Jalosen suurin ongelma näyttäisi olevan nyt se, ettei hän saa joukkuetta sytytettyä otteluihin oikein, eikä varsinkaan kotipeleihin.
Edelleen olen sitä mieltä KJ pukoissa voidaan näitä pelejä voittaa, mutta KJ:n on opittava sytyttämään se joukkue oikein. Tai aivan sama kuka sen tekee, pääasia, että tekee!
Munaa tuohon touhuun pitää saada. Joka kerta kun IFK:lla on ollut tunne mukana pelissä, niin me ollaan voitettu. Ilman tunnetta ei voiteta näitä pelejä.
No jos tuo on KJ:n suurin ongelma, niin vieritän kyllä tuosta ongelmasta puolet joukkueen itsensä päälle, en KJ:n. Kyllä valmentaja tekee parhaansa joka otteluun ja latausta ei synny, niin kyllä siellä laatikossa on 20 jätkää luistelemassa.. Latauksen pitäisi syntyä joukkueen sisällä itsestään. Tietääkseni joukkue koostuu ammattilaisista, jotka tekevät tätä hommaa työkseen.. Ei valmentajaa voi syyttää, jos joukkue pelaa puolivaloilla..
Miettikääpä vaikka J.Tammista ja Sporaa tällä kaudella, varmasti osaa tämä henkilö sytyttää joukkueen, mutta silti spora ottaa nekkuun huonoimmilta mestisjengeiltä harva se matsi.. Ja kuka väittää että Aurinkokuningas ei osaisi sytyttää joukkuetta / luoda hypetystä??
Kyllä mä eniten lähtisin yleisellä tasolla syyttämään valmentajaa seuraavista asioista, (en tarkoita nyt KJ:ta) vaan valmetajaa yleensä, jos peli ei kulje
1. pelaajavalinnat ennen kautta (tukevatko pelaajat joukkueen pelitapaa)
2. peluutus / oman peli-identiteetin löytäminen
3. pelikirja perustasolla
4. reagointi pelillisiin puutteisiin -> muutokset
5. kyky tunnistaa joukkueen pelaajat, jotka ansaitsee lisää vastuuta / vähemmän vastuuta
6. valmentaja voi vaatia joukkueeseen vahvistuksia ja etsiä "oman tyylisiä pelaajia".
7. kyky muokata joukkueen pelitapaa kesken ottelun, tai muuttaa pelitapaa vastustajan mukaan
8. Nyanssit (esim. tapaus HIFK-BLUES), eli valmentaja on hereillä ja osaa pelata pelin sisällä (noudot, käskytykset, tanssikiellot, yms.)
Tässähän näitä... Mun mielestä noi joukkueen sytyttämiset toimii paremmin jossain lyhyemmässä turnausmallissa, vrt. kulta-Curren tempaukset MM-kisoissa, tosin kiinnostaako kaiken nähneitä NHL-ammattilaisia jotkut eläintarha / museokierrokset.. Kyllä joukkuehenki ja kilpailutilanne peliajasta pitäisi luoda jo sen sytytyksen joukkueeseen, ei siinä mitään sirkustemppuja pitäisi tarvita..