@LukkoUkko79
Näiden totuudentorvien ei ole tarvinnut katsoa Lukon pelejä ja kokea sitä samaa vitutusta joka ilta. Se on helppo huudella, että miksi vaihtaa valmentajaa ja ei nyt ainakaan Heikkilään.
Se, että toivoo vilpittömästi Lukon joskus onnistuvan ei ole mitään "totuudentorvena" olemista. Minun mielestäni Lukko on yksi perinteinen liigajoukkue, joka on mestaruutensa ansainnut. Se on ollut lähellä ja pari kertaa olisin jopa sen Tapparaa vastaan Lukolle suonut, mutta silloin olivat kiekkojumalat vastaan. Itse tein karkean arviointivirheen Vuoresta ja odotin aidosti, että hän olisi oppinut jotain Dufvalta ja pystynyt myös analysoimaan Dufvan Lukon ongelmat. Näin ei kuitenkaan ole vaan itse maestro siis Dufva analysoi oman pelinsä ongelmat, vei Lukon pikavauhtia Mikkeliin ja elämä jatkuu siellä samanlaisena. Sarkastisinta on, että Vuori sai juuri kenkää, kun oppi-isä kävi kouluttamassa oikein olan takaa.
Mielestäni Lukko teki nyt todella huonon ratkaisun ja olen vilpittömän pahoillani siitä Lukon puolesta. Ymmärrän, että jotain tarvitsi tehdä, mutta itse olisin ottanut jonkun toisen tavan käyttöön. Itse en missään nimessä enkä olosuhteissa näe Heikkilää sellaisena valmentajana, joka Lukon nostaa taisteluun mukaan + en ihan hirveästi pidä koko miehestä ja kerta Lukolle hyvää toivon niin ottaahan se päähän, että tuollaisen kaverin hommasivat valmentajaksi. Pelkään, että Heikkilän onnistuessakaan Lukossa ei vielä aidosti mennä riittävän alas, jotta syntyisi se aito halu keskustella ja käydä ongelmat lävitse. Ei ole vahinko, että Raumalla ei tapahdu hyviä asioita. Ja Heikkilä kun vielä onnistuu niin johdon analyysi on se, että he tekivät oikean ratkaisun ja asiat saatiin rullaamaan oikeaan suuntaan.
Surullisinta on se, että Lukolta lensi tänään roskiin vuosiksi eteenpäin suunniteltu urheilustrategia, jota toteuttamaan oli valittu uusi päävalmentaja. Nyt menee rahat hukkaan ja projekti ottaa monta askelta takapakkia. Jos Heikkilä ei onnistu saamaan pelaajiinsa ryhtiä yleisö katoaa aivan samalla tavalla lehtereiltä kuin he olisivat kadonneet Vuoren toimiessa päävalmentajana. Lukon ratkaisu tuli aivan liian myöhään (uskoakseni) ja olisi ollut parempi laittaa projekti nopeammin uusiksi, jos se lähtee noin pahasti hakoteille. Ymmärrän sen paineen erottaa Vuori, mutta haaskata nyt rahaa johonkin Heikkilään. Olisi edes nostanut kakkosvalmentajan vastuuseen niin olisi rahat säästyneet ja mahdollisuus samanlaiseen kauden päätökseen olisi nytkin.
Nyt tämä kausi on Lukolta yksi puuhastelukausi lisää, minkä seurauksena ilmeisesti johto ei ole edelleenkään ottamassa opiksi. Luulin, että Raumalla on opittu, mitä tarkoittaa pitkäjänteisyys ja se, mitä se vaatii. Ei johto ollut siihen valmis, eivät kannattajatkaan.