Karalahti 6kk:n pelikieltoon

  • 35 293
  • 263

Abu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins, Jokerit
Ihme itkemistä moderaattoreista ja jostain kuvitellusta ammattimaisuudesta. Ja kuten Ossi jo totesikin, kaikki itkut perustuvat eri mieltä olemiseen.

Tavalisia fanejahan moderaattorimmekin ovat ja nähneet vitusti vaivaa, että me saisimme keskustella täällä. Kaikki harrastuksen vuoksi ja palkatta, näin olen ymmärtänyt.
 

FourForty

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Valitettavasti nimimerkki Tinden salaliittoteoria moderointitiimistä ei taida pitää paikkaansa, vaikka se niin kiehtova ajatus olisikin. Enemmänkin syynä voi olla se, että tähän ketjuun on tullut tätä kirjoitettaessa 176 viestiä 36 tunnin aikana, eli todella paljon tekstiä lyhyessä ajassa. Voi olla, että osa moderaattoreista ei omista nettiyhteyttä vaan surffaa ainoastaan työpaikallaan, eikä näin näe näitä viestejä ennen huomista. Voi taas olla, että osa moderaattoreista on ollut koko viikonlopun matkoilla ja lukee nämä viestit vasta nyt. Tai voi olla, että koska ketjussa on paljon pelikiellon rajamailla olevia viestejä monilta eri käyttäjiltä, pohditaan parhaillaan jatkotoimenpiteitä tarkkaan ja harkiten, jotta tasapuolisuus ja järki moderoinnissa säilyisi.

Pointtini oli se, että valitettavasti palstalla ei taida olla moderaattoria, joka valvoo koneella 24 h / vrk. Tämä lukisi jokaisen kirjoitetun viestin heti kun se on käyttäjän koneelta maailmalle lähtenyt ja osaisi heti luettuaan sen tehdä päätökset jatkotoimenpiteistä, jotka ovat aina oikeita ja tasapuolisia. Ehkäpä kyse on vain siitä, että päätöikseen muita asioita tekevät ja harrastuksenaan jääkiekkopalstaa ylläpitävät ihmiset eivät vielä ole ehtineet linjoille lukemaan näitä viestejä. Tai nämä viestit on lukenut muutama mode, mutta he odottavat muidenkin mielipiteitä toimenpiteistä ennen kuin mitään pannaan täytäntöön. Tai sitten kaiken takana on salaliitto; oikeasti Jatkoaika on osa Illuminaattia.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Viestin lähetti FourForty
Tai sitten kaiken takana on salaliitto; oikeasti Jatkoaika on osa Illuminaattia.

Kyllähän tässä on illuminaatti takana.

No niin, asiaan, eli siis pelkästään Jerestä. Oma vakaa mielipiteeni on se, että Jerellä on ongelma alkoholin kanssa. En usko, että kukaan yläasteiän ohittanut henkilö viitsii kiukutella itselleen pelikiellon vain sen takia, että homma on omasta mielestä perseestä. Tuossa Shammy kansan agitoinnin ohessa totesi, että Jere oli Suomesta lähdön jälkeen kuntoutuksessa, ja Jere todellakin lähti takaisin Jenkkeihin huomattavasti aikaisemmin kuin muut maassa lomailleet ammattilaisemme. Itse lisäksi kuulin lähdön jälkeen huhuja, että Nashville olisi halunnut Jeren katkolle Jenkkeihin, kun meno kotimaassa oli käynyt liian kovaksi. Kukaan ei näitä tietoja ole ainakaan vielä kiistänyt, joten uskon, että mies on todella ongelmissa.
 

TheBlade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Kansas City Outlaws
Olis vaan kannattanu tehdä Bluesin kanssa se sopimus..ei tarttis olla alkometrin pilli suussa koko ajan.. :D
 

narri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins ja Jokerit
Viestin lähetti JHag
Maailman vahvin mies -kisailija Riku Kiri treenasi/treenaa kolme kertaa viikossa kovan punttitreenin, kuulantyöntäjä Arsi Harjun treeniohjelmassa on niin ikään kolme. Jokatapauksessa, Jeren punttikondiksen olen nähnyt tältäkin kesältä eikä siinä ollut valittamista.

Se on aika pitkälle kiinni siitä mitä hakee punttireenillä. Maksimivoimaa tuskin jaksasi reenata 7 kertaa viikossa. Eri lihaksia, eri päivinä, tarkalla ohjelmalla onnistuu kyllä. Ei tietenkään näin koko kauden ajan, mutta kesäkaudella kyllä. Varsinkin sinä aikana, jonka joukkueen kanssa ei ole yhteyisiä reenejä. Tuskin kovin moni jääkiekkoilija menee salille nostamaan 1-5 toiston sarjoja esim. jalkakyykkyä. Tai silloin hän on typerä. Lihaskestävyydellä, jota hankitaan pitkillä ja useilla n. 20 toiston sarjoilla on kaikkein suurin merkitys.

Maailman vahvin mies kisoissa ja kuulan työnnössä raaka voima, eli maksimivoima näyttelee kaikkein suurinta osaa. Ne on niit tyyppejä, jotka nostelee ykkösiä punttisalilla. Mutta myös rähjätävyyttä tarvitaan ja rämä maksimivoima ja nopeusvoimalla on tietty yhteys.

Jeren tilanteesta en tiedä. Mutta eiköhän miehellä sen verran kova pohjakunto ole, että vaikka pari kertaa kesässä käy viihteellä niin kunto ei aivan pohjalle rapistu.
 

TBK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sydän on KIRVEEN muotoinen!
Viestin lähetti #12


Jepjep. Lisäsiin vielä että junttipallon sopupelaajat ja jengiraiskaajatkin toimivat tietysti selvinpäin, mikä heidän puolustuksekseen todettakoon. Kyllähän sieltä latojen takaa on hyvä huudella!

(ensimmäinen kerta kun taidan olla hjokerikannattajan kanssa jostain samaa mieltä)

Jos ette vielä ole sitä itse tajunneet, niin nimimerkkien "pete 62" ja "#12" kirjoittelut kertovat enemmän heistä itsestään kuin kenestäkään muusta.

Ottakaa pää pois perseestä ja katsokaa ympärillenne niin tajuatte, että teille nauretaan!!

Voi, voi, että piti tämäkin vielä nähdä!
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Viestin lähetti finnishninja

Olen seurannut mielenkiinnolla palstan viestejä siitä, onko alkoholismi geeneissä vai ei - totta helvetissä se on! Ei siihen mitään väitöskirjoja tarvita! Riittää kun aletaan vertaamaan kansojen juomatapoja. Suomalaiset ovat olleet kautta aikojen kovia ryyppäämään. Pikku drinkkejään nappailevat amerikkalaiset eivät varmasti tätä ymmärrä.

Ja perinnöllistäkö? Totta helvetissä! Jos joku ei tunne veljessarjoja, jotka juovat kuin sienet, niin on aika ottaa lasit pois nenältä. Minä tunnen erään veljessarjan, josta isä kuoli viinaan ensimmäisenä, sen jälkeen nuorin veljeksistä. Jäljellä on kolme. Vanhin tuli uskoon julman putken jälkeen kun sydän alkoi tykytellä. Kaksi seuraavaa örisee toreilla. Kaikki veljekset ovat sitten kouluaikojen asuneet eri kaupungeissa / maissa ja ovat olleet toisistaan riippumattomia. Yhteinen tekijä heille on tosin alkoholi - tai pikemminkin sen suurkulutus.

Totta, geeniperimällä on osansa alkoholismin syissä, mutta ei kyseessä kuitenkaan ole noin yksinkertainen asia kuin viestistäsi voi päätellä.

Täällä on jo tullut ilmi se, ettei virhe geeneissä automaattisesti tarkoita sitä, että ihmisestä tulee alkoholisti - se tarkoittaa (vain) sitä, että mahdollisuus on suurempi kuin ihmisellä jolla ei ole tätä virhettä geeniperimässään.

Mikäli vanhemmista toinen tai molemmat omaa kyseisen virheen geenissä, se lisää lapsen mahdollisuutta "sairastua" alkoholismiin, mutta ei se suinkaan tarkoita sitä, että lapsesta tulee automaattisesti alkoholisti vaikka vanhemmat sitä olisivat ja he kantaisivat virhettä geen(e)issään.

