Kalsarikänniketju

  • 5 245 049
  • 66 698

Jeepeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Islanders
Ei hajuakaan Freddien kysymyksen ohjelmasta, 80-luvun alussa katselin pientä kakkosta. Nyt juon isoa kolmosta. Nyt kun wanhat ja paskat puujalkajutut on hoidettu alta, voin keskittyä olennaiseen. Eli olutta ja tavoitteena taas kuunnella musiikkia, jota en normaalisti kuuntele, aloitetaan Erikssonin Annalla. Mukavan kuuloiset taustat, eikä Anna mikään maaliman rumin nainen ole, vaikka olenkin jotenkin kylmän ja vittumaisen akan kuvan hänestä saanut.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Ainoa konkretiaa muistuttava kuva ko. ohjelmasta on, että kerran siellä kysyttiin, mikä on kapasitanssi. Sen muistan, kuinka joku valhettelija selitti suu vaahdossa espanjalaisista härkätaistelutansseista, joihin kuuluivat mm. matadorinvalssi, pikadorinmarssi ja kapasitanssi.

Siitä tuo on varmaan mieleen jäänytkin, kun insinöörinalkuna jo silloin tiesin oikean vastauksen ja ihmettelin, onko nuin pöljää porukkaa ollenkaan olemassakaan, jotka eivät tiedä, mikä on kapasitanssi.
 
Suosikkijoukkue
Buffalo Sabres, HIFK, Joe Finley
Mikäs ohjelma se sitte oli missä ne viisaat vastaili kaikkiin yleistietokysymyksiin ja pisteitä jaettiin sen mukaan. Aikamoisia tietäjiä olivatkin.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Tätä taisin hakea, ainoo nimi tosin mikä jäi mieleen oli joku Salin ja se voitti niitä ohjelma-osioita muistaakseni useemmankin, jee!
Ei se voittanut. Mikkeliläinen hammaslääkäri Erik Toivanen oli se, joka voitti aina. Paitsi viimeisellä kerralla kaksihenkinen joukkue voitti. Olikohan Yrjö Salin siiten siinä. Ehkä taisi olla.

Olen muuten tavannut noista Suomen tietoviisas -kilpailuun osanneista äkkiseltään muisteltuna ainakin viisi henkilöä. Joukossa mm. Jari Tervo (v. 1996) ja Erik Toivanen (v. 1997). Toisen tapasin baaritiskillä ja toisen yleisurheilukilpailuissa. Ette ikinä arvaa kumman tapasin kummassa...
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
TÄRKEÄ TIEDOITE

Voin tässä kohtaa ilmoittaa, että kuvatodisteiden perusteella viinaa on löytynyt Oulun Linnanmaan jäähallin takaisesta metsiköstä, joten pian saattaa olla yksi uusi jäsen tässä ketjussa puhumassa mukavia.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Ei se voittanut. Mikkeliläinen hammaslääkäri Erik Toivanen oli se, joka voitti aina. Paitsi viimeisellä kerralla kaksihenkinen joukkue voitti. Olikohan Yrjö Salin siiten siinä. Ehkä taisi olla.
Toivasen muistan noista mittelöistä hyvin. Vaikutti aika tärkeilijältä, mikä voi olla harhaa, koska tietämäänhän noihin kisavisoihin tullaan eikä turhia äheltämään. Hyvin heitteli melkoisia detaljeja.
 
Suosikkijoukkue
Buffalo Sabres, HIFK, Joe Finley
Ei se voittanut. Mikkeliläinen hammaslääkäri Erik Toivanen oli se, joka voitti aina. Paitsi viimeisellä kerralla kaksihenkinen joukkue voitti. Olikohan Yrjö Salin siiten siinä. Ehkä taisi olla.

No siis katoppavaan, olin iha siinä muistissa että justiinsa Salin oli se joka voitti. Tuo Toivanen ei tullut ees mieleen ennenkun totesit nimen. Aikamoista.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Olen tuossa jo pidemmän aikaa haaveillut, että kaadan yhden seinän pois taloudestamme keittiön ja olohuoneen välistä. Tein sitten tänään tuollaisen proof-of-concept -tyyppisen kokeilun ja siirsin huonekalut positioihin, joissa ne olisivat ilman tuota seinää (oikein arvattu, vaimo ei ole kotona) ja kuvittelin sen seinän pois siitä.

Toimii. Tuo seinä saa lähteä tuosta ennen joulua, kyä näino.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Toivasen muistan noista mittelöistä hyvin. Vaikutti aika tärkeilijältä, mikä voi olla harhaa, koska tietämäänhän noihin kisavisoihin tullaan eikä turhia äheltämään. Hyvin heitteli melkoisia detaljeja.
Seitsenkertainen ko. kisan voittaja Erik ei ole tärkeilijä vaan hyvin vaatimaton mies. Sen sijaan siinä kilpailussa oli mukana myös muuan oulunsalolainen. Se henkilö sai tärkeilyjen vuoksi Kamisen käämit palamaan siinä määrin, että Kamisen ohjelmiin ei ole enää tervetullut.

Monenlaisia on tietäjiä. Huomenna on tietokilpailun SM-kisat Oulussa. Olikohan se urheilutiedon SM-kisat, kun yhtenä vuonna huomattiin, että kaikki kahdeksan parhaiten sijoittunutta olivat poikamiehiä. Ovat varmaan edelleen. Tähän syöttöön on varmaan helppo potkaista...
 

Jeepeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Islanders
Monenlaisia on tietäjiä. Huomenna on tietokilpailun SM-kisat Oulussa. Olikohan se urheilutiedon SM-kisat, kun yhtenä vuonna huomattiin, että kaikki kahdeksan parhaiten sijoittunutta olivat poikamiehiä. Ovat varmaan edelleen. Tähän syöttöön on varmaan helppo potkaista...

Noku kerran hullua yllytetään... Monesko olit?
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Seitsenkertainen ko. kisan voittaja Erik ei ole tärkeilijä vaan hyvin vaatimaton mies. Sen sijaan siinä kilpailussa oli mukana myös muuan oulunsalolainen. Se henkilö sai tärkeilyjen vuoksi Kamisen käämit palamaan siinä määrin, että Kamisen ohjelmiin ei ole enää tervetullut.
Muistan kun meillä oli puhetta oulunsalolaisesta, ja sehän se vasta emävesseliltä kuulosti. Erikin muka-tärkeilijämäisyys tuli ensivaikutelmaksi joidenkin maneerien kautta, mutta eihän se miehelle synti ole jos mies tietää tavattomasti. Jotenkin muistan yhden ihan helvetin oudon ja kinkkisen kysymyksen, jonka Erik satavarmasti tiesi, mutta panttasi hetken tietoaan. Muut varmaan kuvittelivat että aha, nyt se pentele ei tuota sentään tiedä.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Noku kerran hullua yllytetään... Monesko olit?
En ole koskaan osallistunut. Kaverini voitti nuorten eli alle kolmekymppisten sarjan. Ei kun, hän taisikin voittaa yleisurheilutiedon SM-kisat, eikä urheilutiedon SM-kisat. Siis sen nuorten sarjan voitti. Kuka näitä enää kaikkia muistaa.

Joo, puhutaanko välillä pimpistä ja miesten asioista eikä tällaisista nörttihommista.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Meinasitko toimittaa purkusuunnitelman hallinnolle arvioitavaksi etukäteen vai jälkikäteen?

En ainakaan etukäteen. Sen verran olen oppinut, että parempi kertarutina, kuin ainainen kitinä. Tehtyä ei saa tekemättömäksi, sen sijaan tekemättömästä voi nalkuttaa iänkaiken.

Ensin seuraukset, sitten ihmetellään syitä.
 

Jeepeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Islanders
Joo, puhutaanko välillä pimpistä ja miesten asioista eikä tällaisista nörttihommista.

Puhukaa te, mulla ei just nyt ei ole kerrottavaa, jos ei vanhoja juttuja kerro ja väritä. Kolme viikkoa on pitkä aika naimisissa olevalle.

Paskat mä jaksanu uuteen musiikkiin tänään kiinnostua, mennään vanhoilla hyviksi todetuilla. Nyt justiin amerikanarmenialaisien musiikkia.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Puntti Valtonen dokumenttielokuvan kertojaäänenä Teemalla. No nyt ollaan taas astetta lähempänä kaikennähnyttä.

Elä mussuta, Puntti on äiteni pikkuserkku, eli Puntin isomummo on minun isomummoni äite. Todisteaineisto on keskellä naamaani nenän muodossa, joka on ehta torniojokilaakson aatelisräkäviisari, jossa kipene perunaa.

Voin tässä kohtaa ilmoittaa, että kuvatodisteiden perusteella viinaa on löytynyt Oulun Linnanmaan jäähallin takaisesta metsiköstä, joten pian saattaa olla yksi uusi jäsen tässä ketjussa puhumassa mukavia.

Joo se on tottuus. Ihmettelin päivällä, miksi ns. Timppa-setä oli kätkenyt pullon lähelle hirmuis-liikenteellistä sählyhallia, jossa tänään pelasi OLS:n naissählyjoukkue naisten sählyn SM-sarjaa.

Muistan kun meillä oli puhetta oulunsalolaisesta, ja sehän se vasta emävesseliltä kuulosti. Erikin muka-tärkeilijämäisyys tuli ensivaikutelmaksi joidenkin maneerien kautta, mutta eihän se miehelle synti ole jos mies tietää tavattomasti. Jotenkin muistan yhden ihan helvetin oudon ja kinkkisen kysymyksen, jonka Erik satavarmasti tiesi, mutta panttasi hetken tietoaan. Muut varmaan kuvittelivat että aha, nyt se pentele ei tuota sentään tiedä.

Oulunsalolainen on lyöty, oulunsalolainen on lyöty! Tietäjät tietää. Pisin Kääpiöllä 186cm on muuten aivan ristuksen nätti alleörmintä. On laajan sivistyksen merkki, mikäli siteeraa Selkosen Proustia.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Jotenkin muistan yhden ihan helvetin oudon ja kinkkisen kysymyksen, jonka Erik satavarmasti tiesi, mutta panttasi hetken tietoaan. Muut varmaan kuvittelivat että aha, nyt se pentele ei tuota sentään tiedä.

Muistan, kun soittivat ohjelmassa kerran Erikille jonkun n. sata vuotta vanhan Pat Boonen hillbilly-tyyppisen kappaleen ja kysyivät, jotta kuka esittää, mikä kappale ja levytysvuosi? Olin satavarma, että tuollainen tietoniilo ei varmasti ole kuluttanut aikaansa moisien joutavuuksien kuunteluun, mutta sieltähän se vastaus tuli -tähän helvetin kulunut heh- pienen pohdinnan jälkeen kuin apteekin hyllyltä.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Muistan, kun soittivat ohjelmassa kerran Erikille jonkun n. sata vuotta vanhan Pat Boonen hillbilly-tyyppisen kappaleen ja kysyivät, jotta kuka esittää, mikä kappale ja levytysvuosi? Olin satavarma, että tuollainen tietoniilo ei varmasti ole kuluttanut aikaansa moisien joutavuuksien kuunteluun, mutta sieltähän se vastaus tuli -tähän helvetin kulunut heh- pienen pohdinnan jälkeen kuin apteekin hyllyltä.
Pat Boone ja Elvarin edeltäjät, tai valkoisille suunnatut sliipattujen neeker'laulujen esittäjät, miten vaan, ovat hyvinkin tuttuja tuon ikäpolven kaverille, jolla on uteliaisuutta kaikkeen inhimilliseen. Mutta tietomiehen erottaa muista se, että tietoa löytyy mitä ihmeellisimmistä laareista. Kapean tai vähän leveämmänkin osa-alueen osaajia on aina, mallia Tupla tai kuitti, mutta tälläinen täysavoin sarja paljastaa armotta kuka on kurko.
 

Jeepeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Islanders
joka on ehta torniojokilaakson aatelisräkäviisari, jossa kipene perunaa.

Minä kun en ole tuolla päin aikaani viettäny juurikaan ja Oulussakin vain Hiukkavaarassa kävin kääntymässä, niin ei niin sanonta avaudu. Onko tämä semmonen nokka, jotta ei tarvii helmikuun pakkasilla paksua rukkasta irrottaa, kun sen pyyhkäsee?
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Minä kun en ole tuolla päin aikaani viettäny juurikaan ja Oulussakin vain Hiukkavaarassa kävin kääntymässä, niin ei niin sanonta avaudu. Onko tämä semmonen nokka, jotta ei tarvii helmikuun pakkasilla paksua rukkasta irrottaa, kun sen pyyhkäsee?

Nokkani ei ole sentään yhtä kommea ilimestys kuin oli Hiltu-Jakilla (Jaako Hiltunen, sittemmin Hiltula), jonka tuulenhalkoja oli niistettävissä työrukkasella pöllimetsässä. Nenä on kuitenkin sellainen, että esimerkiksi Ruotsin aateliset joutuisivat katselemaan nokkavarttaan pitkin nokkavarttani.

Eihän Jeepeli ollut se henkilö, joka vuonna 1993 heitteli Valkiaisjärven rannalla keihästä sotilaskamppeissa, kun olin kaverini kanssa siellä kalassa?
 

Jeepeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Islanders
Eihän Jeepeli ollut se henkilö, joka vuonna 1993 heitteli Valkiaisjärven rannalla keihästä sotilaskamppeissa, kun olin kaverini kanssa siellä kalassa?

En sentäs, oon liian kloppi semmoseen. Minä olin se, joka oli 1998 juhannuksena siellä rannalla pakollisella makkaranpaistoreissulla jonottamassa sotkuautosta sitä yhtä ykkösolutta, jonka jokainen sai ostaa. Vastapäisellä rannalla olleessa porukassa keihäsmies saattoi ollakin, tosin silloin olivat alasti. Aivan kuten ne seurassaan olleet naisetkin. Lysti juhannus oli se.

Tämä kun on jääkiekkoaiheinen palsta niin kerrottakoon, että Koskenkorvan Kimmo oli myös Hiukkiksessa silloin, tosin raukka oli jääkäri, joten emme samoissa hommissa olleet. Pieni ukko oli jo silloin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös