Kauko Viisas
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- JYP
Loogista sinänsä, mutta ei hakemani alue/paikka. Kyseessä on tietty maailman kolkka.Valtio
Tunti eli t joka on aatelisessa eli valiossa.
Loogista sinänsä, mutta ei hakemani alue/paikka. Kyseessä on tietty maailman kolkka.Valtio
Tunti eli t joka on aatelisessa eli valiossa.
Sahara. Mietin että mikä Saara olisi ruhtinatar, mutta näköjään etymologia/käännös on suoraan hepreasta.Loogista sinänsä, mutta ei hakemani alue/paikka. Kyseessä on tietty maailman kolkka.
Tätä haettiin ja se saatiin eli Saara todellakin on heprean ruhtinatar ja tunnin lyhenne h sen siällä.Sahara. Mietin että mikä Saara olisi ruhtinatar, mutta näköjään etymologia/käännös on suoraan hepreasta.
ValkealaMitä entistä itä-suomalaista kuntaa yhdistävät kansalliseepos ja karkuun päässyt valtavan suuri hauki?
En aivan ymmärtänyt selitystä, mutta se ei haittaa, koska vastaus on väärä.Etiopia
Loosiin eli aitioon sekoittuu esiintyjä siis ep eli levy (John Levy).
Sama juttu. Mulla ei myös tuo Baku auennut, vaikka oikeita osasia jossain kohtaan kävin läpi. Sain kuitenkin siihen varsin mainion vastauksen.4. on siis Baku? Heh, itselläni meni heti ensimmäinen päin honkia. Mutta olen minä sen väärän vastauksen pätevästi (omasta mielestäni) selittänyt. Ja sehän on myös näiden mainioiden piilosanavisojen suola. Kiitos vielä kerran @Kauko Viisas että jaksat näitä meidän iloksi järjestää. Seuraavaa päänraapimista odotellessa...
Minulle kyllä tuo Baku selvisi, mutta Kairo ei. Tehtaan omistajaa mietin pitkään. Patruunalle etsin synonyymejä koko viime perjantai-illan, ja lauantai aamuna kun heräsin, Akun tehdas pätkähti päähän heti. Se on jännä miten aivot tekee töitä nukkuessakin, tai toisaalta joskus menevät aivan jumiin. Ajatus jää johonkin poteroon eikä pääse pois. Tuossa ensimmäisessä ajattelin että kuningas on king, enkä hoksannut korttipakkaa ollenkaan.Sama juttu. Mulla ei myös tuo Baku auennut, vaikka oikeita osasia jossain kohtaan kävin läpi. Sain kuitenkin siihen varsin mainion vastauksen.
Niinpä. Täydensit vaan vastauksen.Minulle kyllä tuo Baku selvisi, mutta Kairo ei. Tehtaan omistajaa mietin pitkään. Patruunalle etsin synonyymejä koko viime perjantai-illan, ja lauantai aamuna kun heräsin, Akun tehdas pätkähti päähän heti. Se on jännä miten aivot tekee töitä nukkuessakin, tai toisaalta joskus menevät aivan jumiin. Ajatus jää johonkin poteroon eikä pääse pois. Tuossa ensimmäisessä ajattelin että kuningas on king, enkä hoksannut korttipakkaa ollenkaan.
Tervehdys kaikille osallistujille. Laskeskelen pisteet ja laitan ne sekä "muut selitykset" piakkoin.Astana on nykyisin Nur-Sultan.
Koomistahan tässä on, että vaikka asiasta mainitsin, niin Astana ei silti auennut minulle.Tervehdys kaikille osallistujille. Laskeskelen pisteet ja laitan ne sekä "muut selitykset" piakkoin.
Tiedän, että Astana on nykyään Nur-Sultan. Sain tästä heti noottia @MacRef iltä. Vastaukset perustuivat kuitenkin kerrotusti edellä annettuun Wikipedian luetteloon, joten pidin tätä pienenä paheena.
Kuvittelin, että pikainen noottisi aiheutui juurikin siitä, että sen hoksasit.Koomistahan tässä on, että vaikka asiasta mainitsin, niin Astana ei silti auennut minulle.