Kallista... elämä on!

  • 624 979
  • 2 482

Edustaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves, CFC, Bayern, BVB
Juu etpä varmasti ole kiinnostunut. Käyttöarvon takiahan niitä tyylikkäitä ja suht hintavia kauluspaitoja ja housuja ostellaan, eikä statuksen takia. Vai voiko joku rehellisesti väittää, että pieruverkkarit ja collegepusero olisivat mukavammat päällä kuin kauluspaita ja suorat housut tai farkut?

Tuota itsepetoksen määrää ei vain pysty ymmärtämään, kun joku pistää satoja euroja vaatteisiin ja uskottelee samalla itselleen, että "en minä tässä statuksen perässä ole".

Esimerkiksi Tommy Hilfigerin t-paita tai sukat, ovat yllättävän paljon mukavamman tuntuisia yllä kuin halpahallin tarjousvastaavat. Erityisesti sukat ovat myös monta kertaa kestävämpiä. Siinä mielessä noilla on jonkin verran käyttöarvoakin, eikä siis vain pelkkää statusarvoa. Itse en kuitenkaan tohdi niitä Suomesta ostaa, koska setä samulilta saa niitä outleteista samaan hintaan/halvemmalla kuin Suomesta saa tarjouskrääsää Tokmannin tasarahapäiviltä. Esim 2014 käydessäni edellisen kerran Kaliforniassa, maksoivat Hilfigerin farkut silloisen valuuttakurssin mukaan 26€. Kaikki mallit. Kaulukselliset TH:n pikee-paidat maksoivat kaikki mallit 13€. Kymmenen paria TH:n laadukkaita sukkia 13€. Vaimo osti TH:n neuleen 11€ hintaan. Identtinen neule roikkui Ideaparkin myymälässä henkarissa hinnalla 199€. Vietiin samanlainen anopillekin, joka meinasi saada slaagin nähtyään tuliaiset.

Loppujen lopuksi ostimme sieltä niin paljon vaatteita ja urheiluvälineitä koko perheelle, että jouduimme ostamaan myös ylimääräisen suuren matkalaukun, jotta saimme kaikki ostokset pakattua kotimatkaa varten. Tämä siitäkin huolimatta, että jätimme kaikkiin matkalaukkuihin tarkoituksella reilusti tilaa ostoksia varten jo lähtiessä. Menihän niihin kaikkiin perheen tuliaisiin ja ostoksiin varmaan pari-kolme tonnia (usd) rahaa, mutta säästöä syntyi luokkaa 5-10k€ edestä verrattaessa mitä samat ostokset olisivat täällä Suomessa maksaneet.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Juu etpä varmasti ole kiinnostunut. Käyttöarvon takiahan niitä tyylikkäitä ja suht hintavia kauluspaitoja ja housuja ostellaan, eikä statuksen takia. Vai voiko joku rehellisesti väittää, että pieruverkkarit ja collegepusero olisivat mukavammat päällä kuin kauluspaita ja suorat housut tai farkut?

Tuota itsepetoksen määrää ei vain pysty ymmärtämään, kun joku pistää satoja euroja vaatteisiin ja uskottelee samalla itselleen, että "en minä tässä statuksen perässä ole".
en tiedä mikä sinulla on tietolähteenä minun pukeutumisestani, mutta väitän että minä en käytä pukeutumiseen tai autoihin rahaa kovin merkittävästi. Vai oliko tämä taas kerran Monty Pythonin we were so poor -sketsiosaston kommentointia?
Pre-Monty Python: We Were So Poor - YouTube

Kauluspaitojen ja parempien housujen käyttö painottuu asiakastapaamisiin joissa se ei mikään puhdas oma valinta ole. Säästäväisenä ihmisenä käytän ne toki ns loppuun baareissa/ihmisten ilmoilla eli kyllä minua julkisesti näkee kauluspaidankin kanssa joskus. Omalla toimistolla pukeutuminen on osastoa farkut + t-paita. Hintaero verkkareihin on olematon, mutta toki se status-asiaksi voidaan laskea etten kalsarit jalassa töissä kulje. Usein paidoissa on NHL tai NFL-joukkueiden logoja ja värejä joita voi halutessaan pitää status-asiana sillä ei se mukavuutta lisää (tavallaan). Ensi viikolla laitan vapaa-ajalla puvun ja voi sitäkin status-juttuna pitää vaikka kyseessä on väitöstilaisuus ja tuo on koodiksi annettu.

