Minusta kyllä Tommi Miettisen ura on vielä enemmän tähdännyt päävalmentajuuteen, ja siitähän on avoimesti puhuttukin.
Muistelen että nämä Miettistä koskevat spekulaatiot ajoittuivat siihen aikaan kun Sami ei vielä valmentanut itse mitään, voin muistaa väärinkin tuon.
Tommi Miettinen on pelaaja jota kovasti itse arvostan kaikin tavoin, ja hän on hieno mies noin muutenkin. Jos katsotaan taas pelkästään Miettisen ja Kapasen eroja kakkosina, niin tottahan on myös sekin että Kapasen aikana eli tällä kaudella tuo pelillinen muutos KalPassa on tapahtunut, Miettisen aikana Virran linja pysyi kutakuinkin ennallaan. Mikä tähän sitten on syynä, on kokonaan toinen asiansa. Jos Miettinen ja Kapanen laitetaan tänäpäivänä samalle viivalle tulosten perusteella vaihtoehdoiksi, kallistuu vaakakuppi hienokseltaan Samin puoleen. Tämäkin on yksi asia, mikä puhuu Samin tulevan päävalmentajan pestin puolesta. Sami on onnistunut rakentamaan hyvällä onnistumisprosentilla omaa valmennusuraansa, ja kaiken lisäksi tämä on vielä tapahtunut suhteellisen lyhyessä ajassa.
Eräs seikka on sitten sekin, että Sami on jo omalla tavallaan julkisuudessa ylittänyt "Jääviysrajan" omistajan/ pelaajan/ kakkosvalmentajan kolmoisroolissa, eli jos tämä kausi menee tuloksellisesti mukavasti ja saadaan vielä hyvä sijoitus liigassa, on Samikin selvinnyt monitoimimisen vaateista julkisesti riittävästi. Ykskaks ei olekkaan enää niin suuri uutinen, että kakkosvalmentaja-seuraomistaja onkin ykköskoutsi- omistaja.
Tottahan Miettisellä on vielä aikaa kevääseen näyttää lisää omaa osaamistaan, mutta aikamoinen kilpajuoksu hänellä on edessään Samin kanssa jos Kapanen itse on aikeissa ottaa edustuksessa ohjat. Edelleen tuntuu erikoiselle ajatukselle se, että Sami niin halukkaasti on luotsannut sekä Junioreita ja sieltä järjestelmällisesti noussut edustukseen toimimaan, ja sitten joko lopettaisi ykskaks siihen tai luopuisi omista pelikirjoistaan merkittävällä tavalla.
Niin suuri vaikutus kuitenkin ulkopuolelta Miettisenkin ohi tulevalla kovan luokan uudella valmentajalla tässä olisi. MInä en muista nyt tässä yhtään vapaaksi jäävää KalPan pelitapaan istuvaa kovan luokan koutsia, jonka kanssa ei mene lelut heti sekaisin,kertokaa ihmeessä jos joku muistaa.