Puolustajien osalta ei sinun ja minun tarvitse veikata, koska heihin oli faktuaalisesti budjetissa rahaa vielä pitkälle kesään. Minä uskallan väittää, että a) Rantakari ja Larsson eivät ikävä kyllä ole halpoja b) heihin tuhlatulla rahalla olisi saanut kaksi huipunveljestä. Se olisi toki vaatinut skouttaustaitoa, jota Salmelaisella ei ole. Lisäksi emme tiedä kumpikaan milloin Nättinen on sainattu? Hänen käytetyllä rahalla ja siihen hiukan till oltaisiin varmasti saatu Turuselle houkuttelevampi tarjous. Lisäksi joku tiesi kertoa täällä, että ABn kanssa käytiin todella pitkään neuvotteluita jatkosta, joten sekin kielisi siitä, että rahaa on käytettävissä myös ykkössentteriin. Surkeista jatkosopimuksista a’la Dyk ja Lyytinen on täällä väännetty liikaa eli annetaan niiden olla. En edelleen usko, että kukaan muu Liigan urheilutoimenjohtajista olisi onnistunut rakentamaan näin huonoa joukkuetta, jos heillä olisi ollut yhtä paljon nappulaa käytettävissä kuin Salmelaisella.Minä taas veikkaan, että tässä on kassa laitettu kiinni hyvissä ajoin. Tuo 3 miljoonaa voi olla ehdollinen mistä voidaan vapauttaa rahaa jos siihen on syytä. En usko, että mahdollisuus noihin oli kun joukkueessa oli jo kiinni jonkin verran fyrkkaa. Se nyt on ikuisuus keskustelu olisiko sitä pitänyt kiinnittää. Jos päävalmentaja on nämä jatkot hyväksynyt niin varmasti seisoo niiden päätösten takana.
Nää hauskuttelut on ihan kivoja, mutta tämä Mestis Larsson on pelannut SHL:ssä 9 kautta ja yhdessä mestaruus joukkueessa. Se, että täällä ei ole vielä lähtenyt kertoo enemmän IFK:sta kuin Larssonista.
On täällä ja muualla Liigassa käynyt epäonnistumassa huomattavasti Larssonia kovemmilla meriiteillä tulleita pelaajia, joten ei tuo tausta lupaa yhtään mitään. Kädettömyyden ja tietyn hitauden olisi voinut käydä lukemassa miehen EP profiilista, mutta ilmeisesti sekin oli liikaa vaadittu Salmelaiselta. Tätä menoa Larsson yksi huonoimpia ulkomaalaishankintoja 2010-luvulla.