Myöskään syy-yhteys alkoholismin syissä ei ole niin kovin yksinkertainen, eli jos vanhemmat ovat alkoholisteja ja lapsista tulee alkoholisteja ei se suinkaan tarkoita automaattisesti sitä, että syy löytyy geeneistä. Syitä tälle käyttäytymiselle voi olla muitakin. Ennen kuin voidaan syyttää geenejä on tutkittava niin vanhemmat kuin lapsetkin, ja silti voidaan vain sanoa, että virhe geeneissä on lisännyt lasten mahdollisuutta "sairastua" alkoholismiin. Toinen merkittävä syy alkoholismille löytyy perhetaustasta, siitä millaisena lapset ovat maailman nähneet ja millainen kasvuympäristö heillä on ollut.

Mikäli lapsi kasvaa ympäristössä jossa alkoholinkäyttö on suhteellisen runsasta tai runsasta, ja hän oppii vanhempiensa kautta tavan ratkoa ongelmia turvautumalla alkoholiin, saa hän tällöin "perintönä" vanhemmiltaan tämän tavan käyttäytyä. Mikäli hänelle ei lapsuudesta synny ehdottoman kielteisiä kuvia alkoholista, hän voi kokea siihen turvautumisen oikeaksi tavaksi ratkoa ongelmia. Tämäkään ei kuitenkaan tarkoita automaattisesti sitä, että paljon alkoholia käyttävien vanhempien lapsista tulee aina alkoholisteja, mahdollisuus sille, että he oppivat vanhemmiltaan tavan turvautua alkoholiin toki kasvaa ja sen myötä riski tulla alkoholistiksi kasvaa, (huom. lapsuuden kokemuksella voi myös olla negatiivinen vaikutus). Rohkenen jopa veikata, että Suomessa huomattavan paljon alkoholin riskikäyttäjistä löytyy juuri niistä ryhmistä jotka ovat oppineet tavan vanhemmiltaan, osan kohdalla riskiä kasvattaa vielä perimästä löytyvä virhe.

Yllä mainitun ohella on myös hyvä muistaa mielihyvähormonin vaikutus asiaan, se näemmä pidetään asiantuntija piireissä erossa geneettisestä virheestä, mutta sillä voi olla monien kohdalla suuri vaikutus sille miksi ihmisestä tulee alkoholisti.

Loppujen lopuksi, kaikki on kiinni ihmisestä itsestään. Mikään yllämainituista syistä (syitä on muuten lisääkin) ei tarkoita sitä, että ihmisestä automaattisesti tulee alkoholisti. Ei virhe geeneissä, ei kasvatuksellinen tausta, ei mielihyvähormonin vaikutus - näimä syyt lisäävät mahdollisuutta tulla alkoholistiksi, sairastua alkoholismiin. Kyse on ihmisen omista valinnoista.

vlad#16.
 

Digwiid

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Pittsburgh Penguins
En nyt tiedä auttaako Nashville Jereä kun ei pääse/päästetä hoidon aikana joukkueeen treeneihin, miksi? tuskin se nyt jäälle menee kännissä.Mutta se on vissiin varma että käry kävi dokaamisesta (hesari kirjoitti) eikä aineesta joten nisti/narkkari jutut voi heittää romukoppaan.
 

Tinde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bajen, NY Rangers, Arsenal
Viestin lähetti FourForty
Pointtini oli se, että valitettavasti palstalla ei taida olla moderaattoria, joka valvoo koneella 24 h / vrk. Tämä lukisi jokaisen kirjoitetun viestin heti kun se on käyttäjän koneelta maailmalle lähtenyt ja osaisi heti luettuaan sen tehdä päätökset jatkotoimenpiteistä, jotka ovat aina oikeita ja tasapuolisia. Ehkäpä kyse on vain siitä, että päätöikseen muita asioita tekevät ja harrastuksenaan jääkiekkopalstaa ylläpitävät ihmiset eivät vielä ole ehtineet linjoille lukemaan näitä viestejä. Tai nämä viestit on lukenut muutama mode, mutta he odottavat muidenkin mielipiteitä toimenpiteistä ennen kuin mitään pannaan täytäntöön.

Mitä, eikö JA olekaan salaliitto? Mä olin ihan varma.

Kysehän oli siitä, että joukossa OLI eräs moderaattoreista, sai suorituksestaan jopa Pulitzerin, mutta joka päätti sen sijaan että olisi rauhoittanut keskustelua esiintyä mieluummin omalla nimimerkillä ja haistatella muille kirjoittajille. Siis rauhoittanut keskustelua, penaltit ym. voi tietty miettiä myöhemminkin.

Linjan ja ammatimaisuuden perään kuulutan, koska kuten aiemmin kirjoitin, en haluaisi että niiden puutteen vuoksi menetämme hyviä kirjoittajia foorumista.
 
F

Flonaldo

Pahoittelen ensinnä omaa viestiäni tässä ketjussa sekä sitä, että tuo sivujuonne vei huomion itse asiasta.

Kuitenkin ymmärtänette mistä tuo johtui. Olen käyttänyt tätä nimimerkkiä neljän vuoden ajan täällä ja sitä ennen Kiekkopesässä. En haluaisi Flonaldosta luopua, mutta kohta ei ole muuta vaihtoehtoa kuin aloittaa uudella nickillä alusta. Haluaisin keskustella Flonaldona, mutta koska se ei ole mahdollista, niin täytyy miettiä miten jatkossa asia toimisi.

Nyt poistun viikon mittaiselle jäähylle.

ps. Salaliittoteorioita kehittelevät voisivat ensin vähän tutustua faktoihin. HPK:n värejä tunnustavia modeja on kaksi. Esimerkiksi JYP:läisiä taitaa olla kaksinkertaisesti ja tähän asti päämoderaattorina on toiminut HIFK:n mies. (Ja nyt sitten alkavat huhut JYP-salaliitosta, jos jossain ko. joukkueen ketjussa jotain tapahtuu...)
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Juuri kun meinasin esittää hienon ehdotuksen, esitti Flonaldo sen toisessa muodossa itse. Koska moderaattoritkin ovat ihmisiä ja ihmisillä on tunteita, olisiko järkeä, että moderaattorin halutessa vierailla keskustelun puolella hänellä olisi toinen nicki kuin moderoidessaan? Siis kaksoishenkilöllisyys.
Jos Flonaldon fuck you -viestin olisi esittänyt vaikka Ronaldo (todella huono, mutta ei nyt tullut muuta mieleen), ei se olisi ikäänkuin seisauttanut koko keskustelua. Shammy olisi vetänyt takaisin jotain vastaavaa ja sitten ehkä olisivat pyydelleet seuraavana päivänä toisiltaan anteeksi? Tai sitten ei.

Minun mielestäni -siis ihan henk.koht mielipide- keskusteluun kuuluvat ehdottomasti myös tunteenpurkaukset, kuumenemiset ja ylilyönnit. Muutenhan koko homma olisi HMV-nysväystä. Eräänlaista ironiaa on sekin, että kritisoidessaan HIFK-mielisten arvoja ja mielipiteitä Flonaldo tekee sen itse asiassa HIFK-tyyliin;) Mölisee ensin ja miettii sitten. Sellainen keskustelutapahan on meille varsin tuttu ja sitä pitäisi pikemminkin ehkä kannustaa kuin rajoittaa. Tai jotain....

(illuminaatti on vain yhden kirjaimen päässä alapäähuumorista)
 

Jet-Ace

Jäsen
Olen seurannut saaristosta käsin tämän ketjun kirjoitusten kehittymistä päätäni puistellen. Jo muutaman viestin jälkeen näki selvästi, että nyt karkaa taas mopo ja kunnolla.

Kaiken lisäksi itse aiheen käsittely hukkui pian henkilökohtaisuuksiin, joita viskottiin puolin ja toisin. Kaiken lisäksi pohdinnan pääteemoina oli miettiä, pelaako Karalahti mahdollisesti Hifk:ssa, onko hän juoppo, huumeveikko ja älytöntä kiistelyä genetiikasta yms.

Joidenkin nimimerkkien kannattaisi joskus miettiä, onko jokaiseen kuumaan ketjuun tarve mennä heittämään vettä kiukaalle?
Vaikka tälläkin kertaa olisi sitä mieltä, että olen taas oikeassa ja kaikki muut väärässä. Pitäisi olla ymmärrystä sen verran, että ymmärtäisi joskus antaa toiselle viimeinen sanan, vaikka sisimmässä olisi millaisia tuntemuksia. Täällä ketjussa on kirjoittajia, jotka voivat onnitella osittain itseään siitä, että tapahtumat karkasivat käsistä. Vaikka heitä ei suoranaisesti voida palkita esimerkiksi pelikiellölla.

Minusta jääkiekko on tällä hetkellä sivuseikka Karalahden elämässä. Toivottavasti hän saa elämänsä kuntoon ja voi jatkaa sitten uraansa.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
On se tekopyhä ja umpiPASKA maa tuo amerikka, kun mies ei saa keittoa edes nauttia. Idiootit.
 

Korak

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal, ÄTPPOMK, Rikollislauma
Re: Puukkoa susirajalta!

Viestin lähetti teemu_s
Laitetaanpas asiasta faktoja: Mika Myllyllä käytti dopingia, ei huumeita! Jäi kiinni ja kärsii tuomiotaan. Usea pesäpalloilija jäi kiinni sopupeleistä, Kaisaniemen Tiikereillähän ei ollut varmasti mitään osuutta asiaan? Eihän? Sekin asia on loppuunkäsitelty. Täällä joku vihjaisi epätoivoisesti Kiteen Pallon pelaajien raiskausepäilyistä, sekin asia on loppuunkäsitelty. Arvatkaas lopputulos? Kyllä, KiPan miehet eivät ole raiskanneet yhden yhtä naista tai miestä. Entäs nämä Mobergin sutenööriepäilyt? Hän on varmasti tehnyt jotain kun kerran epäiltiin, eikös näin ole?


Mutta, eikös sitten voi sanoa, Kipan pelaajat on varmasti jotain tehneet kun kerran epäiltiin???? Mobergin asiakin on muuten loppuunkäsitelty.
 

Chip

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Pari päivää pois täältä, ja taas on iso haloo pystyssä! Ei viikkoa ilman kunnon kiistaa...

Jeren tapauksesta haluan sanoa sen, että eniten tuo koko homma harmittaa... ja toisaalta ihmetyttää. Toisaalta Jere on myöntänyt, että hän ja kuningas alkoholi kulkevat aina käsi kädessä(jotenkin noin se luki Jääkiekkolehden haastattelussa), eli jonkinasteista ongelmaa sen alkoholin kanssa Jerellä on ollut. Mä en tunne Karalahtea millään muulla tasolla kuin lehtijutuista ja tv-haastatteluista, joten jos pelkästään niiden perusteella sanoisin, niin semmosen kuvan mä olen saanut, että alkoholi on ongelma. Mutta tilanne voi olla se, että lehdet korostavat Karalahden alkoholinkäyttöä ihan vain miehen menneisyyden vuoksi.

Jos Jere on aiheuttanut itselleen pelikiellon tahallisesti, kuten jotkut väittävät, ja juonut tahallaan muutaman pullon, että testissä varmasti näkyisi promilleja, osoittaa se mun mielestäni lapsellisuutta aikuiselta, perheelliseltä mieheltä. Seurauksista hän on kuitenkin ollut tietoinen.

Voin myöntää, että ainakin mä olen aidosti surullinen, jos tässä kävisi niin, että Jeren ura katkeaisi tähän. Toivottavasti mies hoitaa pelikiellon kunnialla ja palaa jäälle entistäkin parempana pelaajana ja raittiina miehenä, sillä muuten tuo paluu ei ilmeisesti onnistu.
 

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Jere mokasi, Jere maksaa

Niin, ottamatta sen enempää kantaa tähän aiheeseen kuin sanomalla sen, että tämä asiahan on aivan päivänselvä.

Nimittäin, Jere teki sopimuksen siitä, että elää tietyllä tavalla. Koska tämä ei onnistunut, niin on perusteltua että sanktio rapsahtaa.
Mies tulee, mies menee ja mies vastaa huutoonsa, näin se vaan on.

Täältä tähän
 

teemu_s

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool FC, Montreal Canadiens
Re: Re: Puukkoa susirajalta!

Viestin lähetti Korak
Mutta, eikös sitten voi sanoa, Kipan pelaajat on varmasti jotain tehneet kun kerran epäiltiin???? Mobergin asiakin on muuten loppuunkäsitelty.

Voidaan. Mutta otin vain tuon tapauksen esille että eräät Helsingin punaniskat kuten Pete ja se toinen osaisi suhteuttaa omat väitteensä. Sen tiedän KiPan mestaruusjuhlista että keittoa on otettu. Mutta raiskauksia ei ole tapahtunut.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Taistelu on näköjään käynyt kuumana... Oli ikävältä tuntuva uutinen kun sen teksti-tv:stä luin. Ensimmäiseksi tuli mieleen vladin hylkimä myötätunto. Ei voi muuta toivoa kuin että sanktio olisi oikeutettu ja jos se on oikeutettu että siitä olisi apua Jerelle. Oikeutetulla tarkoitan sitä että kysymyksessä on aito ongelma. Ellei ole niin en usko että on oikein estää ihmistä harjoittamasta elinkeinoaan. Jos Jerellä ei ole aitoa riippuvuusongelmaa niin sitten kysymys lienee tosiaan itsekurin pettämisestä ties mistä syystä. En oikein tiedä kenellä ihmisellä on oikeasti kanttia tuomita toista tälläisestä syystä. Hitlerillä? Stalinilla? Mutta jos täältä sellaisia löytyy niin hyvä. Kun en näin henkilökohtaista asiaa tunne muuten kuin lehtijuttujen ja huhujen välityksellä niin enpä taida siitä enempää sanoa.

Edit: typoja
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Viestin lähetti varjo
rattijuoppo= käyttää alkoholia ja ajaa->paheksutaan

Jere= käyttää XXX:tä ja emme tiedä ajaako hän, onko hän ajanut, tuleeko hän ajamaan -> säälitään ja kannustetaan.

Mitä eroa on rattijuopolla ja Jerellä ennenkuin rattijuoppo on "osunut" johonkin?
Onko valtio opettanut sinulle jonkun portti teorian, että kun Jere on kävellyt humalassa, niin kohta hän siirtyy suurempii ajoneuvoihin?

Edit: ei tarvitse vastata, asia on käsitelty. Ehkä tuo koko rattijuoppo-vertaus/metafora/jsp olisi kannattanut jättää pois.
 
Viimeksi muokattu:

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Re: Viina/Huumeet/tupakka

Viestin lähetti eagle
Viinahan on yleisesti hyväksytty päihde yhteiskunnassamme. Kuitenkin on alkoholisteja joiden geeneissä on riippuvuutta aiheuttava geeni. Tämän takia alkoholistia ei voi syyttä siinä määrin kuin huumenarkkaria. Syy on siinä, että huumeiden TIEDETÄÄN aiheuttavan PÄÄSÄÄNTÖISESTI riippuvuutta. Niinpä jos itse alkaa huumeita vetämään, voi syyttää itseään. Tupakka aiheuttaa myös riippuvuutta, ja sekin on yleisesti tiedossa. Viinassa itsessään ei ole aineosaa mikä tämän aiheuttaa, vaan se on ihmisessä syntyessään. Toki kaikki eivät jää koukkuun huumeisiin, eivätkä tupakkaan, mutta he ovat poikkeuksia jotka vahvistavat säännön.
Paskan marjat. Ei kenenkään ole pakko juoda sitä ensimmäistä alkoholiaankaan. Kaverini isä on alkoholisti ja kyseinen kaverini on pitkälti sen takia absolutisti. Huumeisiin taas puolestaan muodostuu riippuvuus helvetin paljon helpommin. Vedät sitä kerran niin olet koukussa. Alkoholismi ei synny niin helposti vaikka olisi minkälaiset geenit.

Yksi tutun tuttu joskus selitti vakavana näin: "Ei LSD:n käytöstä tule riippuvaiseksi. Se on vaan niin saatanan hyvää, ettei ole mitään syytän miksei sitä käyttäisi". Itse taas olen samalla tavalla riippuvainen alkoholista. Minusta viinan juonti on niin vitun hauskaa, että en pystyisi olemaan esim vuotta sitä juomatta.
Ihan sama olisinko minä vaikkapa jääkiekkoilija enkä suunnittelija. En minä malttaisi olla vuotta juomatta.

Se mikä minusta on idioottimaista on täällä Jeren nimitteliminen nistiksi. Kaverilla on ongelmia, ne ovat helvetin ikäviä ja niihin pitää saada hoitoa. Ero narkkatiin on kuitenkin melkoinen: Jere on pystynyt hoitamaan työnsä eli jääkiekon vähintään kohtuullisesti. Hän on myös pystynyt elättämään itsensä ja perheensä.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Viestin lähetti #12
Jepjep. Lisäsiin vielä että junttipallon sopupelaajat ja jengiraiskaajatkin toimivat tietysti selvinpäin, mikä heidän puolustuksekseen todettakoon. Kyllähän sieltä latojen takaa on hyvä huudella!

(ensimmäinen kerta kun taidan olla hjokerikannattajan kanssa jostain samaa mieltä)

Aivan tämän pasifistisen keskustelun ohi toteaisin sen että mieltymystäni pesäpalloon lisää mukavasti se että niin monet sen vastustajista tuntuvat olevan totaalisen aivokuolleita... Mutta onhan se loistava laji aivan riippumatta siitä että sen vastustus niin hyvin korreloi autuaallisen tyhmyyden kanssa.:)

Hmm, kerta kiellon päälle: puuttumatta sen enempää Jeren tapaukseen, josta kai läheisiä lukuunottamatta hyvin harvat tietävät oikeasti yhtään mitään niin sanoisin yleisellä tasolla sen että käyttö ei ole sama asia kuin riippuvuus tai käytön ei tarvitse automaattisesti merkitä riippuvuutta. Muutenhan tällä palstalla 99 prosenttia kirjoittajista olisi alkoholisteja. Jos sitten on olemassa epäoikeutetut mutta etukäteen tiedossa olleet säännöt jotka estävät elinkeinon harjoituksen myös ei-riippuvaiselta pelaajalta niin sitten kysymys on siitä missä määrin ja missä tilanteessa noudattaa, haluaa noudattaa tai pystyy noudattamaan näitä mielivaltaisia kontrolleja. Säännösten rikkominen voi tässä tilanteessa johtua hetkellisestä itsekurin puutteesta tai päätöksestä kulkea omaa tietään, suurta syytä tuomitsemiseen ei ensimmäisessäkään vaihtoehdossa ole - ellei sitten pidä ei-robottiutta erityisen tuomittavana asiana. Kummassakin tapauksessa seuraukset on tietysti itse kannettava eikä itkettävä kovaa maailmaa. Se ei silti oikeuta itse säännöksiä. Jos taas kysymyksessä on aito riippuvuus niin jonkinlaiset sanktiot ovat ehdottomasti paikallaan, kuten myös tehokas samanaikainen hoito.

Edit: sanoja pois välistä, tpoja
 
Viimeksi muokattu:

jesus

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK/EDMONTON OILERS/HSV/WANK
Viestin lähetti Chip
Toisaalta Jere on myöntänyt, että hän ja kuningas alkoholi kulkevat aina käsi kädessä(jotenkin noin se luki Jääkiekkolehden haastattelussa), eli jonkinasteista ongelmaa sen alkoholin kanssa Jerellä on ollut.

Jos Jere on aiheuttanut itselleen pelikiellon tahallisesti, kuten jotkut väittävät, ja juonut tahallaan muutaman pullon, että testissä varmasti näkyisi promilleja, osoittaa se mun mielestäni lapsellisuutta aikuiselta, perheelliseltä mieheltä. Seurauksista hän on kuitenkin ollut tietoinen.

Mun mielestä Jos Jeren alkoholin käyttöä ei valvottaisi, niin se pysyisi paremmin aisoissa. Se on sellaista ''kiellettyä hedelmää". Koska Jerryä ei valvota suomessa olessaan käyttää se hyväksi sen ajan juomalla kerran-pari viikossa. Mutta jos muutamat hiivat sallittaisiin sille jenkeissä, ei olisi niin isoa tarvetta vetää "kuupat kuutikselle" Mä vähän veikkaan että Jeren luonteen tuntien mies ei pelaa enää ainakaan Nääsvillessä, koska muistan jeren jo kironneen losin aikoihin " jos saunakaljatkin kielletään tuun suomeen takas" kun LA kielsi häneltä myös saunakaljat. Eihän se ole elämää, jos joku päättää mitä saat juoda ja syödä. Kun alkoholikaan ei ole kiellettyä.
Ymmärrän sen jos tulee kankkusessa/kännissä treeneihin. Silloin pitää antaa shittiä, koska eihän kukaan muukaan saa mennä töihin sellaisessa kunnossa ettei pysty tekemään hommia normaalisti.
Mielenkiintoinen fakta: Jere joi muistaakseni ensimmäisen kerran ollessaan 16v.
Kun muut tapulissa olivat aloittaneet huvinsa jo Ala-asteella.

Ei kai tässä viestissä mitään järkeä ollut, mut tulipahan sanottua.
 

SergeiBautin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Jerelle peukku ylös, mitä järkeä on ettei saa vetää yhtä bisseä silloin kuin mieli tekee. Kumma homma, että six packin juonti on pahempi rikos jenkkilässä kuin mömmöjen veto. Kuvastaa hyvin sikäläistä meininkiä.

Pete62 ei taida olla mikään stadilainen vaan ns. hesalainen kun jaksaa joka tilanteesta piipittää näitä juntti juttujaan.
 

Carlos

Jäsen
Hyvät herrat...

täällä niin kovasti ihmetellään tätä miksi Jereä niin puolustellaan, ja puolusteltaisiinko jos olisi sitä ja tätä, ja on se nyt niin tyhmä jne... Ajatelkaas asiaa näin:

Olen perheen isä, poikani sairastuu alkoholismiin.

- Annan kaiken tuen mitä ikinä voin, täysin varauksetta, että voisin pelastaa perheeni jäsenen. Näin toimisi varmasti jokainen perheen isä ko. tilanteessa.

- Muutama lähinaapuri antaa kannustavan sanan, sattuessaan samaan aikaan postilaatikolle, ja kyselee kuulumisia.

- Muutama toinen lähinaapuri kyräilee, ja kiroaa tuon narkkariperheen alimpaan helvettiin, toivoen että he muuttaisivat maton alle maisemaa pilaamasta. Saatanaakin kuulemma palvovat.

- Juttu paisuu niin että päätyy lehtiin, jolloin asiasta täysin mitään tietämättömät ihmiset alkavat peilata oman suppean maailmankuvansa rajaamia kokemuksia ja "tietojaan" tapaukseen, jolloin osa haukkuu (onneksi minulle ei koskaan satu mitään), osa kannustaa, osa toteaa lakonisesti jotain tyhmää.


Juttu case-Karalahdessa menee juuri näin. Sillä erotuksella vain että Jere on perheenjäsen ihan helvetin isossa perheessä, jossa pidetään omien puolia viimeiseen asti, silloinkin kun ovat tehneet "jotain pahaa". Kun minä ensimmäisen kerran kesällä kuulin Jeren menevän jossain määrin alamäkeen, olin ihan oikeasti surullinen, kuin olisin kuullut oman veljeni olevan rappiolla.

Pelaa Jere sitten tulevaisuudessa missä tahansa, tai ei missään, lupaan seistä hänen takanaan nyt ja ikuisesti. Luulen että voin puhua koko veljeskuntamme suulla tämän sanoessani.

Maailmassa on aina tekopyhiä saarnamiehiä, moralisoijia ja selkään puukottajia, sitä ei voi valitettavasti muuttaa. Sen sijaan maailmassa on myös aina jotain pyhää, ja yksi niistä asioista on HIFK. Jere kuuluu tähän pyhään yhteyteen, ja varmasti tietää sen myös itse. We're right behind you.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös