Jos tämä on ikään kuin vitsi niin vastaanNo ei nyt osunut. Mutta mahtavaa, että saatiin vanha piilosanamestari mukaan. Minä aina vähän hämään näissä.
Fidži
Jos tämä on ikään kuin vitsi niin vastaanNo ei nyt osunut. Mutta mahtavaa, että saatiin vanha piilosanamestari mukaan. Minä aina vähän hämään näissä.
Ei ole vitsi eikä Fidzi. Ihan oikea piilosana.Jos tämä on ikään kuin vitsi niin vastaan
Fidži.
No minäkin sitten kysyn itsenäistä valtiota:
Pekka Karvosesta kuudennen ensimmäinen
Oikein! Pekka=P, Karvosesta viittaa Aki Karvoseen, eli P+akista. Ja lopuun kuudennen ensimmäinen. Se on tietenkin Jaakobin kuudennen pojan, eli Naftalin eka kirjain n.Pakistan. Pekka-nimisiä pakkeja löytyy.Karvonen sanasta 6. N.
Olin siis täysin väärillä jäljillä, vaikka kuvittelin olevani oikeilla jäljillä. Ajattelin että tuo Pekka Karvonen tai Kakka Pervonen viittaisi jotenkin siihen että siinä on sekoitettu rivo asia, jolloin se olisi Viro.Oikein! Pekka=P, Karvosesta viittaa Aki Karvoseen, eli P+akista. Ja lopuun kuudennen ensimmäinen. Se on tietenkin Jaakobin kuudennen pojan, eli Naftalin eka kirjain n.
Aika hieno, mutta ei oikea.
Sieltä oikea vastaus!No kakkoseen taas:
Sanaa
5. Autoliiton Horst.
3. Kahdeksannen asetuksen allas.
Jep!Alger. Autoliitto = AL, Horst on saksalainen eli ger(maani)
Oikein tämäkin.Havanna. H on 8. kirjain, asetukseen ilmeisesti riittää pelkkä a, vanna on kylpyamme eli allas.
1. Sukulaisesta poistetaan kaasu.
Typpeä tuossa hain, mutta oikein meni silti.Apia
Sukulaisesta eli apinasta poistetaan kaasu = neon = n.
My bad, väärä kaasu (neon lyhennetään Ne). Kemia ei ollut koskaan meikäläisen vahvuusaluetta (kuten eivät varsinaisesti mitkään muutkaan lukuaineet).Typpeä tuossa hain, mutta oikein meni silti.
Ihan sama ajatus oli minullakin, mutta ei siitä mitään järkevää tullut. Siskot, veljet, kälyt sun muut sukulaiset kävin läpi, mutta en apinaa.Pohdiskelin tuota Apiaa tuohon ykköseen, mutta mulla olisi ollut selityksenä appi, josta poistetaan p. Jäljellä oleva a ei taida olla kuitenkaan minkään kaasun kemiallinen merkki.
Sama:).Ihan sama ajatus oli minullakin, mutta ei siitä mitään järkevää tullut. Siskot, veljet, kälyt sun muut sukulaiset kävin läpi, mutta en apinaa.
4. Kiekkoillut Teemu sekaisin
Jees! Sieltä saatiin puuttuva ratkaistua.Moroni
Siis Normio sekaisin.
Tämähän oli kuin @redpecka maantietovisassa!Aina, aina myöhässä!!!Teemu Normio = Moroni, Komorien pääkaupunki