäni jälleen kerran osoitus Salmelaisen kompetenssin puutteesta, ettei mitään korvaajaa oltu katsottu. Nyt siellä vetää vakiokokoonpanossa kaksi Mestis-tasoista puolustajaa ja Pakarinen puolustajana. Jokainen edes auttavasti joukkueenrakentamisesta ymmärtävä ihminen tajuaa tämän. Lyytisen halu lähteä ei pomminvarmasti tullut yllätyksenä, joten taas on Salmelainen ollut nukkumattina tässä.Oliko se Lyytinen nyt sitten kuitenkin sellainen pelaaja, joka olisi ehdottomasti pitänyt pitää, vaikka väkisin? Kun olet kuitenkin koko viime kevään ja kesän huutanut hänen paskuuttaan ja turhuuttaan kovaan ääneen. Että olisiko hänet nyt kuitenkin pitänyt sitten pitää, vaikka jokaisen pelin jälkeen hän oli aivan paska illasta toiseen? Vai oliko se kuitenkin koko joukkueen edun mukaista, että päästettiin hänet pois, kun hän selkeästi itse halusi muualle mennä ja hänelle sellainen mahdollisuus tarjottiinkin? Minä olisin pitänyt Lyytisen mielelläni joukkueessa, koska hänessä oli paljon realistoitumatonta potentiaalia. Mutta, jos pelaaja itse haluaa muualle tai kokee, ettei sitä potentiaalia saada kaivettua meillä enää tuloksiksi asti, en näe suurtakaan ideaa sellaista pelaajaa meillä pitää. En edes silloin, kun korvaajaa ei ole heti tuulikaapissa odottamassa. Pahimmassa tapauksessa tällainen pelaaja tai hänen tilanteensa voi myrkyttää koko kopin, vaikka se ei olisi kenenkään tarkoitus, eikä se ole kenenkään edun mukaista. Jokainen edes auttavasti ryhmädynamiikasta ymmärtävä ihminen tajuaa tämän. Ja jos on ikinä toiminut esimiestehtävissä, kykenee ehkä vielä paremmin hahmottamaan koko kupletin juonen.
Mutta, kun tämä ei ole ensimmäinen kerta Salmelaisen aikana, että joukkueessa on sellaisia puutteita, että ne havaitsee myös rivikatsoja. Sen sijaan, että etsii erilaisia selityksiä niin eikö virheiden toistuessa kaudesta toiseen milloin milläkin osa-alueella, ole ihan validia kyseenalaistaa Salmelaisen kyvyt? Sinun näkökulmastasi siis ei ole millään mahdollista, että Salmelainen ei tiedä mitä tekee?Mitä tulee tämän yhden sentterin korvaamattomuuteen, sehän on ihan fakta. Enkä ole sitä koskaan kiistänytkään. Minä haluaisin kuitenkin tietää, ennen kuin haukun kenenkään ammattitaitoa, miksi näin tapahtunut. Minä en nyt vain suostu purematta nielemään sellaista syytä, että Salmelainen ei olisi osannut sille yhdelle korvaajaa hankkia tai ettei hän ymmärtäisi kiekollisen sentterin merkitystä joukkueelle. Onhan hän osannut tämän ko. pelaajankin hankkia ja on varmasti ihan omin silmin nähnyt, mitä se tarkoitti, kun Suomela jätettiin korvaamatta ja miltä pelaaminen näytti, kun tämä nimeltä mainitsematon kiekollinen sentteri oli joukkueessa. Mutta ilmeisesti täällä jotkut siis ihan aidosti luulevat, että he ovat jotenkin poikkeuksellisen tarkkasilmäisiä henkilöitä ja heillä on enemmän ymmärrystä kuin Salmelaisella jääkiekkojoukkueen kasaamisesta.
Olen muistaakseni aiemminkin tätä sinulta kysynyt niin kauanko sinä olet valmis katsomaan tätä virheiden toistamista? Nythän Salmelaisen prosessi viime kauden lopusta alkaen on alkanut vain menemään huonommaksi.Itse kuvittelin, että kun sitä sentteriä ei heti hankittu, kyse on ollut rahasta ja se sentteri olisi tullut heti verorajalla. Ja että ajetaan esim. alkukaudesta Hirvosta sentteriksi ja sitäkin kautta pelattaisiin aikaa. No, siellä on moni muu pelannut enemmän sentterinä kuin Hirvonen, joten tämän suhteen olin väärässä... Ja kun veroraja tuli eikä sitä sentteriä tullutkaan, uskon, että taustalla on muutakin. On huomioitava sekin, että myöskään muut seurat eivät ole pelaajia kotiuttaneet, vaikka tarvetta on monilla. Jonkinlainen virhe tai vähintäänkin virhearvio tässä sentteriasiassa on hyvin todennäköisesti kuitenkin Salmelaisen osalta tapahtunut. Mutta mulle on hyvin vierasta, että tällaisen asian vuoksi dumaisin ketään ammattitaidottomaksi tai että hänen pitäisi maksaa siitä jopa työpaikallaan.
Kuulostaa erikoiselta, että valmennuksella joka hyväksyi kiekollisiksi ykköspuolustajiksi Rantakarin ja Lyytisen, olisi niin kovat kriteerit keskushyökkääjälle, että mielummin peluutetaan laitahyökkääjiä keskellä. Samanaikaisesti minun on helvetin vaikea uskoa, että VP& co olisi pyytänyt, että kaikki kädelliset pelaajat jätetään korvaamatta.Olen itsekin peräänkuuluttanut Plan B:n, C:n ja D:n perään. Sellaiset pitäisi minunkin mielestäni aina olla. Ja varmaan onkin. Voi kuitenkin olla, että seurajohdon planit ovat erilaisia kuin meikäläisten planit, he kun operoivat ihan oikeassa maailmassa ja heille ei ihan kaikki ole mahdollista, toisin kuin täällä oman elämänsä general managereilla, joille mikään ei ole ongelma ja kaikki hoituu tuosta noin vain. Omaan nenääni haisee, että valmennuksella on hyvin tiukat kriteerit, ketkä joukkueessa pelaavat ja kyllähän sekin Salmelaisen käsiä sitoo.
Nättinen-Koivistoinen-Palola
Melart-Lehmus
Vesalainen-Väänänen-Jääskä
Luhanka-Pakarinen
Hirvonen-Seppälä-Åsten
Larsson-Holttinen
Tallberg-Paajanen-Kaskimäki
Karvinen
Taponen
Tietääpähän kuka pelaa maalissa, jos molemmat nykyisistä loukkaantuvatNättinen-Koivistoinen-Palola
Melart-Lehmus
Vesalainen-Väänänen-Jääskä
Luhanka-Pakarinen
Hirvonen-Seppälä-Åsten
Larsson-Holttinen
Tallberg-Paajanen-Kaskimäki
Karvinen
Taponen
Juu, ei olisi. Nyt onkin sopivasti kolme matsia neljässä päivässä eli ei voi paljon näistä odottaa. Tärkeitä pisteitä menee.Ei pitäisi enää olla varaa tappioputkiin, jos halutaan elätellä toiveita suorasta pudotuspelipaikasta.
Ihan outo nimi itsellekin. Jos kyseessä oliver holttinen kolleista niin mittaa löytyy 172cm ja painoa kunnioittavat 68kg.Onko tuo Jukka Holttinen, IPV:n paidassa pesisuransa lopettanut legenda? Pelasi nuorena myös kiekkoa. Surkea on tilanne ja nyt kostautuu Salmelaisen kyvyttömyys rajusti, joukkueessa 2 liigatason pakkia, pari toivottavasti tulevaa liigatason pakkia, yksi laitahyökkääjä ja pesiksen legenda (no kai se on sentään junnukiekkoilija).
Joo ja sopii vielä kysyä, onko Melart revitty mukaan koska pakko?Noniin. Nyt ollaan tosiaan tilanteessa, jossa kokoonpanossa on kaksi liigatason puolustajaa. Kannattaisko tehdä jotain?
Ei ole muutaneuvoa, kuin että marssit lähimmälle kirppikselle ja katsot mitä tarjotaan - kausarista siis. Ei varmaankaan paljoa, but better than nothing.Jaahas, Rantakari myös poissa. Yllä olevan kyhäelmän nähdessäni en voi kuin kiittää Salmelaista. Vituttaa omistaa IFKn kausikortit tällaisena päivänä. Tarvitaan kyllä Miracle on the ice, että viikonlopun lopputulema on muuta kuin 0 pistettä. Ei pitäisi enää olla varaa tappioputkiin, jos halutaan elätellä toiveita suorasta pudotuspelipaikasta.
Pyytää ottelun siirtoa?Noniin. Nyt ollaan tosiaan tilanteessa, jossa kokoonpanossa on kaksi liigatason puolustajaa. Kannattaisko tehdä jotain?