Katupartiot – ”nyt voin tuntea oloni turvalliseksi/turvattomaksi”

  • 194 418
  • 1 974

TF-79

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO. Pekka Virran nakkipiirakat.
Ohhoh...
Tulipas @vilpertti antamaan oikein täyslaidallisen. Missähän minä olen toivonut kenenkään raiskaamista? Aika säälittävää laittaa moista paskapuhetta suuhuni. En myöskään ole varma, ketkä "me"?
Vai onko sinulla tapana niputtaa kaikki eri tavoin ajattelevat johonkin tiettyyn ryhmään?

Säälittävää.
 
Saati lueskella, kuinka jotkut itseään täynnä olevat, muiden yläpuolelle itsensä ja ylemmät asenteensa laittavat, kertovat ihmisen olevan rasisti tai tyhmä, jos ei ole samaa mieltä kuin hän on. Minä olen ihan mielelläni rasisti ja tyhmä, jos rima vedetään molempien kohdalla noin alas.

Oletko tietoinen siitä, että Odinin Soltut on ihan oman esittelytekstinsä mukaan "isänmaallinen, valkoisen Suomen puolesta taisteleva järjestö"? Onko tämänkin julistuksen kutsuminen rasistiseksi mielestäsi merkki siitä, että ihminen on täynnä itseään? Kuulutko niihin neutraalin järkevästi asiaan suhtautuviin objektiivisiin tarkkailijoihin, joiden mielestä "valkoinen Suomi" ei tässä kontekstissa lainkaan välttämättä liity rasismiin? Sillähän voidaan tarkoittaa vaikka runsaslumisia talvia.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Eli sinä tykkäät enemmän Hämeenkadulla marssivista natsikulkueista kuin teatteriopiskelijoista, jotka häiriköivät ja provoavat noita natseja. Ihan fiksu mielipide. Eihän natsiaatteen kannattaminen tosiaan Suomessa mitään laitonta ole, joten miksipä et natseja tässä vastakkainasettelussa symppaisi.

En lähde tähän keskusteluun mukaan ollenkaan, jossa haetaan jotain vastakkainasettelua siitä, kumman ääliörintaman puolelle muka asetun. Olen moneen kertaan ilmaissut, etten arvosta äärioikeiston porukoita sen enempää kuin äärivasemmistolaisiakaan.

Mutta tätä tämä nykyisin on: jos ilmaisee näkemyksensä siitä, että laillisen mielenosoituksen tulisi saada tapahtua ilman häiriköintiä ja että laittomat häiriköt tulisi poistaa, niin sitten jo "tykkää natseista" tai muuta vastaavaa roskaa. Yhtä hyvin voisin minä väittää (ja suht oikeutetusti päätellen kirjoituksistasi), että sinä tykkäät enemmän hevosia hakkaavista naamioituneista riehujista kuin rauhanomaisessa kynttiläkulkueessa kulkevista perheenisistä. Rauhanomaiset perheenisät ei tietysti olisi koko totuus, mutta eipä sitä ole väite klovnienkaan taustoista, monella on takanaan rikostaustaa, kuten Aamulehdessäkin asiantuntevasti taustoitettiin.

Suomessa on sananvapaus ja kokoontumisen vapaus: ihan sama minkä puolesta joku porukka mieltään osoittaa niin siihen heillä on oikeus kunhan luvat ovat kunnossa, siihen ei tarvitse "teatteriopiskelijoiden"tulla häiriköimään. Ei voisi itseäni vähempää kiinnostaa vaikkapa kannabismarssit tai kommarien vappumarssit, mutta marssimisoikeus heillä on, eikä tulisi mieleenkään mennä sitä rajoittamaan tai estämään, riehumisesta puhumattakaan.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
En lähde tähän keskusteluun mukaan ollenkaan, jossa haetaan jotain vastakkainasettelua siitä, kumman ääliörintaman puolelle muka asetun. Olen moneen kertaan ilmaissut, etten arvosta äärioikeiston porukoita sen enempää kuin äärivasemmistolaisiakaan.

Voisitko tarkentaa, mikä pelleiksi pukeutuneista teatterilaisista tekee äärivasemmiston.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Oletko tietoinen siitä, että Odinin Soltut on ihan oman esittelytekstinsä mukaan "isänmaallinen, valkoisen Suomen puolesta taisteleva järjestö"? Onko tämänkin julistuksen kutsuminen rasistiseksi mielestäsi merkki siitä, että ihminen on täynnä itseään? Kuulutko niihin neutraalin järkevästi asiaan suhtautuviin objektiivisiin tarkkailijoihin, joiden mielestä "valkoinen Suomi" ei tässä kontekstissa lainkaan välttämättä liity rasismiin? Sillähän voidaan tarkoittaa vaikka runsaslumisia talvia.
Olen hyvinkin tietoinen, olen myös tietoinen mm. vasemmiston ja kommunistien taistelulauluista. Siitä en ole tietoinen, että tarkoittaako "tasiteleminen valkoisen Suomen puolesta" väkivaltaan ryhtymistä. Tästä kyseisestä sanasta ja sen käytöstä on ollut viimeisen vuoden aikana paljonkin debaattia ja ihan asiantuntijat ovat sitä mieltä, että kyseinen termi ei välttämättä viittaa taisteluun väkivallallisesti, varsinkin jos jättää siitä sen äärilaidan pois laskuista, samaa sanaa kun käytetään retorisesti molemmin puolin valleja ja vaikka missä muissa yhteyksissä. Sinun mielestäsi tuossa ilmeisesti vihjataan väkivaltaan? No jos olet sitä mieltä, niin saat olla ihan vapaasti. Minä jään odottamaan sitä "taistelua", jotta voin vetää moisen johtopäätöksen, toistaiseksi kun ainut kerta kun ko. järjestö on hankaluuksiin joutunut lienee vastapuoli ollut kanssa valkoihoinen, tai jos ei ollut, niin ihme ettei siitä revennyt puolen kansakunnan perseet.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Oliko tämä Turun Vimma se nuorisotalo, johon ei tuotu nuorten haluamaa biljardipöytää, koska se oli arkkitehdin suunnitelman vastainen? Näin ainakin kävi jossain nuorisotalossa ja muistaakseni nimenomaan Turussa. Taloja harvoin vallataan vain valtaamisen ilosta, vaan se kertoo puutteista, joihin valtaajat haluavat muutosta. Ongelma ei ainoastaan ole tilojen puute, vaan olemassa olevien tilojen toimintaa ohjataan niin, että nuoret ja taiteilijat eivät saa itse vaikuttaa. Esimerkkinä nyt se nuoristotalo, johon biljardipöytä ei sopinut.

Kannattaisi joskus mennä käymään vallatuilla taloilla ja keskustella valtaajien kanssa, niin ehkä sinäkin opit jotain. Suomi on täynnä tarinoita, joissa vallattujen talojen naapurusto on mennyt tutustumaan valtaajiin ja kokeneet heidän toimintansa hienoksi. Monta kertaa vallatut talot ovat olleet autioita ja rähjäisiä, ja niiden ympäristö on tullut siistimmäksi uusien käyttäjien myötä. Minusta se, että joku rinnastaa talonvaltaukset ääriliikkeiden toimintaa, kertoo ajattelijan ummehtuneesta konservatiivisesta ajatusmaailmasta.

Arkkitehtien suunnitelmissa olet kyllä sikäli oikeassa, että Turussa(kin) monen julkisen rakennuksen kehittämistä estää edelleen se, että liian monesti vedotaan näihin mystisiin arkkitehdin suunnitelmiin, jotka ovatkin yleensä päin vittua, mutta joihin ei tosiasiassa tarvitsisi vedota: arkkitehdeillä on tiettyyn vuosimäärään perustuva suoja suunnittelemilleen rakennuksille, oliko se nyt kolme vuotta, mutta ei sen jälkeen enää tarvitsisi siitä välittää. Se on toki helppo veruke olla tekemättä isompia muutoksia, mikä on valitettavaa. Eipä sekään silti oikeuta valtaamaan taloa X jos keskustassa olevaan taloon Y ei ole laitettu jotain toivottua komponenttia.

Kyllä Turun nuorisotaloissa biljardipöytiä on riittämiin, ja huomattavasti vaikutusmahdollisuuksia nuorilla toimintaan ja tilojen kehittämiseenkin. Saavat maalata graffiteja, saavat toteuttaa projekteja, on ollut rap-projekteja ja aluetoimintarahoja on sen verran, että sen kun vain pyytää. Taiteilijoita on ollut mukana mm. kehittämässä Pansion aluetta ja nuorisotalon edustaa, erilaisia projekteja on melkoisesti ja jos jonkinlaista artistia mukana paikallisista valtakunnallisiin. Nuorisovaltuustostakin voi hyvin herua rahaa hankkeille jos vähän viitsii kysellä. Turusta on jopa lopetettu lähikirjasto sen takia, että tilat saatiin annettua viereiselle nuorisotalolle joka installoi laajennettuihin tiloihin ison biljardipöydän ja pelivehkeet viimeisen päälle.

Edelleen on rikollista ja ennen kaikkea piittaamattoman, välinpitämättömän typerää valtailla taloja ja käyttää tekosyynä puutteita, joihin ei muka saada muutosta. Jos ei viitsi yhtään viedä asioita eteenpäin normaalia väylää pitkin vaan kaikki pitää saada heti ja ilmaiseksi, niin se on omaa typeryyttä ja edelleen laitonta hemmoteltujen nulikoiden ja elämäntapataiteilijoiden toimintaa.

Olen sivumennen keskustellut monenkin talonvaltaamisessa joko mukana olleiden tai sitä tukeneiden (erilaisia ns. muusikoita) kanssa, olen ollut jopa samassa työpaikassa muutaman kanssa. Täysin kestämättömiä heidän perustelunsa ovat olleet. Lähinnä se rähjäisyyskin lisääntyy valtaajaporukoiden kalja- tai kiljukekkereistä, eikä se vaihtoehtotaiteilu tai kitaran rämpytys niin auvoista ole, että sitä haluaisin tukea verovaroistani sen sijaan, että nämä porukat ihan itse vuokraisivat tiloja tai taloja.

Ei minua henkilökohtaisesti häiritsisi yhtään, jos joku yhteisö haluaisi rempata tiloja tai järjestää ns. vaihtoehtoisia tapahtumia kunhan tekevät niin kuin muutkin harrastajat eli maksavat harrastuksiaan ja yhteisökulujaan omilla rahoillaan (ja tarvittaessa projektiluonteisilla apurahoillakin jos sellainen perustelluksi katsotaan, rahoitusta saa hakea kuka tahansa).

Kai se sitten on ummehtuneen konservatiivista ajatella, että ihmisillä pitäisi olla omakin vastuu ja halu osallistua edes osittain omien harrastuksiensa ja elämäntapansa kustannuksiin ilman, että heti ollaan vaatimassa järjestämään puitteet ilmaiseksi rikollisen toiminnan uhalla.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Voisitko tarkentaa, mikä pelleiksi pukeutuneista teatterilaisista tekee äärivasemmiston.

Lasken poliitikkoihin kohdistuvat uhkaussyytteet äärilinjan toiminnaksi, kuten myös väkivaltaiset anarkistien mellakoinnit, ja myös talonvaltaajilla on poliittisia tavoitteita. Murtautumiset ja valtaamiset ovat äärilinjaa. Aamulehdessä näiden "teatterilaisten" taustoja olikin käsitelty hyvin.

Se täytyy näiden naamioituneiden häiriköiden ja anarkistien eduksi sanoa, että mediapelin he osaavat paljon paremmin kuin toinen poliittinen ääripää eli äärioikeisto. Hyvin ovat nytkin onnistuneet saamaan myönteistä huomiota muka-viattomina klovneina vaikka maskien takana on tuomioita ja laittomia uhkauksia.

Ja koska se ilmeisesti täytyy tässäkin ketjussa ja jatkuvasti myös yksittäisissä viesteissä vääntää rautalangasta, niin en edelleenkään hyväksy äärioikeiston tekosia, en yksittäisiä väkivaltarikoksia enkä missään nimessä mitään iskuja Pride-kulkueisiin tai muutakaan. En kuitenkaan hyväksy myöskään äärivasemmiston tekemiä laittomuuksia kokoontumisvapauden estämisyrityksistä menneisiin tekoihin kuten itsenäisyyspäivän mellakoihin tai laittomiin uhkauksiin, ja sehän se tuntuu olevan ongelma: jos ei täysin rinnoin hyväksy sitä parempaa eli vasemmistolaista väkivaltaa ja/tai laittomuuksia, niin onkin äkisti natseista tykkääjä ja odinin soturien rintamassa.
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Lasken poliitikkoihin kohdistuvat uhkaussyytteet äärilinjan toiminnaksi, kuten myös väkivaltaiset anarkistien mellakoinnit, ja myös talonvaltaajilla on poliittisia tavoitteita. Murtautumiset ja valtaamiset ovat äärilinjaa. Aamulehdessä näiden "teatterilaisten" taustoja olikin käsitelty hyvin.

Se täytyy näiden naamioituneiden häiriköiden ja anarkistien eduksi sanoa, että mediapelin he osaavat paljon paremmin kuin toinen poliittinen ääripää eli äärioikeisto. Hyvin ovat nytkin onnistuneet saamaan myönteistä huomiota muka-viattomina klovneina vaikka maskien takana on tuomioita ja laittomia uhkauksia.

Ja koska se ilmeisesti täytyy tässäkin ketjussa ja jatkuvasti myös yksittäisissä viesteissä vääntää rautalangasta, niin en edelleenkään hyväksy äärioikeiston tekosia, en yksittäisiä väkivaltarikoksia enkä missään nimessä mitään iskuja Pride-kulkueisiin tai muutakaan. En kuitenkaan hyväksy myöskään äärivasemmiston tekemiä laittomuuksia kokoontumisvapauden estämisyrityksistä menneisiin tekoihin kuten itsenäisyyspäivän mellakoihin tai laittomiin uhkauksiin, ja sehän se tuntuu olevan ongelma: jos ei täysin rinnoin hyväksy sitä parempaa eli vasemmistolaista väkivaltaa ja/tai laittomuuksia, niin onkin äkisti natseista tykkääjä ja odinin soturien rintamassa.

Minä olen pitänyt sinua aina hyvänä kirjoittajana, tolkun miehenä enkä mitenkään voi ymmärtää miksi olet lähtenyt tähän mutkutteluun mukaan. Sinä olet ilmeisen sivistynyt ihminen, tunnet kirjallisuutta, historiaa, musiikkia ja taiteita ylipäänsä joten en ymmärrä tätä äärioikeiston tekojen vähättelyä nostamalla vastapuolen teot valokeilaan. Sinulla on kirjoitustesi perusteella hyvin vahvat antipatiat muslimeja kohtaan, en tiedä mistä ne kumpuavat. Selittäisikö nämä antipatiat sitten jotenkin sympatiasi partiopoikiin, en tiedä. Mutta olen hyvin yllättynyt että juuri sinä olet barrikaadeilla puolustamassa näitä nahkatukkaisia partiopoikia.
 
Sinun mielestäsi tuossa ilmeisesti vihjataan väkivaltaan?

Minun mielestäni "valkoisen Suomen puolesta taisteleminen" on älyvapaata hommaa, vaikka se tehtäisiin täysin rauhanomaisesti poliittisia vaikuttamiskeinoja käyttäen, sillä vain idiootit luokittelevat ihmisiä tuolla tavalla ihonvärin perusteella. Sinä saat toki olla tästä eri mieltä, jos sinäkään et odinilaisten tavoin halua tummaihoisia Suomeen. Mitäköhän mieltä odinilaiset muuten ovat Rosa Parksista? Oliko hänkin saastainen suvakki?

toistaiseksi kun ainut kerta kun ko. järjestö on hankaluuksiin joutunut lienee vastapuoli ollut kanssa valkoihoinen

Tiedätkö siis näiden Sääksjärven S-Marketin pihassa tyttöjä ahdistelleiden maahantunkeutujien ihonvärin? Saattoivathan ne olla vaikka NEEKEREITÄ (vähintäänkin hiekkasellaisia).

En lähde tähän keskusteluun mukaan ollenkaan, jossa haetaan jotain vastakkainasettelua siitä, kumman ääliörintaman puolelle muka asetun.

