Kenttäkoostumukset kaudella 2022–2023

  • 304 487
  • 2 960
Suosikkijoukkue
IFK ilman möyrimistä, NYR, Inkvisitio 1480-
Onko kokoonpanossa tapahtunut muuta muutosta viikonloppuun, kuin Lädän putoaminen? Rosterilla pelattiin ihan hyvät matsit käppäröitä vastaan, mutta nyt pitäs vetää ranteet auki. Äimistelen asennetta.
Kärpät nyt onkin joku säälipleijari -jengi, kunhan Tappara ja Tps ovat pelanneet (ja voittaneet) rästipelinsä :) Nyt tulee sentään vastaan nykyaikainen kärkitason jengi. Jännä nähdä missä mennään.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Onko kokoonpanossa tapahtunut muuta muutosta viikonloppuun, kuin Lädän putoaminen? Rosterilla pelattiin ihan hyvät matsit käppäröitä vastaan, mutta nyt pitäs vetää ranteet auki. Äimistelen asennetta.

Ei tarvitse ranteita availla, mutta kyllähän tässä nyt varsinkin kärkipaikin saikun myötä vedetään todella kapealla pakistolla. En vaan näe tilanteessa mitään järkeä yksinkertaisesti. Puuttuu materiaalin laajuutta/laatua ja rotaation mahdollisuudet sieltä, vaikka vain Melart ja Salin pois.

Ei hyvä eikä varsinkaan kiva tilanne. 6 päivään 4 peliä näillä. Se on viimeistään lauantaina Pakarinen pakkina taas.
 
Viimeksi muokattu:

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuosta 2006 kokoonpanosta kuitenkin puuttui Karalahti, Saarinen, Schnabel, Laakso ja Seppänen, joista 4 ensimmäistä olivat vähintään VL-pelaajia ja ainoastaan Seppänen samaa ynnämuut osastoa kuin nämä "Luhangat/Lehmukset". Nythän meiltä puuttuu ainoastaan Melart ja juniori Salin, joka on ylittänyt kaikki odotukset. Kaksi puolustajaa poissa ja meidän puolustus on tuollainen keräilyerä. Salmelainen on tässäkin epäonnistunut todella pahasti.

Mitä tulee tuohon otteluun niin muistan sen hyvin itsekin ja siinä moni pelaaja suoritti kykyjensä ylärajoilla mm. silloin kehumani Lasse Korhonen. Olen varmasti kehunut monta muutakin myöhemmin täydeksi turistiksi osoittautunutta pelaajaa ja tulen varmasti niin tekemään myös vastaisuudessa.

Kyllä siinä on lähtökohtaisesti vetänyt UTJ päin vittua ja rajusti, kun Pelicansia vastaan kahdella poissaololla puolustuksessa vaaditaan ylisuorittamista tietyiltä pelaajilta. Toki, jos Salmelaisen strategiana on koko ajan ollut tehdä IFKsta pikkuseura niin se on kyllä onnistunut erinomaisesti.

Eipä tolla 2006-07 kauden jengillä kuuhun menty, vaikka luettelemasi pelaajat aikanaan kokoonpanoon palasivatkin. Mun pointtini oli se, että katsotaan nyt ensin, miten tämä puolustuksellisesti rampa jengi suoriutuu kentällä ennen kuin taas haukutaan kaikki jo valmiiksi. Puolustaminenkin on koko jengin touhua ja hyökkäyspäässä hyökkääjät voivat itse muokata pelitapaansa tilannekohtaisesti sillä tavalla, että joukkue kykenee pelaamaan voitollisesti.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Eipä tolla 2006-07 kauden jengillä kuuhun menty, vaikka luettelemasi pelaajat aikanaan kokoonpanoon palasivatkin.
Ei menty ei. Sir. Pena ei osannut hankkia maalivahtia ja perinteisesti Bottom6 aina täyttä sekundaa.
Mun pointtini oli se, että katsotaan nyt ensin, miten tämä puolustuksellisesti rampa jengi suoriutuu kentällä ennen kuin taas haukutaan kaikki jo valmiiksi.
Eihän tässä muuta vaihtoehtoa olekaan elinkautisena. Vierastan kuitenkin tätä Salmelais-henkistä filosofiaasi, että pitää ensiksi vetää huolella vituiksi ennen kuin saa arvostella. Varsinkin, hänen track-rekordin huomioiden. Minun kriittiiki kohdistuu surkeaan UTJ-Salmelaiseen pääasiallisesti. Ei niinkään Luhankaan, Lehmukseen tai muihin puolustajiin yksilöinä vaikkeivät he mielestäni Liigatasoa ole.
 

Kake74

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Junior-Pelicans, Tamin Tribuuttiketju
Se on viimeistään lauantaina Pakarinen pakkina taas.
Mikäli ehtii fyssarin pestistään pukemaan kamat ajoissa.
Ja sitä bussiakin täytyy jonkun ajaa.
Onneks on Suonenjoen Shamaani Jengissä, muuten tulis itku.
 

Keskikalja

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, CHICAGO BLACKHAWKS, Liverpool, Real Madrid
Ei menty ei. Sir. Pena ei osannut hankkia maalivahtia ja perinteisesti Bottom6 aina täyttä sekundaa.

Eihän tässä muuta vaihtoehtoa olekaan elinkautisena. Vierastan kuitenkin tätä Salmelais-henkistä filosofiaasi, että pitää ensiksi vetää huolella vituiksi ennen kuin saa arvostella. Varsinkin, hänen track-rekordin huomioiden. Minun kriittiiki kohdistuu surkeaan UTJ-Salmelaiseen pääasiallisesti. Ei niinkään Luhankaan, Lehmukseen tai muihin puolustajiin yksilöinä vaikkeivät he mielestäni Liigatasoa ole.

Mut hei, Paajasta saa lyödä kuin vierasta sikaa.
 

Pate44

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, QPR, Leicester
Äläs ny, onhan meillä varastossa vielä Pakarisen lisäksi Mico Luoto.
Nou hätä.
Itse tykkään kyllä Mico Luodon rohkeasta kiekollisesta pelistä. Mutta Peltonen arvostaa ainoastaan puurtavia puukäsiä, joten kai sieltä divarista joku ”Juuso Salmi” vahvistaa joukkuetta seuraavat 10 peliä.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eihän tässä muuta vaihtoehtoa olekaan elinkautisena. Vierastan kuitenkin tätä Salmelais-henkistä filosofiaasi, että pitää ensiksi vetää huolella vituiksi ennen kuin saa arvostella. Varsinkin, hänen track-rekordin huomioiden. Minun kriittiiki kohdistuu surkeaan UTJ-Salmelaiseen pääasiallisesti. Ei niinkään Luhankaan, Lehmukseen tai muihin puolustajiin yksilöinä vaikkeivät he mielestäni Liigatasoa ole.

No, hohhoijaa taas. Sinun Salmelais-kritiikkisi tuskin on jäänyt kenellekään epäselväksi. En ymmärrä, miksi sä nyt mulle aloit itkeä, kun minä muistutin vain, että HIFK:ssa on ollut paskempiakin pakistoja kuin tämän illan pakisto. Ei siinä ollut sinua kohtaan mitään henkilökohtaista, vaan muistutin, että ne nimet selässä eivät aina kerro kaikkea ja pelataan nyt ensin ja itketään sitten, jos on aihetta. Ja nyt on aihetta, mutta ei varsinaisesti tämän illan pakiston peliesitysten vuoksi. Selvää on kuitenkin se, että vahvistuksia kaivataan ja se todennäköisesti tarkoittaa sitä, että joko lasketaan rimaa tai maksetaan ylihintaa, mutta niin ne markkinat toimivat.

Minä en ole missään sanonut, ettei HIFK:n pakistoa tarvitsisi vahvistaa. Olen kuitenkin realisti eikä mulla ole mitään antipatioita Salmelaista kohtaan, jolloin olen päätynyt sellaiseen päätelmään, että joukkueeseen sopivia pakkeja tai kiekollisia senttereitä ei yksinkertaisesti ole ollut tarjolla, ainakaan sellaiseen hintaan, millä HIFK voisi niitä hankkia. En myöskään ole missään ikinä väittänyt, että tämän kauden HIFK on parasikinämissään. Jos joku on niin tulkinnut, suosittelen sisälukutaitoharjoituksia.
 
Suosikkijoukkue
IFK ilman möyrimistä, NYR, Inkvisitio 1480-
Oliko Salin lähdössä vuoden vaihteessa johonkin turnaukseen, vai muistanko lukeneeni ihan höpöjä jostain? Mies lienee varmaan pelikunnossa kuitenkin ihan näillä näppäimillä.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Oliko Salin lähdössä vuoden vaihteessa johonkin turnaukseen, vai muistanko lukeneeni ihan höpöjä jostain? Mies lienee varmaan pelikunnossa kuitenkin ihan näillä näppäimillä.
U20-kisoihin varmasti menossa
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
No, hohhoijaa taas. Sinun Salmelais-kritiikkisi tuskin on jäänyt kenellekään epäselväksi. En ymmärrä, miksi sä nyt mulle aloit itkeä, kun minä muistutin vain, että HIFK:ssa on ollut paskempiakin pakistoja kuin tämän illan pakisto. Ei siinä ollut sinua kohtaan mitään henkilökohtaista, vaan muistutin, että ne nimet selässä eivät aina kerro kaikkea ja pelataan nyt ensin ja itketään sitten, jos on aihetta. Ja nyt on aihetta, mutta ei varsinaisesti tämän illan pakiston peliesitysten vuoksi. Selvää on kuitenkin se, että vahvistuksia kaivataan ja se todennäköisesti tarkoittaa sitä, että joko lasketaan rimaa tai maksetaan ylihintaa, mutta niin ne markkinat toimivat.

Minä en ole missään sanonut, ettei HIFK:n pakistoa tarvitsisi vahvistaa. Olen kuitenkin realisti eikä mulla ole mitään antipatioita Salmelaista kohtaan, jolloin olen päätynyt sellaiseen päätelmään, että joukkueeseen sopivia pakkeja tai kiekollisia senttereitä ei yksinkertaisesti ole ollut tarjolla, ainakaan sellaiseen hintaan, millä HIFK voisi niitä hankkia. En myöskään ole missään ikinä väittänyt, että tämän kauden HIFK on parasikinämissään. Jos joku on niin tulkinnut, suosittelen sisälukutaitoharjoituksia.
Se on myös tullut selväksi, että sinun ajatusmaailmassa Salmelaisen kyvyttömyys toimia uskottavana UTJna, on täysin poissuljettu vaihtoehto. Salmelaisen teoista välittämättä löydät uudestaan ja uudestaan omasta mielestäsi järkevän selityksen, miksi kokoonpanoon on taas jätetty valtavia aukkoja. Uskotko ihan vakavissaan, ettei viimeisen vuoden sisällä, kun tämän kauden jengiä on rakennettu, ole ollut tarjolla kiekollista sentteriä ja kiekollista ykköspuolustajaa? Se ei käy minkäänlaisena tekosyynä, että on ollut esimerkiksi ABn kanssa neuvottelut pitkällä. Työnsä osaavalla UTJlla on suunnitelmat B ja C takataskussa tällaisissa tilanteissa. Vaikea myöskään uskoa, että yksikään asiansa osaava UTJ, olisi päästänyt alunperin kiekolliseksi ykköspuolustajaksi kaavailtua pelaajaa toiseen seuraan, ilman uskottavaa korvaajaa.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Mikä sillä Salinilla muuten on kun saikku venyy ja venyy. Varmuudella pe nyt tulee Motin olemaan pois, mutta onko sitten vielä Melart, Salin ja Kotkansalokin.
 

auvo11

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, maajoukkue, NHL:n suomalaiset
Mikä sillä Salinilla muuten on kun saikku venyy ja venyy. Varmuudella pe nyt tulee Motin olemaan pois, mutta onko sitten vielä Melart, Salin ja Kotkansalokin.
Salin oli U-20 MJ turnauksessa ja sen jälkeen ollut pois, oisko siellä tullut joku kolhu?
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Se on myös tullut selväksi, että sinun ajatusmaailmassa Salmelaisen kyvyttömyys toimia uskottavana UTJna, on täysin poissuljettu vaihtoehto. Salmelaisen teoista välittämättä löydät uudestaan ja uudestaan omasta mielestäsi järkevän selityksen, miksi kokoonpanoon on taas jätetty valtavia aukkoja. Uskotko ihan vakavissaan, ettei viimeisen vuoden sisällä, kun tämän kauden jengiä on rakennettu, ole ollut tarjolla kiekollista sentteriä ja kiekollista ykköspuolustajaa? Se ei käy minkäänlaisena tekosyynä, että on ollut esimerkiksi ABn kanssa neuvottelut pitkällä. Työnsä osaavalla UTJlla on suunnitelmat B ja C takataskussa tällaisissa tilanteissa. Vaikea myöskään uskoa, että yksikään asiansa osaava UTJ, olisi päästänyt alunperin kiekolliseksi ykköspuolustajaksi kaavailtua pelaajaa toiseen seuraan, ilman uskottavaa korvaajaa.

Miksi minun pitäisi omata sellainen ajatusmaailma, että Salmelainen on kyvytön toimimaan uskottavana urheilujohtajana?

Oliko se Lyytinen nyt sitten kuitenkin sellainen pelaaja, joka olisi ehdottomasti pitänyt pitää, vaikka väkisin? Kun olet kuitenkin koko viime kevään ja kesän huutanut hänen paskuuttaan ja turhuuttaan kovaan ääneen. Että olisiko hänet nyt kuitenkin pitänyt sitten pitää, vaikka jokaisen pelin jälkeen hän oli aivan paska illasta toiseen? Vai oliko se kuitenkin koko joukkueen edun mukaista, että päästettiin hänet pois, kun hän selkeästi itse halusi muualle mennä ja hänelle sellainen mahdollisuus tarjottiinkin? Minä olisin pitänyt Lyytisen mielelläni joukkueessa, koska hänessä oli paljon realistoitumatonta potentiaalia. Mutta, jos pelaaja itse haluaa muualle tai kokee, ettei sitä potentiaalia saada kaivettua meillä enää tuloksiksi asti, en näe suurtakaan ideaa sellaista pelaajaa meillä pitää. En edes silloin, kun korvaajaa ei ole heti tuulikaapissa odottamassa. Pahimmassa tapauksessa tällainen pelaaja tai hänen tilanteensa voi myrkyttää koko kopin, vaikka se ei olisi kenenkään tarkoitus, eikä se ole kenenkään edun mukaista. Jokainen edes auttavasti ryhmädynamiikasta ymmärtävä ihminen tajuaa tämän. Ja jos on ikinä toiminut esimiestehtävissä, kykenee ehkä vielä paremmin hahmottamaan koko kupletin juonen.

Mitä tulee tämän yhden sentterin korvaamattomuuteen, sehän on ihan fakta. Enkä ole sitä koskaan kiistänytkään. Minä haluaisin kuitenkin tietää, ennen kuin haukun kenenkään ammattitaitoa, miksi näin tapahtunut. Minä en nyt vain suostu purematta nielemään sellaista syytä, että Salmelainen ei olisi osannut sille yhdelle korvaajaa hankkia tai ettei hän ymmärtäisi kiekollisen sentterin merkitystä joukkueelle. Onhan hän osannut tämän ko. pelaajankin hankkia ja on varmasti ihan omin silmin nähnyt, mitä se tarkoitti, kun Suomela jätettiin korvaamatta ja miltä pelaaminen näytti, kun tämä nimeltä mainitsematon kiekollinen sentteri oli joukkueessa. Mutta ilmeisesti täällä jotkut siis ihan aidosti luulevat, että he ovat jotenkin poikkeuksellisen tarkkasilmäisiä henkilöitä ja heillä on enemmän ymmärrystä kuin Salmelaisella jääkiekkojoukkueen kasaamisesta.

Onko HIFK:lle tehty oharit tai "oharit"? Onko Salmelainen ollut liian hyväuskoinen? Onko rahahanat laitettu kiinni silloin, kun ei todellakaan olisi pitänyt? Ovatko tarjolla olleet pelaajat ylihintaisia? Joku muu syy kuin ymmärryksen tai ammattitaidottomuuden puute tässä on mun nähdäkseni oltava. Miksi Salmelainen haluaisi ehdoin tahdoin altistaa itsensä ylitsevuotavalle ja ilmiselvälle arvostelulle? Kun hän on tämän jo kerran Case-Suomelan kanssa kokenut? Tämä ei vain mene mulle jakeluun, enkä osta sitä, että hän ei vain osaa. Kun osasi pari kautta sittenkin. Ja viime kaudella. Tämän nyt sanoo ihan järkikin. Yksikään D-luokan pelaaja ei muutu A-luokan pelaajaksi vain sillä, että veroraja tulee vastaan tai minä sitä niin kovasti toivoisin tai moni huutaa täällä Salmelaiselle kenkää.

Itse kuvittelin, että kun sitä sentteriä ei heti hankittu, kyse on ollut rahasta ja se sentteri olisi tullut heti verorajalla. Ja että ajetaan esim. alkukaudesta Hirvosta sentteriksi ja sitäkin kautta pelattaisiin aikaa. No, siellä on moni muu pelannut enemmän sentterinä kuin Hirvonen, joten tämän suhteen olin väärässä... Ja kun veroraja tuli eikä sitä sentteriä tullutkaan, uskon, että taustalla on muutakin. On huomioitava sekin, että myöskään muut seurat eivät ole pelaajia kotiuttaneet, vaikka tarvetta on monilla. Jonkinlainen virhe tai vähintäänkin virhearvio tässä sentteriasiassa on hyvin todennäköisesti kuitenkin Salmelaisen osalta tapahtunut. Mutta mulle on hyvin vierasta, että tällaisen asian vuoksi dumaisin ketään ammattitaidottomaksi tai että hänen pitäisi maksaa siitä jopa työpaikallaan.

Olen itsekin peräänkuuluttanut Plan B:n, C:n ja D:n perään. Sellaiset pitäisi minunkin mielestäni aina olla. Ja varmaan onkin. Voi kuitenkin olla, että seurajohdon planit ovat erilaisia kuin meikäläisten planit, he kun operoivat ihan oikeassa maailmassa ja heille ei ihan kaikki ole mahdollista, toisin kuin täällä oman elämänsä general managereilla, joille mikään ei ole ongelma ja kaikki hoituu tuosta noin vain. Omaan nenääni haisee, että valmennuksella on hyvin tiukat kriteerit, ketkä joukkueessa pelaavat ja kyllähän sekin Salmelaisen käsiä sitoo.

Voihan Salmelainen hankkia pelaajia, mutta jos Peltonen ei heistä innostu eikä heitä peluuta, ne rahat valuvat kankkulan kaivoon. Varmaan viisaampaa säästää ne rahat ja jatkaa etsintöjä, josko valmennukselle kelpaava pelaaja löytyisi vielä. Peltonen ei esim. ole kelpuuttanut Mico Luotoa pelaavaan kokoonpanoon tällä kaudella lainkaan, eikä Luoto ymmärrettävästi ole tilanteesta kovin innoissaan. Varsinkaan, kun huhujen mukaan Luodolle on ollut kysyntää jo muualla Liigassa, mutta HIFK (=Peltonen), ei päästä häntä muualle siirtymään. Hän ei kuitenkaan myöskään ole saanut meillä näyttöpaikkaa. Tämäkään tilanne ei huhujen mukaan ole Salmelaisesta lähtöisin, vaan nimenomaan Peltosesta. Jännä nähdä, muuttuuko tilanne nyt, kun tarvitaan nopeasti pakkeja ja Luoto on Vantaalta irrotettavissa hyvinkin nopeasti. Joka tapauksessa Luhanka ja Lehmus ovat valmennuksen nokkimisjärjestyksessä Luotoa edellä. Vaikea näin ollen nähdä, että Luoto ainakaan Peltosen jengiin jatkosopimusta olisi tekemässä ja sopimushan päättyy nyt keväällä. Tämäkin keissi osoittaa sen, että ihan kaikki ei ole yksinomaan Salmelaisesta lähtöisin tai edes hänen käsissään, vaan kysymys on tiimityöstä, jossa valmennus itse asiassa todennäköisesti sanoo sen viimeisen sanan. Ja kun en varmasti tiedä, mistä jokin asia oikeasti johtuu, en huuda täällä kenkää kenellekään.

@douppi , Salinin saikku haisee koronalle. Ihan oma mutu, mutta sille se nyt vain haisee.
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Peltonen ei esim. ole kelpuuttanut Mico Luotoa pelaavaan kokoonpanoon tällä kaudella lainkaan, eikä Luoto ymmärrettävästi ole tilanteesta kovin innoissaan. Varsinkaan, kun huhujen mukaan Luodolle on ollut kysyntää jo muualla Liigassa, mutta HIFK (=Peltonen), ei päästä häntä muualle siirtymään. Hän ei kuitenkaan myöskään ole saanut meillä näyttöpaikkaa. Tämäkään tilanne ei huhujen mukaan ole Salmelaisesta lähtöisin, vaan nimenomaan Peltosesta. Jännä nähdä, muuttuuko tilanne nyt, kun tarvitaan nopeasti pakkeja ja Luoto on Vantaalta irrotettavissa hyvinkin nopeasti. Joka tapauksessa Luhanka ja Lehmus ovat valmennuksen nokkimisjärjestyksessä Luotoa edellä. Vaikea näin ollen nähdä, että Luoto ainakaan Peltosen jengiin jatkosopimusta olisi tekemässä ja sopimushan päättyy nyt keväällä. Tämäkin keissi osoittaa sen, että ihan kaikki ei ole yksinomaan Salmelaisesta lähtöisin tai edes hänen käsissään, vaan kysymys on tiimityöstä, jossa valmennus itse asiassa todennäköisesti sanoo sen viimeisen sanan.
Mikäli tällainen toiminta Luodon kohdalla pitää paikkansa, niin onhan tuo paskamaista touhua. Toki huhut ovat aina huhuja kunnes toisin todistetaan, mutta itse en ainakaan halua tällaista toimintakulttuuria HIFK:hon. Luulisi nyt ainakin saavan näyttöpaikan, jos sieltä mahdollisesti tulee puuttumaan vakiokokoonpanosta Melart, Salin, Motin ja Kotkansalo yhtä aikaa. Täytyy myös myöntää, että alkaa olla HIFK:maisen paskaa tuuria mikäli tuo koko nelikko on ulkona samaan aikaan. Ei yhdelläkään Liiga-joukkueella ole varaa tai mahdollisuutta pitää reserviä tuollaista poissaolosumaa korvaamaan edes lähes vastaavan tasoisilla pelaajilla.
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Luodon tilanteeseen sen verran, että ei yllätä jos pitää paikkaansa. Peltonen on selkeästi koutsi joka arvostaa puolustajassa ns. Yleispelaamista, eli on hyvä joka puolella.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös