Sikäli kun viittaat "paimenkoiraan" niin siksi tuossa nuo lainausmerkit ovat. Jos jokin muu jäi sinua kiusaamaan niin kerro toki.
Lassie ei ollut ongelma, se minulla tuli ensimmäisenä tuosta paimenkoirasta mieleen. Samoin hyvin olin jäljillä EVR:stä ja mallailinkin Lassie + EVR -yhdistelmällä eri urheilijoita. Vaikka tietyssä mielessä olenkin päässyt hieman kärryille käyttämästäsi vihjelogiikasta, niin tuo vihje ei olisi "oikeissa piilosanoissa" oikein aseteltu.
Tuossahan lukee siis vihjeenä, jos sitä hieman selkeyttää, että
Lassien nielaisee EVR tai voi sen sanoa niinkin, että
EVR nielaisee Lassien. (Toki piilosanoissa myös sanajärjestyksellä on merkitystä, joten ihan noin vapaasti sitä ei voi kääntää ympäri.) Joka tapauksessa, ainakin minulle tuo avautuu siten, että Lassie-sana päätyy EVR:n sisään. Ei niin päin, että EVR päätyy Lassien sisälle.
Lisäksi tuohon liittyy se, mistä joskus aiemminkin mainitsin. Sanan niellessä toisen, niin tavallisesti se nieltävä sana säilyy kokonaisena tai korkeintaan parissa selkeässä osassa. Ei niin, että kaikki kirjaimet ripottuvat sinne ja tänne.
Mutta kuten myös jo aiemmin todettua, eri laatijoilla on erilaista logiikkaa ja niistä täytyy vaan päästä kärryille. Tältä osin en ole vielä päässyt sinun aaltopituudelle.
Näköjään ajattelen tuota ihan samoin kuin
@redpecka. Myös "Paimenkoira" sekoittuu eläinten vapautusrintamaan olisi minun kielipäälleni toimiva.
Älä ota palautteestani herneitä nenään, ainakaan kovin syvälle. Tykkään visasta hirveästi (paitsi siltä osin on ärsyttävää, kun en löydä vastauksia) ja arvostan suuresti sitä, että jaksat tällaista tehdä. Motkotan lähinnä ja eniten sitä, että vihje ei auennut minulle. Selvästi se oli ymmärrettävissä, jos joku sen löysi.
Ai niin, selittäisikös joku minulle, millä tapaa torstai on... Eikun nyt vasta aukesi. Arkipäivä ilman a-kirjainta. Minä jumiuduin ajattelemaan aattoa eli juhlapäivää edeltävää päivää, enkä millään keksinyt sitä selitystä Torstille. Nimen kyllä onneksi oikein sain.