Heikkilän mietteet ovat nimenomaan vanhahtavia, koska menestyminen nykyliigassa vaatii ensin hyvän puolustamisen, vasta sitten katsotaan hyökkäystä. Lukon ongelma on ollut viisikkopelaamisen yhtenäisyys, se pitää saada kuntoon ja se lähtee puolustusalueen pelaamisesta, siellä luodaan hyökkäysvalmiudet.
Katsopa tämä Heikkilän haastattelu pelin jälkeen -> 22.11.2016 Lukko vs. Kärpät: valmentajan analyysi - YouTube
Kerrotko mihin asiaan Heikkilä ensimmäiseksi kiinnitti harjoituksissa huomiota?
Puolustuspelaamiseen, mitä sitten? Minun on vaikea ennustaa, mistä Heikkilä puhuu pelin jälkeisessä haastattelussa. Kommentoin alunperin hänen Ruudulle antamaa haastattelua.
Miksi vertailet valmentajia täällä joidenkin haastatteluiden perusteella? Huoh. Jos kerran teet kaikki päätelmäsi noiden haastattelujen perusteella niin sinun pitäisi tehdä myös sellainen päätelmä, että Heikkilä ei ole Lukolle kallis. Viitaten siis tuohon eiliseen meluusi, kun huutelit, että Heikkilä rahastaa ja on Lukolle kallis. Nimittäin Heikkilä sanoi haastattelussa tulleensa talkoisiin, eli ilmaisiin hommiin. Usko tuo sitten myös, kun kerran luet haastatteluja kuin Raamattua.Puolustuspelaamiseen, mitä sitten? Minun on vaikea ennustaa, mistä Heikkilä puhuu pelin jälkeisessä haastattelussa. Kommentoin alunperin hänen Ruudulle antamaa haastattelua.
Poistun nyt takavasemmalle, koska asiasta keskustelu tuskin onnistuu. Lukolle onnea valitsemallaan tiellä, minä toivon teille aina tappioputkia.
Poistun nyt takavasemmalle, koska asiasta keskustelu tuskin onnistuu. Lukolle onnea valitsemallaan tiellä, minä toivon teille aina tappioputkia.
En mä kyllä siinä tollasta nähny..Katselen juuri Heikkilän Lukon ensimmäistä ottelua.
Lukon kannattajana olisin huolissani.
Vuonna 2016 kotimaisessa Liigassa ei voi menestyä pystysuunnan jääkiekolla.
No sille minä en voi mitään.En mä kyllä siinä tollasta nähny..
Hyvä.. noita ei pidäkkään nähdä mualla suomohokissa kuin maajoukkueella max. kun materiaali ei riitä. Siis noita hidasteluja.No sille minä en voi mitään.
Lukko avasi aina kun mahdollista nopeasti, loput puolinopeasti. Palautuksia ei nähty, saati hidastuksia.
Minä puhuin siitä, miten Lukon tapa pelata on muuttunut Lukko-Jukurit -ottelusta tämänpäiväiseen (ja niinpä, se on muuttunut). En ole kiinnostunut siitä, mitä Heikkilä on sanonut tai varsinkaan siitä mitä täällä on puhuttu. Peli näyttää aika hyvin totuuden.Hyvä.. noita ei pidäkkään nähdä mualla suomohokissa kuin maajoukkueella max. kun materiaali ei riitä. Siis noita hidasteluja.
Tosin aika Velhoksi luulit Heikkilää, jos parilla treenillä luulit muokkaavan pelityyliä. Lähinnähän puhuttu mitä Heikkilä sanonut ja miltä tuo nyt vähän näytti.
Outoa väittää että huonompaan olisi mennyt oli kentällä tapahtunut ihan mitä tahansa. Jos tuo peli oli mittarisi!Minä puhuin siitä, miten Lukon tapa pelata on muuttunut Lukko-Jukurit -ottelusta tämänpäiväiseen (ja niinpä, se on muuttunut). .
Perinteinen TosiFanin poistumiskikka. Jengi ei ole samaa mieltä ja vaatii perusteluja, niin poistutaan takavasemmalle.Poistun nyt takavasemmalle, koska asiasta keskustelu tuskin onnistuu. Lukolle onnea valitsemallaan tiellä, minä toivon teille aina tappioputkia.
Vetoja Kärpät varmasti veti enemmän kuin Lukko. Noin 95% Kärppien vedoista oli helvetin huonoja. Olipa sitten mistä tahansa kohtaa kenttää lauottu
Perinteinen TosiFanin poistumiskikka. Jengi ei ole samaa mieltä ja vaatii perusteluja, niin poistutaan takavasemmalle...
Hyviä mietteitä mielestänikin Heikkilällä tosiaan laukoi. Ei mitään omiin päin peruuttelua tai träppiä vaan aktiivista peliä.
No ei eka matsi ainakaan miltään vanhahtavalta näyttänyt, vaikka jo Heikkilän pelityyli monelta taholta jo tuomittiinkin. Aika toki vasta näyttää mihin mennään. Mutta tuskin mihinkään omiin peruutteluun lähdetään ja hyvä niin. Kiekotelkoon toiset siellä omassa päädyssä, jos se on niin kivaa.
Hyvältä kuullosti myös tuo että joukkueen laadussa ei valmentajan mielestä ole mitään vikaa, vaan se puoli on kunnossa.
Heikkilän mietteet ovat nimenomaan vanhahtavia, koska menestyminen nykyliigassa vaatii ensin hyvän puolustamisen, vasta sitten katsotaan hyökkäystä. Lukon ongelma on ollut viisikkopelaamisen yhtenäisyys, se pitää saada kuntoon ja se lähtee puolustusalueen pelaamisesta, siellä luodaan hyökkäysvalmiudet.
Ja tänään vedot olivat Lukko 34 ja Kärpät 66.
Eikö tuo ole kuitenkin aika huolestuttava tieto? Vastustaja laukoo huomattavasti enemmän laadukkailta maalipaikoilta kuin oma joukkue, mutta ei tee maaleja, koska vedot on huonoja. Sarjassa on kuitenkin aika monta joukkuetta, joilla on laadukkaampia laukojia. Jääkiekossa useimmiten se joukkue voittaa, joka luo enemmän maalintekopaikkoja. Ei tietenkään aina, mutta pitkässä juoksussa se on voitollista lätkää.
Ja eilisessä pelissä Kärpät laukoi parhaalta maalintekosektorilta yli 20 kertaa ja Lukko 8.