Kalsarikänniketju

  • 5 241 371
  • 66 676

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Joo se on tottuus. Ihmettelin päivällä, miksi ns. Timppa-setä oli kätkenyt pullon lähelle hirmuis-liikenteellistä sählyhallia, jossa tänään pelasi OLS:n naissählyjoukkue naisten sählyn SM-sarjaa.

Pörräsikö siellä sählyhallin kupeessa sählylepakoita?

Uteleepi tietämätön vlad sählymaila...
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Sähly on mukava peli, ja olen itseni minuudessa sitä pelannutkin työpaikkaliikuntana. Kunnes paikat hajosivat. Kilpasähly eli lajihirmujen salibandyksi nimittämä liikuntamuoto on sekin veikeä. Tilanteet kehkeytyvät sekunnissa. Siinä ei hienosorvattu lenkkiin pujotettu puukappale ehdi ranteessa juuri värähtää, kun pallo on singottu verkon perukoille.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
. Vastapäisellä rannalla olleessa porukassa keihäsmies saattoi ollakin, tosin silloin olivat alasti. Aivan kuten ne seurassaan olleet naisetkin. Lysti juhannus oli se.

Kuulin muuvvannelta jääkäriltä, että hänen komppaniassaan olisi ollut musta mies, ja että komppanianpäällikkö olisi kysynyt "että mistä me löydettäisiin taistelijalle keihäs?" Olikohan sama musta mies?

Pörräsikö siellä sählyhallin kupeessa sählylepakoita?

Uteleepi tietämätön vlad sählymaila...

Olin alkuiltana väärän hallin pihalla. Tuon väärän hallin pihalla oli puuhelmihommista kiinnostuneita. Pitkätukkasiivattoja yhtä kaikki. Kuten minäkin, höhö.

Sähly on mukava peli, ja olen itseni minuudessa sitä pelannutkin työpaikkaliikuntana. Kunnes paikat hajosivat. Kilpasähly eli lajihirmujen salibandyksi nimittämä liikuntamuoto on sekin veikeä. Tilanteet kehkeytyvät sekunnissa. Siinä ei hienosorvattu lenkkiin pujotettu puukappale ehdi ranteessa juuri värähtää, kun pallo on singottu verkon perukoille.

Olen pelannut kilpaa sählyä viitoisdivisioonassa 90-luvun loppupuolella. Parhaat aseeni olivat hirvittävä lämäri - pari kertaa jopa revin verkot paskaksi - ja törkeä mussutus vastustajille ja tuomareille. Kerran eräs vankilaliigasta vapautunut lupasi pelin jälkeen siirtää aatelisnenäni poskelle. Sählyssäkin on onneksi ottelunjälkeinen kättely, jonka aikana matsissa tapahtuneet törkeydet sovitaan.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Jotenkin niin ihqua, kun sählyssäkin ruvetaan noudoilla uhkailemaan.

Aika sitkasti on uni tulollaan, kun viideltä sentään säntäsin aamulla ylös ja jääurheiluakin yhden tunnin tänään harjoitin. Otanpa siten hivenen.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Olen pelannut kilpaa sählyä viitoisdivisioonassa 90-luvun loppupuolella. Parhaat aseeni olivat hirvittävä lämäri - pari kertaa jopa revin verkot paskaksi - ja törkeä mussutus vastustajille ja tuomareille. Kerran eräs vankilaliigasta vapautunut lupasi pelin jälkeen siirtää aatelisnenäni poskelle. Sählyssäkin on onneksi ottelunjälkeinen kättely, jonka aikana matsissa tapahtuneet törkeydet sovitaan.
Mie olen tavannut elävässä elämässä useat sählynpelaajat. Mukavia miehiä, kuten moninkertainen mm-mitalisti Tero Karppanen, jolta ostin Espoon Niittykummun McDonald's -ravintolassa hampurilaisaterian hevon vuosia sitten. Törkeydet olivat persoonastansa kaukana.

Minun puulaakisählypelini vahvuus oli massaan perustuva suojaaminen. Laukaisupaikka löytyi, kun runttasi riittävästi ja teki tilaa. Siitä ranteella niin lujaa kuin lähti.
 

-FNM-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Olimme tuossa Urpon ja Hannun kanssa työpaikallla saunomassa. Hauskaa oli. Urpolla kihti - poikansa näyttelijä, Hannulla jurri - serkkunaan Mikko Niskanen. Olin onneksi jurrissa.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Parempi saunassa Urpo ja Hannu kuin Yrpä ja Illu.

Sen kerran, kun olisi aikaa katsella telkkaria, niin ei sitten kerrassaan mitään katsottavaa. Vittu. Jopa Teemakin pettää vaikka ohjelmana on "Rockin klassikkolevyt".

Ja se levy juuri tänään on... Tsädää: Simon & Garfunkel!

Vittu.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Kyllä mie Tomille ja Jerryllekin jonkinlaisen arvon annan, vaikken koskaan niitä levyjä olisi voinut kuvitella hankkivani. Tuo Teeman sarja on kuitenkin hyvä esimerkki kanavan hienosti mietitystä sisällöstä. Teemalta tulee hyvällä prosentilla katsomisen arvoista ohjelmaa.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Kyllä mie Tomille ja Jerryllekin jonkinlaisen arvon annan, vaikken koskaan niitä levyjä olisi voinut kuvitella hankkivani. Tuo Teeman sarja on kuitenkin hyvä esimerkki kanavan hienosti mietitystä sisällöstä. Teemalta tulee hyvällä prosentilla katsomisen arvoista ohjelmaa.

Juujuu, mutta pointtini olikin jotain muuta. Nimittäin. Nyt olisi ollut tarpeen saada mediamaksua vastaan perjantai-iltaista viihdykettä.

Maksamaani hintaan nähden katson televisiota ajallisesti hyvin vähän, joten odotusarvoisesti sinä harvana hetkenä haluaisi saada laaduketta. Vaikka esimerkiksi klassikkolevyosiossa jotain kunnon räimettä (toki asiallista, eikä mitään häiritsevää nuorisometeliä).

E: Juuripa siksikin olen pettynyt, että ei nyt prosentit osuneet kohilleen, kun on tottunut luottamaan juurikin tuohon Teeman laatuun. Ja ohjelma, joka tulee nyt, on sekin laadukas, mutta... Äh, olkoon.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Parempi saunassa Urpo ja Hannu kuin Yrpä ja Illu.

Sen kerran, kun olisi aikaa katsella telkkaria, niin ei sitten kerrassaan mitään katsottavaa. Vittu. Jopa Teemakin pettää vaikka ohjelmana on "Rockin klassikkolevyt".

Ja se levy juuri tänään on... Tsädää: Simon & Garfunkel!

Vittu.

Hello darkness my old friend. Simon & Garfunkel sopii hyvin tilanteeseen, jolloin hiljaisuus on vasta toiseksi paras ääni. Esimerkiksi migreenikohtausmusiikiksi erittäin kelpoa, mutta ei sentään killisilmin katselun säestäjäksi sovi yhtään.

Mun ikiomassa YouTubessani soittaa nyt Genesis kuusi vuotta sitten Roomassa. Phil Collins on uskomattoman karismaton olmi siinä, mutta suorittaa ihan hyvin esimerkiksi In The Cagen, tuon progressiivisen musiikin erään jättiläisen askelen. Keikan Firth Of Fifth on erityisen mehukas, vaikka siinä onkin "vain" kitara- ja ARP-soolot. ARP-soolokin on tosin tuossa soitettu digitaalivehkeellä. Alle jättämäni linkki alkaa Firth Of Fifthin soolosta - progen parhaita paloja, jopa Suomi-rapin kuuntelijat pitäisivät jos vain klikkaisivat.

Genesis - When In Rome (2007) (Dvd Full) - YouTube
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Juujuu, mutta pointtini olikin jotain muuta. Nimittäin. Nyt olisi ollut tarpeen saada mediamaksua vastaan perjantai-iltaista viihdykettä.
Nyt kun tässä olen sivusilmällä katsonut kohta tunnin Simonin ja Garfunkelin hinttailua, niin eiköhän tuo riitä. Jos laittaisin levyltä Grateful Deadia, tai muuta mukavaa.

Beluga-vodkaa tässä nautiskelen. Iso kiitos eräälle hienolle palstaveljelle pullosta, muikeaa ainetta kaikin puolin!
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Sanotaanko tämä asia vaikka nyt näin. Ei ole syytä epäillä Teeman ohjelmasuurvisiiriä kelmiydestä, koska ei ole onnistunut hän juuri nyt laittamaan sinne varsin minun silmääni miellyttävää ohjelmaa.

Eivät ole kutkaan muutkaan kanavat, perkele.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Sanotaanko tämä asia vaikka nyt näin. Ei ole syytä epäillä Teeman ohjelmasuurvisiiriä kelmiydestä, koska ei ole onnistunut hän juuri nyt laittamaan sinne varsin minun silmääni miellyttävää ohjelmaa.

Eivät ole kutkaan muutkaan kanavat, perkele.
Oli tuossa sarjassa myös 2112. En tiedä pidätkö sitä suuressa arvossa, mutta 2112-teemaohjelmaa ei ihan joka kanavalta voi nähdä. Ihan kohtuullinenkin oli, mutta hivenen nuoleksiva, olisi saanut olla itse musiikki isommassa osassa.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Jos laittaisin levyltä Grateful Deadia, tai muuta mukavaa.

Tämähän sen tylsyyden kulminoipi, kun ei levynsoitantakaan käy päinsä johtuen harjoittamastani arkkitehtonisesta visioinnista (=hifiromppeet on purettu ja levitelty ympäri kämppää luovan tuhon edeltä).

Pianonkin möin joku aika sitten pois ja rummut on autotallissa.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Oli tuossa sarjassa myös 2112. En tiedä pidätkö sitä suuressa arvossa, mutta 2112-teemaohjelmaa ei ihan joka kanavalta voi nähdä. Ihan kohtuullinenkin oli, mutta hivenen nuoleksiva, olisi saanut olla itse musiikki isommassa osassa.

Näin senkin kyllä. Ja Beyond the Lighted Stagenkin.

Kiukuttelenkin nyt lähinnä huonoa tuuriani siitä, että justiinsa tänään ei ollut tarjolla mitään mielenmukaista. En suinkaan tarjonnan tasosta yleensä.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Kaivoin kaappien kätköistä Leskisen Sunnuntailapsi-DVD:n. Melko setä oli hän. Mukava katsoa noita vuosikymmenien vanhoja rainoja Kappelin terassilta ja festareilta. Tervabassoharjukin oli messissä. Leskinen teki hänestä tai hänelle oman nimikkolaulunkin, julk. Dokumentti, 1980.
 

Turambar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Byhyy, byhyy..... Mies laulaa hennolla äänelllä ja heterouttani on täten loukattu.


Ei mulla muuta. Poistun kantajengin tieltä oman siltani alle hyräillen sitä niiden siltabiisiä.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Byhyy, byhyy..... Mies laulaa hennolla äänelllä ja heterouttani on täten loukattu.


Ei mulla muuta. Poistun kantajengin tieltä oman siltani alle hyräillen sitä niiden siltabiisiä.

Eipäs nyt ruveta siellä. Paul & Art ovat osansa tehneet ja ansainneet, ei sitä ole kenkään kiistämässä täälläkään.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Otin sitten korkin pois vielä Verrocchiosta taistellakseni pimeyttä vastaan, joka kuulemma on meidät tänään syövä taas elävältä. Kuten joka vuosi aikaisemminkin.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Verrocchio Amarone ilmeisesti Freddiellä? Kelpo liemi, sellaisenaankin. Pidän tuota talousviininä aina muutaman pullon jemmassa, vaikka sellaiseksi ehkä hintava. Mainio myös juustojen ja viikunahillon kanssa.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Lähdin äsken kohti pakastinta votkaa hakemaan. Saatana jalka takertui tietokoneen kuulokeliitännän ja stereoiden väliseen piuhaan eli siihen piuhaan jota pitkin ääni menee tietokoneesta stereoiden kautta kuunneltavaksi. Tietenkin johto katkesi juuresta, ja piuha on nyt käyttökelevoton kun ei ole kolvia kämpillä, onneksi.

Tuon jälkeen lähdin katsomaan olisiko kaapissa vastaavaa johtoa. Perkele potkaisin kovimmin ikinä koskaan varpaani sängyn kulmaan. Meni tuppuroimiseksi tämäkin homma. Votka sentään kihisee hummeetiin kuin aate partaradikaaliin.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Verrocchio Amarone ilmeisesti Freddiellä? Kelpo liemi, sellaisenaankin. Pidän tuota talousviininä aina muutaman pullon jemmassa, vaikka sellaiseksi ehkä hintava. Mainio myös juustojen ja viikunahillon kanssa.

Pah, tuliaisiksi saatu Valpolicella Superiore Ripasso. Näin itsekseen kalsaroidessa nuokin saa onneksi menemään.

Amaronea en ole ostanutkaan aikoihin, pitäisi varmaan kokeilla taas.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös