Vaikka olenkin sitä mieltä, että on jollain tavalla raukkamaista jättää kättelemättä, mä en saa tästä nyt mitään maailman suurinta draamaa aikaiseksi. KJ:tä ollaan arvosteltu siitä, että puhuu presseissä pelkkää paskaa ja kommentoi väärin. Lisäksi hän tekee työnsä väärin, tiiminsä on kokonaisuudessaan väärä, peluuttaa aina täysin vääriä veskareita ja pelaajia, psyykkaa joukkueensa väärin ja lisäksi häviävää kiekkoa jne. Listaa voisi jatkaa pidempäänkin. Osasta olen samaa mieltä, osasta osin, osasta täysin eri mieltä.
Se on kuulkaas ihan se ja sama, mitä koutsit siellä pressissä höpisee. Ei sieltä kovin montaa oikeasti kiinnostavaa kommenttia ole kuultu. Samaa paskaa eri vaatteissa eri ukkojen suusta. Tärkeää oli nähdä, että KJ:lla oli tunteet pelissä. Tunnetta peliin, jumalauta!
Kari Jalonen ei taida pohjimmiltaan olla mikään brändin näköinen äijä. Ei tänne kirjoittajistakaan moni ole, joten se siitä. Kari Jalonen on kuitenkin erinomainen jääkiekkovalmentaja, vaikka parasta osaamista me emme vielä ole nähneetkään. Ja tottahan se horisee, kun sanoo, että tie on pitkä ja kivinen. Sitä se nimittäin on, varsinkin jos joukkueelle pitää opettaa yksinkertaisetkin asiat uudelleen ja kaikki tehdä niiden puolesta. Kaikkein kamalinta ja nolointa olisi kuitenkin se, että Kari Jalonen yrittäisi olla jotain muuta kuin oikeasti on. Ja vain siksi, että on IFK:n koutsi. Se se vasta noloa olisikin, kun alkaisi puhua asioista, jotka eivät varsinaisesti ole hänen "alaansa" ja tekemään juttuja vasten omia periaatteitaan. Ei tässä jengissä ole kukaan suurempi kuin seura, mutta päävalmentaja on se, joka kipparoi käytännössä pisteestä A pisteeseen Ö. Ja sen mukaan mennään, mitä koutsi sanoo, miellytti tai ei. Kauden jälkeen voidaan sitten miettiä, kuka lähtee, jos lähtee.
Tässä jengissä ei oikein ole pelaajia, jotka voisivat ihan hirveästi alkaa kyseenalaistaa Jalsoen oppeja. Bates ehkä, mutta hänkin on täällä vain käymässä ja laittamassa itsensä kuntoon. Ja koska tie on pitkä ja kivinen, tulokset näkyy vasta myöhemmin. Itse veikkaan, että vasta ensi kaudella. Osa jengistä jatkaa, osa ei. Enkä usko, että lähteviltäkään olisi mitään otettu ammattitaidosta pois, vaikka Jalosen alaisuudessa pelasivatkin. Pikemminkin päinvastoin.