Katupartiot – ”nyt voin tuntea oloni turvalliseksi/turvattomaksi”

  • 193 840
  • 1 974

Joukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Noihin @Marre n mainitsemiin ennakkoluuloihin näiden katupartioiden ilmaantuminen myös perustuu. Onko niin, että toiset ennakkoluulot ovat hyväksyttävämpiä kuin toiset? @cornix in logiikan mukaan on ihan ok, että anarkistit provosoivat näitä katupartioita. Näitä partioita ei tarvittaisi, jos hallitus olisi heti puuttunut turvapaikanhakijoiden saapumiseen. Miksi muuten on viimeksi mainitun nimimerkin mielestä ihan hyväksyttävää käyttää väkivaltaa partioita kohtaan, mutta partioita paheksutaan ja tuomitaan väkivaltaisiksi, vaikka mitään ei ole tapahtunut?
 

cornix

Jäsen
Miksi muuten on viimeksi mainitun nimimerkin mielestä ihan hyväksyttävää käyttää väkivaltaa partioita kohtaan, mutta partioita paheksutaan ja tuomitaan väkivaltaisiksi, vaikka mitään ei ole tapahtunut?

Väkivaltaa? Teatteriväki pajupillien ja muiden instrumenttien kanssa lauloi ja hyppi vierellä. Karnevaaliporukoita ja antifan sekoiluja ei tarvittaisi jos hallitus olisi heti puuttunut uusnatsien katupartiointiin.
 

Joukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Nimenomaan, siksi mitään uusnatseja ei kadulle tarvita. Aivan varmasti saa vastavoimaa kimppuunsa jatkossakin, seuraavalla kerralla varmaan vähemmän iloinen porukka mitä tuo teatteriväki.

Mielestäni tässä viittaat selvästi tuleviin väkivaltaisuuksiin, mutta tarkenna toki, jos olen tulkinnut toiveesi väärin.
 

cornix

Jäsen
Mielestäni tässä viittaat selvästi tuleviin väkivaltaisuuksiin, mutta tarkenna toki, jos olen tulkinnut toiveesi väärin.

Ah aivan. Ei tuossa hyväksymisestä lue mitään, tuo on skenaario jonka uskon tapahtuvan. On tapahtunut aikaisemminkin samojen ryhmien toimesta, ei mitään uutta auringon alla mä veikkaan.
 

Walrus21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tämä turvapaikanhakijatilannehan on suorastaan lottovoitto äärioikeistolaisille liikkeille: nyt heidän agendansa ja toimintansa saa ikään kuin hyväksynnän "tavallisilta kansalaisilta".

Onpas muuten hassu sattuma, että katupartiot eivät pörrää kaupungilla ilman mitään tunnuksia; sehän olisi heidän kannaltaan kaikista järkevintä, koska tunnuksettomuus antaisi signaalin neutraaliudesta. Sen sijaan he ovat valinneet linjakseen kömpelöt englanninkieliset tunnukset, jotka ovat selvästi elämänkoululaisten ideoimia ja kääntämiä.

Saa olla aika sinisilmäinen, jos uskoo tämän sotilasporukan olevan ihan vain hyvää hyvyyttään turvaamassa kaikkien elinympäristöä. Sen verran on selvästikin älyllistä kapasiteettia kuitenkin käytetty, että haastatteluissa on ymmärretty levittää perinteistä natsiporukoiden sanomaa vanhusten ja naisten avustamisesta (näinhän toimii suunnilleen jokainen äärioikeistolainen ryhmittymä kultaisesta aamunkoitosta Joensuun skineihin).

Kuten tästäkin ketjusta näkee, oli tuo Tampereen yhteenotto melkoinen propagandavoitto Odineille; provosoitumaton käytös lisäsi legimiteettiä "neutraalina" porukkana.
 
Natseista ja nimityksen käyttämisestä olenkin jo pari viestiä kirjoitellut, joten se siitä.

Onko sinun mielestäsi väärin sanoa natseiksi ihmisiä, jotka ilmoittavat ihan itse taistelevansa valkoisen Suomen puolesta? Sinä et nähtävästi noiden odinilaisten aatemaailma jaa, kun kerroit, että sinä et toimi vastapuolen ihonvärin mukaan. Et ole siis ilmeisesti valkoisen Suomen sotureita.
 
En mä usko rehellisesti sanottuna, että tuo pelle porukka kykenee ketään pieksemään.

On muuten mielenkiintoista, että reaktiot tuollaiseen lähinnä 50-60-kiloisista tyttölapsista koostuvaan porukkaan ovat niin monilla (ei sinulla) osastoa "v***u noita pitäs mättää turpaan NIIIN huolella, että oppisivat olemaan". Mitä jos siihen sarkastiseen vittuiluun koittaisi vastata vittuilemalla sarkastisesti takaisin? Ai niin, tuo ei taida Odinin pojille olla oikein realistinen vaihtoehto, koska elämäm koulussa ei edes opetettu mitä sarkasmi on.

Älyllisellä tasollahan pellepartio kyllä pieksi odinilaiset aivan 100-0.
 
Viimeksi muokattu:

cornix

Jäsen
Kerrotko millä tavalla olen itseni profiloinut, rasisti on ainakin sinun tekstiesi perusteella henkilö joka vastustaa milloin mitäkin. Välillä hallitsematonta pakolaisvirtaa, elintaso shoppailua yms.
Mulle rasismi on jotain ihan muuta, se on jonkun yksilön tai kansanryhmän syrjintää uskonnon, ihonvärin tai jonkun muun vastaavan seikan takia.

No ei sitten mitenkään ole, minä vastustan hallitsematonta pakolaisvirtaa ja elintasoshoppailua ja olen sen kertonut tällä palstallakin. Ei mennyt kuten Joensuussa...

Ai mitenkö olet profiloinut itsesi, annetaan sinun kertoa se omin pikku sanasin:

Ajelen pään kaljuksi kerran viikossa, piereskelen, olen rasisti ja viihdyn kotona college housuissa

Olen ilmoittanut joskus, että omakohtaiset kokemukset määrättyjen pakolais-, maahanmuuttaja- ja turvapaikanhakijaryhmien toiminnasta ja heidän aiheuttamistaan ongelmista on muokanneet ajatusmallejani rasistiseksi. Turha sitä on kieltää

Kiellätkö nyt kuitenkin vai mikä mättää? Sulle rasismi on yksilön tai kansanryhmän syrjintää uskonnon, ihonvärin yms perusteella ja silti julkisesti profiloit itsesi rasistiksi ja en edes tiedä mitä tällä hetkellä ajat takaa. Mun määritelmää rasismille ilmeisesti? Katso peiliin ja vilkuta.
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Niin, esimerkiksi Porissahan toimii tämä "Porkan malli" eli Pormestarinluodon asukasyhdistyksen ylläpitämä katupartiotoiminta joka on tainnut olla toiminnassa jo vuosikymmenet. Mallin toimivuus on ymmärtääkseni perustunut siihen että siinä paikalliset asukkaat valvovat omia kotikulmiaan, enimmäkseen kai lähikaupan edustaa, ja koska he ovat paikallisia, he ovat myös tuntevat useimmat asiakkaansa henk. koht. ne mahdolliset häiriötapaukset mukaan lukien. En tiedä onko toiminnalla koskaan ollut mitään massiivista turvallisuusvaikutusta, tuskin, joissakin yksittäistapauksista partioista on varmasti ollut hyötyäkin. Mutta ennen kaikkea tuo on ollut sellainen imagollinen juttu, on näytetty että levottomana pidetyn alueen asukkaat välittävät omasta ympäristöstään ja varmaan se on luonut sellaista tietynlaista kodikasta tunnelmaa alueelle kun on tiedetty että ne tietyt tyypit ovat passissa päivittäin.

Siellä oli lisäksi myöskin samaisen pahoinpitelystä tuomitun vaimonhakkaajan johtama päiväpartio, jossa työllistetyt turvasi asukkaiden ostosrauhaa kauppakeskuksessa. Mitä nyt jakoivat siinä samassa Vasemmistoliiton lehtiä ja vaalimainoksia, joita säilöttiin esim. verorahoilla toimineessa Pormestarinluodon pyörapajassa. Oli siellä monen sorttista muutakin puuhastelua, mitkä ovat aina kuulunut Putka-Peten repertuaariin.

Porilaispoliitikolle sakot avovaimon pahoinpitelystä - Kotimaa - Ilta-Sanomat

Vasemmistoliiton ehdokkaat tuomitsevat Nummelinin toiminnan | Satakunnan Kansa
 
On muuten mielenkiintoista, että reaktiot tuollaiseen lähinnä 50-60-kiloisista tyttölapsista koostuvaan porukkaan ovat niin monilla osastoa "v***u noita pitäs mättää turpaan NIIIN huolella, että oppisivat olemaan". Mitä jos siihen sarkastiseen vittuiluun koittaisi vastata vittuilemalla sarkastisesti takaisin? Ai niin, tuo ei taida Odinin pojille olla oikein realistinen vaihtoehto, koska elämäm koulussa ei edes opetettu mitä sarkasmi on.

Älyllisellä tasollahan pellepartio kyllä pieksi odinilaiset aivan 100-0.

Tarkoitatko kenties tätä allaolevaa viestiä?

Minä niin tiedän että näiden pellejen katupartiointi menee lopulta tyyliin tavan suomalaisille huuteluksi ja vittuiluksi grillijonoissa. Just semmosta kusipäistä paskaporukkaa jotka lopulta pieksävät todennäköisesti jonkun täysin viattoman henkilön... Täällä joensuussakin tuohon porukkaan kuuluu tuttuja ja ne on lähinnä ne kusipäät jotka olivat sellaisia jo lapsena eikä meininki ole muuttunut vieläkään. Nämä tyypit sietäisivät saada turpaansa ja kovaa.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Siellä oli lisäksi myöskin samaisen pahoinpitelystä tuomitun vaimonhakkaajan johtama päiväpartio, jossa työllistetyt turvasi asukkaiden ostosrauhaa kauppakeskuksessa.

Tiedän kyllä Nummelinin "ansiot", jotka ovat kaikkea muuta kuin mairittelevia ja kaikkia miehen touhuja ei ole julkisuuteen edes tullut; jos joskus äänestäisin vassareita, mitä en ole toistaiseksi vielä tehnyt, olisi tämä hemmo varmaan viimeinen henkilö jota saattaisin äänestää.

Tämä ei kuitenkaan poissulje sitä, etteikö Porkassa harjoitetussa kansalaistoiminnassa olisi ollut hyviäkin puolia ja jos tuota mallia nyt vertaa näihin katupartioihin, niin onhan siinä eroa. Itse lähinnä toivoisin että jos kadulle halutaan silmiä, niin mieluummin vähän positiivisemman ja vähemmän värittyneen aatemaailman kautta kuin mitä nyt on ollut näkyvissä. Suomi on kuitenkin, edelleen, suhteellisen turvallinen maa ja tuntuu absurdilta että äärioikeistolaiset "valkoisen Suomen rakentajat" partioivat kaduilla ja että sitä jopa tuetaan joidenkin poliiitikkojen taholta.
 

TF-79

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO. Pekka Virran nakkipiirakat.
No ei sitten mitenkään ole, minä vastustan hallitsematonta pakolaisvirtaa ja elintasoshoppailua ja olen sen kertonut tällä palstallakin. Ei mennyt kuten Joensuussa...

Ai mitenkö olet profiloinut itsesi, annetaan sinun kertoa se omin pikku sanasin:





Kiellätkö nyt kuitenkin vai mikä mättää? Sulle rasismi on yksilön tai kansanryhmän syrjintää uskonnon, ihonvärin yms perusteella ja silti julkisesti profiloit itsesi rasistiksi ja en edes tiedä mitä tällä hetkellä ajat takaa. Mun määritelmää rasismille ilmeisesti? Katso peiliin ja vilkuta.
Keskimmäinen lainaus taitaa kyllä olla minun viestistäni juntti-ketjussa, eikä @T1971 viestistä. Mikäli hän ei sitten ole jossakin samoin kirjoittanut?
 

cornix

Jäsen
Keskimmäinen lainaus taitaa kyllä olla minun viestistäni juntti-ketjussa, eikä @T1971 viestistä. Mikäli hän ei sitten ole jossakin samoin kirjoittanut?

Noniin ja sillä lalla... @T1971 ja @TF-79 molemmille mitä nöyrimmät pahoittelut ja käsi ylös virheen merkiksi. Sekoitin nickit ihan totaalisesti, mä jo vähän ihmettelinkin mitä täällä tapahtuu, mutta tämä selittää paljon.
 

Ahar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Pelicans, Suomi, Ruotsi, Columbus
Mielinkiintoinen avautuminen poliisilta, sinä siis provosoidut tuon tyyppisestä esiintymisestä? Päteekö sama työrooliin? Kun käytetään voimaa, siinä saattaa vastapuolta sattua?

Kun lähtee tunnukset päällä partioimaan ja julistaa netissä omaa agendaansa, odotettavissa on varmasti provosointia.

Kuten kirjoitin, niin jos kävelen rauhassa kadulla, ja siihen tulee joku useaksi minuutiksi pyörimään ympärille, seuraamaan ja lällättämään puolen metrin etäisyydelle naamasta, niin aivan varmasti saa vähintään tuuppauksen siirtyäkseen kauemmaksi, ja täysin saa itseään siitä syyttää. Se miten sait tuohon kirjoittamaani liittymään työrooliin tai tunnuksilla partioinnin meni kyllä minulta hieman ohi.
 
Kuten kirjoitin, niin jos kävelen rauhassa kadulla, ja siihen tulee joku useaksi minuutiksi pyörimään ympärille, seuraamaan ja lällättämään puolen metrin etäisyydelle naamasta, niin aivan varmasti saa vähintään tuuppauksen siirtyäkseen kauemmaksi, ja täysin saa itseään siitä syyttää.

Jos marssit natsiaatteen nimissä, olet ansainnut kaiken mahdollisen lällättelyn, sillä jos olet natsi, olet aivan täysi pelle.
 

Ahar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Pelicans, Suomi, Ruotsi, Columbus
Jos marssit natsiaatteen nimissä, olet ansainnut kaiken mahdollisen lällättelyn, sillä jos olet natsi, olet aivan täysi pelle.

Onko täällä kollektiivisesti kadonnut luku- ja ymmärrystaito kirjoittelijoilta?
 

penaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toverit, Inter, Pohjoiskaarre
On. Olisin mielelläni nimenomaan valkoisen Suomen sotureita,
Eli mene ajassa useita vuosikymmeniä taaksepäin, niin ymmärrät pointin.
Unelmoitko kansalaissodan ajasta, jolloin valkoiset tappoivat keskitysleireillään yli 10.000 punavankia nälkään ja sairauksiin?
 

penaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toverit, Inter, Pohjoiskaarre
En, en unelmoi sodasta yleensäkään. Mutta sen suuremman kahinan, missä sitä valkoista Suomea puolustettiin, niitä sankareita minä ihannoin. Kovia kavereita, niiden ansiosta sinäkin voit heilutella vapaasti aatteesi punaista lippua ja "keskustella" vapaasti tälläkin sivustolla.
Isäni lähti jatkosotaan vapaaehtoisena kesken lukion, oli siellä kolme vuotta, haavoittui 44 pahasti Kannaksella ja oli luutnantti kun sota loppui. Isäni ei ollut sodassa puolustamassa valkoista Suomea, vaan kaikkien suomalaisten isänmaata.
 
On. Olisin mielelläni nimenomaan valkoisen Suomen sotureita, mutta tuolla ei ole mitään tekemistä ihonvärin, vaan aatesuuntauksen kanssa

Juu, eihän tuolla vuoden 2016 elämäm koululaisten retoriikassa ole mitään tekemistä ihonvärin kanssa. Eikä myöskään "mokkakikkeli" ole lainkaan rasistinen termi, sillä kyllähän valkoihoinenkin voi uittaa elintään kahvikupissa.

No, ei ole mua pellet häirinnyt kadulla.

Kannattaa pysyä poissa natsikulkueista, niin tuskinpa joudut tuollaisen karnevaalin keskelle jatkossakaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös