Ajattelin avata jonkin hyvän alsacelaisen tiistain kunniaksi. Jospa Josmeyer, Pinot Gris 2008.
Jätkät hei. Mitä teillä on päällä? Mulla on Lonsdalen bokserit, saman puljun collegehousut ja huppari. T-paita on vanha ja kulahtanut Adidaksen futispaita, mitä käytän yöpaitana. Kylille ei tällä viitsi mennä kun on niin reikäinen. Muija on sanonut että heitä jo se jorpakkoon tai polta kuopassa. Haiseekin niin hirveältä. Niin ja sukat on tietenkin mustia.
Duuniasetuksilla mennään vielä kotonakin vähän aikaa. Tavallinen tehdaspuku on päällä, Bossin valmistama, ei mikään kallis, ehkä 5-6 hunttia. Mittatilauspaita on toki. Kengät ovat vielä jalassa, merkkiä Bally. Skragaa ei ole nyt. Tuoksuna toimii arkikäyttöön turhan korskea Amouage, mutta pieni määrä tuota iholle aamulla ja aromi pysyy iltaan saakka. Kiva tuoksu, tykkään noista arabialaisista, varsinkin tällaisista santelipuutyyppisistä.
Käyttääköhän kukaan enää valkoisia sukkia? En tiedä. Kohta pitää vetää farkut jalkaan ja vaihtaa paitaa kun on kylille lähdön aika. Varmaan kolme kertaa ikinä oon mennyt verkkareissa ulos, paitsi lenkille.
Minä käytän kun vien koiran lenkille. Laitan valkoiset urheilusukat maiharin sisään. Ei tuollaisia muuten voi julkisella paikalla käyttää, paitsi tietenkin kumisaappaassa ja maihareissa, kun ollaan jossain metsässä tms.
Joo tässä viimeisen viikon aikana on hassusti tullut vedettyä aamukännejä, sellaisia seitinohuita. Koko päiväksi tulee hyvä fiilis. Tai no eilen vetäsin sellaisen että silmät seiso päässä. Lähijunassakin naiset karttoivat mun viereistä penkkiä.
Laita sitä Amouagea jota minä käytän. Tai no, kolinakin toki käy, ulkoisesti siis lähinnä tarkoitin. On kuitenkin vähän raikkaampaa meininkiä, jos siivoaa pahimmat dokailun aromit pois vaikka kolinalla.
Tuli kautta rantain mieleeni, että joskus opiskelijavappuna tein kossublandikset hävyttömyyttäni Sinol- tai Marinol-pulloon, en muista kumpi oli. Muoviin oli jäänyt hitunen polttonesteen aromia, mutta ei se vapunviettoa ihmeemmin haitannut. Kaikkeen vulgaariin sitä on joskus sekaannuttu.