Katupartiot – ”nyt voin tuntea oloni turvalliseksi/turvattomaksi”

  • 195 079
  • 1 974

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Ja, "natsi rekvisiitta" ei tee edelleenkään, mielestäni, kenestäkään yksilöstä natsia, tai mitään muutakaan. Se on jumalauta lippu seinällä, se ei tee kenellekkään mitään pahaa, eikä tee muuten mikään toisen maailmansodan aikanen hattukaan. Jos tekee, niin jumalauta Kummelit, te ootte natseja, kun on musaakkivideokin tehty, siinä oli oikein käsivarsinauhat ja kaikki.

Minusta on aivan turhaa ryhtyä kiistämään Soldiers of Odinin natsisympatioita kun esim. heidän (nyt poistetuilla) promovideoilla esiintyi SVL:n entisen kotisivun verkko-osoite (patriootti.com) ja niillä oli muutakin symboleja SVL:n sivuilta (SVL:n logo tms.)

SVL:n logo: Suomen vastarintaliike – Wikipedia

Olen postannut kuvankaappauksen tästä Soldiers of Odinin youtube-videosta tänne kertaalleen, kyseisessä kohdassa mainostetaan patriootti.com (eli SVL:n ex. kotisivu). Tuskin he ihan turhanpäiten mainostaisivat Suomen tunnetuimman kansallissosialistisen organisaation yhteystietoja promovideollaan muun tukevan kuva-aineiston ohella jollei syvällisempääkin yhteyttä SVL:ään ole olemassa, siis muuta kuin se, että Mika Rannan ohella useampi muu Odin on myös SVL:n jäsen.

Enkä väitä, että Odineista kaikki ovat natseja/kansallissosialisteja, mutta heitä on riittävän monta ja riittävän merkittävässä asemassa jotta organisaatiota voidaan aivan oikeutetusti nimittää ääriryhmittymäksi ja natsihenkiseksi. Kyse ei ole mistään viattomasta partiopoikien puuhastelusta vaan keinosta kerätä ääriryhmälle hyväksyntää ja jalkauttaa se kansan pariin ja vieläpä siten, että osa kansasta edelleen sinisilmäisesti uskoo kyseessä olevan "poikain puuhastelua".

vlad
 

olkikuukkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina Hurricanes, NHL:n suomalaiset
Ja, "natsi rekvisiitta" ei tee edelleenkään, mielestäni, kenestäkään yksilöstä natsia, tai mitään muutakaan. Se on jumalauta lippu seinällä, se ei tee kenellekkään mitään pahaa, eikä tee muuten mikään toisen maailmansodan aikanen hattukaan. Jos tekee, niin jumalauta Kummelit, te ootte natseja, kun on musaakkivideokin tehty, siinä oli oikein käsivarsinauhat ja kaikki.

Minäkin vastustan simppeliä tyhmäksi leimaamista, mutta luepa nyt uudestaan tämä kappale. Jos natsilippu maahanmuuttovastaisen kerhon seinällä vertautuu mielestäsi Kummelin musiikkivideoon, niin onhan tuo nyt älyllistä epärehellisyyttä puhtaimmillaan. Vaihtoehtoisesti voisit itse määritellä reunaehdot rasismille. Mitä se termi mielestäsi pitää sisällään ja millaiset kannanotot/teot voisit tulkita rasistisiksi?
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Nuorisolle on Turussa tiloja vaikka millä mitalla. On nuorisotaloja, nuoriso- ja taidekeskus Vimmaa sekä monia muita paikkoja joihin pääsee ihan ilmaiseksi kuten vaikkapa pääkirjaston nuortenosasto. Taiteilijoillekin on tiloja tarjolla ja kaupungin tiloja on myös vuokrattavana edullisesti.

Oliko tämä Turun Vimma se nuorisotalo, johon ei tuotu nuorten haluamaa biljardipöytää, koska se oli arkkitehdin suunnitelman vastainen? Näin ainakin kävi jossain nuorisotalossa ja muistaakseni nimenomaan Turussa. Taloja harvoin vallataan vain valtaamisen ilosta, vaan se kertoo puutteista, joihin valtaajat haluavat muutosta. Ongelma ei ainoastaan ole tilojen puute, vaan olemassa olevien tilojen toimintaa ohjataan niin, että nuoret ja taiteilijat eivät saa itse vaikuttaa. Esimerkkinä nyt se nuoristotalo, johon biljardipöytä ei sopinut.

Kannattaisi joskus mennä käymään vallatuilla taloilla ja keskustella valtaajien kanssa, niin ehkä sinäkin opit jotain. Suomi on täynnä tarinoita, joissa vallattujen talojen naapurusto on mennyt tutustumaan valtaajiin ja kokeneet heidän toimintansa hienoksi. Monta kertaa vallatut talot ovat olleet autioita ja rähjäisiä, ja niiden ympäristö on tullut siistimmäksi uusien käyttäjien myötä. Minusta se, että joku rinnastaa talonvaltaukset ääriliikkeiden toimintaa, kertoo ajattelijan ummehtuneesta konservatiivisesta ajatusmaailmasta.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Mielenkiintoinen kommentti, mielestäsi tuo on asiallista, kun et siinä edes vastaa kysymykseen tai laita mitään linkkejä? Voitko nyt laittaa jonkun linkin tai muutoin näyttää, kun kerran asiallisesti kysytään? Vai oletko vähän tyhmä, heko heko. Rakentavaa keskustelua, eikö olekkin?
Vastasin kysymykseesi. Ellet tuosta jutusta löydä mitään rasismin merkkejä, niin olet joko rasisti tai tyhmä.

Älykkyys määritellään siten, että ihminen pystyy omaksumaan tietoa, järjestelemään sitä ja soveltamaan sitä tarvittaessa. Tyhmä ihminen taas ei pysty tähän.

Tässä pari linkkiä joiden avulla voit miettiä oletko joskus omaksunut mitään linkkien takaa paljastuvaa tietoa, pystytkö määrittelemään nämä oikeaan kontekstiinsa ja soveltamaan tätä oppimaasi käytännössä tähän käsitteillä olevaan keissiin.

Rasismi – Wikipedia
Soldiers of Odinin johdon salaiset Facebook-viestit: Aseita, natsitunnuksia, kytkös MV-lehteen | Yle Uutiset | yle.fi

Kumpaa siis olet, tyhmä vai rasisti?
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Minusta on aivan turhaa ryhtyä kiistämään Soldiers of Odinin natsisympatioita kun esim. heidän (nyt poistetuilla) promovideoilla esiintyi SVL:n entisen kotisivun verkko-osoite (patriootti.com) ja niillä oli muutakin symboleja SVL:n sivuilta (SVL:n logo tms.)

SVL:n logo: Suomen vastarintaliike – Wikipedia

Olen postannut kuvankaappauksen tästä Soldiers of Odinin youtube-videosta tänne kertaalleen, kyseisessä kohdassa mainostetaan patriootti.com (eli SVL:n ex. kotisivu). Tuskin he ihan turhanpäiten mainostaisivat Suomen tunnetuimman kansallissosialistisen organisaation yhteystietoja promovideollaan muun tukevan kuva-aineiston ohella jollei syvällisempääkin yhteyttä SVL:ään ole olemassa, siis muuta kuin se, että Mika Rannan ohella useampi muu Odin on myös SVL:n jäsen.

Enkä väitä, että Odineista kaikki ovat natseja/kansallissosialisteja, mutta heitä on riittävän monta ja riittävän merkittävässä asemassa jotta organisaatiota voidaan aivan oikeutetusti nimittää ääriryhmittymäksi ja natsihenkiseksi. Kyse ei ole mistään viattomasta partiopoikien puuhastelusta vaan keinosta kerätä ääriryhmälle hyväksyntää ja jalkauttaa se kansan pariin ja vieläpä siten, että osa kansasta edelleen sinisilmäisesti uskoo kyseessä olevan "poikain puuhastelua".

vlad
Kyllä, olen osittain kanssasi samaa mieltä, eikös nuo ole tuon SVL:n rahoilla polkaisseet koko jutun liikenteeseenkin. Enkä yhtään epäile, etteikö siellä ole natsisympatiseeraajia. Se ei kuitenkaan, ainakaan minun mielestäni tee asiasta automaattisesti sitä tai tätä.

Eikä se todellakaan tarkoita, että "katso sexywau kuvat salaisesta naamakirja viestittelystä, mikä todistaa ne kaikki rasisti natseiksi" pitäisi paikkaansa, jos sitten niitä itse kuvia ei toimiteta. Niin kauan kuin SoO ei aktiivisesti osallistu mihinkään natsi touhuihin tai vastarintaliikkeen juttuihin, niin minusta he eivät ole syykllistyneet mihinkään väärään. Tämä YLE:n juttu ei muuta ainakaan minun asennoitumistani, kun sen anti jäi noinkin valjuksi, kertoo myös paljon että yhtään linkkiä, mitä pyysin, ei ole kukaan voinut toimittaa. Ilmeisesti niitä siis ei ole, kun muutoin minun asiani olisi hyvin helppoa kumota. Sen sijaan vaikuttaa enemmänkin siltä, että tähän asiaan objektiivisesti suhtautuminen tuntuu osalle porukasta olevan täysin mahdotonta. Mikä on mielestäni enemmän pelottavaa, kuin yksikään natsilippu seinällä. Eli siis tuomitaan koko kööri ilman todisteita. Miten tämä eroaa rasistien toimintamalleista?
 
Tätä minä en nyt ihan ymmärrä, että jos toimittaja väittää jotain siellä olevan, niin se on uskottava totuus? Se toimittaja, ei vaan yhtään sellaista juttua sattunut löytämään sieltä kuvakaapattavaksi

Joo se on varmaan päästään keksinyt nuo törkeimmät läpät, koska on sellainen perus yleläinen viher vasuri mädättäjä. Eihän nuo isäm maan soturit nyt oikeasti sellaisia juttuja kirjoittelisi.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Minusta olisi hyvinkin rasistista se lapsi ämpärissä, jos siitä olisi mitään muuta todistetta, kuin toimittajan sana.
Mites hei se SS-lippu seinällä ja heilailu? Nehän ei oo juuri yhtään natsimeininkiä? Eiku olis pitäny olla kuva ämpäristä. Idiootti.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Vastasin kysymykseesi. Ellet tuosta jutusta löydä mitään rasismin merkkejä, niin olet joko rasisti tai tyhmä.

Älykkyys määritellään siten, että ihminen pystyy omaksumaan tietoa, järjestelemään sitä ja soveltamaan sitä tarvittaessa. Tyhmä ihminen taas ei pysty tähän.

Tässä pari linkkiä joiden avulla voit miettiä oletko joskus omaksunut mitään linkkien takaa paljastuvaa tietoa, pystytkö määrittelemään nämä oikeaan kontekstiinsa ja soveltamaan tätä oppimaasi käytännössä tähän käsitteillä olevaan keissiin.

Rasismi – Wikipedia
Soldiers of Odinin johdon salaiset Facebook-viestit: Aseita, natsitunnuksia, kytkös MV-lehteen | Yle Uutiset | yle.fi

Kumpaa siis olet, tyhmä vai rasisti?
Kai minä sitten olen rasisti, kun et pysty kysymykseen vastaamaan, vaikka oikein erikseen pyysin, edellisen nimittelysi jälkeen. Osoittaa paljon siitä kuinka kypsästi osaat keskustella asioista, kun asennoitumisesi on välittömästi tuo. Onko joku SoO jäsen käynyt paneen muijjaasi, vai mikä nyt niin kaihertaa? Minä olen eilen ensikertaa edes nähnyt, tähän touhuun kuuluvan, kun yksi oli Lidlin parkkipaikalla seisoskelemassa. En huudellut, tuominnut rasistiksi, suvakiksi, miksikään muuksikaan. Ei näyttänyt aiheuttavan kenellekkään mitään häiriötä.
Joo se on varmaan päästään keksinyt nuo törkeimmät läpät, koska on sellainen perus yleläinen viher vasuri mädättäjä. Eihän nuo isäm maan soturit nyt oikeasti sellaisia juttuja kirjoittelisi.
Minä en voi tietää. Mistä sinä tiedät? Siitä, että kun se nyt vaan on toimittaja, niin ihan varmana se tapahtui, kun toimittaja niin kirjoitti? Kyllä minä nyt odotan tälläisten "sexy wau" juttujen myös sisältävän niitä "sexy wau" kuvia, enkä mitään täysin jonninjoutavaa mustamaalausta, ilman mitään raskauttavia todisteita, kyllä silloin on vähän pakko kysyä, että missä on ne todisteet?
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Kai minä sitten olen rasisti, kun et pysty kysymykseen vastaamaan, vaikka oikein erikseen pyysin, edellisen nimittelysi jälkeen. Osoittaa paljon siitä kuinka kypsästi osaat keskustella asioista, kun asennoitumisesi on välittömästi tuo. Onko joku SoO jäsen käynyt paneen muijjaasi, vai mikä nyt niin kaihertaa? Minä olen eilen ensikertaa edes nähnyt, tähän touhuun kuuluvan, kun yksi oli Lidlin parkkipaikalla seisoskelemassa. En huudellut, tuominnut rasistiksi, suvakiksi, miksikään muuksikaan. Ei näyttänyt aiheuttavan kenellekkään mitään häiriötä.Minä en voi tietää. Mistä sinä tiedät? Siitä, että kun se nyt vaan on toimittaja, niin ihan varmana se tapahtui, kun toimittaja niin kirjoitti? Kyllä minä nyt odotan tälläisten "sexy wau" juttujen myös sisältävän niitä "sexy wau" kuvia, enkä mitään täysin jonninjoutavaa mustamaalausta, ilman mitään raskauttavia todisteita, kyllä silloin on vähän pakko kysyä, että missä on ne todisteet?
Ei, kyllä mä epäilen että olet ihan rehellisen tyhmä. Synnyitkö tuollaisena, vai onko tämä pitkällisen harjoittelun tulos?
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Ei, kyllä mä epäilen että olet ihan rehellisen tyhmä. Synnyitkö tuollaisena, vai onko tämä pitkällisen harjoittelun tulos?
Kiitos rakentavasta palautteestasi.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Sanoisin, että suurin syyllinen katupartioinnin lisääntymiseen on kuitenkin ollut hallitus, sen sekava ja hyvin epäjohdonmukainen toiminta johti siihen, että Soldiers of Odinin kaltaisen organisaation oli mahdollista "vallata kadut" - käyttääkseni tällaista sotatermiä.

Juuri näin. Onko joku oikeasti yllättynyt, että näin on käynyt? Veikkaan, että pinnan alla kytee vieläkin suurempi pommi ja se räjähtää viimeistään ensi kesänä. Kaikki kun eivät suvaitse tätä hallitsematonta ongelmaa. Suomen kansa ei vaan hyväksy tällaista hulluutta.
 

TF-79

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO. Pekka Virran nakkipiirakat.
Juuri näin. Onko joku oikeasti yllättynyt, että näin on käynyt? Veikkaan, että pinnan alla kytee vieläkin suurempi pommi ja se räjähtää viimeistään ensi kesänä. Kaikki kun eivät suvaitse tätä hallitsematonta ongelmaa. Suomen kansa ei vaan hyväksy tällaista hulluutta.
Samaa veikkaan, oikeastaan yllätyn, ellei syksyyn mennessä ole nähty melkoisia kahakoita. Mutta ehkäpä se tulee opettamaan jotakin ongelmien ennaltaehkäisystä...
 

penaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toverit, Inter, Pohjoiskaarre
Samaa veikkaan, oikeastaan yllätyn, ellei syksyyn mennessä ole nähty melkoisia kahakoita.
Turhaan tuollaista toivot. Joukkoon on liittynyt vanhoja äärioikeistolaisia hörhöjä kuten Mustan Nuolen idoli olkku Turusta ja sitten noitten hörhöjen vietävissä olevia peräkammarin poikia. Tuo porukka ei saa minkäänlaista kansanliikettä aikaiseksi. Palataan asiaan ensi syksynä.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Minusta on aivan turhaa ryhtyä kiistämään Soldiers of Odinin natsisympatioita kun esim. heidän (nyt poistetuilla) promovideoilla esiintyi SVL:n entisen kotisivun verkko-osoite (patriootti.com) ja niillä oli muutakin symboleja SVL:n sivuilta (SVL:n logo tms.)..

Ylipäänsä näin tätä keskustelua sivusta seuranneena on mielestäni aika erikoista ja jopa suoranaista ajanhukkaa olla täällä väittämässä, etteikö SoO:n jengillä olisi vähintäänkin vahvoja natsisympatioita ja on enemmän kuin todennäköistä, että jengissä on paljon suoranaisia uusnatseja.

Jonkun kuvan näin, missä seinällä komeili Waffen SS:n tunnuksia, eihän tuollaista kamaa nyt kukaan huvikseen laita seinilleen, nyt voi tietysti saivarrella, että jos kyseessä onkin keräilijä...
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Onko tämä "ensi kesänä räjähtää" yms joku uhkaus? Ovatko SVL/odinit suunnitelleet jotain ensi kesäksi?
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Jonkun kuvan näin, missä seinällä komeili Waffen SS:n tunnuksia, eihän tuollaista kamaa nyt kukaan huvikseen laita seinilleen, nyt voi tietysti saivarrella, että jos kyseessä onkin keräilijä...

Ehkä kyseessä oli sama keräilijä, jonka ryhmän salaisessa Facebook-ryhmässä julisti, että kerhotilojen neliöt ovat 100% arjalais aluetta.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Ehkä kyseessä oli sama keräilijä, jonka ryhmän salaisessa Facebook-ryhmässä julisti, että kerhotilojen neliöt ovat 100% arjalais aluetta.
Varmaan oli mädättäjä leikannut tuostakin lainauksesta k:n edestä ja oikeasti ei-lainkaan-natsi sanoi joensuulaisen kerhotilan olevan 100% karjalais aluetta (sic).

Tuossa aiempana oli viestejä joiden mukaan soltut olivat hienosti klaaranneet medianhallinnan ja tämä väärä toimintaraportti olisi tällä kuitattu. Lisäksi oli puhetta että nyt on toiminta avointa ja pussukan jauhot puhtoisia. Jos jotakin tuolta porukalta kaipaisin toisaalta itse lisätietona, niin voisivat näille "prospekteilleen", "hang aroundeilleen" tai millä ikinä prätkäjengeiltä apinoidulla nimellä potentiaalisia uuspartiolaisiaan kutsuvatkaan muistaa kertoa että järjestön (SoO siis osana SVL:ä vaikka venäläiseen tyyliin väittävätkin mustaa valkoiseksi ja uskovat että kusetus menee läpi kun sitä tarpeeksi moni huutaa kalju punaisena) näkemys "isänmaallisesta taistelusta" on nimenomaisesti itäisen naapurimme kansalaisten isänmaan puolesta käytävää taistelua länsimaista elämänmallia vastaan. Voisi jonkun manolonvastaisen liittymishimoja heikentää tieto toiminnan taustapiruista ja rahoittajista, tai eihän sitä toki tiedä onko musliminvastaisuus jo ohittanut ryssävihan isämmaampuollustajien himolistalla.

SVL:ää kun miettii (jos nyt sivuloikka sallitaan, sen toimintaahan tämä klanipäiden ulkoilu toisaalta on) niin ilmeisesti pyrkimyksenä on muodostaa Skandinaviaan Valko-Venäjä. Tämä ainakin ensimmäisenä tulee mieleen (verrattain) homogeenisestä Kremlistä ohjatusta diktatuurista. Jostain kumman syystä jopa Valko-Venäjä on pyrkinyt viime vuosina ottamaan hieman eroa isäntään, mutta täkäläisillä "patriooteilla" ei ikävä kyllä ole muuta kokemusta Venäjästä, kuin että sieltä saa rahaa länsivastaiseen toimintaan ja siellä on VAHVA JOHTAJA!!!1!11!111 (eikä neekerit ja vihervassarit pöydillä hypi, se on jämpti!)
 

TF-79

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO. Pekka Virran nakkipiirakat.
Onko tämä "ensi kesänä räjähtää" yms joku uhkaus? Ovatko SVL/odinit suunnitelleet jotain ensi kesäksi?
Ei minun tietääkseni, mutta kun kelit lämpenee ja minihame&toppi alkaa yleistyä neitosten pukeutumisessa, veikkaan rajua kasvua ulkomaalaisten tekemiin seksuaalirikoksiin. Siinä saattaa herkästi ihan järjestöihinkin kuulumattomat alkaa vittuuntua ja kehitellä Pihkalan keksimästä urheilulajista uusia variaatioita.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Ylipäänsä näin tätä keskustelua sivusta seuranneena on mielestäni aika erikoista ja jopa suoranaista ajanhukkaa olla täällä väittämässä, etteikö SoO:n jengillä olisi vähintäänkin vahvoja natsisympatioita ja on enemmän kuin todennäköistä, että jengissä on paljon suoranaisia uusnatseja.

Jonkun kuvan näin, missä seinällä komeili Waffen SS:n tunnuksia, eihän tuollaista kamaa nyt kukaan huvikseen laita seinilleen, nyt voi tietysti saivarrella, että jos kyseessä onkin keräilijä...
En muuten ota kantaa, mutta esim. tässä: Suomalainen Waffen-SS-vapaaehtoispataljoona – Wikipedia (linkki wikipediaan) on selvä SS lippu, tai sen osa. Lisää löytyy, jos tietää asiasta. Toki jos ei halua tietää, niin voi vaikka saman tien laittaa kaikki SS-miehet natseiksi, kun se leimaaminen on niin helppoa. Se kun on yleensä lisäksi helpompaa, kuin se tosiasioiden selvittäminen ja asoista ymmärtäminen. Enkä nyt siis todellakaan tarkoita, että nämä SoO pojjaat ei olisi (vähintään osittain, ellei jopa enemmistöisesti) oikeita natsien ihannoitsijoita, tai mahdollisesti muuten älykääpiöitä. Se kun vaan on vähän kaksisuuntainen tie tuo ymmärrys.

Tuntuukin, että osalla se ymmärrys lakkaa, juurikin siihen kun oma suvaitsevaisuus tulee vastaan. Sen jälkeen kaikki on asiaa X tai Y, ihan miten kukakin tuntee ja milläkin puolelle raja-aitaa sattuu sijaitsemaan. Järjen kanssa ei ole kummallakaan puolella kauheasti sanottavaa.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
En muuten ota kantaa, mutta esim. tässä: Suomalainen Waffen-SS-vapaaehtoispataljoona – Wikipedia on selvä SS lippu, tai sen osa. Lisää löytyy, jos tietää asiasta. Toki jos ei halua tietää, niin voi vaikka saman tien laittaa kaikki SS-miehet natseiksi, kun se leimaaminen on niin helppoa, se kun on yleensä helpompaa, kuin se tosiasioiden selvittäminen ja asoista ymmärtäminen. Enkä nyt siis todellakaan tarkoita, että nämä SoO pojjaat ei olisi oikeita natsien ihannoitsijoita, tai mahdollisesti muuten älykääpiöitä. Se kun vaan on vähän kaksisuuntainen tie tuo ymmärrys. Tuntuukin, että osalla se ymmärrys lakkaa, juurikin siihen kun oma suvaitsevaisuus tulee vastaan. Sen jälkeen kaikki on asiaa X tai Y, ihan miten kukakin tuntee ja milläkin puolelle raja-aitaa.

Minulle on kyllä täysin tiedossa suomalaisten SS-miesten tarinat ja onhan tällä palstallakin käyty aiheesta mielenkiintoista keskustelua jo vuosia sitten, johon minäkin olen osallistunut.

En kuitenkaan usko, että klubitalon seinälle nostettu SS-logo on sinne roudattu suomalaisen vapaaehtoispataljoonan takia, enkä usko, että sinäkään näin ajattelet.
 

gasp

Jäsen
Mitenkäs tämä yhteispohjoismainen natsivaltio sitten olisi irrallinen globaalista talouspolitiikasta? EU:sta voi olla montaa mieltä, mutta siitä eroamiseen tuskin tarvitaan yhteispohjoismaista natsivaltiota tai edes ajatuksia kansallissosialismista. Miten ihmeessä ruotsalaisten natsien johtama valtio olisi sen itsenäisempi kuin nykyinen?

Tärkein asia on irrottautuminen valheellisesta rahajärjestelmästä, jossa luodaan enemmän velkaa kuin rahaa. Itse en ole mikään talousnero, joten en osaa laatia täydellistä suunnitelmaa korvaavasta systeemistä kun en ole tarpeeksi asiaan vielä perehtynyt, mutta pohjoismaiden yhteinen rahajärjestelmä sekä armeija on kuitenkin asian ydin. Kyllä myöskin ulkomaankauppaa pystyy varmastikin käymään, vaikkei olisikaan koronkiskojien (=huijareiden) rahapolitiikassa mukana.

SVL:n sivuilla on 6-osainen "Politiikkamme" -osio, jossa käydään läpi tavoitteita. Osa 2: Politiikkamme, kohta 2 | Kansallinen Vastarinta
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Minulle on kyllä täysin tiedossa suomalaisten SS-miesten tarinat ja onhan tällä palstallakin käyty aiheesta mielenkiintoista keskustelua jo vuosia sitten, johon minäkin olen osallistunut.

En kuitenkaan usko, että klubitalon seinälle nostettu SS-logo on sinne roudattu suomalaisen vapaaehtoispataljoonan takia, enkä usko, että sinäkään näin ajattelet.
En, mutta en myöskään väitä, ettei voisi olla. Minusta ihminen on syytön, kunnes toisin todistetaan ja en ole edes tiennyt, että SoO kavereilla on jotain klubitaloja. Eikä yksittäiset ihmiset tee siitä talosta mitään natsismin pesää. Kunnes tuo järjestö ilmaisee olevansa jokin uusnatsistinen tapaus, niin siihen asti se todistajan taakka lienee syyttäjällä. Minulle koko asia on ihan saamarin sama, vaikka olisivat millasia natseja, niin kauan kuin eivät lakia riko.

Enkä nyt todellakaan viittaa yksittäiseen kännitappeluun Imatralla, missä jollakulla on ollut joku pusakka päällä, vaan siis että alkaisivat systemaattisesti käyttää väkivaltaa, aseita, tai edes nyt löisivät sitä tummaihoista edes joskus jossain tms. muutoin selvästi ilmaisisivat omat tarkoitusperänsä. Minusta tämä koko touhu on lähtenyt lapasesta ja aika moni "demokratian" puolesta huutelija, tuntuu olevan ensimmäisenä barrikaadeilla kertomassa, miten demokratatiaa pitää rajoittaa, jonkun lipun seinällä, tai naamakirjaan ladattujen asekuvien perusteella. Että kaikki saa äänestää ja omaa äänioikeuden, kunhan se mielipide on sama kuin itsellä. Muiden tekemisiin pitäisi valtion ja poliisin puuttua heti. Ihme juttu ettei se SuPo:kaan ole kauheasti SoO jäseniä pidätellyt, vaikka luulisi niitä "kiihottamisia kansanryhmää vastaan" yms. caseja olevan tutkittuna, vaikka muille jakaa.

Jos joku tutkija julkaisee jotain, niin sitäkin saa syynätä tiheämmällä kammalla, kuin sitä, kun joku toimittaja tekee "uutisen" ("uutinen", koska lähteet puuttuu). Mutta kukapa minä olen ketään tuomitsemaan, ei muuta kuin lisää löylyä kiukaalle, minun elämässäni on parempiakin asioita ajan tuhlaamiselle, kuin täällä jauhaa, jostain idiooteista, jotka eivät ole rikkoneet järjestönä yhtään lakia (ainakin ne syytteet puuttuu). Saati lueskella, kuinka jotkut itseään täynnä olevat, muiden yläpuolelle itsensä ja ylemmät asenteensa laittavat, kertovat ihmisen olevan rasisti tai tyhmä, jos ei ole samaa mieltä kuin hän on. Minä olen ihan mielelläni rasisti ja tyhmä, jos rima vedetään molempien kohdalla noin alas. Olkoonkin, että en ketään ihonvärin tai etnisen taustan takia tuomitse. Maahanmuuttajat ryhmänä ja erilaiset uskonnot, kun eivät sisälly rasismin alle, ei vaikka miten vääntäisi, tai kääntäisi.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Ei minun tietääkseni, mutta kun kelit lämpenee ja minihame&toppi alkaa yleistyä neitosten pukeutumisessa, veikkaan rajua kasvua ulkomaalaisten tekemiin seksuaalirikoksiin. Siinä saattaa herkästi ihan järjestöihinkin kuulumattomat alkaa vittuuntua ja kehitellä Pihkalan keksimästä urheilulajista uusia variaatioita.
Koska vaikutat suurelta asiantuntijalta vuodenaikojen vaihtelun vaikutukseen seksuaalurikosten määrässä, minkälaista muutosta povaat suomalaisten tekemiin seksuaalirikoksiin? Vai pysyykö ne samana, oli naiset sitten toppahaalarissa tai minihameessa? Minkälainen on ollut, sanotaanko vaikka viiden edellisen vuoden ajalta vaihtelu vuosineljänneksittäin?

Vai vaahtoatko suustasi muun viiteryhmäsi lailla ja asetat toivosi sille, että kesällä "ne ulkomaalaiset" sitten osoittavat todellisen luonteensa ja oikeuttavat perusteettomat pelkosi ja uhkauksesi? Aika kylmää, jopa etovaa peliä. Ihan samalla lailla kun olette toivoneet, että toisin asioista ajattelevat tai heidän perheenjäsenensä raiskataan tai pahoinpidellään, niin nyt toivotte, että kesällä tulee oikein kunnon raiskausaalto. Tiedätkö, ketä muistutatte? Maailmanlopun lahkolaisia. Molemmat oikein toivovat, että jotain karmeaa tapahtuu. Että voisi sanoa olleensa oikeassa.

Säälittävää.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös