Jalonen on kivenkova "jääkiekkomieli" ja kommentointi näissä kisoissa on vain vahvistanut tätä kuvaa. Hän on varmasti loistava valmentaja, kuten tuloksetkin kertovat. Olen iloinen, että kaiken sen paskan jälkeen KJ vei IFK:n mestaruuteen ja toivottavasti Matikainen pystyy tulevina vuosina samaan.
Kyllä. Taikaviitta on ehdottomasti parhaiten pelin ytimessä kaiken maailman lässyttäjien seassa. Tami vetää omaa show'taan, Ara on jeesmies ja Nokka puhuu jääkiekosta. Siltikin vain
ennustaja olisi uskaltanut tarjota Taikaviitalle pitkää jatkoa kevään 2010 jälkeen. Ihan naurettavaa edes ajatella sellaista. Ja vain
meedio kykenisi kertomaan, miten tämä kausi olisi mennyt Taikaviitan kanssa. En usko, että HIFK olisi vienyt Kannua, ei tuolla jengillä, mutta ei toki olisi pudottu puolivälierissäkään 4-0.
Mun mielestäni HIFK:ssa ei ole edelleenkään mitään syytä perustaa jotain ihmiskulttia. Kukaan valmentaja ei ole suurempi kuin seura. Pitää vaan pyrkiä jatkamaan Taikaviitan aloittamalla tiellä ja jos Matikainen osoittautuu täydeksi hutiksi, uutta matoa koukkuun, eikä ruveta muutenkaan itkemään ja kieriskelemään tuhkassa, kun
yksi kausi menee vituiksi. Luulisi HIFK-fanilla olevan sen verran kiekkotietoa, että kaalissa olisi, kuinka vaikeaa on loppujen lopuksi uusia mestaruus. Mitä täällä oikein odotettiin? Voitetaan kultaa, koska voitettiin viime kaudellakin? Valmentaja vaihtui ja suuri osa syömähammasosastosta vaihtoi maisemaa. Mutta ei vaikuta, tottakai marssitaan kultaan! Vaikka syömähammas korvattiin tikutakuilla. Mä näen HIFK:lle edelleen täysin mahdollisena tehdä "Jypit". Mestaruus pitkän odotuksen jälkeen ja sitten jäädään pysyvästi runkosarjan kärkijoukkueiden joukkoon (joka toteutui tällä kaudella). Jos on jatkuvasti neljän sakissa runkosarjassa, niin kyllä sieltä metallia tipahtaa ihan mukavaan tahtiin. Kuten Jyp osoitti tänä keväänä. Lisäksi pinnat siitä, että Nykäskylässä ei palvota yhtä ihmistä. Kultaa on tullut D
ufvan ja Ahon kanssa - tässä käy jopa kateeksi, koska juuri näin sen pitäisi mennä!
Seura pelaa tietyllä identiteetillään, valmentajat tulevat ja menevät ja keneenkään ei pidä takertua hysteerisen lapsen tapaan. Mun papereissani rakas HIFK voitti mestaruuden 2011, ei Kari Taikaviitta Jalonen. HIFK voitti myös -98, ei Summanen-Westerlund. Kuka kaipaa jotain henkilökulttia yli itse seuran?