Kalsarikänniketju

  • 5 246 979
  • 66 704
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Ohi se löi, mutta hyvän mielen toi. Helteinen päivä ja satunnainen ukkoskuuro on käsitykseni parhaasta säästä, mitä tämä kapinen maa kykenee tarjoamaan. Kolme päivää vuodessa keskimäärin on täten hyvä sää raukoilla rajoillamme, loput on persiestä.

Perkele (tähän taas [sic]), oisi ollut meleko hyvät kertoimet Ukolla, jos tähän olisi nyt saatu se lopullinen ratkaisu. Paljon paremmat kuin teitsin ja kissa-anjoviksen lotoilussa.
 
Viimeksi muokattu:

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Perkele (tähän taas [sic]), oisi ollut meleko hyvät kertoimet Ukolla, jos tähän olisi nyt saatu se lopullinen ratkaisu. Paljon paremmat kuin teitsin ja kissa-anjoviksen lotoilussa.
Mielenkiintoisempaahan se on jatkuva kyräily kuin kertaratkaisu. Mitäs sitten enää jännittäisi?

Lottoa ei tartte jännittää. Kaksi ja lisänumero.

Ihme homma kun ne myyjätytöt aina tyrkyttää jokereita kuponkiin. Vastaan yhtä aina olevani vakaumuksellinen HIFKin mies, enkä ryhdy jokerille vaikka maksaisivat.
 

Kissa Jansson

Jäsen
Suosikkijoukkue
We never give in
Perkele (tähän taas [sic]), oisi ollut meleko hyvät kertoimet Ukolla, jos tähän olisi nyt saatu se lopullinen ratkaisu. Paljon paremmat kuin teitsin ja kissa-anjoviksen lotoilussa.

Ymmärtääkseni anjoviksella viitataan tässä sivullekirjoittaneeseen ja tämäkös loukkaa samaista henkilöä. Kuten wikipedia kertoo: "anjovis on kalasäilyke, joka on useimmiten sokerisuolattua ja maustettua kilohailia". En tunnista tästä itseäni. Nimittäin sokerisuolaus ja mausteisuus on kaukana totuudesta. Olenhan sentään marinoitu keskiketterässä.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Sä olet niin nähty, so last season!.
Kaikkihan me olemme. Jotkut jo ennen kuin sanovat sanaakaan.
Menet laiturin nokalle seisomaan nettiyhteys kainalossa, otat tukevan kahden käden otteen siitä nettiyhteydestä ja sitten pari sellaista moukarinheitonvauhdinotonomaista heijausta ja sitten ote irti.
Täällä ei ole vettä lähistöllä. Mutta nyt tungen tämän yhteyden perseeseen. Se oli metafora.

Pullossa lukee: ZMOSTU. Ässän päällä on kiekura. Sillä mennään.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Ymmärtääkseni anjoviksella viitataan tässä sivullekirjoittaneeseen ja tämäkös loukkaa samaista henkilöä. Kuten wikipedia kertoo: "anjovis on kalasäilyke, joka on useimmiten sokerisuolattua ja maustettua kilohailia". En tunnista tästä itseäni. Nimittäin sokerisuolaus ja mausteisuus on kaukana totuudesta. Olenhan sentään marinoitu keskiketterässä.

No eikö se Janssonin kidutus tehdä anjoviksista? Syytönhän minä olen folkloren karuun kertomaan. Marinadi onkin sitten jo huomattavasti useamman vapausasteen päässä.

Nimimerkin valinnalle lienee syy, ellei useampikin. Dig out mine.

Evilille vaan sitä, että olisihan tieto siitä, kumpi voittaa, tässä tapauksessa melko rahanarvoista tavaraa. Tosin ei ole täysin selvinnyt itsellenikään, mitä niillä voittorahoilla siinä tilanteessa kenties voisi tehdä. Ratkaisun tapahtuessa saattanee kuitenkin olla odotettavissa jonkinlaista fluktuaatiota rahamarkkinoilla, luulen ma.
 

Kissa Jansson

Jäsen
Suosikkijoukkue
We never give in
Minä olen lillunut votka-valkosipuliliemessä jo Koiviston pressakaudesta lähtien. Ilmankos on vähän hapan olo välillä.

No mutta minä sentään olen saanut toisen nimeni kyseisen Koiviston mukaan ja vieläpä tämän lisäksi kertaalleen Tshekinmaalla muistan kumonneeni pullollisen Jeltsin-vodkaa. Joten "suurmies"anekdooteissa pärjään näin alkuun ainakin ihan kelvollisesti.
 

Kissa Jansson

Jäsen
Suosikkijoukkue
We never give in
No eikö se Janssonin kidutus tehdä anjoviksista? Syytönhän minä olen folkloren karuun kertomaan. Marinadi onkin sitten jo huomattavasti useamman vapausasteen päässä.

Nimimerkin valinnalle lienee syy, ellei useampikin. Dig out mine.

Jälleen wikipedia tietää kertoa jotta oikeassa olet tuon anjoviksen suhteen. Nimimerkin valinnassa anjoviksella tahi kiusauksilla ei ollut roolia. Se pohjautuu löyhähkösti Maailiman Vahavimpaan Nalleen.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Nimimerkin valinnalle lienee syy, ellei useampikin. Dig out mine.
Pakko jeesata vähän, sopii tunnelmaankin.

No mutta minä sentään olen saanut toisen nimeni kyseisen Koiviston mukaan ja vieläpä tämän lisäksi kertaalleen Tshekinmaalla muistan kumonneeni pullollisen Jeltsin-vodkaa. Joten "suurmies"anekdooteissa pärjään näin alkuun ainakin ihan kelvollisesti.
Minunpa isävainaani on kätellyt Kekkosta ja voittanut television Tarvan laatikkoleikissä.
 

Kissa Jansson

Jäsen
Suosikkijoukkue
We never give in
Minunpa isävainaani on kätellyt Kekkosta ja voittanut television Tarvan laatikkoleikissä.

Milloinkohan joku ottaa nimimerkikseen Uppo-nallesta bongattavissa olevan Mopsi Julkusen...

Täten julistan Teidät voittajaksi epävirallisessa valtionpäämiesanekdoottikisailussa.

Nimimerkkirintamalla taas toivoisin enemmän sananmuunnoksia, nimim. mukava valkku on tällä hetkellä liian ylivoimainen kurkopäällikkö. Sananmuunnoksista parhainhan on mielestäni seuraava: Piha liukas, pulu kaatuu. t. Vellu Pirinen.

Vaimo nukkumassa ja olutta kylmäkaappi täynnä. Ei paha.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Nimimerkkirintamalla taas toivoisin enemmän sananmuunnoksia, nimim. mukava valkku on tällä hetkellä liian ylivoimainen kurkopäällikkö. Sananmuunnoksista parhainhan on mielestäni seuraava: Piha liukas, pulu kaatuu. t. Vellu Pirinen.
Näillehän on oma ketjunsakin. Ennätys lienee Pikkaraisen hallussa; saman Pikkaraisen jolla on mutiainen salkussa.

Äääh, taas pimahdin hulluksi. Luksusta matkaan!
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Pakko jeesata vähän, sopii tunnelmaankin.

Minunpa isävainaani on kätellyt Kekkosta ja voittanut television Tarvan laatikkoleikissä.

Pakko jeesata vähän täältäkin, vapaamuotoisesti ja muistinvaraisesti. Freddie oli kaveri, joka diggasi 50-luvulla yli kaiken Milesin musiikkia ja oli jotain mitä nykyään sanotaan "hard core -faniksi". Hän halusi illasta toiseen hengailla yökerhoissa, joissa Milesin bändi soitti.

Hommassa oli vain sellainen mutta, että Freddie ei ollut mikään penaalin terävin kynä, eikä hänellä useimmiten ollut rahaa ostaa edes pääsylippua Milesin bändin keikoille. Niinpä hän ystävystyi soittajien kanssa ja puhui milloin milläkin verukkeella itselleen ilmaisen sisäänpääsyn Milesin klubisessioihin. Nimi on Milesin bändin antama, ja "kunnianosoituksena" tälle fanilleen Miles nimesi juuri nyt soivan kappaleen hänen mukaansa.

Itse nimen etymologia kantaa vielä kauemmas erääseen koomikkohahmoon, mutta palataan siihen myöhemmin.

Mitä isävainaisiin tulee, niin minun isäni oli sen verran jäärä, että tuskin olisi edes suostunut kättelemään Kekkosta. Laatikkoleikkeihin osallistumisesta puhumattakaan.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Näillehän on oma ketjunsakin. Ennätys lienee Pikkaraisen hallussa; saman Pikkaraisen jolla on mutiainen salkussa.

Äääh, taas pimahdin hulluksi. Luksusta matkaan!

Ääh, ei kai tämäkin ketju vinksahda ruttuun teidän Rellunpippanalla ajelijoiden takia? Onneksi ylihuomenna pääsee kunnanhallitukseen.
 

Kissa Jansson

Jäsen
Suosikkijoukkue
We never give in
OK, lopetetaan muunnokset heti alkuunsa. Pitäisköhän tuota Saw:ia alkaa kohta töllöttämään, onhan siinä kuitenkin kyseessä elävä kuva jossa Tauno Palo ja Ansa Ikonen tekevät vallan unohtumattomat roolityöt.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Niinpä hän ystävystyi soittajien kanssa ja puhui milloin milläkin verukkeella itselleen ilmaisen sisäänpääsyn Milesin klubisessioihin.
Tästäpä syystä olenkin mielestäni osuvasti vääntänyt FF:n kielellemme muotoon Veikko Siipiveikko. Kuka tekisi sellaisesta biisin? Iiro Rantala? Popeda? Eläkeläiset?
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Tästäpä syystä olenkin mielestäni osuvasti vääntänyt FF:n kielellemme muotoon Veikko Siipiveikko. Kuka tekisi sellaisesta biisin? Iiro Rantala? Popeda? Eläkeläiset?

V Sv, kuten otan vapauden tämän käännöksen lyhentää, on hyvä ja toimiva. Itse asiassa paras mahdollinen jonka osaan kuvitella just nyt äidinkielellämme. Ja jonka muistan kyllä lukeneeni kirjoittamanasi.

Iiro voisi tehdä aiheesta kenties biisin, mutta hän tarvitsisi siihen jonkun syyn, eikä sellaista nähdäkseni ole juuri nyt näköpiirissä.

Eläkeläiset? Vaatii melko elastomeerista mielikuvitusta, mutta periaatteessa ymmärrän asiayhteyden.

Popeda? Ennemmin vaikka nojatuoli pehmeillä tyynyillä. Ehdotus on hyvä, mutta silti helvetin huono.

PSST: Wynton Kellyn pianosoolo vs. Popeda? Eläkeläiset saattaisivat saada tuosta kylla jotain irtikin, mutta sehän johtuu siitä, että he ovat Joensuusta. Iiirohan tekee musiikkia vaikka komeron nurkkaan unohtuneesta leivänkannikasta (tästä saa pyllyä kun tunnistaa lainauksen...)
 
Viimeksi muokattu:

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Hatustahan minä nuo artistit repäisin, mutta katsotaas nyt.

Iiron Veikko olisi luonnollisesti hieman Milesin suuntaan kumartava instrumentaali, joka sanaleikinomaisella nimellään alleviivaisi tyhmemmällekin viitteen suunnan.

Pate taasen laulaisi vittumaisesta perskärpäsestä, joka lyöttäytyy artistin seuraan yöessolla, pummaa viinaa ja tupakkia eikä tajua lähteä ennen kuin laulaja niittaa sitä nenään, työntää sukset pyllyyn ja makkaraa korviin.

Eläkeläisten Veikko puolestaan lähtisi Irmaa saatille päivätansseista, tyhjentäisi vierasvarakonjamiinin, nyysisi lounassetelit ja lähtisi nauraa kätkättäen lääppimään bingoemäntää.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Hatustahan minä nuo artistit repäisin, mutta katsotaas nyt.

Iiron Veikko olisi luonnollisesti hieman Milesin suuntaan kumartava instrumentaali, joka sanaleikinomaisella nimellään alleviivaisi tyhmemmällekin viitteen suunnan.

Pate taasen laulaisi vittumaisesta perskärpäsestä, joka lyöttäytyy artistin seuraan yöessolla, pummaa viinaa ja tupakkia eikä tajua lähteä ennen kuin laulaja niittaa sitä nenään, työntää sukset pyllyyn ja makkaraa korviin.

Eläkeläisten Veikko puolestaan lähtisi Irmaa saatille päivätansseista, tyhjentäisi vierasvarakonjamiinin, nyysisi lounassetelit ja lähtisi nauraa kätkättäen lääppimään bingoemäntää.

Eieieiei. Iiro viimeiseksi lähtisi juuri tuohon suuntaan. Iiro laatisi pastissin, johon olisi sisällytetty kaikesta Milesin tuotannosta juuri ne tikapuuhermostoon porautuneet DNA-ketjut, jotka meissä kaikissa ovat. Tyhmemmätkin ihmiset tunnistaisivat, mutta samaan aikaan eivät ymmärrä, mitä tunnistavat.

Patella on epäilemättä kokemusta näistä "suomen siipiveikoista", mutta sillä on hyvin hyvin hyvin vähän tekemistä sen musiikin kanssa, josta nyt puhutaan. Pate varmaan tekisi aiheesta biisin, joka myy Tampereella kultaa. Samapa tuo, niinhän ne tekee joka tapauksessa.

Eläkeläiset on taas sen verran komplisoidumpi avohoitotapaus, että diagnoosisi lienee pätevä, en ole asemassa jossa "second opinion" olisi painavampi. Toivoisin silti konsultaatiota, jos Milesin musiikkia ryhdytään operoimaan.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Voipi olla nuinkin. Iiron tuotantoa muuten tunnen valitettavan vähän, nyt kun tuli puheeksi. Pitäisi muistaa kirjastossa käydessä. Toinen vastaava on Rinneradio, jota 90-luvulla kuulostelin mutta sekin jäi.

Nyt muuten stereoistani soi hissukseen Led Zeppelinin eka ja Babe I'm Gonna Leave You. Voiko eroasioista kauniimmin, raastavammin ja sydämeenkäyvemmin kertoa? Vastaan että ei.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Voipi olla nuinkin. Iiron tuotantoa muuten tunnen valitettavan vähän, nyt kun tuli puheeksi. Pitäisi muistaa kirjastossa käydessä. Toinen vastaava on Rinneradio, jota 90-luvulla kuulostelin mutta sekin jäi.

Nyt muuten stereoistani soi hissukseen Led Zeppelinin eka ja Babe I'm Gonna Leave You. Voiko eroasioista kauniimmin, raastavammin ja sydämeenkäyvemmin kertoa? Vastaan että ei.

Sekä Iiroa että Rinneradiota notkuu levyhyllyt täällä aivan samoista mutta kuitenkin niin eri syistä. Ihan niinkuin Kingston Wallia tai Led Zeppeliniäkin. Tai Pink Floydia tai Miles Davisia. Hyvä musiikki on hyvää musiikkia. Sen vaan kuulee.

Edit: Komeron nurkkaan unohtunut kuiva leivänkannikka? Eikö tästä nyt mukamas kukaan saa kiinni?
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös