Mä en jaksa enää osallistua saivarteluun. Kyllä sä tiedät vastauksen tohon kysymyksees, kun luet sen mun tekstin ja sun vastauksen siihen, joka käsittelee aivan eri asiaa.
Jos ja kun adoptio-oikeus myönnetään, niin miten se mielestäsi vaikuttaa tavalliseen Matti Meikäläiseen?
Mistä lähtien on ollut hyväksyttyä, että vähemmistöt päättää ihan keskenänsä, mikä heille on hyväksi ja mikä ei? Ja miksi vain ko. vähemmistöllä eli homoseksuaaleilla olisi tämä oikeus, miksei muilla vähemmistöillä ole myös oikeutta päättää omista asioistaan, jos perusteena käytetään sitä että mitä se muille kuuluu?
Ja kyllä mä tiedän, että homoseksuaalien adoptiomahdollisuus joskus tullaan ajamaan lakiin, valitettavasti. Onneksi sitä nyt vain ei tapahdu ainakaan tällä vaalikaudella eli seuraavaan 4 vuoteen. Tuskin vielä sitä seuraavallakaan, mutta tuossa 2020-luvulla se voi jo olla hyvinkin mahdollista. Paljon riippuu kyllä EU:sta, miten nykyiset rahakriisit saadaan hoidettua ja ollaanko edes koko EU:ssa enää tuolloin, eli tulevan politiikan suunnasta, ja mitkä puolueet ovat silloin johdossa. Ja tuohon mennessä puolustajat voisivat myös saada yleisen mielipiteen kääntymään positiiviseksi asialle, jos vain viitsisivät yrittää. Tällä hetkellä näyttää sille, että aika vähissä on yritys.
Oletko myös valmis hyväksymään vastapuolen esittämät tutkimukset?
Eihän tässä ole missään vaiheessa siitä ollut kyse. Toki hyväksyn. Kyse on ollut siitä, että siellä puolustajien puolella ei ole hyväksytty tutkimuksia, jotka puolustajat itse ovat esittäneet mutta sitten kun sieltä löytyy jotain negatiivista asiaan, niin se onkin typerää? Ei tutkimuksista voi valita vain kohtia, jotka sopivat itselleen, kyllä se on niin että koko se tutkimus on validi tai sitten mikään siinä ei ole. Ei tässä pitäisi olla mitään epäselvää, vai mitä?
Toinen seikka on sitten se, että nuo tutkimukset ovat valideja perusteita sille, kuinka hyviä/huonoja vanhempia lesbot ovat, ja niistä perhemalleista ne kertovat aika lailla kaiken. Mutta ei noilla tutkimuksilla ole juurikaan mitään tekemistä homojen kanssa koska ei sellaista perhemallia ole niissä tutkittu, joten tutkimusten tulosten venyttäminen kattamaan koko homoseksuaalista perhemallia ei kestä tarkastelua. Jos tutkimuksessa on vaikkapa 150 lesbovanhempien perhettä ja 5 homovanhempien perhettä, niin ei tästä voi vetää johtopäätöstä, että homoseksuaalien perheet sitä ja tätä.
Oletko muuten sitä mieltä, että tämä adoptiolaki pitää ajaa läpi vaikka väkisin, siis vaikka yleinen ilmapiiri olisi sitä vastaan kuten tällä hetkellä on? Vai pitäisikö ensin niihin asenteisiin vaikuttaa?