Mitä hintaan tulee niin kaikki on suhteellista mutta ei minun kauluspaidat tai muut vaatteet mitään kalliin puoleisia ole. Paremmat ovat tulleet teetettyä Aasiassa siellä lomaillessa ja maksavat about Cittarin hinnan verran. Syksyllä satun Ameriikan ihmemaahan urheilumatkailureissulla black fridayn aikaan joten ajattelin ottaa silloin itseäni niskasta kiinni ja hoitaa rästissä olevat vaatehankinnat sieltä.

Tunnustettava on että inhoan vaatteiden etsimistä ja sovittamista joten jos hyvä löytyy helposti niin aina se ei hinnan takia ostamatta. Eikä vapaa-aikaakaan huvita toimintaan käyttää, joten sillekin pitää arvo laskea.
 
Viimeksi muokattu:

RauMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Detroit Red Wings

Ruutuässä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mutta itse otsikon aiheeseen. Kävin huvikseni kysymässä tarjousta alle 10kk ikäisen ja 16800km ajetun autoni vaihtamisesta uuteen vastaavaan, mutta hieman tehokkaammalla moottorilla 150hv -> 210hv + automaattivaihteistolla. Autoni arvo oli tuon vaihtotarjouksen perusteella laskenut uutena 45k euroa -> nyt 29k euroon. Ja koska tiedän kokemuksesta, että uuden auton hinnasta saa käteisellä helposti vähintään 2000 euroa ovh-hinnasta pois, voidaan vaihtotarjousyhtälöstä päätellä autoni arvon alentuneen alle vuodessa ainakin 18k euroa.
Onko kyseessä joku harvinainen merkki vai mikä on syynä noin reippaaseen arvonalennukseen? Luulisi, että oikean hintatason saa, kun kyselee useammasta eri paikasta. Olen juuri vaihtamassa autoa ja sain vajaa kolme vuotta vanhasta noin 40 tonnin Volkkarista luokkaa 22 tonnia vaihdossa uuteen pykälän parempaan. Arvonalennusta oli tullut siis saman verran kolmessa vuodessa kuin teikäläisellä alle vuodessa. Se on ainakin varmaa, että uutena ostettaessa lisävarusteista saa maksaa aika reippaasti mutta myydessä niistä saa vähän takaisin.

Halvin tapa ajaa autoa on tosiaan ostaa mahdollisimman halpa ritsa. Samoin halvin tapa asua on telttailla jokamiehenoikeudella. Mukavuudesta joutuu sitten maksamaan enemmän ja hintahan on oikea silloin, kun ostaja ostaa ja myyjä myy.
 

Edustaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves, CFC, Bayern, BVB
Onko kyseessä joku harvinainen merkki vai mikä on syynä noin reippaaseen arvonalennukseen? Luulisi, että oikean hintatason saa, kun kyselee useammasta eri paikasta. Olen juuri vaihtamassa autoa ja sain vajaa kolme vuotta vanhasta noin 40 tonnin Volkkarista luokkaa 22 tonnia vaihdossa uuteen pykälän parempaan. Arvonalennusta oli tullut siis saman verran kolmessa vuodessa kuin teikäläisellä alle vuodessa. Se on ainakin varmaa, että uutena ostettaessa lisävarusteista saa maksaa aika reippaasti mutta myydessä niistä saa vähän takaisin.

Halvin tapa ajaa autoa on tosiaan ostaa mahdollisimman halpa ritsa. Samoin halvin tapa asua on telttailla jokamiehenoikeudella. Mukavuudesta joutuu sitten maksamaan enemmän ja hintahan on oikea silloin, kun ostaja ostaa ja myyjä myy.

Ford Mondeo, joka on uuden korimallin myötä kasvattanut huimasti suosiotaan. Tiedän hyvin, että saan autosta parempiakin tarjouksia kilpailuttamalla, mutta pointti olikin se mihin on joidenkin autoliikkeiden/ketjujen kohdalla vedätyksessä tultu.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Joku maksaa autosta 45k€??? No, kai ylimääräiset rahat täytyy jonnekin tuhlata. Itse lahjoittaisin vähempi osasille ja tarvitseville.

Tästä meinas mennä kaffet rinnuksille. Kyllä siitä auton ostamiseen käytetystä rahasta suurin osa menee edelleen vähempiosaisille tai johonkin muuhun poliitikkojen valitsemaan kohteeseen. Lisäksi on kyllä niin, että aika harva ostaa mitään uutta autoa lyömällä rahat tiskiin. Suurin osa makselee jotain kuukausimaksua, joko autoedun verotusarvoa, leasingia tai muuta osamaksua, että ei sitä ylimääräistä rahaa tarvitse edes olla, kunhan on maksukykyä.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tästä meinas mennä kaffet rinnuksille. Kyllä siitä auton ostamiseen käytetystä rahasta suurin osa menee edelleen vähempiosaisille tai johonkin muuhun poliitikkojen valitsemaan kohteeseen. Lisäksi on kyllä niin, että aika harva ostaa mitään uutta autoa lyömällä rahat tiskiin. Suurin osa makselee jotain kuukausimaksua, joko autoedun verotusarvoa, leasingia tai muuta osamaksua, että ei sitä ylimääräistä rahaa tarvitse edes olla, kunhan on maksukykyä.

En vaan ymmärrä, että autoihin tuhlataan tuollaisia summia ja sen jälkeen ihmetellään sijoituksen arvon laskua. No meillä köyhillä on köyhien ongelmat ja rikkailla on rikkaiden ongelmat. Hyvää tässä on se, että raha kiertää ja luo hyvin vointia.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquarta
Etenkin jos on tyhmä, eli ostaa auton uutena ja myy sen vuoden ikäisenä.

Tässä taannoin lähipiirissä suunniteltiin puutavara-auton päivittämistä. Uuden alvittomaksi hinnaksi autotehtaan edustaja ilmoitti 230 tonnia, neljä vuotta vanhan ja reilut 400 000 km ajetun sai sitten 70 tonnilla plus alv. Ja kuorma-autolle tuo vajaa puoli miljoonaa kilometriä on lähinnä sisäänajo. Ei tuossa hirveästi tarvitse miettiä kumpi kannattaa.

Eli uudet tosiaan ovat kohtalaisen kalliita.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Huomasin tuossa viikolla, että meidän (tai siis vaimon) autosta (2013 Honda Jazz) oli toinen etulyhty pimentynyt. Tai paloi siellä vielä parkki, mutta kumminkin. Käärin tekijämiehen oloisesti hihani, nostin konepellin pystyyn ja mietin, että ei tämä nyt niin hankala homma voi olla, vaan en siinä viiden pällistelyminuutin aikana keksinyt, että mitä helvetin kautta tuo polttimo vaihdetaan.

Tulin sisälle ja pyysin vaimoa soittamaan Länsiauton pikahuoltoon, kun ajattelin ettei se nyt siellä voi paljoa maksaa. Eipä. Kaveri oli sanonut puhelimessa suurin piirtein, että "joo se on aika paha, kun joutuu purkamaan sisälokarin pois ja sitä kautta vaihtamaan." Vaimon kysyessä hintaa oli huoltoäijä tuuminut, että "sellaiset 70 euroa varmaan tulee maksamaan". Siis polttimon (ei edes polttimoiden) vaihdosta 70 euroa? Asia kunnossa.

Soitin sitten Fixus-ketjuun kuuluvaan Muhkurin autohuoltoon, josta sama homma luvattiin hoitaa ja hoidettiinkin hintaan 28 euroa. Mielestäni helvetin kallis pieti sekin, mutta aika paljon tuota 70 euroa rodikkaampi hinta kumminkin. Aikaa meni alle viisi minuuttia, eikä sisälokariin todellakaan tarvinnut edes koskea.
 

Tuamas

Jäsen
Soitin sitten Fixus-ketjuun kuuluvaan Muhkurin autohuoltoon, josta sama homma luvattiin hoitaa ja hoidettiinkin hintaan 28 euroa. Mielestäni helvetin kallis pieti sekin, mutta aika paljon tuota 70 euroa rodikkaampi hinta kumminkin. Aikaa meni alle viisi minuuttia, eikä sisälokariin todellakaan tarvinnut edes koskea.

Näissä on kyseessä usein se, mennäänkö maahantuojan/valmistajan ohjeistuksen mukaisesti vai jonkun kikkakolmosen kautta.

Useammassa automallissa joihin olen itse polttimoita tutuille vaihdellut, tuo valmistajan virallinen ohjeistus on luokkaa "etupuskuri ja/tai -lokari irti, 1,5h työ + osat", kun sen pienellä ähkimisellä ja vääntämisellä saa vaihdettua irrottamatta osaakaan irrottamatta.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Näissä on kyseessä usein se, mennäänkö maahantuojan/valmistajan ohjeistuksen mukaisesti vai jonkun kikkakolmosen kautta.

Varmasti näinkin. Pakko muuten sanoa, että se Muhkurin autohuollon jätkä näytti vaihtavan polttimoa sen saman raon kautta jota itse pellin alta tutkailin, mutta päädyin siihen, että ei tuosta millään pääse polttimoon käsiksi. Pääsihän siitä sitten kumminkin. Tiedänpähän ensi kertaa varten sitten senkin, vaikka en kovin luottavaisena omaa onnistumistani samassa toimenpiteessä odotakaan, mutta yrittää aion kumminkin.
 

Tuamas

Jäsen
Varmasti näinkin. Pakko muuten sanoa, että se Muhkurin autohuollon jätkä näytti vaihtavan polttimoa sen saman raon kautta jota itse pellin alta tutkailin, mutta päädyin siihen, että ei tuosta millään pääse polttimoon käsiksi. Pääsihän siitä sitten kumminkin. Tiedänpähän ensi kertaa varten sitten senkin, vaikka en kovin luottavaisena omaa onnistumistani samassa toimenpiteessä odotakaan, mutta yrittää aion kumminkin.

Kyllä siinä yleensä rystyset saa verille ja jos Muhkurin kaverilla meni viisi minuuttia, niin sinulla menee puoli tuntia ilman käsittämätöntä tuuria että menis kuin elokuvissa.
Nimim. samaan autoon 1. vaihto 3 min 2. vaihto 30 min.
 

Edustaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves, CFC, Bayern, BVB
Tästä meinas mennä kaffet rinnuksille. Kyllä siitä auton ostamiseen käytetystä rahasta suurin osa menee edelleen vähempiosaisille tai johonkin muuhun poliitikkojen valitsemaan kohteeseen.

Muistelisin, että maksoin omasta autosta pelkkää autoveroa muutaman satkun vajaan kymppitonnin kaupantekohetkellä. Lisäksi tietysti ns. cif-hinnasta Alv, jota meni toinen vajaa kymppitonni.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kyllä siinä yleensä rystyset saa verille ja jos Muhkurin kaverilla meni viisi minuuttia, niin sinulla menee puoli tuntia ilman käsittämätöntä tuuria että menis kuin elokuvissa.

Tämän osaan tosiaan kuvitella ja siksipä kirjoitinkin, etten kovin luottavaisena omaa onnistumistani samassa toimenpiteessä odotakaan, mutta onhan tuo 28 euroakin (tuossa toki on sen polttimon hinta mukana) viiden minuutin hommasta niin paljon, että seuraavalla kerralla on pakko ainakin ensin yrittää selvitä omin käsin, ainakin nyt kun tiedän, että sisälokariin ei ole pakollista koskea. Eri asia tietenkin, että onnistuuko homma minulta samalla lailla ja samalla näppäryydellä kuin ammattilaiselta, ei varmaankaan, mutta yrittänyttä ei laiteta!
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Tämän osaan tosiaan kuvitella ja siksipä kirjoitinkin, etten kovin luottavaisena omaa onnistumistani samassa toimenpiteessä odotakaan, mutta onhan tuo 28 euroakin (tuossa toki on sen polttimon hinta mukana) viiden minuutin hommasta niin paljon, että seuraavalla kerralla on pakko ainakin ensin yrittää selvitä omin käsin, ainakin nyt kun tiedän, että sisälokariin ei ole pakollista koskea. Eri asia tietenkin, että onnistuuko homma minulta samalla lailla ja samalla näppäryydellä kuin ammattilaiselta, ei varmaankaan, mutta yrittänyttä ei laiteta!
No monesti näissä on se, että ekalla kerralla se on melkoista hakemista ja siksi siinä tuhraantuu aikaa. Jatkossa se työmäärä ja aika lyhenee huomattavasti, kun jo tietää homman ja ei tarvitse enää opetella sitä kaikkea. Ja ainahan sen auton voi ajaa sinne pajalle ja maksaa 28€ jos epäonnistuu.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
No monesti näissä on se, että ekalla kerralla se on melkoista hakemista ja siksi siinä tuhraantuu aikaa.

Näinhän se tuppaa olemaan. Vaan meinaan tosiaan ainakin yrittää, eihän siinä häviä kuin korkeintaan vähän aikaa ja hermoja (olettaen siis, ettei huoltotoimissaan riko autoa).

Ja ainahan sen auton voi ajaa sinne pajalle ja maksaa 28€ jos epäonnistuu.

Näin mäkin olen asian ajatellut. Kunhan ei epäonnistuessaan riko autosta mitään, niin homma hoidossa ja kyllä siitä tavallaan mielelläänkin tuon ammattilaiselle maksaa (ainakin jos vertaa siihen Länsiauton 70 euron hintaan), mutta ensin pitää itse yrittää sorkkia.
 

VTVH

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Varmasti näinkin. Pakko muuten sanoa, että se Muhkurin autohuollon jätkä näytti vaihtavan polttimoa sen saman raon kautta jota itse pellin alta tutkailin, mutta päädyin siihen, että ei tuosta millään pääse polttimoon käsiksi. Pääsihän siitä sitten kumminkin. Tiedänpähän ensi kertaa varten sitten senkin, vaikka en kovin luottavaisena omaa onnistumistani samassa toimenpiteessä odotakaan, mutta yrittää aion kumminkin.

Jos teiltä päin läytyy Motonet jossa on Motomaatti niin lampun vaihto saattaa onnistua suht. edullisesti. En tiedä miten tuo konsepti elää, mutta itse olen vaihdattanut tuolla Avensikseen takavalon hintaa 0€ (lamppu piti tietysti ostaa Motonetistä) ja molemmat etuvalot hintaan 5€.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Jos teiltä päin läytyy Motonet jossa on Motomaatti niin lampun vaihto saattaa onnistua suht. edullisesti.

Löytyy kyllä Motonet ja taitaa tuo Motomaatti nykyään löytyä jo jokaisen Suomen Motonetin kyljestä. Kyllä tuotakin mietin, mutta vaimon suorittaman nettiskouttauksen perusteella siellä ei vaihdeta polttimoita ja ainakin tämän perusteella asia on juuri niin. Toki olisin voinut Motonetin varaosapuolella duunissa olevalta kaverilta tätä kysyä, mutta ehkä sitten ensi kerralla.

Motomaatille kehuja jossain ketjussa taannoin annoinkin, kun pyyhkijänsulkien vaihdattaminen siellä (tietenkin tosiaan Motonetista piti ostaa sulat) oli nopeaa, helppoa ja ennen kaikkea ilmaista. Silloin muistaakseni kirjoitinkin, että vaikka se periaatteessa on ihan helppo homma vaihtaa ne sulat, niin paljon mieluummin istun vain autossa ja annan jonkun muun hoitaa homman.
 

VTVH

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Löytyy kyllä Motonet ja taitaa tuo Motomaatti nykyään löytyä jo jokaisen Suomen Motonetin kyljestä. Kyllä tuotakin mietin, mutta vaimon suorittaman nettiskouttauksen perusteella siellä ei vaihdeta polttimoita ja ainakin tämän perusteella asia on juuri niin. Toki olisin voinut Motonetin varaosapuolella duunissa olevalta kaverilta tätä kysyä, mutta ehkä sitten ensi kerralla.

Takavalon vaihdatin silloin kun Motomaatti oli uusi juttu ja silloin nuori naishenkilö sanoi että tekevät suunnilleen kaiken mihin ei tarvita työkaluja. Tällöin palvelu ei myöskään maksanut mitään. Lamppu taisi maksaa Motonetissä 2,90€ ja töitä jouduin katsomaan aurinkosena kesäpäivänä vierestä n. 20 minuuttia. Olin erittäin tyytyväinen etten itse alkanut suorittaa lampun vaihtoa.

Etulamppuja olen itsekin vaihtanut eli tiesin millaisesta työstä on kyse tuohon Avensikseen. Tuolla palveluhinnastossa ei ole lampun vaihtoa mainittuna, mutta kun kävin lampun joka tapauksessa Motonetistä ostamassa niin päätin kysyä jos onnistuisi vaihto Motomaatin puolesta. Kouvolan Motomaatissa ainakin suostuivat homman tekemään hintaan 5€ vaikka kuulemma oikea sen hetkinen hinta olisi ollut 3€/lamppu eli 6€. Mielelläni olisin sen 6€:kin maksanut. Jäin käsitykseen että koska tuolle hintakin on olemassa niin kuuluu palveluun vaikka ei olekaan nettisivuilla mainittuna.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tuolla palveluhinnastossa ei ole lampun vaihtoa mainittuna, mutta kun kävin lampun joka tapauksessa Motonetistä ostamassa niin päätin kysyä jos onnistuisi vaihto Motomaatin puolesta. Kouvolan Motomaatissa ainakin suostuivat homman tekemään hintaan 5€ vaikka kuulemma oikea sen hetkinen hinta olisi ollut 3€/lamppu eli 6€. Mielelläni olisin sen 6€:kin maksanut. Jäin käsitykseen että koska tuolle hintakin on olemassa niin kuuluu palveluun vaikka ei olekaan nettisivuilla mainittuna.

Okei, tämä on hyvä tietää seuraavaa kertaa varten. Pidän tuota Motomaattia kaiken kaikkiaan tervetulleena palveluna. Kysymys ei esim. pyyhkijänsulkien ja polttimoiden vaihdon osalta kohdallani ole niinkään avuttomuudesta, ihan vaan puhtaasta laiskuudesta ja prosessin helppoudesta. Tai no niin no, en tosiaan tuon Hondan etupolttimoja ole vielä kertaakaan vaihtanut, joten siinä hommassa saattavat avut loppua kesken.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Takavalon vaihdatin silloin kun Motomaatti oli uusi juttu ja silloin nuori naishenkilö sanoi että tekevät suunnilleen kaiken mihin ei tarvita työkaluja. Tällöin palvelu ei myöskään maksanut mitään. Lamppu taisi maksaa Motonetissä 2,90€ ja töitä jouduin katsomaan aurinkosena kesäpäivänä vierestä n. 20 minuuttia. Olin erittäin tyytyväinen etten itse alkanut suorittaa lampun vaihtoa.
Ai juma! Hitto että täällä on vain rumia miehiä motomaatissa. Voisi olla, että olisi allekirjoittaneen auto tuolla lampunvaihdossa useamminkin, jos olisi nuoria naisia siellä. (Sovinistista, kyllä, mutta menkööt)

En kyllä tiennyt edes tuosta, että tuolla voi vikakoodit yms. luettaa, juuri vietin tunnin auton parissa kun yritin saada sen kertomaan, että mikä samarin koodi yhdistyy airbag valoon, huonoin tuloksin. No katsastus huomenna ja on kivaa hakea se hylsy sieltä. Taidan kipasta motonetin kautta, että tiedän sitten missäpäin autoa pitää laittaa airback oikariin, ettei valo enää pala.

No joo toinen puolikas siitä tunnista meni kiroten auton akkua, se kun päätti sanoa itsensä irti, no eihän se nyt ole kummosta yleismittarin kanssa vähän mittailla. Käytännössä noiden akkujen pitäisi olla lähes ikuisia vekottimia, mutta kun pitänyt samari tehdä niistä jotain ihmeen huoltovapaita. Ei sitten, pääseepähän taas kaupoille.
 
Viimeksi muokattu:

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Edellisellä sivulla joku puhui vaatteista ja paikkauksesta. Otetaan puheeksi vaikkapa kengät kun kävelen paljon, helposti 50km viikossakin. Mulla ne kuluu, menin suutarille ja kysyin uusi pohjia molempiin ja sitten yksi paikka kun pikkuvarpaan kohdilta sauma 5cm auki ja en jaksa ommella koska en tiedä saanko siitä vettä pitävää mitä nuo mokkanahkatennarit on. Tämä setti olisi maksanut 52€ suutarilla ja onhan ne senkin jälkeen käytetyt kengät. Tilasin netistä uudet samanlaiset 65€+10€ posti kotiovelle, ovh tosin 149€ mutta netissä hyviä alennusmyyntejä.

Muutenkin vaatteissa myönnän ostavani "trendimerkkejä" kovista yli -50% ale-myynneistä. Varaa ei ole laittaa 150€ farkkuihin, mutta 30-60 eurolla olen ostanut mun viimeiset ja Hilfiger on istunut ylivoimaisesti parhaiten. olen kokeillut kaiken maailman edullisempia Crockerseja, jack & joneseja ja muita Jameksia, liian paksua denimiä, tai muuten kökköjä istumaan mun perseelle.

_
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös