Itse olen jättänyt jopa omatoimireissut Jyväskylään väliin. Yleensä Jyväskylän pieneen halliin pääsee ainoastaan seisomakatsomoon pylvään taakse, jossa yleensä on muitakin vierasjoukkueen kannattajia. Sinne olen yleensä Tappara-paidassani mennyt ja kertaakaan ei oo jäänyt hyvä mieli. Kerran olimme tätini ja veljieni kanssa Jyväskylässä täällä seisomakatsomossa ja koko pelin ajan paikalliset fanit viereisillä istumapaikoilla huutelivat meille törkeyksiä - koko katsomolle. Katsomosta käytiin useamman vieraskannattajan toimesta sanomassa paikalliselle järjestysvalvojalle, että ks. henkilö olisi syytä poistaa katsomosta. Hän siis ei huudellut pelaajille mitään vaan ainoastaan meille vierasfaneille ja pääsääntöisesti yksi henkilö.
Järjestysvalvoja ainoastaan tuli seisomaan käytävälle ja ohjeisti meitä, että antakaa huudella vaan turha näistä on niin valittaa. Pari kertaa jotkut vastasivat Tapparan puolelta tämän huuteluun ja heidät poistettiin katsomosta. Sen jälkeen ihan niin radikaaleja ei ole tapahtunut, kun on kavereiden kanssa menty tietoisesti juuri sinne pylvään taakse piiloon ja silloin tällöin yritetty jotain pelistä nähdä. Ollaan saatu olla kohtalaisen rauhassa. Ei ole kyllä Jyväskylään mitään järkeä lähteä vierasjoukkuetta kannattamaan, on sen verran ala-arvoista meno. Mutta sehän on JYPin ratkaisu, että vierasfaneja ei haluta turhaan kantelemaan rahaa Jyväskylään. Kyllä minä ne nykyään mieluummin muuhun sijoitan ja JKL:n kierrän kaukaa muutenkin.