Lyhyt on näköjään muisti. Lähdit jo:

ainakin toistaiseksi julkisuuteen tulleiden näyttöjen perusteella ennemmin aivoton möyhötys netin suljetuissa ryhmissä kuin hevosten pahoinpitely, poliisien heittely kivillä, katujen sulkeminen, talojen valtaaminen tai laillisten mielenosoitusten häirintä naamioituneiden klovnien toimesta.

Tässä asiassa me olemme eri linjoilla. Minä symppaan enemmän talonvaltauksesta tuomittuja klovneja kuin pahoinpitelyistä tuomittuja roturealisteja, jotka marssivat valkoisen Suomen puolesta. Poliisien heittelyä kivillä pidän paljon tuomittavampana kuin talonvaltausta mutta toisaalta sekin on minusta selvästi lievempi rikos kuin pahoinpitely. En löytänyt ainakaan tuosta Aamulehden uutisesta mainintaa siitä, että Loldiersilla olisi tilillään tuomioita pahoinpitelyistä. Kummankaan ryhmän jäseneksi en toki itse edes kelpaisi, sillä Loldiersiin olen aivan liian juntti ja Odinin Solttuihin ihan liian heiveröinen.

Se täytyy näiden naamioituneiden häiriköiden ja anarkistien eduksi sanoa, että mediapelin he osaavat paljon paremmin kuin toinen poliittinen ääripää eli äärioikeisto.

No tässä Soldiersin ja Loldiersin välisessä väännössä klovneilla on aika iso etu siinä, että klovniporukasta löytyy kirjoitustaitoisia ihmisiä toisin kuin Soldiersin isäm maan puollustajista. Siitä Seppo Lehdon Tampereen marssilta kuvaamasta videostakin huomasi sen, miten eriarvoisessa asemassa nämä ryhmittymät ovat median suhteen. Nuori Loldiers-tyttö puheli marssilla mukana olleelle Washington Postin toimittajalle odinilaisista ikävän sarkastiseen sävyyn, ja Odinin Soltut eivät pystyneet oikomaan tytön sanomisia oikein mitenkään, sillä sille toimittajalle olisi pitänyt pystyä puhumaan englantia.
 
Viimeksi muokattu:

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Ohhoh...
Tulipas @vilpertti antamaan oikein täyslaidallisen. Missähän minä olen toivonut kenenkään raiskaamista? Aika säälittävää laittaa moista paskapuhetta suuhuni. En myöskään ole varma, ketkä "me"?
Vai onko sinulla tapana niputtaa kaikki eri tavoin ajattelevat johonkin tiettyyn ryhmään?

Säälittävää.
Myönnä pois, että olin oikeassa. Oikein kihelmöit toivosta, että kesällä tapahtuu. Näen sen kirjaimistasi. Mikään muu ei selitä noita "ensi kesällä" uhkailuja. Sinä ja kaikki muut jotka tuota ensi kesää toitotatte jonain maailmanhistorian käännekohtana, oikein mässäilette tuolla makaaberilla ajatuksella.
 

TF-79

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO. Pekka Virran nakkipiirakat.
Myönnä pois, että olin oikeassa. Oikein kihelmöit toivosta, että kesällä tapahtuu. Näen sen kirjaimistasi. Mikään muu ei selitä noita "ensi kesällä" uhkailuja. Sinä ja kaikki muut jotka tuota ensi kesää toitotatte jonain maailmanhistorian käännekohtana, oikein mässäilette tuolla makaaberilla ajatuksella.
Siehän se shamaani oot!
Hieno homma, että kykenet noin hyvin kirjaimista päättelemään, ei ole joka jäbällä moista lahjaa. Kannattaa ehkä kokeilla viikonlopun kunniaksi jotain uutta sienisekoitusta.
 

H.Incandenza

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, SiiPe, Chelsea FC
Minä olen pitänyt sinua aina hyvänä kirjoittajana, tolkun miehenä enkä mitenkään voi ymmärtää miksi olet lähtenyt tähän mutkutteluun mukaan. Sinä olet ilmeisen sivistynyt ihminen, tunnet kirjallisuutta, historiaa, musiikkia ja taiteita ylipäänsä joten en ymmärrä tätä äärioikeiston tekojen vähättelyä nostamalla vastapuolen teot valokeilaan. Sinulla on kirjoitustesi perusteella hyvin vahvat antipatiat muslimeja kohtaan, en tiedä mistä ne kumpuavat. Selittäisikö nämä antipatiat sitten jotenkin sympatiasi partiopoikiin, en tiedä. Mutta olen hyvin yllättynyt että juuri sinä olet barrikaadeilla puolustamassa näitä nahkatukkaisia partiopoikia.


Mielestäni tuo Mustan Nuolen kirjoitus oli asiallinen ja tolkullinen. Äärioikeiston ja äärivasemmiston väkivalta ja rähinöinti ja laillisten mielenosoitusten häiritseminen ovat yhtälailla tuomittavia. En ymmärrä tätä asennetta ollenkaan, että vastustamalla anarkomarkojen toilailuja kannattaa nahkatukkien toilailuja. Molemmat ovat yhtä vastenmielistä sakkia. Se ero niillä vain on, että vasemmiston taistelujoukot tuntuvat olevan jonkinlaisessa erityisasemassa, eikä heitä saa arvostella, tai jos arvostelee niin on natsi. Raskasta keskustelua täälläkin ja tuntuu olevan terve järki hukassa yhdellä jos toisellakin. Samanlaisia kiihkoilijoita kaikki.
 

Tuamas

Jäsen
Niinno, tuo vain on sellaista ihan inan "puolueellista puolueettomuutta".

Lisäksi sekin on jo itsessään statementti, jos natsilarppaajista puhuttaessa pitää lähteä "mutku kiakkovieraat, mutku loldierssit" - linjalle.
 

gasp

Jäsen
Sellainen asia ihmetyttää, että kun YLE on aika innokas uutisoimaan ja jakamaan noita SoO-jäsenten fb-kuvia, niin miksei uutisoinut syyrialaisista/irakilaisista päänkatkojista yhtä innokkaasti? Useammalta Suomeen paikannetulta pakolaiselta löytyi teloituskuvia yms.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mielestäni tuo Mustan Nuolen kirjoitus oli asiallinen ja tolkullinen. Äärioikeiston ja äärivasemmiston väkivalta ja rähinöinti ja laillisten mielenosoitusten häiritseminen ovat yhtälailla tuomittavia. En ymmärrä tätä asennetta ollenkaan, että vastustamalla anarkomarkojen toilailuja kannattaa nahkatukkien toilailuja. Molemmat ovat yhtä vastenmielistä sakkia. Se ero niillä vain on, että vasemmiston taistelujoukot tuntuvat olevan jonkinlaisessa erityisasemassa, eikä heitä saa arvostella, tai jos arvostelee niin on natsi. Raskasta keskustelua täälläkin ja tuntuu olevan terve järki hukassa yhdellä jos toisellakin. Samanlaisia kiihkoilijoita kaikki.

Miten äärivasemmiston, anarkistien tekemisest liittyvät katupartioihin?

Tämä on tänä päivänä pelottavan laajalle levinnyt ilmiö, vedetään "mut kun muutkin" kortti esiin tilanteessa, jossa pitäisi ottaa selkeästi tuomitseva kanta. Yllättävän moni "tolkun ihminen" syyllistyy tähän. Esimerkiksi kirjoittajana arvostavani @Musta Nuoli on nyt selitellyt useamman viestin ajan puuta heinää anarkistien tekemisistä ja pyöritellyt asiaa turhaan. Minusta on älyllisesti epärehellistä väittää, ettei kuvien perusteella voi tuomita ketään uusnatsiksi. Asiassa ei ole mitään epäselvää, natsirekvisiittalla on sen verran kova leima, ettei ihmiset niitä kerhohuoneidensa seinille turhaan ripustele.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät

Saxon-747

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chelsea
Se on todennäköistä, että pellepartioiden toiminta lisäsi kiinnostusta, mutta toisaalta Soldiers of Odin on itsekin tehnyt itseään varsin hyvin tunnetuksi. Sen aloittaessa toimintansa, porukkaa riveissä oli suhteellisen vähän vrt. toiminnan laajuus, joten samat henkilöt olivat saamieni tietojen mukaan partioineet useammalla paikkakunnalla. Tästä johtuu se, että partiointi oli säännöllisen epäsäännöllistä ja että monilla paikkakunnilla ei ollut omia aktiiveja vaan suhteellisen kaukaakin Soldiers of Odinin väki käsi tekemässä partiokeikkoja.

Sanoisin, että suurin syyllinen katupartioinnin lisääntymiseen on kuitenkin ollut hallitus, sen sekava ja hyvin epäjohdonmukainen toiminta johti siihen, että Soldiers of Odinin kaltaisen organisaation oli mahdollista "vallata kadut" - käyttääkseni tällaista sotatermiä. Hallitus järjestelmällisesti kielsi turvallisuusvajeen ja vähätteli ihmisten pelkoa ja tämän lisäksi vieläpä välitti muunneltua tai jopa selkeän valheellista tietoa kansalle, pallo siis pelattiin ääriryhmälle tyhjään maalipaikkaan ja tästä paikasta "sokea reettakin" olisi paukauttanut maalin.

Kieltämisen ja välttelyn sijaan hallituksen olisi pitänyt tarjota turvattomuudesta valittaneille jotain konkretiaa, ja koska kyse oli tunteesta, tuolloin on turha jauhaa potaskaa siitä, että "kaduilla on turvallista". Kyse on tunteesta ja vieläpä Suomen eri alueilla vaihtelevasta tilanteesta, joten hallituksen olisi pitänyt toimia. Jos ei muuta niin ohjeistaa poliisia lähettämään virka-apupyyntö puolustusvoimille tai vaihtoehtoisesti Sisäministeriön alaisille organisaatioille, kuten rajavartiolaitokselle. Ja samalla valtuuttaa esim. rajavartiolaitos kutsumaan eläkkeelle jääneitä rajamiehiä töihin suorittamaan "turvallisuustehtäviä". Tämä olisi maksanut jotain (jonkin miljoonan korkeintaan), mutta hyöty olisi haittaa olennaisesti suurempi ja tuolloin hallitus olisi näyttänyt, että se täyttää turvallisuusvajeen sen kiistämisen sijaan - siinä sivussa Soldiers of Odin olisi jäänyt lehdelle soittelemaan.

vlad

Oikeassa olet ja tämän asian tiimoilta hallitus ei ole saanut edelleenkään mitään aikaan. Toki ollaan oltu välillä vähän avoimempia ja sitten taas välillä vähätelty. Mitään konkreetista ei kuitenkaan olla pystytty tarjoamaan. Tämä ajatuspoliisi mouhotus taas ruokkii partioissa lisää virtaa jatkaa toimintaansa sillä eihän nämä enää partioi pakolaisia vastaan vaan myös näppäinsotureita jotka ovat hyökänneet heidän kimppuunsa somessa.
 

vsmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, ManU
Tämä on tänä päivänä pelottavan laajalle levinnyt ilmiö, vedetään "mut kun muutkin" kortti esiin tilanteessa, jossa pitäisi ottaa selkeästi tuomitseva kanta. Yllättävän moni "tolkun ihminen" syyllistyy tähän.

Meinaat ilmeisesti näitä "raiskaahan ne suomalaisetkin"-tyyppejä.
Tai niin minä ainakin tuon tulkitsin, kirjaimista.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Meinaat ilmeisesti näitä "raiskaahan ne suomalaisetkin"-tyyppejä.
Tai niin minä ainakin tuon tulkitsin, kirjaimista.

Keskustellaanko me nyt raiskauksista? Käsittääkseni tämä ketju käsittelee Soldiers Of Odin yhdistyksen katupartioita. Minusta nämä partiot pitäisi tuomita yksiselitteisesti, eikä selitella sinun tapaasi.
 

vsmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, ManU
Täten tuomitsen nämä katupartiot, kuten muutkin.

Ne raiskaukset liittyy kyllä aiheeseen, jos katupartiot niitä estääkseen tuolla omien sanojensa mukaan liikkuu.
 
Ne raiskaukset liittyy kyllä aiheeseen, jos katupartiot niitä estääkseen tuolla omien sanojensa mukaan liikkuu.
Tällä hetkellä saldona yksi inhan kantasuomalaisen kynsistä pataan vetämällä pelastettu nainen, yksi keksitty sankaritarina mamujen selättämisestä, ja julkisuuteen vuotaneet fantasiat mamujen provosoitumisesta.

Mutta kesällä...

♪ ♫ I'm dreaming of a strong, brave nation.. ♪ ♫
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Täten tuomitsen nämä katupartiot, kuten muutkin.

Minä en kyllä automaattisesti tuomitse kansalaispartioita - jos poliisin resurssit ovat ylikuormitetut niin tälläisestä toiminnasta voi olla hyvin toteutettuna merkittävä apu. Sen sijaan tietysti tuomitsen Sturmabt..., korjaan Soldiers Of Onanin, korjaan, Odinin, ilmeiset natsi-sympatiat sekä yhteydet rauhaa rakastavaan semi-fasistiseen itäiseen naapuriimme sekä hulluihin ruotsalaisiin rotuideologeihin. Noin, ei ollut vaikeata.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Ässät ja Ärrät
Tuo soldiers of odin porukka teki itselleen heti toiminnan alkajaisiksi homman erittäin vaikeaksi. Koska piti saada hommalle hyväksyntää kaikilta, niin pitihän myös kommentitkin olla vastaavia. Heidän mukaansahan toiminta perustuu jokamiehen kiinniotto-oikeuteen ja he ovatkin kovasti vakuutelleet yleisölle, että tilanteen tullessa vastaan he ottavat rikollisen kiinni ja soittavat poliisille. Eivät ehkä tienneet mitä tällaisesta lausunnosta seuraa.

Nyt kun he keksivät tarinoitaan raiskaavista mamuista ja miten he sankarillisesti ottivat rikollisen kiinni heidän on pakko myös sanoa, että ovat, joko itse tai sivullisten toimesta, soittaneet poliisit paikalle. Muuten yleinen mielipide kääntyy heitä vastaan (ihan kuin se ei olisi jo kääntynyt). Kun nyt kerran ovat mediassakin kohtalaisesti olleet esillä, niin taatusti joku lähtee selvittämään että oliko poliisilla tällaista tehtävää, ja he jäävät valheesta kiinni.

Ikävä tilanne. Jotenkin pitäisi saada julkisuuteen positiivista mielikuvaa naisia suojelevina herrasmiehinä, mutta nyt se on lähes mahdotonta. Jos he laittavat julki sellaisen tarinan, missä poliisia ei ole kutsuttu paikalle, niin joku kyllä tekee asiasta tutkintapyynnön, jolloin jäävät valheesta kiinni. Jos taas sanovat, että poliisi on asianmukaisesti käynyt noukkimassa mamuraiskarin talteen, niin joku käy sitten poliisilta kysymässä että onkos tällaista keikkaa tullut tehtyä.

Ei siinä, jokaisella on oikeus nolata itsensä. Joko yksin tai porukassa.
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Minkähän takia se on niin hankala toisilla kirjoittaa otsikon aiheesta? Ymmärtääkseni Suomessa toimii useampia katupartioita mutta tikun nokkaan on nostettu nyt SoO ja SVL. Ihan syystäkin. Toki tätä joku aina selittelee median ajojahtina mutta kyllä vähän huolestuttaa joidenkin nimimerkkien tajunnan tila. Miksi näistä muista ei kirjoiteta otsikoita? Miksi Loldiersit eivät häiriköi heitä? Siksi että heillä ei ole samanlaista taustaa kuin ensiksi mainituilla.

Asa Masa - Noku ja Mutku - YouTube
 
Poliisien heittelyä kivillä pidän paljon tuomittavampana kuin talonvaltausta mutta toisaalta sekin on minusta selvästi lievempi rikos kuin pahoinpitely.
Mielestäni poliisien heittely kivillä on kuitenkin teoista se järjettömin. Kuitenkin omassa hädässään he kaipaavat poliisia apuun. Sitten, kun itse lipsuu kaidalta polulta, ollaankin poliisia vastaan. Hyväksyisivät tekojensa seuraukset.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös