Kalsarikänniketju

  • 5 246 165
  • 66 703
Suosikkijoukkue
JYP, NY Rangers
Radiopuhelimet on yksi varmimpia "rakastat tai vihaat" - orkestereita. Joko sen tajuaa tai sitten ei. Kukaan ei sano, että se on "ihan kiva".

Joensuussa paukkuu ukkonen. Hienoa.
Sen kyllä uskon! Meikäläisen kuuntelemista bändeistä King Diamond taitaa olla vähän samaa luokkaa. Kingin ääntä vihaa tai rakastaa. Sitten on myös se porukka joka ei vaan ymmärrä.

Täällä Korpilahdella (Jyväskylän varastamassa pitäjässä) on ollu koko päivän vähän liiankin hyvä keli. Sais edes sataa vähän, ei hellettä jaksa.
 

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
Totta. Jokaiselta levyltä nousee aina uusia hittejä esille. Mutta mikään tuskin tulee ikinä voittamaan Piece of Mindin kahta ensimmäistä biisiä.

Molemmat loistavia kipaleita. Meikäläisen oli aikoinaan myyty Fear of the Darkin kuuntelemisen jälkeen, sitten tulikin ostettua Powerslave ja kananlento oli ikuinen fani.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
En, täällä ihan syntyny. Kuis niin? Tästä pitäjästä tulee kyllä kaikille tän tietäville yleensä mieleen Alkio-opisto.
Nimenomaan. Sen pari kertaa kun olen Korpilahdella käynyt (90-luvun alussa), oli kyse kaverien kuskaamisesta opistolle tai sieltä pois.
 
Suosikkijoukkue
JYP, NY Rangers
Molemmat loistavia kipaleita. Meikäläisen oli aikoinaan myyty Fear of the Darkin kuuntelemisen jälkeen, sitten tulikin ostettua Powerslave ja kananlento oli ikuinen fani.
Hehe, kyllähän se mullakin lähti noista perus fear of the darkeista ja troopereista. Mutta levyjä osteltua huomas että ne ei kuulu edes Maidenin 20 parhaan biisin joukkoon. Ne vaan on niin yksinkertasia biisejä noustakseen hiteiksi.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Molemmat loistavia kipaleita. Meikäläisen oli aikoinaan myyty Fear of the Darkin kuuntelemisen jälkeen, sitten tulikin ostettua Powerslave ja kananlento oli ikuinen fani.
Minä pakotin äitin ostamaan mulle Number of the Beast -kasetin vuonna -82. Se osti, pitkin hampain. Kun Piece of Mind ilmestyi, lensin perseelleni. Täydellinen levy! Powerslave taasen oli ihan perseestä, olen aina vihannut sitä levyä.

Somewhere in Time oli hyvä, 7th Son parempi. Sitten meni jo vitulleen, ei oikein kiinnostanut enää.

Silti, jos miulta kysyttäisiin hevilevyjen top 5 niin Piece of Mind olisi siellä.
 
Suosikkijoukkue
JYP, NY Rangers
Nimenomaan. Sen pari kertaa kun olen Korpilahdella käynyt (90-luvun alussa), oli kyse kaverien kuskaamisesta opistolle tai sieltä pois.
Joo, täällä taitaa kyllä olla aika paljonkin siellä opiskelevia. Muistan kun talvella juttelin jonkun tsekkiläisen opiskelijan kanssa Ohrantähkän (ravintola) edessä lätkästä. Kehuskeli että Jagr tulee vielä NHL:n ja pelaa ainakin viis vuotta. Onneks tarjos mulle sentään salmiakkikossua, että ei tarvinu pyöritellä sitä kusettamisen takia asvaltilla.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Tottakai Jagr pelaa vielä menestyksekkäästi NHL:ssä. Ensi kaudella Devilsin ykkösketju on Kovalchuk - Jagr - Vaclav Nedomansky.
 

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
Minä pakotin äitin ostamaan mulle Number of the Beast -kasetin vuonna -82. Se osti, pitkin hampain. Kun Piece of Mind ilmestyi, lensin perseelleni. Täydellinen levy! Powerslave taasen oli ihan perseestä, olen aina vihannut sitä levyä.

Somewhere in Time oli hyvä, 7th Son parempi. Sitten meni jo vitulleen, ei oikein kiinnostanut enää.

Silti, jos miulta kysyttäisiin hevilevyjen top 5 niin Piece of Mind olisi siellä.

Joo, Number of the beast taisi olla toinen levyni ja sen jälkeen saattoi olla vuorossa Live after Death - live setti. Nykysin en kyllä oikeastaan osaa edes rankata noita, kun joka levyltä on aina löytynyt joitain biisejä, jotka nousevat suosikkeihin. Mutta kyllähän toi Piece of mind on sen luokan mestarilevy, että on kärjessä.
 
Suosikkijoukkue
JYP, NY Rangers
Powerslave taasen oli ihan perseestä, olen aina vihannut sitä levyä.
Ei siis hai?

Mutta paha Maidenin parhaimmistoa olisi luetella. Ehkä aika ilman Dickinsonia on heikkoa, mutta Di annonkin aikaiset levyt on kuitenkin ihan hyvää rokkia. Niitä vaan ei pidä kuunnella maidenina.

Mutta ehkä 7th son on se "The" levy meikäläiselle. Tai sitten Somewhere in time. Mutta Infinite Dreamsia soittamalla saa basistikin namia. Suosittelen.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
En, täällä ihan syntyny. Kuis niin? Tästä pitäjästä tulee kyllä kaikille tän tietäville yleensä mieleen Alkio-opisto.
Aika monella pitäjällä on se tietty juttu, mistä se tunnetaan. Suonenjoella on mansikat, Lopella perunat. Keravalla nuorisovankila, Raisiossa margariini. Taivalkoskella Kalle Päätalo, Nokialla kumisaappaat. Joensuussa Hassisen Kone, Turussa Reddie Redford.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Joensuusta mulle kyllä tulee mieleen ekana Mömmö ja Otra. Mutta ehkä olenkin vammautunut.
Tähän paikkaan on taas pakko elvistellä, että näin Mana Manan Mömmön eläessä, Kerubissa alaikäisenä vuonna 1990. Se avasi aivot.

Otraan tutustuin myöhemmin, ja toimin jopa Psychoplasman keikkakuskina vähän aikaa - satuin olemaan ajokortillinen ja selvä... Otrasta sanottakoon, että kaikesta rappioromantiikkaan keskittyvästä legendasta huolimatta kyseessä on erittäin sivistynyt, lukenut ja musiikillisesti avarakatseinen ihminen. Ujokin, vaikka aina välillä se njää-njää-persoona hyppää silmille.
 
Suosikkijoukkue
JYP, NY Rangers
Tähän paikkaan on taas pakko elvistellä, että näin Mana Manan Mömmön eläessä, Kerubissa alaikäisenä vuonna 1990. Se avasi aivot.

Otrasta sanottakoon...
Perkele kun en ollu mukana! Tosin olin sillon 2v, että olisit varmaan joutunu avittamaan muumilimsankin kanssa.

Mutta Otrasta uskon kyllä kaiken mitä kerroit. Muutenkin siitä on tullu lähinnä semmonen kuva, että se on "väärin ymmärretty nero". Ei siis sanan varsinaisessa tai perseennuolemismerkityksessä, mutta joitan Manamanan biisejä kuunnellessa vaan tulee se fiilis. Vähintään nero säveltäjänä.

En ite tykkää ihmispalvonnasta, mutta Otra on mulle semmonen helvetin iso esikuva. Isompi kun kukaan maailmalta.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Otran neroudesta tällainen pieni stoori.

Mentiin joensuulaiseen "taideilijoiden ravintolaan", Wanhaan Jokelaan, joskus 90-luvulla, minä, Otra ja pari muuta. Siellä oli salin puolella flyygeli, jota vierasmaalainen herrasmies soitti melko hyvin. Otra, nahkatakkisena ja tukka hapsottaen horjui aika humalaisena soittimen ja soittajan luo. Tökkäsi jätkälle 50 markan setelin käteen ja käski mennä ottamaan pari paukkua. Istui flyygelin ääreen ja rupesi soittamaan. Veti sellaisen potpurrin; Bachia, Beatlesia, kaikkea siltä väliltä. Koko saatanana kapakka tuijotti kun nahkatakkinen, juopunut ja ylipainoinen punkki soitti kauniimmin kuin Clayderman. Sitten ykskaks Otra lopetti, sanoi että "eiköhän se ollu siinä" ja tilasi kaljan.
 
Suosikkijoukkue
JYP, NY Rangers
Kärppäfania et saa minusta tekemälläkään, mutta humaltumisen osalta olemme sentään samalla sivulla.

Santtu tervehtii täällä, mitäs limuviinaa siellä?
Jaa, no siinä tapauksessa vielä isompi kippis!

Ei täällä vedellä muuta kun Carlsbergia ja silloin tällöin naukut Scottish Leaderia. Mutta kyllä nääkin saa elämän tuntumaan taas ihan kivalta.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Saman kaltainen tarina oli Otrasta kertovassa dokkarissa. Löytyy myöskin Youtubesta, "Mikä on sun taivas" hakusanoilla ainakin löytyy. Ilmeisesti kyseessä on melkonen monilahjakkuus, enkä ollenkaan ihmettele.
Juu, se tuli telkkarista joskus. Mulla on dvd:llä. Hieno mies, joka ei ole päässyt hyödyntämään kuin murto-osaa lahjakkuudestaan.

Oletkos muuten tiennyt, että Otra on myötävaikuttanut myös sellaiseen orkesteriin kuin Kostajat?
 
Suosikkijoukkue
JYP, NY Rangers
Oletkos muuten tiennyt, että Otra on myötävaikuttanut myös sellaiseen orkesteriin kuin Kostajat?
Tuo ei ole kyllä ikinä tullu vastaan. Jotain Otran bändiä näin Tampereella jossain hippiluolassa pari vuotta sitten. En muista bändin nimeä, mutta ainakin siinä oli numeroitakin.

Edit: Tätä bändiähän löytyy myös tolta dokkarilta lopputekstien ajan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös