Karalahti 6kk:n pelikieltoon

  • 35 287
  • 263

Durable

Jäsen
Taitaa kaikki käydä vähän liian lämpiminä..taitaa kauden odotus ottaa liian koville..

Viime aikoina on ainakin minun mielestäni useimmat keskustelut päättyneet turhaan, toisien nimimerkkien haukkumiseen..
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Kannattaakohan tällaisille foorumeille kirjoittaa ollenkaan, jos ei kestä omista poikkeavia mielipiteitä? Pete62, hei oikeesti. Toivon, että toi on sun faijas syntymävuosi - ja että olet jonkin sortin iltatähti.

Siinä teille jeesustelua ja henkilökohtaisuuksia.


P.S. Pelikieltokin on ihan paikallaan, kun tenttikausi tuossa lähestyy...
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Minähän sanoin aluksi "kerran nisti aina nisti näyttää pitävän paikkansa". Eli en tuominnut häntä mihinkään vaan totesin vain oman mielipiteeni asiasta mikäli Jere olisi kärynnyt huumeista.
Oletin että hoito-ohjelma koskee huumeita koska huumeongelmastahan Jere on toipumassa/toipunut.

Tosin ajatellaanpa vähän, entä jos Jere ei olisikaan ollut Jere Karalahti, HIFK:n maajoukkuepuolustaja. Olisiko Jere koskaan päässyt hoitoon? Tulisiko jatkoaikaan kymmeniä viestejä tukemaan Jereä ongelmansa kanssa?

Hoito-ohjelma on varsin selkeä:
1- hoito ilman rangaistusta
2. palkka pois hoidon ajaksi
3. 6kk palkatonta
4. 1 v palkatonta eikä takeita paluusta.

Jos ei tuossa kakkosen kohdalla havaitse että armopalat on käytetty niin pitää sanoa että päässä täytyy olla vikaa.
Ei normaalilla ihmisellä ole varaa 6 kk palkattomaan aikaan.
Jerellä on vain käynyt tuuri kun hänellä on lahjoja jääkiekossa. Tavallisella ihmisellä ei ole noinkaan montaa mahdollisuutta.
 

Henkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti varjo

Jerellä on vain käynyt tuuri kun hänellä on lahjoja jääkiekossa. Tavallisella ihmisellä ei ole noinkaan montaa mahdollisuutta.

Ehkäpä näin, mutta tavallisen ihmisen ei myöskään ole pakko elää raivoraittiina.
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Viestin lähetti sopuli
Kannattaakohan tällaisille foorumeille kirjoittaa ollenkaan, jos ei kestä omista poikkeavia mielipiteitä? Pete62, hei oikeesti. Toivon, että toi on sun faijas syntymävuosi - ja että olet jonkin sortin iltatähti.

Siinä teille jeesustelua ja henkilökohtaisuuksia.


P.S. Pelikieltokin on ihan paikallaan, kun tenttikausi tuossa lähestyy...

No jos toi 62 olisi faijan syntymävuosi, niin silloin kaikki olisi ookoo. Mikä tässä hommassa mättää, että ei voida käydä itse asioihin kiinni vaan nimimerkkeihin. Antaa tulla mielipiteitä tai faktaa. Voisin tietysti provosoitua ja heittää juttua Päiväkerhosta, mutta taidan jättää sen ensi kauteen. Yrittäkää pysyä vaikka vastakkaisissa mielipiteissä, mutta ei iltatähti ym. jutuissa.
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
aargh missä minä olen sanonut että ihmisten pitäisi olla raivoraittiita?

Minä sanon vain sen että jos asetetaan rajoja joiden mukaan pitäisi yrittää toimia, rajoja jotka ovat täysin ymmärrettäviä kyseisen henkilön kohdalla, niin silloin ei rikota niitä rajoituksia.

Jos minua kielletään katsomasta tv:tä 1M€ vuosipalkan eteen niin sitten en katso tv:tä. Jos haluan katsoa tv:tä menen jonnekin muualle töihin. Kukaan ei pakota Jereä pelaamaan NHL:ssä.
Jos Jere ei ole valmis sopeutumaan niin sitten hän ei pelaa NHL:ssä, niin yksinkertaista se on.

Jos minä maksaisin pelaajalle miljoonia pelaamisesta niin odotan kyllä että pelaaja ei kesken kautta katoa 24 tunniksi tms. Minulla on täysi syy vaatia pelaajalta raittiutta jos tiedän että pelaaja ei kykene täysin hallitsemaan päihteittensä käyttöä.
 

Tinde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bajen, NY Rangers, Arsenal
Pakko heittää tähän, että tätä ketjua lukiessa joutuu kyllä (taas) uudelleen arvioimaan Jatkoajan moderaattoreiden ammattimaisuutta.

Penalttia on nimittäin tullu aika herkästi joissakin tapauksissa, huomautuksia vieläkin helpommin. Mielestäni tämä tyyli, että modet heittää väliin että rauhoitutaanpa vähän ja pysytään asiassa on erittäin toimiva konsepti. Tässä ketjussa sen sijaan ei mitään, vaikka todella törkeitä syytöksiä ilman perusteita on ilmoille heitetty.

Ei voi olla heräämättä ajatus, että onkohan taustalla hyvä veli -kerho, eli ne ketkä syytöksiä heittää ovat sattumalta modejen kavereita. Mitään muuta syytä ei oikein hyvälläkään tahdolla osaa löytää. Pistää miettimään. Korjatkaa toki ihmeessä jos olen väärässä.

Ja kyllä, ei voi olla huomaamatta, että aina kun "annetaan mennä" tai vastaavasti "tää oli kyllä liikaa" on kyseessä eräs tietty pääkaupungin jengi. HUOM, en ole ainoa joka tämän on huomannut. Tästä aiheesta on yv:t paukkuneet jo jonkin aikaa. Aiheena: halutaanko IFK-fanit savustaa näiltä sivustoilta pois.

Itse todellakin pidän Jatkoajasta, hienosti toimiva foorumi, ja on sääli jos vain moderaattoreiden linjattomuuden takia alkaa hyviä kirjoittajia tippumaan pois kuvioista. Todella ikävää.

Tsemppiä Jerelle. Iso mies, tekee valintansa itse, mutta kaveria ei jätetä! Ja tämän sanon vaikka Jere pelaisi jossain toisessa SM-liigaseurassa.
 

KIME 44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk, Barca, ManUtd
varjo: Jankutat nyt samaa jo ties monennessako viestissä
tässä ketjussa. Entäs jos mahdollisesti Jere ei enää halunnut
jatkaa noita säännöksiä ja halusi pois, kuka tietää ennen kuin
tulee faktoja. Söit jo vähän sanojasi tossa aikaisemmin
huume syytöksistä, onneksi et myöskään jankuta enää
rattijuoppo puheitasi kun mistään sen kaltaisesta ei ole mitään
todisteita. Onko mahdollisesti huonoja omia kokemuksia, minulla
on mutta en silti mene syyttelemään ketään aiheetta.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Viestin lähetti varjo

Jos minua kielletään katsomasta tv:tä 1M€ vuosipalkan eteen niin sitten en katso tv:tä. Jos haluan katsoa tv:tä menen jonnekin muualle töihin. Kukaan ei pakota Jereä pelaamaan NHL:ssä.
Jos Jere ei ole valmis sopeutumaan niin sitten hän ei pelaa NHL:ssä, niin yksinkertaista se on.

Varjo kyllä kiteytti tämän Karalahtijutun niin kauniisti kuin vaan voi. Turha miettiä mitään juomista/juomattomuutta. Jutun pointti on se että Jere on tehnyt työsopimuksen joka asettaa tiettyjä ehtoja. Myös alan työehtosopimus asettaa ehtoja eli asettaa pelaajan puolen vuoden pelikieltoon kolmannesta kärystä.

Jere on varmasti tiennyt homman nimen laittaessaan nimensä sopimukseen. Kaveri on tiennyt mitä seuraa jos hän jättää ehdot täyttämättä. Siinä valossa on turha puhua testeihin kyllästymisestä. Jere on tiennyt että sopimuksen rikkominen voi aiheuttaa potkut, Nashvillen GM:nä antaisin miehelle fudut, koska yleensäkin työpaikoilla annetaan kolmannen varoituksen jälkeen kenkää. On tietysti hienoa jos IFK ottaa miehen vastaan, mutta toisaalta tyhmyyttä sekä Jeren että seuran kannalta jos sopimuksessa ei ole mitään ehtoja.

Itse veikkaan että Jere ei palaa ainakaan Nashvilleen. Kolmospariin löytää vastaavantasoisen vähäriskisemmän kaverin muualtakin.

EDIT: Ja Kime44, jos Jere olisi halunnut pois Nashvillestä/USA:sta sen olisi voinut tehdä hiukan vähemmän kohua aiheuttavasti eikös niin ...
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
#1 en syyttänyt Jereä rattijuoppoudesta. Halusin vain nostaa esille sen kummallisen eron suhtautumisissa mikä vallitsee Jeren ja satunnaisen rattijuopon välillä.

#2"Entäs jos mahdollisesti Jere ei enää halunnut
jatkaa noita säännöksiä ja halusi pois"

Jos näin, niin selvä juttu. Ei sitten kannata alkaa selittämään miten hän olisi voinut pärjätä ja miten hyvä hän oikeasti on. Jos pää ei kestä tuota niin sitten pää ei kestä. Mutta eikö asiaa olisi voinut hoitaa toisellakin tavalla? Kuten vaikkapa sanomalla asiasta Nashvillen pomolle ja tekemällä sopimus SM-liigajoukkueen kanssa? Mutta ei, kyllähän nyt jokainen tajuaa tämän asian kun ensin jäädään kiinni päihteistä muutaman kertaa, mitä sitä nyt turhia kertomaan asiasta enempää.
Pitää muistaa tämä vaihtaessani joskus työpaikkaa, rikkomalla työpaikan säädöksiä ilmoitan tehokkaasti pomolle haluavani pois.
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Arggh, mitä Neuvostoliittoa. Tietysti kun itsellä ei ole pomoa vaan oma firma, niin ei oikein pysy kärryillä. Jere on mokannut, antaisinko hänelle kenkää. Ehkä, mutta ensin katsoisin työsuorituksen. Onko se hyvä? Kyllä, mielestäni se on hyvä. Huono? En enää palkkaa pelaajaa.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Elämä on valintoja.

Puretaan nyt vielä jokunen ajatus sanoiksi.

Eräiltä osin ymmärrän Jeren valintoja, sen kuinka raskasta on elää miettien päivä päivän jälkeen sitä, mitä saa tehdä ja kuinka on elettävä. On mietittävä vastaako elämä ja ura NHL’ssä odotuksia näine ehtoineen eli on pidettävä nolla-linja, ja riippuen henkilöstä, ohjeiden noudattaminen voi lopulta tuntua ylivoimaisen vaikealta ja tuolloin kuppi voi mennä nurin, ja otetaan vaikkapa sitten tietoisesti sitä kaljaa, että käry käy. Mikäli kyseessä on tällainen tietoinen valinta niin toiminta on täysin ymmärrettävää, onko se sitten järkevää on taasen aivan toinen asia. Tiukan ja ahdistavan linjan noudattaminen voi tuntua raskaalta mutta voidaan myös ajatella toisin päin, onko sitä mikään pakko nauttia niitä oluita pelin jälkeen, jos rakkaus kiekkoon ja pelaamiseen juuri NHL’ssä on suuri - mitä en tohtisi epäillä, eikö tuolloin se ajaisi muutaman sinänsä merkityksettömän oluen edelle? Minun mielestä ajaisi, jos saisin tehdä sitä mitä eniten rakastan ja juuri siellä missä parhaimmat sitä tekevät asettaisin tämän tärkeämmäksi kuin ne muutamat oluet, olutta ehtisin kipata sitten uran päätyttyä. Silti, vaikka Jere toimii toisin kuin itse toimisin ymmärrän hänen motiivejaan. Elämä ei ole helppoa, saatika se ei ole helppoa huippu-urheilijalle eikä tavalliselle tallaajalle joka joutuu päivittäin elämään sen ajatuksen kanssa, että on “narkkari” tai “alkoholisti”. Minä olen niin ikävä, että ilkeän sanoa ihmisen, joka on kerran alkoholisti olevan aina alkoholisti, kerran sen tunnustettuaan ja tiedostettuuaan siitä ei pääse eroon - valitettavasti, ja olettaisin saman pätevän narkkareihin.

Ennen kuin kukaan ehtii älähtää lienee selventää paria asiaa. Muutama teistä lienee hivenen perillä asiasta, ja taitaapa jokunen sen jopa tietää. Painin itse näiden samojen asioiden kanssa päivittäin, tai viikottain. Joudun lopun elämäni miettimään uskallanko ottaa siiderin tai nauttia ruoalla viiniä, tiedän rajani ja tiedän mitä rajojen ylittämisestä seuraa. Silloin tällöin voin ottaa siiderin tai kaksi, maistella hivenen hyvää viiniä mutta, ehei, en voi lähteä kaupungille dokaamaan, en viihteelle, koska seuraukset voivat olla liian tuhoisat. Olen käynyt läpi alkoholin aiheuttamat vakavat masennuskaudet (kestivät kuukausia), itsetuhoiset ajatukset jotka olivat johtaa onnistuneeseen toteutukseen, taistellut syyllisyydentunnetta vastaan, keskustellut asioista ja sairastanut, turvautunut lääkkeisiin etc. Minä teen valintani, vältän tilanteita joissa joutua ryyppyseurueen matkaan eli pysyn poissa ravintoloista parhaani mukaan, en nauti alkoholia kuin hyvin harvoin. Elän näiden sääntöjen ehdoilla.

Olen “päähänpotkittu”, tehnyt virheitä, tunnustanut virheeni ennenkaikkea itselleni, nyt teen valintani asettamieni rajojen mukaan. Joku aina asettaa ne rajat, joko niitä noudattaa tai jättäessään noudattamatta vastaa myös seurauksista. Minä teen omat valintani, Jere omansa - toivon mukaan hän valintoja tehdessään osaa tehdä ne parhaimmat valinnat. En kaivannut sääliä, enkä myötätuntoa tuntemattomilta (koin sen säälinä), jos jotain kaipasin oli se tukea. Olipa Jeren kohdalla kyse putken jäämisestä päälle tai vittuuntumisesta ankariin sääntöihin häntä auttavat parhaiten ihmiset jotka ovat häntä kohtaan rehellisiä.

On kovin helppoa syyttää alkoholismista tai huumeriippuvuudesta geenejä, loppujen lopuksi kyse on valinnoista - eikä sitä valintaa tee jokin geeni vaan sen tekee ihminen itse. Kuten täällä on jo todettu, geenit altistavat alkoholiriippuvuuteen, mutta ei se, että sinulla on perimässäsi geeni joka aiheuttaa altistuksen tarkoita automaattisesti sitä, että sinusta tulee alkoholisti, tai muu päihderiippuvainen. Eräillä ihmisillä päihderiippuvuutta voi myös aiheuttaa aivojen mielihyväkeskus, ts. ihminen kaipaa niin voimallisesti alkoholin (nousuhumala) tuomaa mielihyvää, että tämän tähden ei pysty kontrolloimaan juomistaan. Alkoholin käyttöä tällaisessa tapauksessa voidaan vähentää löytämällä toinen “lähde” joka tuottaa samoja mielihyväntunteita aivoissa. Tämä “mielihyvähormonin” aiheuttama riippuvuus poikkeaa joiltain osin perinnöllisestä (geeneihin perustuvasta) riippuvuudesta ts. tämä tällainen riippuvuus ei välttämättä periydy, vaan se on yksilökohtaista, aivoja on kuitenkin tutkittu sen verran vähän ettei aivan tarkkaa kuvaa asiasta ole joten voi olla, että nämä kaksi ovat selkeämmässä suhteessa toisiinsa. Valtaosa alkoholin suurkuluttajista ei voi syyttää suoraan geenejä alkoholismistaan, vaan heillä se on useiden syiden summa (toki osassa perinnöllisyys on mukana) ja hyvin usein suurin vaikutin alkoholin käytölle löytyy yhteisöstä jossa elää ja kulttuurista jossa on kasvanut.

Elämä on todella täynnä valintoja, pienimmälläkin niistä voi olla yllättävän suuria vaikutuksia tulevan suhteen. Monasti olen huomannut sen etteivät ihmiset pysähdy miettimään ja pohtimaan valintojaan, jälkeen päin he sitten ruikuttavat “Miksen tehnyt sitäkin asiaa toisin”. Välillä kannattaa pysähtyä ja miettiä hivenen syvällisemmin valintojensa summaa.

Ottakaa nyt tästäkin selkoa...

vlad#16.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Tämä on minun laskujeni mukaan jo kolmas ketju, jossa lyhyen ajan sisään moititaan moderaattoreita. Ja ihan yhtä mones, missä syytökset perustuvat pelkkään eri mieltä olemiseen. Minä en ole löytänyt case-Jerestä absoluuttista totuutta mistään mediasta. Sen takia kaikki muu on mielestäni pelkkää keskustelua, johon liittyy olennaisesti asioista eri mieltä oleminen. Lopettakaa nyt se räksytys ja raportoikaa niitä viestejä, niinkuin tapana on. Kyllä ne pelikiellot sieltä aikanaan tarvittaessa tulevat. Etenkin sämmy akitator (nimi tietysti muutettu) voisi katsoa peiliin.

Mitä tulee itse otsikkoon, niin säännöt taisivat olla Jerelle aika hyvin tiedossa. Jos kyse on kapinasta, niin sitä saa mitä tilaa. Jos kyse on parista saunakaljasta, niin pakkoko niitä oli ottaa juuri ennen testiä, jos halusi uransa jatkuvan. Jos Nashville on paska maa, niin ei siellä ole mikään pakko asua. Jos Jere päättää jatkaa uraansa HPK:ssa, niin lämpimästi tervetuloa. Pelimiehille on aina tilaa, kunhan sydän pysyy mukana. Jos sydän haluaa keskittyä muuhun kuin mistä palkka maksetaan, niin tervemenoa ja äkkiä.
 

Jaari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon Blues, Toronto Maple Leafs
Täällä on kyllä niin paljon paskaa ettei kaikkea inttämistä oikein jaksa lukea edes läpi.
Viesteistä kyllä paistaa läpi aika pahasti se kuinka IFK-leiristä katsotaan asiaa punaisten lasien läpi, valitan mutta näin on. Säälin Jereä mutta kyllä hän tiesi aivan varmasti mahdolliset seuraamukset, kaksinaismoraalinen systeemi taikka ei; Jere tiesi mitä tulemaan piti!

Toivottavasti Jere nousee vielä tolpilleen ja pystyy pelaamaan niillä säännöillä mitkä muillekkin asetetaan (Huom. muille saman taustan omaaville, elkää alkako nussia pilkkua).

Loppuun vielä lainaus Kiekkolehdestä:

"Emmeköhän minä ja Kuningas Alkoholi kävele käsi kädessä loppuun asti"
- Jere Karalahti kysyttäessä hänen suhteestaan alkoholiin.
 
K

kangaroo

No voi elämä, huh huh... tulin juuri mökiltä ja avasin sivut ja mitä löytyikään ?.. viikko edellisestä myrskystä ja nyt tämä. Perusteellinen määrä tekstejä ja perusteellinen määrä mielipiteitä, Jereä on hakattu ja puolustettu henkeen ja vereen. Harkintakyvyn puutetta saa varmaan arvostella, miksei oletettua tyhmyyttäkin, mutta eikö ole kaikkien yhteinen päämäärä toivoa, että Jere kykenisi voittamaan vaikeutensa ja kasvamaan vielä siksi kiekkoilijaksi jota hänestä on lupa odottaa ?

Työelämän lainalaisuudet työskentelyvaltioon katsomatta ovat melko kategoriset ja raadolliset: jos et tarjotun ja toteutetun kuntoutuksen jälkeenkään kykene tehtäviisi, ovi odottaa. Syyllistämistä sivullisilta ei silti kaivata - asianomaisen itsensä taakka työn ja sosiaalisen statuksen menettämisineen lienee riittävän raskas ilman jeesustelijoita ja ilkkujoita. Jos homma menee putkeen, niin selkään taputtajia tulee riittämään pilvin pimein - jos ei, niin voitaisiinko pitää turvat kiinni ja toivoa kaverille hyvää jatkoa siinä mitä hän nyt mahdollisesti ryhtyy tekemäänkin. Ja toivottavasti se kuitenkin olisi lätkää NHL:ssä tai ainakin SM-liigassa.

Muutamien viime viestien perusteella myös alkaa tuntua siltä, että nimimerkki Flonaldo lienee jonkin verran kypsynyt. Vittuahan on mukava haistaa, mutta olettaisin että palstan käyttäjistä ainakin osa saattaa enemmän tai vähemmän samastaa Flo-nimimerkin (jota hän tietenkin keskustelussa korostaa käyttävänsä) ja Flo-moderaattorin toisiinsa. Siinä mielessä tuo kypsähtämisen osoittaminen olisi ehkä paremmin sopinut yv-puolelle. Hommahan on äärimmäisen epäkiitollinen: jätkät tekevät helvetisti duunia korvauksetta tämän hienon palstan eteen ja silti urputusta tulee jatkuvalla syötöllä. Itsekään en taida olla syytön tämän kypsähtämisilmiön syntymiseen.

Voitaisiinko siis puolin ja toisin pyrkiä rauhoittumaan eikä vedettäisi palkoja nenään joka toisesta viestistä. Muuten tästä tulee tosi vaikeaa kun liigakausi ja todelliset väännöt alkavat.
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Ehkä tää asia paisui vähän turhan suureksikin ja on parasta että kaikki rauhoittuu.Itsekin on vuosien aikana tullut kirjoitettua kaikenlaista soopaa joten peiliin täytyy katsoa ihan ensimmäisenä.
Annetaan Jeren hoitaa omat sotkunsa ja hoidetaan me itse omamme.Vai mitä?
 

werther

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti JHag

Lapasella hyvä pointti; Jere on jäänyt kiinni kolme kertaa alkoholista NHL-aikanaan. Risto "Rike" Siltanen jäi useammin ja pysyi silti maajoukkueessa koko ajan. Noin niinkuin perspektiivin vuoksi.
Eipä muuten pysynyt. Rike lähetettiin kotiin 1983 MM-kisoista kurinpidollisten syiden takia ja mies itsekin sanoi myöhemmin jossain haastattelussa, että "tuli otettua muutama muki liikaa".
 

narri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins ja Jokerit
Viestin lähetti JHag

Jerellä on tällä hetkelläkin huippu-urheilijan kunto. Suurin osa JA:n kirjoittajista jäisi taakse Cooperissa, lihasvoimasta puhumattakaan. Rappioalkoholistille tämä ei olisi mahdollista.

mission16w: Kiitos kommenteistasi, no hard feelings in here.

Ei varmaan kannata alkaa vertaamaan penkkiurheilijoita NHL-jääkiekkoilijaan. Joku aikaisemmin kertoi, että Jere on reenannut 5 kertaa viikossa kesäisin, joka hänen mielestään oli tosi kovaa ja paljon. Jotkut mestis-tason pelaajatkin reenaavat punttia 7 kertaa viikossa ja siihen lenkki+lajiharjoitukset.

Se on kuitenkin jokaisen oma valinta tarttuuko niinä kahtena päivänä pulloon vai levytankoon. Enkä väitä, että joka viikonloppu Jere olisi kesällä ollut humalassa. Mutta se on kaikkien tiedossa, että kyllä sille miehelle viina maistuu.
 
Viimeksi muokattu:

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Eiköhän se ole jo kaikille selvää, että Jere on dokannut ja viina on maistunut. Nashvillen pomo totesi, että Jere ei ole pystynyt elämään täysin päihteetöntä elämää. Tämän hän totesi sikke ja viskipaukku kädessään:p .
Taidanpa lähteä rannalle vaikka auringon ottaminen onkin vaarallista. Terassille en kuitenkaan uskalla mennä, sillä joku voi nähdä ja kirkossa pappi saattaisi ottaa tämän asian saarnan aiheeksi. Uskallankohan avata paidan ylänapin vai loukkaakohan se jonkun jeesustelijan moraalia.
Enää ei jaksa tästä aiheesta vääntää moraalitanttojen kanssa peistä. Onneksi kesää on vielä jäljellä.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Viestin lähetti narri


Ei varmaan kannata alkaa vertaamaan penkkiurheilijoita NHL-jääkiekkoilijaan. Joku aikaisemmin kertoi, että Jere on reenannut 5 kertaa viikossa kesäisin, joka hänen mielestään oli tosi kovaa ja paljon. Jotkut mestis-tason pelaajatkin reenaavat punttia 7 kertaa viikossa ja siihen lenkki+lajiharjoitukset.

Se on kuitenkin jokaisen oma valinta tarttuuko niinä kahtena päivänä pulloon vai levytankoon. Enkä väitä, että joka viikonloppu Jere olisi kesällä ollut humalassa. Mutta se on kaikkien tiedossa, että kyllä sille miehelle viina maistuu.



No joku rupesi vertaamaan NHL-kiekkoilijaa rappioalkoholistiin, joten rohkenin ottaa esille toisenkin ääripään. Minulla on aikamoinen knowhow treenaamisesta ja voin ihan lonkalta kertoa, että 7 punttitreeniä viikossa on absoluuttisen liikaa, oli kyseessä laji mikä hyvänsä. Treenaaminen ilman palautusjaksoja on suora tie ylikuntoon. Maailman vahvin mies -kisailija Riku Kiri treenasi/treenaa kolme kertaa viikossa kovan punttitreenin, kuulantyöntäjä Arsi Harjun treeniohjelmassa on niin ikään kolme lihaskuntotreeniä viikossa. Ettet nyt sekoittanut puntti- ja lajitreeniä? Kiekkoilijan peruskunto/kesätreenissä esimerkiksi Bluesilla on kaksi-neljä punttitreeniä viikossa ja päälle aerobinen treeni + lajiharjoitukset. Jokatapauksessa, Jeren punttikondiksen olen nähnyt tältäkin kesältä eikä siinä ollut valittamista.
 

M10

Jäsen
Re: Se siitä !

Viestin lähetti Shammy Agitator
Sen verran linjatonta touhua tää Jatkoajan touhu, että

SEE YOU IN THE OTHER SIDE !

Sääntönne venyvät kuin purkka ja asiattomuudet saavat jatkua vastakkaisista puheistanne huolimatta.
Älkää leikkikö ammattimaisia ja objektiivisia lätkäsivuja, kun ette kerran sitä ole !
Ja turha kaivaa meidän BBH sivuja ja verrata niihin. Me ollaan avoimesti subjektiivisia amatöörejä ja sen myös kävijöillemme ilmoitamme, kuten myös sen kenestä pidämme ja kenestä emme !


JA VUODEN 2002 PULITZER PALKINNON SAA LEGENDAARISEN JATKOAJAN LEGENDAARINEN PÄÄTOIMITTAJA LILJA NIEMI A.K.A FLONALDO !!!!


ps. Tommi Santalan vamma on osoittautunut, niin pahaksi, että Santala on kaudet 2002-2005 sivussa.

Ei ihme että Flonaldo reagoi vahvasti.
En ole missään viestiketjussa missään nettisivuilla ikinä nähnyt näin asiatonta, perseestä olevaa, vyön alle lyövää tai lapsellista kommenttia.
Shammy: Häviäjät kirjoittavat toisten oikeita nimiä käyttäen, ja sit vielä niitä muokkaillaan todella lapsellisesti tyyliin Lilja Niemi. Classy. Olet turisti.
 

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Viestin lähetti Flonaldo


Ja loppukaneetiksi tuon Tennesseanin kolumnistia lainaten:

"At some point, Jere Karalahti has to take responsibility for his own actions, his own career, his own life."

Tätä ihmettelen usein: Muuttuvatko yllä olevan kaltaiset totemukset uskottavammiksi, jos ne lainataan jenkkilästä?
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Viestin lähetti finnishninja


Tätä ihmettelen usein: Muuttuvatko yllä olevan kaltaiset totemukset uskottavammiksi, jos ne lainataan jenkkilästä?

Niinpä. Muistan yhden tapauksen 80-luvulta, jolloin jenkkilästä raahattiin eräälle jääkiekkoleirille sikäläinen valmentaja tuomaan "lisäpotkua" treeneihin. Siellä sitten suomalaiset, valmentaja mukaanlukien, odottivat NHL-messiasta, joka paljastaa meille jotain ammattikiekkoilun suuria salaisuuksia. No, kaveri tuli vetämään treenejä ja kertoi, että "you gotta train hard and believe in yourself, if you wanna make it to the top. Now, let´s play hockey". Siinä se. Ja se kuulosti hirveän paljon uskottavammalta ja todemmalta amerikkalaisesta suusta, vaikka tosiasiassa arvelimmekin jo kotimaan kokemuksen perusteella salaisuuden piilevän treenissä ja itseluottamuksessa. Hyvä kokemus se oli, tämän coachin treeneissä toimittiin niinkuin puhuttiin, meillä (silloin) usein vain puhuttiin. Pienissä jutuissa kristallisoitui mentaliteettiemme ero jo tuolloin.
 

Isokissa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ainakin Hesarin mukaan kyse oli alkoholista eli puheet huumeista voidaan unohtaa.

En ota kantaa siihen onko Jerellä alkoholiongelma ja jos on niin minkälainen jne. jne. koska en Jereä tunne ja taustatiedot perustuvat lehtitietoihin. Ei se raha kuitenkaan kaikkea merkitse, ja eiköhän sukanvarressakin jo jotain ole. Joten jos ei peliaikaa/paikkaa NHL:stä irtoa niin tule kotiin ja pue päälle punaista, Jerestä saataisiin se ikoni ensikaudelle.
 

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Viestin lähetti JHag


Niinpä. Muistan yhden tapauksen 80-luvulta, jolloin jenkkilästä raahattiin eräälle jääkiekkoleirille sikäläinen valmentaja tuomaan "lisäpotkua" treeneihin. Siellä sitten suomalaiset, valmentaja mukaanlukien, odottivat NHL-messiasta, joka paljastaa meille jotain ammattikiekkoilun suuria salaisuuksia. No, kaveri tuli vetämään treenejä ja kertoi, että "you gotta train hard and believe in yourself, if you wanna make it to the top. Now, let´s play hockey". Siinä se. Ja se kuulosti hirveän paljon uskottavammalta ja todemmalta amerikkalaisesta suusta, vaikka tosiasiassa arvelimmekin jo kotimaan kokemuksen perusteella salaisuuden piilevän treenissä ja itseluottamuksessa. Hyvä kokemus se oli, tämän coachin treeneissä toimittiin niinkuin puhuttiin, meillä (silloin) usein vain puhuttiin. Pienissä jutuissa kristallisoitui mentaliteettiemme ero jo tuolloin.
Frank Zappahan lauloi myös aikoinaan: "Don't eat the yellow snow"... Vanha juttu joka saattaa kiteytyä totuutena vasta kun sen joku lontooksi laulaa...

Heitin jutun lähinnä siitä syystä koska Flonaldon lainausta on jankutettu suomeksi joka kolmannessa viestissä, joten meillä on tuskin tarvetta vetää homma lontooksi uudelleen...:-)

Olen seurannut mielenkiinnolla palstan viestejä siitä, onko alkoholismi geeneissä vai ei - totta helvetissä se on! Ei siihen mitään väitöskirjoja tarvita! Riittää kun aletaan vertaamaan kansojen juomatapoja. Suomalaiset ovat olleet kautta aikojen kovia ryyppäämään. Pikku drinkkejään nappailevat amerikkalaiset eivät varmasti tätä ymmärrä.

Ja perinnöllistäkö? Totta helvetissä! Jos joku ei tunne veljessarjoja, jotka juovat kuin sienet, niin on aika ottaa lasit pois nenältä. Minä tunnen erään veljessarjan, josta isä kuoli viinaan ensimmäisenä, sen jälkeen nuorin veljeksistä. Jäljellä on kolme. Vanhin tuli uskoon julman putken jälkeen kun sydän alkoi tykytellä. Kaksi seuraavaa örisee toreilla. Kaikki veljekset ovat sitten kouluaikojen asuneet eri kaupungeissa / maissa ja ovat olleet toisistaan riippumattomia. Yhteinen tekijä heille on tosin alkoholi - tai pikemminkin sen suurkulutus.

Jere on tehnyt virheen. Vielä ei ole tietoa siitä miten suuri se virhe on. Kysymyksessä saattaa olla myös "se saunakalja tai pari". Meille ihan luonnollinen juttu, mutta Jerelle kielletty kesään kuuluva hupi. Saanemme vastauksen pian. Selvää on kuitenki se, ettei Jere ole pystynyt pitämään kiinni sopimuksesta, jonka hän on allekirjoittanut, elikkä hän saa kantaa seuraukset.

- Toivon ettei hänen tarvitse kantaa kaikkea yksin. Joku kirjoitti ylempänä: "Kaveria ei jätetä". Juuri niin. Älkäämme tehkö sitä.

Toivon todella että Jere tulee takaisin - ja pelaa elämänsä kiekkoa Helsingin MM-kisoissa!

Suomalaisessa kiekossa on ollut monta suurta profiilia kautta aikojen. Monella on myös ollut vaikeuksia alkoholin kanssa. Tänäpäivänä meidän pitäisi jo osata käsitellä tätä ongelmaa sen oikeilla nimillä ja tavoilla, jotka on todettu hyviksi.

Myös Ruotsissa on joskus kohissut kuningas alkoholin ollessa kyseessä. Viimeksi kun Curt Lundmark passitti maalivahti Peter Åslinin kotiin jääkiekon MM-kisoista (olikohan Prahasta). Se ei vielä riittänyt, vaan Curre myös roikutti Peterin lehdistön eteen kertomalla kaiken. Peter palasi hetkeksi eliittikiekkoon, mutta katosi pian sen jälkeen ja pelasi jossain pikku seurassa, joka harjoitteli ulkokaukalossa kun viimeksi kuulin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös