Kallista... elämä on!

  • 672 473
  • 2 726

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tästä meinas mennä kaffet rinnuksille. Kyllä siitä auton ostamiseen käytetystä rahasta suurin osa menee edelleen vähempiosaisille tai johonkin muuhun poliitikkojen valitsemaan kohteeseen. Lisäksi on kyllä niin, että aika harva ostaa mitään uutta autoa lyömällä rahat tiskiin. Suurin osa makselee jotain kuukausimaksua, joko autoedun verotusarvoa, leasingia tai muuta osamaksua, että ei sitä ylimääräistä rahaa tarvitse edes olla, kunhan on maksukykyä.

En vaan ymmärrä, että autoihin tuhlataan tuollaisia summia ja sen jälkeen ihmetellään sijoituksen arvon laskua. No meillä köyhillä on köyhien ongelmat ja rikkailla on rikkaiden ongelmat. Hyvää tässä on se, että raha kiertää ja luo hyvin vointia.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquinta
Etenkin jos on tyhmä, eli ostaa auton uutena ja myy sen vuoden ikäisenä.

Tässä taannoin lähipiirissä suunniteltiin puutavara-auton päivittämistä. Uuden alvittomaksi hinnaksi autotehtaan edustaja ilmoitti 230 tonnia, neljä vuotta vanhan ja reilut 400 000 km ajetun sai sitten 70 tonnilla plus alv. Ja kuorma-autolle tuo vajaa puoli miljoonaa kilometriä on lähinnä sisäänajo. Ei tuossa hirveästi tarvitse miettiä kumpi kannattaa.

Eli uudet tosiaan ovat kohtalaisen kalliita.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Huomasin tuossa viikolla, että meidän (tai siis vaimon) autosta (2013 Honda Jazz) oli toinen etulyhty pimentynyt. Tai paloi siellä vielä parkki, mutta kumminkin. Käärin tekijämiehen oloisesti hihani, nostin konepellin pystyyn ja mietin, että ei tämä nyt niin hankala homma voi olla, vaan en siinä viiden pällistelyminuutin aikana keksinyt, että mitä helvetin kautta tuo polttimo vaihdetaan.

Tulin sisälle ja pyysin vaimoa soittamaan Länsiauton pikahuoltoon, kun ajattelin ettei se nyt siellä voi paljoa maksaa. Eipä. Kaveri oli sanonut puhelimessa suurin piirtein, että "joo se on aika paha, kun joutuu purkamaan sisälokarin pois ja sitä kautta vaihtamaan." Vaimon kysyessä hintaa oli huoltoäijä tuuminut, että "sellaiset 70 euroa varmaan tulee maksamaan". Siis polttimon (ei edes polttimoiden) vaihdosta 70 euroa? Asia kunnossa.

Soitin sitten Fixus-ketjuun kuuluvaan Muhkurin autohuoltoon, josta sama homma luvattiin hoitaa ja hoidettiinkin hintaan 28 euroa. Mielestäni helvetin kallis pieti sekin, mutta aika paljon tuota 70 euroa rodikkaampi hinta kumminkin. Aikaa meni alle viisi minuuttia, eikä sisälokariin todellakaan tarvinnut edes koskea.
 

Tuamas

Jäsen
Soitin sitten Fixus-ketjuun kuuluvaan Muhkurin autohuoltoon, josta sama homma luvattiin hoitaa ja hoidettiinkin hintaan 28 euroa. Mielestäni helvetin kallis pieti sekin, mutta aika paljon tuota 70 euroa rodikkaampi hinta kumminkin. Aikaa meni alle viisi minuuttia, eikä sisälokariin todellakaan tarvinnut edes koskea.

Näissä on kyseessä usein se, mennäänkö maahantuojan/valmistajan ohjeistuksen mukaisesti vai jonkun kikkakolmosen kautta.

Useammassa automallissa joihin olen itse polttimoita tutuille vaihdellut, tuo valmistajan virallinen ohjeistus on luokkaa "etupuskuri ja/tai -lokari irti, 1,5h työ + osat", kun sen pienellä ähkimisellä ja vääntämisellä saa vaihdettua irrottamatta osaakaan irrottamatta.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Näissä on kyseessä usein se, mennäänkö maahantuojan/valmistajan ohjeistuksen mukaisesti vai jonkun kikkakolmosen kautta.

Varmasti näinkin. Pakko muuten sanoa, että se Muhkurin autohuollon jätkä näytti vaihtavan polttimoa sen saman raon kautta jota itse pellin alta tutkailin, mutta päädyin siihen, että ei tuosta millään pääse polttimoon käsiksi. Pääsihän siitä sitten kumminkin. Tiedänpähän ensi kertaa varten sitten senkin, vaikka en kovin luottavaisena omaa onnistumistani samassa toimenpiteessä odotakaan, mutta yrittää aion kumminkin.
 

Tuamas

Jäsen
Varmasti näinkin. Pakko muuten sanoa, että se Muhkurin autohuollon jätkä näytti vaihtavan polttimoa sen saman raon kautta jota itse pellin alta tutkailin, mutta päädyin siihen, että ei tuosta millään pääse polttimoon käsiksi. Pääsihän siitä sitten kumminkin. Tiedänpähän ensi kertaa varten sitten senkin, vaikka en kovin luottavaisena omaa onnistumistani samassa toimenpiteessä odotakaan, mutta yrittää aion kumminkin.

Kyllä siinä yleensä rystyset saa verille ja jos Muhkurin kaverilla meni viisi minuuttia, niin sinulla menee puoli tuntia ilman käsittämätöntä tuuria että menis kuin elokuvissa.
Nimim. samaan autoon 1. vaihto 3 min 2. vaihto 30 min.
 

Edustaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves, CFC, Bayern, BVB
Tästä meinas mennä kaffet rinnuksille. Kyllä siitä auton ostamiseen käytetystä rahasta suurin osa menee edelleen vähempiosaisille tai johonkin muuhun poliitikkojen valitsemaan kohteeseen.

Muistelisin, että maksoin omasta autosta pelkkää autoveroa muutaman satkun vajaan kymppitonnin kaupantekohetkellä. Lisäksi tietysti ns. cif-hinnasta Alv, jota meni toinen vajaa kymppitonni.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kyllä siinä yleensä rystyset saa verille ja jos Muhkurin kaverilla meni viisi minuuttia, niin sinulla menee puoli tuntia ilman käsittämätöntä tuuria että menis kuin elokuvissa.

Tämän osaan tosiaan kuvitella ja siksipä kirjoitinkin, etten kovin luottavaisena omaa onnistumistani samassa toimenpiteessä odotakaan, mutta onhan tuo 28 euroakin (tuossa toki on sen polttimon hinta mukana) viiden minuutin hommasta niin paljon, että seuraavalla kerralla on pakko ainakin ensin yrittää selvitä omin käsin, ainakin nyt kun tiedän, että sisälokariin ei ole pakollista koskea. Eri asia tietenkin, että onnistuuko homma minulta samalla lailla ja samalla näppäryydellä kuin ammattilaiselta, ei varmaankaan, mutta yrittänyttä ei laiteta!
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Tämän osaan tosiaan kuvitella ja siksipä kirjoitinkin, etten kovin luottavaisena omaa onnistumistani samassa toimenpiteessä odotakaan, mutta onhan tuo 28 euroakin (tuossa toki on sen polttimon hinta mukana) viiden minuutin hommasta niin paljon, että seuraavalla kerralla on pakko ainakin ensin yrittää selvitä omin käsin, ainakin nyt kun tiedän, että sisälokariin ei ole pakollista koskea. Eri asia tietenkin, että onnistuuko homma minulta samalla lailla ja samalla näppäryydellä kuin ammattilaiselta, ei varmaankaan, mutta yrittänyttä ei laiteta!
No monesti näissä on se, että ekalla kerralla se on melkoista hakemista ja siksi siinä tuhraantuu aikaa. Jatkossa se työmäärä ja aika lyhenee huomattavasti, kun jo tietää homman ja ei tarvitse enää opetella sitä kaikkea. Ja ainahan sen auton voi ajaa sinne pajalle ja maksaa 28€ jos epäonnistuu.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
No monesti näissä on se, että ekalla kerralla se on melkoista hakemista ja siksi siinä tuhraantuu aikaa.

Näinhän se tuppaa olemaan. Vaan meinaan tosiaan ainakin yrittää, eihän siinä häviä kuin korkeintaan vähän aikaa ja hermoja (olettaen siis, ettei huoltotoimissaan riko autoa).

Ja ainahan sen auton voi ajaa sinne pajalle ja maksaa 28€ jos epäonnistuu.

Näin mäkin olen asian ajatellut. Kunhan ei epäonnistuessaan riko autosta mitään, niin homma hoidossa ja kyllä siitä tavallaan mielelläänkin tuon ammattilaiselle maksaa (ainakin jos vertaa siihen Länsiauton 70 euron hintaan), mutta ensin pitää itse yrittää sorkkia.
 

VTVH

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Varmasti näinkin. Pakko muuten sanoa, että se Muhkurin autohuollon jätkä näytti vaihtavan polttimoa sen saman raon kautta jota itse pellin alta tutkailin, mutta päädyin siihen, että ei tuosta millään pääse polttimoon käsiksi. Pääsihän siitä sitten kumminkin. Tiedänpähän ensi kertaa varten sitten senkin, vaikka en kovin luottavaisena omaa onnistumistani samassa toimenpiteessä odotakaan, mutta yrittää aion kumminkin.

Jos teiltä päin läytyy Motonet jossa on Motomaatti niin lampun vaihto saattaa onnistua suht. edullisesti. En tiedä miten tuo konsepti elää, mutta itse olen vaihdattanut tuolla Avensikseen takavalon hintaa 0€ (lamppu piti tietysti ostaa Motonetistä) ja molemmat etuvalot hintaan 5€.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Jos teiltä päin läytyy Motonet jossa on Motomaatti niin lampun vaihto saattaa onnistua suht. edullisesti.

Löytyy kyllä Motonet ja taitaa tuo Motomaatti nykyään löytyä jo jokaisen Suomen Motonetin kyljestä. Kyllä tuotakin mietin, mutta vaimon suorittaman nettiskouttauksen perusteella siellä ei vaihdeta polttimoita ja ainakin tämän perusteella asia on juuri niin. Toki olisin voinut Motonetin varaosapuolella duunissa olevalta kaverilta tätä kysyä, mutta ehkä sitten ensi kerralla.

Motomaatille kehuja jossain ketjussa taannoin annoinkin, kun pyyhkijänsulkien vaihdattaminen siellä (tietenkin tosiaan Motonetista piti ostaa sulat) oli nopeaa, helppoa ja ennen kaikkea ilmaista. Silloin muistaakseni kirjoitinkin, että vaikka se periaatteessa on ihan helppo homma vaihtaa ne sulat, niin paljon mieluummin istun vain autossa ja annan jonkun muun hoitaa homman.
 

VTVH

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Löytyy kyllä Motonet ja taitaa tuo Motomaatti nykyään löytyä jo jokaisen Suomen Motonetin kyljestä. Kyllä tuotakin mietin, mutta vaimon suorittaman nettiskouttauksen perusteella siellä ei vaihdeta polttimoita ja ainakin tämän perusteella asia on juuri niin. Toki olisin voinut Motonetin varaosapuolella duunissa olevalta kaverilta tätä kysyä, mutta ehkä sitten ensi kerralla.

Takavalon vaihdatin silloin kun Motomaatti oli uusi juttu ja silloin nuori naishenkilö sanoi että tekevät suunnilleen kaiken mihin ei tarvita työkaluja. Tällöin palvelu ei myöskään maksanut mitään. Lamppu taisi maksaa Motonetissä 2,90€ ja töitä jouduin katsomaan aurinkosena kesäpäivänä vierestä n. 20 minuuttia. Olin erittäin tyytyväinen etten itse alkanut suorittaa lampun vaihtoa.

Etulamppuja olen itsekin vaihtanut eli tiesin millaisesta työstä on kyse tuohon Avensikseen. Tuolla palveluhinnastossa ei ole lampun vaihtoa mainittuna, mutta kun kävin lampun joka tapauksessa Motonetistä ostamassa niin päätin kysyä jos onnistuisi vaihto Motomaatin puolesta. Kouvolan Motomaatissa ainakin suostuivat homman tekemään hintaan 5€ vaikka kuulemma oikea sen hetkinen hinta olisi ollut 3€/lamppu eli 6€. Mielelläni olisin sen 6€:kin maksanut. Jäin käsitykseen että koska tuolle hintakin on olemassa niin kuuluu palveluun vaikka ei olekaan nettisivuilla mainittuna.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tuolla palveluhinnastossa ei ole lampun vaihtoa mainittuna, mutta kun kävin lampun joka tapauksessa Motonetistä ostamassa niin päätin kysyä jos onnistuisi vaihto Motomaatin puolesta. Kouvolan Motomaatissa ainakin suostuivat homman tekemään hintaan 5€ vaikka kuulemma oikea sen hetkinen hinta olisi ollut 3€/lamppu eli 6€. Mielelläni olisin sen 6€:kin maksanut. Jäin käsitykseen että koska tuolle hintakin on olemassa niin kuuluu palveluun vaikka ei olekaan nettisivuilla mainittuna.

Okei, tämä on hyvä tietää seuraavaa kertaa varten. Pidän tuota Motomaattia kaiken kaikkiaan tervetulleena palveluna. Kysymys ei esim. pyyhkijänsulkien ja polttimoiden vaihdon osalta kohdallani ole niinkään avuttomuudesta, ihan vaan puhtaasta laiskuudesta ja prosessin helppoudesta. Tai no niin no, en tosiaan tuon Hondan etupolttimoja ole vielä kertaakaan vaihtanut, joten siinä hommassa saattavat avut loppua kesken.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Takavalon vaihdatin silloin kun Motomaatti oli uusi juttu ja silloin nuori naishenkilö sanoi että tekevät suunnilleen kaiken mihin ei tarvita työkaluja. Tällöin palvelu ei myöskään maksanut mitään. Lamppu taisi maksaa Motonetissä 2,90€ ja töitä jouduin katsomaan aurinkosena kesäpäivänä vierestä n. 20 minuuttia. Olin erittäin tyytyväinen etten itse alkanut suorittaa lampun vaihtoa.
Ai juma! Hitto että täällä on vain rumia miehiä motomaatissa. Voisi olla, että olisi allekirjoittaneen auto tuolla lampunvaihdossa useamminkin, jos olisi nuoria naisia siellä. (Sovinistista, kyllä, mutta menkööt)

En kyllä tiennyt edes tuosta, että tuolla voi vikakoodit yms. luettaa, juuri vietin tunnin auton parissa kun yritin saada sen kertomaan, että mikä samarin koodi yhdistyy airbag valoon, huonoin tuloksin. No katsastus huomenna ja on kivaa hakea se hylsy sieltä. Taidan kipasta motonetin kautta, että tiedän sitten missäpäin autoa pitää laittaa airback oikariin, ettei valo enää pala.

No joo toinen puolikas siitä tunnista meni kiroten auton akkua, se kun päätti sanoa itsensä irti, no eihän se nyt ole kummosta yleismittarin kanssa vähän mittailla. Käytännössä noiden akkujen pitäisi olla lähes ikuisia vekottimia, mutta kun pitänyt samari tehdä niistä jotain ihmeen huoltovapaita. Ei sitten, pääseepähän taas kaupoille.
 
Viimeksi muokattu:

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Edellisellä sivulla joku puhui vaatteista ja paikkauksesta. Otetaan puheeksi vaikkapa kengät kun kävelen paljon, helposti 50km viikossakin. Mulla ne kuluu, menin suutarille ja kysyin uusi pohjia molempiin ja sitten yksi paikka kun pikkuvarpaan kohdilta sauma 5cm auki ja en jaksa ommella koska en tiedä saanko siitä vettä pitävää mitä nuo mokkanahkatennarit on. Tämä setti olisi maksanut 52€ suutarilla ja onhan ne senkin jälkeen käytetyt kengät. Tilasin netistä uudet samanlaiset 65€+10€ posti kotiovelle, ovh tosin 149€ mutta netissä hyviä alennusmyyntejä.

Muutenkin vaatteissa myönnän ostavani "trendimerkkejä" kovista yli -50% ale-myynneistä. Varaa ei ole laittaa 150€ farkkuihin, mutta 30-60 eurolla olen ostanut mun viimeiset ja Hilfiger on istunut ylivoimaisesti parhaiten. olen kokeillut kaiken maailman edullisempia Crockerseja, jack & joneseja ja muita Jameksia, liian paksua denimiä, tai muuten kökköjä istumaan mun perseelle.

_
 

VTVH

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Ai juma! Hitto että täällä on vain rumia miehiä motomaatissa. Voisi olla, että olisi allekirjoittaneen auto tuolla lampunvaihdossa useamminkin, jos olisi nuoria naisia siellä. (Sovinistista, kyllä, mutta menkööt)

Ei täälläkään voi tuon osalta luottaa palvelun tasoon. Etulamppujen vaihdossa oli täälläkin 2 vanhempaa mieshenkilöä. Ensimmäinen motomaattikäynti oli kyllä siinä mielessä hämmentävä kokemus kun pihalla päivysti pelkästään juuri ammattikoulusta päässeen näköisiä nuoria naisia. Olihan tuo etulamppujen vaihto siihen nähden pienoinen pettymys, mutta kyllä ne miehetkin näköjään osaa polttimoita vaihtaa.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Edellisellä sivulla joku puhui vaatteista ja paikkauksesta. Otetaan puheeksi vaikkapa kengät kun kävelen paljon, helposti 50km viikossakin. Mulla ne kuluu, menin suutarille ja kysyin uusi pohjia molempiin ja sitten yksi paikka kun pikkuvarpaan kohdilta sauma 5cm auki ja en jaksa ommella koska en tiedä saanko siitä vettä pitävää mitä nuo mokkanahkatennarit on. Tämä setti olisi maksanut 52€ suutarilla ja onhan ne senkin jälkeen käytetyt kengät. Tilasin netistä uudet samanlaiset 65€+10€ posti kotiovelle, ovh tosin 149€ mutta netissä hyviä alennusmyyntejä.
Eipä tuo kuulosta minusta kalliilta.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Eipä tuo kuulosta minusta kalliilta.
Pointti oli kannattaako?
Jos vastaava kenkä, mun mielestä laadukas CAT:in joka sään mokkanahkatennari irtoo netistä uutena 10-20€ kalliimmalla riippuen väristä.
Käyttäisin enemmänkin suutaria jos hintaero olisi hiukan suurempi, mutta minkäs teet avoimille markkinoille.

_
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Pointti oli kannattaako?
Jos vastaava kenkä, mun mielestä laadukas CAT:in joka sään mokkanahkatennari irtoo netistä uutena 10-20€ kalliimmalla riippuen väristä.
Käyttäisin enemmänkin suutaria jos hintaero olisi hiukan suurempi, mutta minkäs teet avoimille markkinoille.

_
Ei halpoja Made in China -kenkiä ole koskaan kannattanut korjata eikä suutareiden bisnes näiden korjaamiseen perustukaan.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Itselläni on kaapissa 6 paria Briteissä tehtyjä Loaken "velttikenkiä".
Yhden parin olen jo kävellyt puhki pohjasta - kengät Loakelle, hintaa taisi tulla 75€ ja tulivat kunnostettuina takaisin, uusi nahkapohja asennettuna.
Mielestäni varsin kohtuullinen hinta.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Ei halpoja Made in China -kenkiä ole koskaan kannattanut korjata eikä suutareiden bisnes näiden korjaamiseen perustukaan.
Juuri näin. Mieluummin ostan netistä uudet.
Välillä tuntuu että ainoat mitä korjataan on laadukkaat miesten kävelykengät(sisäkengät) ja bootsit.
Mun tarve kengissä ja lähestymiskohta on enemmänkin lenkkareiden suunnalta kuin noiden Loakejen kun puhutaan millä kävelen ja paljon, en usko että moni lenkkareitakaan korjaa suutareilla. Iso pointti koko tässä hommassa oli vielä että se pohja mitä tarjosivat tuohon hintaan mulle häviää 6-0 parhaille markettikenkien pohjille. Tiedän koska olen toisia kenkiä korjannut ja pito hävisi alta aikayksikön sekä itse pohjakin irtosi koska liima oli väärä eikä sitä saanut pitää lattialämmityksen päällä jne. Suutarit tekee paljon hyvää mutta myös pitää olla varuillaan mitä sieltä saa ja mihin hintaan.

_
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Juuri näin. Mieluummin ostan netistä uudet.
Välillä tuntuu että ainoat mitä korjataan on laadukkaat miesten kävelykengät(sisäkengät) ja bootsit.
Mun tarve kengissä ja lähestymiskohta on enemmänkin lenkkareiden suunnalta kuin noiden Loakejen kun puhutaan millä kävelen ja paljon, en usko että moni lenkkareitakaan korjaa suutareilla. Iso pointti koko tässä hommassa oli vielä että se pohja mitä tarjosivat tuohon hintaan mulle häviää 6-0 parhaille markettikenkien pohjille. Tiedän koska olen toisia kenkiä korjannut ja pito hävisi alta aikayksikön sekä itse pohjakin irtosi koska liima oli väärä eikä sitä saanut pitää lattialämmityksen päällä jne. Suutarit tekee paljon hyvää mutta myös pitää olla varuillaan mitä sieltä saa ja mihin hintaan.

_
Näinhän se menee. 99,99 prosenttia tennareista tulee jo tehtaalta liimapohjalla tai paremmassakin tapauksessa pohja on ommeltu sellaista tekniikkaa käyttäen ettei pohjan vaihtaminen onnistu, jolloin ainoa vaihtoehto on laittaa päälle tai tilalle liimapohja. Liima ei koskaan tule pitämään montaa vuotta eikä aina edes montaa kuukautta. Tennarit ovat näin ollen "kertakäyttökenkiä". Yleensäkin tämän hintaluokan kengät ovat kyllä varmasti jo todella huonossa kunnossa kun pohjat on kävelty puhki jolloin korjaaminen ei ole järkevää. Toki mokkanahka saattaa säilyä ihan nättinä materiaalina pitkäänkin, jolloin pohjan vaihtaminen olisi miellyttävä vaihtoehto, mutta kun nuo yllä olevat ehdot pätevät ei niiden vaihtaminen kuitenkaan ole järkevää.

Sinulla kun kävelykilometrejä tulee paljon täytynee kenkiin suhtautua kuten vaikka autoihin: Paljon kilometrejä -> korkeat kustannukset. Aikaisemmin kun treenasin maratonille ja juoksin paljon (n. 50km viikossa) tuli huomattua, että kyllä siinä sai juoksukenkiä ostaa useammin kuin kerran vuodessa.

Itse tykkään kävellä bootseissa paitsi kesähelteillä. Reissuissa on tullut käveltyä 20 kilometrin päiviä monta putkeen ja jalat tuntuvat väsyvän vähemmän bootseilla kuin tennareilla.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Itse tykkään kävellä bootseissa paitsi kesähelteillä. Reissuissa on tullut käveltyä 20 kilometrin päiviä monta putkeen ja jalat tuntuvat väsyvän vähemmän bootseilla kuin tennareilla.
Mielenkiintoinen kommentti. Olen viimeksi omistanut bootsit teini-ikäisenä 80-90 luvulla ja silloin liikkuminen oli mulla erilaista mutta en ihan tuota voisi kuvitella että jopa kymmeniä kilometrejä niillä. Toisaalta tekeehän lehmipojatkin kokopäivätyöt niillä, heh.
Ehkä testaan joskus mutta tuntuu kaukaalta haetulta. Toisen ketjun juttuja mutta olisi mukava kuulla millä porukka kävelee jos kävelee paljon ja ehkä arkisinkin niin että ne kengät on mukana duunissa/duunikuvioissa. Olen avoin kaikille kokeiluille, tosin jonkinasteinen tuki pitää löytyä että on hyvä kävellä ja kestää säätäkin.
Tässä mainitsemani kengät mitkä koin parhaaksi ostaa netistä uudet ja on ollut mulle parhaat ympärivuotiset kengät nyt viimeisen muutaman vuoden aikana: CAT DECADE, Brown - Kengät - CDON.COM

_
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös