Karalahti 6kk:n pelikieltoon

  • 35 360
  • 263

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
varjo: Saksassahan kokeiltiin tuota tyyliä eli hankkiuduttiin eroon geneettisiä vammoja omaavista. Mm. rodullisia vammoja, kehityshäiriöitä ja niin edelleen. En ole muuten missään vaiheessa sanonut absoluuttisena totuutena, että Jeren päihdeongelman syyt ovat pohjimmiltaan geneettiset, ts. hänellä olisi taipumuksia siihen. Olen puhunut yleisellä tasolla. Jeren tapauksessa pitäisi tuntea hänen ns. lääketieteellinen taustansa.

Lyhyesti:
On ihmisiä, joilla on rakenteessa sellaisia poikkeavuuksia, mitkä aiheuttavat helpomman sortumisen mm. huumeisiin kuin normaaleilla yksilöillä. Mutta: kaikki tämän rakenteen omaavat EIVÄT kuitenkaan sorru. Ja toisaalta on ihmisiä, joilla ei ole mitään geneettisiä heikkouksia päihderiippuvuuden suuntaan, mutta heistä tulee siitä huolimatta päihderiippuvaisia. Ainoa, mikä on varmaa, on se, että päihderiippuvaisten joukkoon päätyy HELPOMMIN mikäli kantaa sellaista taipumusta. Eihän elämä sentään mitään mustavalkoista kahtiajakamista ole. Tästä osiosta lienemme samaa mieltä?
Vai onko sinun mielestäsi kaikki ympäristön ja valinnan satoa, jolloin olemme geneettisesti kai klooneja? Ajattele, jos kaikki luonne-erotkin olisivat opittua....huimaa. Hupsis, menipäs kauas alkuperäisestä, mutta vastaa tähänkin kuitenkin. Kerro myös ovatko sinun mielestäsi fyysiset ja psyykkiset sairaudet eri asia? Eli onko fyysisen sairauden periytyminen ikäänkuin ymmärrettävämpää kuin psyykkisen? Jutellaan noin niinkuin lääkäreitä tuntevien kesken...:D

Minulla on suvussani perinnöllinen sairaus, jonka vuoksi joudun käymään testeissä 5 vuoden välein. Aika mielenkiintoista oikeastaan, mutta kaikkea muuta kuin valintaa.

mission16w: Oho! Jopas sinulla keitti. Olin vain huomaavinani juuri sinun viestissäsi aiemmin kysymyksen saisiko turkulainen kiekkoilija vastaavaa sympatiaa pk-seudulta. Ja vastasin siihen omalta osaltani, että kyllä. Sorry, jos et ollutkaan heittänyt sellaista kysymystä. Ja mistä ihmeestä löysit minun viestistäni maininnan jonka mukaan vain me stadilaiset autamme toisiamme? Esitit esimerkin Simo Rouvalin tapauksesta, jonka varsin hyvin tunnen. En muistaakseni ole koskaan enkä missään sanonut, että turkulaiset eivät auta omiaan. Tunnelma vaan alkaa käydä kuumana.

Ja Timo Rautiainen & Trio Niskalaukaus tästä vielä puuttuikin. Onko muuten dopingin ja huumeiden käyttämisessä tarkemmin ajatellen kovinkaan suurta eroa? Molemmat ovat joko synteettisiä tai luonnon omia aineita ja molempien käyttäjä pyrkii parantamaan olotilaansa. Toinen urheilusuoritukseen, toinen elämään yleensä. Ihan viaton, provoton kysymys. Funtsikaa.
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Viestin lähetti Kidd


hyvälle? Siksi luulet että Karalahden ohjaksia pidetään noin kireillä, koska Karalahti on entinen päihdeongelmainen jolle ei taatusti tee hyvää käyttää toista päihdettä. Ja luultavasti myös siksi, että Karalahdelle tuo päihteitten käyttäminen on eittämättä aiheuttanut ongelmia, ja niitä ongelmia halutaan ehkäistä pitämällä kovaa linjaa.


Tässä on pointti. Siinä taas ei ole pointtia, että kun Jere jäi kiinni, niin täällä aika moni oli heti suoralta kädeltä valmis tuomitsemaan hänet A.) Narkomaaniksi tai B.) Alkoholistiksi.

Miksei kenenkään ensimmäinen arvio mennyt niin, että kaveri ei ole sanan varsinaisessa merkityksessä kumpaakaan, vaan ainoastaan on vaikkapa vitut välittänyt koko kusitesteistä ja mahdollisesti tarpeettomaksi kokemastaan hoito-ohjelmasta.

Hyvä esimerkki noista asenteista on myöskin tuo sinun lainaama pätkä T.Rautiaisen biisistä. Epäilemättä tunnet kaverin, tiedät taustat ja nykytilanteen kun moisia tänne heittelet.
Tuo on juuri sitä jeesustelua. Ei tiedetä mistään mitään, luetaan lehtiä ja vedetään omista asenteista mustavalkoisia johtopäätöksiä, jotka pääsääntöisesti menevät ihan päin persettä.
Sitten kun riittävän moni ihminen näitä samoja mantroja hokee, niin epätodesta tuleekin tosi ja toisinpäin. Oikealla totuudella - mikä sitten onkaan - ei ole enää lopulta mitään väliäkään, koska asenteet ovat mitä ovat.
En tiedä olisko tämmöisissä asioissa paljon liikaa pyydetty semmoinen, että henkilöt joilla ei ole asiaan liittyen muuta kuin omat olettamuksensa - pitäisivät vaikka sitten turpansa kiinni automaattisen hutkimisen sijasta.

Kukaan ei kai ole yrittänytkään kiistää sitä, etteikö Jeren temppu olisi ollut tyhmä. Mutta kun syitä siihen emme tiedä - eikä luulisi olevan tarvettakaan - niin mölyt mahaan. Muutama jeesustelija kerkesi tuossa heti tuoreeltaan keksimään viivanvedot ym. neronleimaukset ja heille ei todellakaan oikein muuta voi sanoa kuin että haistakaa vittu.

Onhan se kiva vetää sädekehä pään päälle ja taivastella muiden tekemisiä, mutta jos nyt kuitenkin nuo luonneanalyysit ja syiden selvittämiset ym. sen semmoiset yritettäisiin jättää vähemmälle, kun kukaan ihmistä tuntematon ei siihen kuitenkaan pysty.

PS: Tuohon tekstisi alkuun voisi muutaman rivin, mutta se on toinen tarina ja siinä mennään intimiteetti-asioiden puoleen, etten siitä sen enempää.
 

Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Roihu
Hei Jere, juo vähän hassista!

Jos nyt sitten kuitenkin kaikki taivaallisen valon ja suuren moraalin loisteen vallassa olevansa tuntevat totuuden kaikkivoivan tunteen omasta mielestään hallitsevat pippelinnyplääjät muistaisivat ns. faktat. Tosin, jos ei faktoista ole koskaan vaivautunut selvää ottamaan, niin miten sitä pikku ihmiseltä niiden muistamistakaan voi sitten vaatia? Niimpä.

Ja nyt sitten niitä ns. faktoja. Olkaa hyvä!

Jere on joskus teininä harrastanut ns. hurjaa elämää, johon liittyi mm. huumeiden käyttöä ja muuta mukavaa.

No, hän jäi aikoinaan myöskin kiinni ja hyvä niin. Hänen kiekkoilijan uransa oli myöskin erittäin vahvasti katkolla, mutta seuransa (Helsingin IFK) tiettyjen voimien, sekä myös toki oman lahjakkuutensa ansiosta, häntä ei jätetty yksin, vaan hän palasi, ja hyvä niin.

Kuinkas sattuikaan Jere sitten solmi aikoinaan ns. NHL-sopimuksen LA Kingsien kanssa. Vaan peijakas, USAssapa ollaan työlupien ja yleensäkin maahanpäästämisen kanssa peevelin tarkkoja, ei pelkästään mahdollisista kommariyhteyksien, vaan myös ns. kriminaalista menneisyydestä tulevien potentiaalisten kansalaisten ja työntekijöiden seulonnan suhteen. Niinpä sitten Jeren työluparumba oli melkoinen ja sen ehdoksi asetettiin mm. tiukkoja testejä päihteiden käytön suhteen. Päihteethän me kaikki tiedämme (eikös?), mm. viinan ja huumeet.

Jereltä pantiin siis pannaan mm. bissettely. Testausta suoritettiin ainakin varsinaisen kauden aikana vähintään kerran viikossa. Ensimmäisen varoituksen Jere taisi saada, kun myöhästyi jostain LA:n aamutapaamisesta tms. Minun tietooni tulleiden Jeren 'NHL-käryjen' laatu on liittynyt alkoholiin. Jos kirjoittajilla Sergei jne, Varjo ja Flonaldo on parempaa tietoa (osa heistähän on toki jo kunnostautunut perinteisessä miehekkäässä luonnelajissa, elikkäs sanojen takaisin vetämisessä) niin okei, palataan asiaan.

Jeren NHL-uran ongelmaisuudesta ei siis ole muita faktoja, kuin että hänen on todettu nauttineen alkoholia kolme kertaa muutaman viime vuoden aikana. Äkkiä inkvisitio ja kaikkien tekopyhien kuoro koolle, meiltä kyllä pesee. Vidu, jätkä on kaljoitellut todistettavasti kolmesti, ei kun narun jatkoksi.

Ja kaikki vielä tiivistettynä. Menneisyytensä takia Jere alistettiin erittäin pikkutarkkoihin testeihin työsopimuksen ehdoksi. Häneltä kiellettiin mm. alkoholi. Meillä ei ole faktaa tietoa dokaamista kummemmasta mokaamisesta hänen NHL-urallaan, vai?

Tiedossa olevien tosiasioiden pohjalta eri ihmiset tuntuvat vetävän aika erinäköisiä johtopäätöksiä. Mitäpä sitten sekään kertoo meidän suhteesta maailmaan saati itseemme? Siinäpä sitä sitten ihmettelemistä.
 
F

Flonaldo

Viestin lähetti Mike
Mitäs väliä sillä taas on. Tietääkseni Karalahti ei ole ikinä ollut alkoholisti ja hän voi varmaankin juoda ihan siinä missä kuka tahansa - paitsi tietysti NHL:n sääntöjen mukaan.
Jere tietää, että häntä testataan säännöllisesti. Hän siis tietää, että juomisesta käryää melko suurella varmuudella. Ja Jere tietää myös, että kärystä seuraa puolen vuoden palkaton pelikielto. Siitä huolimatta Jere juo. Jere ei siis kykene olemaan juomatta => hän on alkoholisti.

Tuossa nyt vaan kuvaus siitä, miten minun päättelyketjuni toimii. Joku voi olla eri mieltä alkoholismista.

Ja toiseen asiaan. Geenit altistavat monille sairauksille ja joitain suoraan aiheuttavat. Alkoholismi tai huumeriippuvuus kuuluu sairauksiin, joille geenit vain altistavat - eivät suinkaan aiheuta. Valinta on loppujen lopuksi jokaisen omassa kädessä.

Lapanen: Luetun ymmärtämisessä jotain vikaa vai muutenko vain vittuilet?

Ja loppukaneetiksi tuon Tennesseanin kolumnistia lainaten:

"At some point, Jere Karalahti has to take responsibility for his own actions, his own career, his own life."
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Viestin lähetti Flonaldo
Jere tietää, että häntä testataan säännöllisesti. Hän siis tietää, että juomisesta käryää melko suurella varmuudella. Ja Jere tietää myös, että kärystä seuraa puolen vuoden palkaton pelikielto. Siitä huolimatta Jere juo. Jere ei siis kykene olemaan juomatta => hän on alkoholisti.


Tai toinen vaihtoehto. Jere tietää ettei saa juoda. Jere on lopen kyllästynyt koko testailuun ja muuhun paskaan. Jere juo => häntä ei enää jaksa kiinnostaa.
 

mission16W

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, MUFC (sympatiat TPS)
Viestin lähetti JHag
mission16w: Oho! Jopas sinulla keitti. Olin vain huomaavinani juuri sinun viestissäsi aiemmin kysymyksen saisiko turkulainen kiekkoilija vastaavaa sympatiaa pk-seudulta. Ja vastasin siihen omalta osaltani, että kyllä. Sorry, jos et ollutkaan heittänyt sellaista kysymystä.


Eihän minulla keittänyt. Olen pyöritellyt asiaa päässäni pitkin päivää ja sinun viestisi oli se, jonka aikana sain ajatukseni järjestettyä lauseiksi. Toisaalta myös muutamien asenne alkaa hieman kyllästyttää (ei sinun). On aika surkuhupaisaa jos joku Suomessa tosiaan pitää itseään asuinpaikan perusteella muita parempana. Samanlaisia tuppukyliä nämä kaikki on vaikka sitä ei aina muistakaan. Pieni vierailu vaikka Lontooseen palauttaa perspektiivin. Mutta toi kysymys TPS-pelaajasta ei ollut kyllä mun juttuni.

Ja mistä ihmeestä löysit minun viestistäni maininnan jonka mukaan vain me stadilaiset autamme toisiamme? Esitit esimerkin Simo Rouvalin tapauksesta, jonka varsin hyvin tunnen. En muistaakseni ole koskaan enkä missään sanonut, että turkulaiset eivät auta omiaan. Tunnelma vaan alkaa käydä kuumana.


Joo, mietin vähän aikaa että pistänkö siihen monikon vai en, mutta jostain syystä jäi väliin. Täällä on muutamilla PK-seudun kannattajilla vaan ollut joku käsittämätön "kato kyl tääl stadis pidetään kaverista huolta"-asenne, ikään kuin muualla sitten kustaisiin muiden silmille. Maata kiertäessäni olen kyllä huomannut asian olevan täysin päinvastoin. Jos jätän fillarin ja kamat keskustaan ilman aseistettua vartiota, joku kyllä ottaa ne omaksi huolekseen, mutta en niistä kuulekaan sen jälkeen. Pienemmillä paikkakunnilla ei ole paljon kamaa pöllitty. Todettakoon myös, että sokean silmän kääntäminen Jeren ongelmalle ja "tuu tänne vaan, ei me testata"-asenne ei ole kaverista huolehtimista vaan silmien sulkemista tosiasioille. Jerellä on ongelma, joka tappaa joka vuosi suorasti tai epäsuorasti paljon ihmisiä. Tappoi minunkin ukkini, joka vielä kuolemaansa edeltävällä viikolla vakuutti ettei hänellä ole ongelmaa. Jos häntä ei olisi vaan hyysätty ja paapottu luottaen siihen, että mies tulee järkiinsä, voisi hän edelleen olla keskuudessamme.

Mutta joo, sinä jouduit tässä syyttömänä tulilinjalle ja siitä pyydän anteeksi.


Onko muuten dopingin ja huumeiden käyttämisessä tarkemmin ajatellen kovinkaan suurta eroa? Molemmat ovat joko synteettisiä tai luonnon omia aineita ja molempien käyttäjä pyrkii parantamaan olotilaansa.

Jep. Itse en jaksanut kamalasti sympatiaa suoda näille doping-sankareillekaan. Lähinnä otti päähän, että kannattamani urheilijat olivat pettäneet luottamukseni. Mutta ihan samalla tavalla hekin sen valinnan alunperin itse tekivät kuin Jere. Turha kenenkään IFK-fanin (jälleen, et sinä) on aukoa päätään kenellekään siitä, että piti Mika Myllylän puolia.
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
geeniasiaan palaan myöhemmin mutta...

"Jere juo => häntä ei enää jaksa kiinnostaa"

Eli Jere tekee tietoisen ratkaisun hylätä uransa ja aiheuttaa perheelleensä ongelmia.

96 Hesarissa oli lähes sama lause kuin tuossa uudessa Tenneensasresdfesessä....josko tällä kertaa mies ymmärtäisi lauseen merkityksen.
 

Kidd

Jäsen
Suosikkijoukkue
Alaska Aces
Viestin lähetti Mike


Hyvä esimerkki noista asenteista on myöskin tuo sinun lainaama pätkä T.Rautiaisen biisistä. Epäilemättä tunnet kaverin, tiedät taustat ja nykytilanteen kun moisia tänne heittelet.
Tuo on juuri sitä jeesustelua. Ei tiedetä mistään mitään, luetaan lehtiä ja vedetään omista asenteista mustavalkoisia johtopäätöksiä, jotka pääsääntöisesti menevät ihan päin persettä.

Pitihän se arvata että joku vetää tuostakin viisusta väärät johtopäätökset. Sanoja kun pystyy tulkitsemaan niin monella eri tavalla, minulle tuo pätkä, "itse oman hautani kaivan, viereen kiven komeimman, itse oman ristini kannan, sen viimeisen matkat pahimman", tarkoittaa että Jeren kohdalla vain ja ainoastaan Jere pystyy tämän asian ratkaisemaan. Et sinä, en minä, ei HIFK, vaan Jere Karalahti. Jokainen on oman onnensa seppä, ja mies vastaa tekemisistään. Ok? En todellakaan tunne Karalahtea, kuten oikein päättelit, mutten semmoista ole koskaan väittänytkään. Enkä väittänyt narkomaaniksi, tiedät senkin.

Olen joskus aikaisemminkin vääntänyt peistä kanssasi, ja aina törmään samaan lauluun: pitäkää te turpanne kiinni kun ette tiedä mistään mitään, tietonne ovat lehdistä, minä olen vetänyt joskus kamaa ja sitä rataa. Ja aina vedät sen johtopäätöksen ettei vastapuoli tiedä asioista mitään, vaikket voi sitä millään tietää. Sinulla on omakohtaisia kokemuksia, joten tiedät asioista jotain, minä olen työkseni hoitanut alkoholisteja ja narkomaaneja, joten tiedän minäkin jotain.

Tähän ei mitään lainausta keneltäkään, joku tulkitsee kuitenkin väärin. Case closed for me.
 

Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Roihu
Hei Kamalahti, syö pari piikkiä!

Viestin lähetti Flonaldo
Lapanen: Luetun ymmärtämisessä jotain vikaa vai muutenko vain vittuilet?
[/i] [/B]

Hömm... varmaan sekä että. Ainakin ensimmäiseen kysymyksen osaasi olen ns. jäävi vastaamaan yhtään mitään. Vittuilu taas on aika vahva ilmaus. Jos mielipiteesi arvostelu on mielestäsi vittuilua, niin vittuilen sitten, muuten vaan tai sitten ihan muuten vaan.

Alkoholi näkyy yllättävän pitkään testeissä. Ei, en puhu nyt rattijuopumuksesta.

Minua tässä ihmetyttää joidenkin ihmisten halu tuomita toisia narkkareiksi, alkoholisteiksi tms vastoin parempaa tietoa. Ihmetyttää suuresti. Huomattavasti enemmän arvostan itse ns. auktoriteetteja uhmaavia luonteenpiirteitä kuin jeesustelukuoron innokkaita komppaajia.

Jos Jere päätyy Suomeen, on se SM-liigan etu. Jos päätyy, niin toivottavasti IFK:hon, koska sinne hän kuuluu.

Jos kyseessä ei olisi niin suuret rahat ja niin suuri intohimo kuin jääkiekko ja NHL, olisi Jere varmaan jo tullut takaisin Eurooppaan. Täällä kun saa bissee vetää muutkin kuin kulttuuriministerit ja muut taivastelijat.

Toiseen asiaan.

Mixu heitti aiemmin hyvää kommenttia jeesustelusta. Jesse ei tosiaan itse jeesustellut koskaan. Ei ollut mikään paskantärkeä toisten syyllistäjä ilman parempaa tietoa. No, proffan seuraajat ovat taas tehneet Jehnan teksteille pahaa hallaa. Eipä oo eka kerta.
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
"Minua tässä ihmetyttää joidenkin ihmisten halu tuomita toisia narkkareiksi, alkoholisteiksi "

No emmehän me ketään tuomitse sellaiseksi, toteamme vain että Jere oli sellainen ja saattaa vieläkin olla sellainen.

kaikkea sitä jatkoajastakin löytyy

Mikäköhän tämänkin tempauksen taustalla oli. Ei oikein selvinnyt ketjussa.
 

Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Roihu
HALLELUJAA!

Viestin lähetti varjo
"Minua tässä ihmetyttää joidenkin ihmisten halu tuomita toisia narkkareiksi, alkoholisteiksi "

No emmehän me ketään tuomitse sellaiseksi, toteamme vain että Jere oli sellainen ja saattaa vieläkin olla sellainen.
a.

Jaha, sinun loppukaneettisi hurmoshenkisten alkureaktioiden ja myöhempien takaisinpäinvetojen jälkeen on siis tuo. OK. Uskottavuutesi ei voisi enää isommaksi tässä asiassa kasvaa.

Se mikä jäi mietityttämään oli tämä: Onko Jere ollut mielestäsi alkoholisti vai narkkari, vai molempia? Jos on joskus käyttänyt huumeita onko narkkari? Jos on joskus vetänyt viinaa, onko alkoholisti?

Diagnoosiasi odotan kuumeisesti...
 

Zeppo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Sergei_Krivokrasov
Katsos, penguin66 kirjoitti, että voi kun Jere tulisi kotiin, kun täällä ei testata niin usein. Loistavaa ajattelua, ongelmahan ei ole Jeren päihteiden väärinkäyttö vaan se, että hän on jäänyt siitä kiinni. Ja sen jälkeen jeesustellaan mitä karalahtien perheonneen mahtaa kuulua. Paras paikka Kamalahdelle on huumevieroitus; ei IFK pukuhuone tai 10th Floorin wc:n lattia.

Puoli vuotta palkatonta pelikieltoa? Tuskin kyse on siitä että Jere on syönyt yhden liköörikaramellin.


Kyllä sä Sergei oot fiksu jätkä. Helppohan se on lyötyä lyödä
Ehkä sä oletkin Jari Porttila? Teksteistäsi päätellen se olet
juuri sinä. Tekstisi on aika helvetin asiatonta, tuskin tiedät
mitä on todellisuudessa tapahtunut. Mieti ensin ja kirjoita vasta
sitten!
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Viestin lähetti Kidd


Olen joskus aikaisemminkin vääntänyt peistä kanssasi, ja aina törmään samaan lauluun: pitäkää te turpanne kiinni kun ette tiedä mistään mitään, tietonne ovat lehdistä, minä olen vetänyt joskus kamaa ja sitä rataa. Ja aina vedät sen johtopäätöksen ettei vastapuoli tiedä asioista mitään, vaikket voi sitä millään tietää.

Ei, ei, ei. Nyt ei puhuttu suinkaan minusta vaan Jere Karalahdesta. Kyseenalaistin ja tuomitsin eräiden halun analysoida hänen tekemisiään, koska eivät niistä mitään muuta tiedä kun sen, minkä lehdistä ovat lukeneet.
Sitä kutsutaan jeesusteluksi, jota termiä Lapanen tuossa jo ansiokkaasti selitti.

Muilta osin olemmekin hyvin pitkälti samaa mieltä.
 

King Harvest

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Flyers, Seahawks, Die Mannschaft
Viestin lähetti Flonaldo

EDIT: Kävinpä katselemassa IFK-ketjuakin. Nyt meni jo naurettavaksi. Juu, tervetuloa takaisin Jere, ei väliä vedätkö ja mitä vai et - itse asiassa kamapäissä lämäsit kovempaa, joten vedä vaan. Niin tekopyhää porukkaa ettei mitään rajaa. Ajatellaan omaa napaa eikä sitä, että tuossa on oikeasti Jeren elämä katkolla.

Et olisi voinut yleistää yhtään enempää? KAIKKI HIFK -fanithan ovat yleisesti tuota mieltä, että tule takaisin huumepäissä tai et. Tuo taisi olla vain jonkun yhden typeryksen kirjoitus eikä kaikkien HIFK -fanien mielipide.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
En tiedä onko tällä enää mitään sen kummempaa merkitystä, mutta Jeren Suomeen paluu tapahtui juuri Miken toisen vaihtoehdon tapaan: Mies kyllästyi todeten, että elämä ei voi olla pelkkää purkkiin kusemista. Oma valinta sinänsä. Eli näin ei ole käynyt, että Jere olisi löydetty Lexuksen ratista yli 4 promillea veressä. Jere vaan totesi, että nyt riitti. Ja tuli stadiin takaisin.

Lapasella hyvä pointti; Jere on jäänyt kiinni kolme kertaa alkoholista NHL-aikanaan. Risto "Rike" Siltanen jäi useammin ja pysyi silti maajoukkueessa koko ajan. Noin niinkuin perspektiivin vuoksi.

Ai niin, pakollinen Seppo Räty -juttu: Sepi istui Atlantan olympialaisten keihäsfinaalin jälkeen miettiväisenä kentsulla (oli lyönyt 100.000 mk vetoa omasta voitostaan) ja joi urheilujuomapullosta selkeästi viskiä. Kertoi itse. Ja kaikilla meillä oli niin hauskaa. Kukaan ei sanonut, että mene hoitoon Sepi.

Jerellä on tällä hetkelläkin huippu-urheilijan kunto. Suurin osa JA:n kirjoittajista jäisi taakse Cooperissa, lihasvoimasta puhumattakaan. Rappioalkoholistille tämä ei olisi mahdollista.

mission16w: Kiitos kommenteistasi, no hard feelings in here.
 

Durable

Jäsen
Arvelinkin että sota tulee syttymään...

Mistä eräät ihmiset tietävät, että Jere on enää halukas pelaamaan NHL:ssä? Voi olla aika rankkaa, jos ei saa edes yhtää kaljaa juoda. Eihän se ole mitää elämää..Ei olis mikään ihme jos Jere olis valmis palaamaan Suomeen..vaikka voisi ottaa koville haudata NHL-ura...

Odotan mielenkiinnolla Jeren kommentteja asiaan...


Mutta Jere saa kaiken tukeni..Huolimatta Jeren IFK-taustasta, niin hän on kuuluu suosikkipelaajiini...
 
Viimeksi muokattu:

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Jere on ollut narkkari MOT

Flonaldo tuossa jo esittikin päättelyketjun jolla Jerestä saadaan myös alkoholisti. En aivan allekirjoita sitä mutta en oikein tajua mikä muukaan sitten on syynä Jeren toimintaan.
Jos minulle sanotaan että olutpullon katsomisesta menetän rahallisesti parisataa tuhatta euroa jne. niin en minä silloin katso olutpulloon. Jos en pysty hillitsemään itseäni minulla on ongelma. On sitten vain tulkintakysymys kutsuuko ongelmaa alkoholismiksi vai miksi.

en ole syyttänyt että jere käyttäisi yhä aineita, en tosin myöskään usko etteikö hän voisi käyttää.

"Jaha, sinun loppukaneettisi hurmoshenkisten alkureaktioiden ja myöhempien takaisinpäinvetojen jälkeen on siis tuo. OK. Uskottavuutesi ei voisi enää isommaksi tässä asiassa kasvaa."

Öö mitäköhän minun olisi sitten pitänyt sanoa jotta uskottavuuteni olisi kasvanut.
sanomiseni "No emmehän me ketään tuomitse sellaiseksi, toteamme vain että Jere oli sellainen ja saattaa vieläkin olla sellainen." on 100% totta, Jere on ollut narkkari ja voi yhä olla sellainen.

Mikä on narkkarin määritelmä? Onko rave-nuori ecstacypilleriensä kanssa narkkari?
Vai onko narkomaani sellainen joka ei kykene hallitsemaan aineitten käyttöään?

Jos joku jää kiinni päihteiden käytöstä, rikkoo hänelle asetettuja sääntöjä, on hän mielestäni "narkkari" tai "alkoholisti".

Pitäisikö minun nyt ruveta itkemään teiltä ja Jereltä anteeksianto jotta "uskottavuuteni" nousisi?

Voi Lapanen anna armoa minä tahdon että uskottavuuteni nousisi, voinko minä nyt tässä heittää jotain tekopyhää paskaa tyyliin "Jere olet best, ei se sun vikasi ole vaan väkivaltaelokuvien ja kounterstriken". Pitäisikö minun siis valehdella jotta uskottavuuteni nousisi?


geeneistä:
JHag:
Ovatko Jeren vanhemmat alkoholisteja/narkkareita?
Nämä asiat ovat usein siinä märin perinnöllisiä että useinmiten vanhempien ominaisuudet periytyvät suoraan lapsille.
Voihan tietenkin olla että kyse on piilevistä ominaisuuksista jotka ovat hypänneet vanhempien ohi lapsiin, entäpä Jeren veljet/siskot?
En siis tiedä vaan kysyn.

"Vai onko sinun mielestäsi kaikki ympäristön ja valinnan satoa, jolloin olemme geneettisesti kai klooneja? Ajattele, jos kaikki luonne-erotkin olisivat opittua....huimaa. "

No tuota tätä kysymystä yrittää selvittää aika moni minua fiksumpi tiedemies. Rikollis/homogeenien etsintä jatkuu mutta niitä ei kait toistaiseksi ole kyetty löytämään.
Pienet nyanssit geneettisista ominaisuuksista takuulla vaikuttavat luonteen kehittymiseen, minäkin saattaisin olla iloisempi ihminen ilman vittumaista ihottumaa joka on häirinnyt elämääni pienestä pitäen.
Kuitenkaan ei ole todistettu että geenit määräisivät suoraan luonteen piirteet. Tosin tätä asiaa tosiaan tutkitaan joten....



"Hupsis, menipäs kauas alkuperäisestä, mutta vastaa tähänkin kuitenkin. Kerro myös ovatko sinun mielestäsi fyysiset ja psyykkiset sairaudet eri asia? Eli onko fyysisen sairauden periytyminen ikäänkuin ymmärrettävämpää kuin psyykkisen? Jutellaan noin niinkuin lääkäreitä tuntevien kesken..."

Fyysiset sairaudet ovat siinä määrin erilaisia että ne voivat tapahtua monessa muussakin DNA:n osiossa, jalkojen sairaudet ovat erillään käsien sairauksista. Psýykkisten sairauksíen geenit ovat kaikki samalla alueella.

Periytymisen kannalta ne ovat kuitenkin samanarvoisia.
Mielenterveysogelmaisten lapset ovat todennäköisemmin mielenterveysongelmaisia kuin terveiden lapset. Ainakin siis yleensä kysellään onko perheessä ko. ongelmia.

Kuitenkin ero on lähinnä siinä että aivojen toimintaa ei tunneta yhtä tarkasti. Jos meillä on "jaloissa" sellainen geeni joka aiheuttaa 6 varpaisuutta niin sen vaikutukset ovat selkeästi havaittavissa -> 6 varvasta.

Jos taas "aivoissa" on sellainen geeni joka aiheuttaa jonkun aivosolukon epämuodostumisen niin se ei silti automaattisesti tarkoita että ihminen olisi alkoholisti vaikka kyseisen geenin tiedettäisiin aiheuttavan alkoholismia.

Elikä koska geeneissä ei lue "alkoholisti" vaan "aivosolukko #5435 XX rakenne" niin periytyvyys ei ole yhtä suoraa kuin fyysisissä sairauksissa jotka johtuvat selkeästi jonkun osasen puutoksesta tms. Aivojen toiminta on kuitenkin osittain verkottonutta että yhden osasen pettäminen ei kaada systeemiä vaan se kyetään suorittamaan jossain muussa osassa.
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Lähetetään Jere hoitoon vaikka Pohjanmaalle. Pohjanmaahan on suomalaisten selkäsuorana seisovien häjyjen rehellinen kotipaikka, tai niin sitä luulisi. Todellisuudessa tämä kuten moni muukin tuppukylä on ahdistava, uskonnollisesti suvaitsematon, toisten rahoilla elävä Kepukylä. Kyllä, olen jopa sinne eksynyt joskus perjantai-iltana karaokeen. Kaikilla oli hauskaa ja nyrkit heilui. Lauantaiaamuna ketään ei raitilla näkynyt, koska terassilla ei saanut yhteisön painostuksesta istua vaikka mieli olisi tehnyt. Se, että landella eletään ahdistavassa ja suvaitsemattomassa ilmapiirissä on tietysti ikävää, mutta sen ei tarvitse olla hyväksyttävää.
Itse olen ottanut esille Myllylä-Jere vertailun. Myllyllä on selvä ja puhdas toisten rahoilla elävä huijari. Jerellä on ongelmia ja häntä näissä autettakoon, mutta ei hän ristikaulassa varmasti ole heti lehtien palstoilla kerjäämässä rahaa ja sympatiaa.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Onko järkeä vai ei...

Tässä ketjussa nyt näytetään lyövän yhtä jos toista, niin Jereä kuin sellaisia kirjoittajia josta rohkenevat esittää kritiikkiä Jeren suuntaan.

Pääosin, muutamia poikkeuksia lukuunottamatta, esitetty kritiikki on ollut aivan perusteltua ja järkevää - joku voi pitää sitä jeesusteluna mutta minusta se ei sellaista ole, pidän sitä tosiasioiden tunnustamisena. Painotan vielä, en kuitenkaan hyväksy perusteettomia syytöksiä, se mikä sellaiseksi luetaan on taasen mielipideasia, itse niihin lasken perusteettomat syytöksen huumeidenkäytöstä. Jos joku, tai vaikkapa minä itse, totean Jeren olevan narkomaani niin en syyllisty mielestäni mihinkään valehteluun tai vääristelyyn. Jere on käyttänyt huumeita se on kaikkien tiedossa, mutta ei tätäkään faktaa pidä perusteettomana lyömäaseena käyttää, mainittava vain asiayhteydestä ja tarpeesta riippuen. Alkoholisti tai narkomaani joutuu lopun elämänsä tekemään valintoja ja pitämään mielessä tämän ongelmansa vaikka olisi päässyt aineista eroon, joten tässä mielessä on perusteltua ilmaista asia ronskisti "kerran narkomaani, aina narkomaani".

Mielestäni on myös turha ryhtyä syyttämään NHL'ää tai sikäläisiä viranomaisia tiukasta linjasta. Elämä on täynnä valintoja. Jere teki oman valintansa, tekikö hän sen vittuuntuneena vai jäikö putki kenties päälle kesän jäljiltä, sitä en tiedä. Totuutta on nyt katsottava silmiin, ja tehtävä ne valinnat jotka tuntuvat parhailta.

vlad#16.


edit: vaihettu sana oikeilta ---> parhailta.
 
Viimeksi muokattu:

J.Pursey

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NyR, Chelsea
Se siitä !

Sen verran linjatonta touhua tää Jatkoajan touhu, että

SEE YOU IN THE OTHER SIDE !

Sääntönne venyvät kuin purkka ja asiattomuudet saavat jatkua vastakkaisista puheistanne huolimatta.
Älkää leikkikö ammattimaisia ja objektiivisia lätkäsivuja, kun ette kerran sitä ole !
Ja turha kaivaa meidän BBH sivuja ja verrata niihin. Me ollaan avoimesti subjektiivisia amatöörejä ja sen myös kävijöillemme ilmoitamme, kuten myös sen kenestä pidämme ja kenestä emme !


JA VUODEN 2002 PULITZER PALKINNON SAA LEGENDAARISEN JATKOAJAN LEGENDAARINEN PÄÄTOIMITTAJA LILJA NIEMI A.K.A FLONALDO !!!!


ps. Tommi Santalan vamma on osoittautunut, niin pahaksi, että Santala on kaudet 2002-2005 sivussa.
 
F

Flonaldo

Re: Se siitä !

Viestin lähetti Shammy Agitator
JA VUODEN 2002 PULITZER PALKINNON SAA LEGENDAARISEN JATKOAJAN LEGENDAARINEN PÄÄTOIMITTAJA LILJA NIEMI A.K.A FLONALDO !!!!
Haista sinäkin vaan pitkä vittu. Voisin laittaa tähän sinunkin koko nimesi, työpaikkasi ym. Mutta tiedätkö mitä? Minä en ole niin idiootti, että tekisin sellaista.
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
"Saako Moderaattorit nykyään haistatella vittuja..??"

Enpä usko että kyseessä oli "moderaattori Flonaldo" vaan "nm. Flonaldo" :)

Jos olisin nyt moderaattori niin pistäisin tietyt kaksi nm. pienelle tauolle...voinhan minäkin olla toinen niistä kerta tunnun olevan se joka tämän kiistelyn pääasiassa aloitti.
 

kallu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti varjo
Jos minulle sanotaan että olutpullon katsomisesta menetän rahallisesti parisataa tuhatta euroa jne. niin en minä silloin katso olutpulloon. Jos en pysty hillitsemään itseäni minulla on ongelma. On sitten vain tulkintakysymys kutsuuko ongelmaa alkoholismiksi vai miksi.

Jepjep :)

Mutta kun se talla kertaa sanottiinkin Jere Karalahdelle, niin pitaako hanet silti tuomita narkkariksi tai alkoholistiksi vaikka itse itseasi kutsuisitkin silla arvonimella? Eikos tuo ole aika henkilokohtainen asia, miten minkakin asian arvottaa. Jerella varmaan on tililla muutama euro jemmassa, eli kerjuulle ei joudu.

Jos vaikka haluttais ajatella positiivisesti: Jere vaan ei ole niin ahne etta tekee ihan mita vaan, esim. menettaa vapautensa toimia kunhan vaan saa sen parisataa tuhatta euroa tai mita nyt sitten onkin?

Valtaosa Jeren takana seisovista (kylla, niita on muitakin kuin HIFK-fanit) imaisi sen kuuluisan hernee nenaan siita etta Jerea haukuttiin erinaisilla ei-kovin-kunnioittavilla nimilla ihan tosta noin vaan tilaisuuden tullen valittamatta siita, tiesiko asiasta mitaan (siis oliko edes kuullut mitaan huumeisiin viittaavaa talla kertaa). Ja siita palaute. Luulisin.

Jos Jere joskus viela koskee huumeisiin, en pida sita hyvana asiana. Enka silloin seiso Jeren takana sen siksi kun han kayttaa huumeita. Enka senkaan takia etta han pelasi joskus HIFK:ssa, vaan siksi, etta mies nousisi taas niinkuin kerran jo teki. Toivotaan ettei kuitenkaan tarvitse tuossa asiassa enaa Jeren nimea ottaa esille.

Toistaiseksi mies ei ole tietaakseni tehnyt mitaan keskivertojaakiekkoilijan puuhastelua kummempaa. Siis sen kuuluisan huumejupakan jalkeen. Ja minulle se riittaa olemaan tuomitsematta.

P.S. Flonaldo, ota ihan lunkisti vaan, sulta rupee ote lipsumaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös