Nyt olemme kuuluisalla nekstillä levelillä.Vappuperjantai ekstra2: suomalainen jääkiekkoilija (Samalla oodi Ville Paalaselle, jota muutamat meistä haikaa joskus vielä SaiPaan.)
Tyylisuunnan sisällä, ystävän hellä rutistus
Tyylissä ei ole aineita alkujen
sillä puuttuu meiltä se
parahin Ville Paalanen
Huomenna voisi muutaman (Jope Ruonansuu: muutaman kymmenen) lonkeron voimin yrittää ratkaista jotain sanoja,Huomenna voisi muutaman lonkeron voimin yrittää ratkaista jotain sanoja, nyt ei tapani mukaan aukea ei sitten yhtään. Vaikka yrittänyt olen kyllä.
Jos se vaatii enemmän niin olutta ja viiniäkin löytyy.Huomenna voisi muutaman (Jope Ruonansuu: muutaman kymmenen) lonkeron voimin yrittää ratkaista jotain sanoja,
Työkalupakissa kannattaa olla aina monipuolisesti tarpeita - kunhan niitä sitten osaa myös käyttää.Jos se vaatii enemmän niin olutta ja viiniäkin löytyy.
Vappuperjantai ekstra2: suomalainen jääkiekkoilija (Samalla oodi Ville Paalaselle, jota muutamat meistä haikaa joskus vielä SaiPaan.)
sillä puuttuu meiltä se
parahin Ville Paalanen
Pää täyteen - eikös siinä ole tehokasta käyttöä. No vitsi vitsinä, minähän juon sivistyneesti. Tai luulen ainakin niin.Työkalupakissa kannattaa olla aina monipuolisesti tarpeita - kunhan niitä sitten osaa myös käyttää.
Tässä kohtaa nostan hattua niin @redpecka lle kuin ratkaisija @Patarouva llekin. *nostaa kuvitellun vappulakin päästään*Juha Lind
Tyylisuunnan eli jugendin sisällä hali. Tyylisuunta on ilman alkuainetta eli germaniumia (Ge).
Kukin tavallaan. Naula päähän - sen voi tehdä vasaralla ja naulalla tai sitten jollain muulla tavalla - riippuu paljolti tietotaidosta.Pää täyteen - eikös siinä ole tehokasta käyttöä. No vitsi vitsinä, minähän juon sivistyneesti. Tai luulen ainakin niin.
Voin osalliustua siihen viinin kittaamiseen. Ja tietenkin myös kaljan.Jos se vaatii enemmän niin olutta ja viiniäkin löytyy.
Luulenpa myös että siihen se homma lopulta kokonaan menee - ei meikäläisen järjenjuoksulla näitä sanoja ratkota.Voin osalliustua siihen viinin kittaamiseen. Ja tietenkin myös kaljan.
sillä puuttuu meiltä se
parahin Ville Paalanen
Ratkaisit tämän hienosti. Kahdessa ekassa säkeessä tulee olennainen ja kahdessa vikassa fiilistellään Ville Paalasta, jonka pelinumero oli SaiPassa [HAKALI 32] ja se oli vain lisävihje tuohon alkuaineeseen nro 32 (Germanium).Juha Lind
Tyylisuunnan eli jugendin sisällä hali. Tyylisuunta on ilman alkuainetta eli germaniumia (Ge).
Vihjeessä jodi on yksikössä, millä voi hyvin selittää, että vain yksi i puuttuu. Toisaalta aineiden kohdalla "kappalemäärä" voi olla ongelmallinen.E: Nyt tajusin kyllä pienen, mutta inhottavan virheen tuossa vihjeessäni: tuo matka ei olekaan kokonaan joditon! Mutta väliäkö sillä kun varmaan jo eeteestä aukesi koko paska.
Fariseus tai fariseukset? Ovia tai ovet ovat viroksi "uksed". Muuta en keksi.Raamatun henkilö:
Ovia
Tähän on annettu lisävihjeenä 'viro'
Onhan tuossa ajatuksen tynkää, mutta puolet jää selittämättä. Tiedoksesi, että ihan suomessa on sana uksi eli ovi. Uksi on mielestäni jostain syystä mielettömän hieno sana. En ole selvittänyt etymologiaa, mutta @Uleåborgir kyennee tämänkin meille kertomaan (arvostan hänen tietämystään suuresti).Fariseus tai fariseukset? Ovia tai ovet ovat viroksi "uksed". Muuta en keksi.
Huono yritys, tiedän. Pakko on jostain aloittaa.
Uksen kyllä olen kuullut joissakin lastenlauluissa aikanaan, siitä tuttu sana. Mutta ei se kyllä Raamattuun yhdisty, hakuammuntaa siltä osin.Onhan tuossa ajatuksen tynkää, mutta puolet jää selittämättä. Tiedoksesi, että ihan suomessa on sana uksi eli ovi. Uksi on mielestäni jostain syystä mielettömän hieno sana. En ole selvittänyt etymologiaa, mutta @Uleåborgir kyennee tämänkin meille kertomaan (arvostan hänen tietämystään suuresti).
Näin kahden kesken (joo, tämä on julkisella puolella, mutta selvitetään samalla kuka näitä horinoita lukee) voin avittaa: taas kerran käännetään ja kun käännetään saadaan jotain joka käännetään (kääntäminen ei tässä tarkoita kielen kääntämistä).
Olet joskus maininnut nauttivasi laatujuomia. Jäin ihmettelemään. Toisaalta tämä saattaa selittää, etteivät ukset sinulle aukene.ei edes Lapin Kulta anna apua yhtään.
Olen löytävinäni logiikkaa tästä vastauksesta, mutta vihjeen 'viro' huomioiminen ei aukene, eikä oikeastaan vastauskaan. Kiitos yrityksestä.Ovia
Ovia voi avata avaimella ja avaimessa on uria.
Vastaan siis Uria.
Olen löytävinäni logiikkaa tästä vastauksesta, mutta vihjeen 'viro' huomioiminen ei aukene, eikä oikeastaan vastauskaan. Kiitos yrityksestä.
Luithan viestini Steril ille, jolle vihjaisin, että käännetään ja kun käännetään saadaan jotain joka käännetään (kääntäminen ei tässä tarkoita kielen kääntämistä).
Nyt olen sanaton, mutta yritän nyt laittaa niitä kuitenkin johonkin järjelliseen muotoon peräjälkeen.No kääntämällä olen saanut tästä nimen Enok eli ovia eli aivo ts. kone toisinpäin eli enok.
Viro on hämännyt minua ja olen siitä kokeillut es-alkavista nimistä saada tolkkua esim. Esra, Esau ja Ester.
Viron lentokoneiden maatunnus. Kokeilin tosiaan noilla kun tuo uksi ei tuottanut järkevää tulosta.Nyt olen sanaton, mutta yritän nyt laittaa niitä kuitenkin johonkin järjelliseen muotoon peräjälkeen.
Aivo ja kone yhdistettynä toisiinsa - ok.
Tarkoitatko että Viro = es?
Tämä perustuu paljolti viroon kielenä.
Mutta kiitettävää paneutumista aiheeseen - arvostan jälleen.