Kallista... elämä on!

• 672 490
  • 2 726

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Juniorijääkiekko
Ja kerta työpuhelin, ei kotivakuutuskaan korvaa. Jippii.

Mä oon ainakin kerran duunipuhelimen näytön vaihtanut kotivakuutuksen piikkiin. Toki omavastuu piti maksaa. Ei ehkä suoraan sallittua, mutta tuskin tuota kukaan alkaa kyselemään?

hablaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lügan kaaosseura
Mä oon ainakin kerran duunipuhelimen näytön vaihtanut kotivakuutuksen piikkiin. Toki omavastuu piti maksaa. Ei ehkä suoraan sallittua, mutta tuskin tuota kukaan alkaa kyselemään?
Noh pitää kattoa josko sitä jaksaisi alkaa vakuutusyhtiön kanssa kikkailemaan, pitää tuo silti ensin itse maksaa joka tapauksessa. Toisaalta eipä sitä kotivakuutuksesta mitään iloa ole ollut toistaiseksi (mutta hyvähän tuo on toki olla varmuuden vuoksi).

Oijennus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Onko hulevesimaksu sadevesiviemäristön ylläpitoon tarkoitettu maksu? Asumme kaavoitusalueen ulkopuolella, omat sakokaivot, eikä näin ollen jätevesimaksua, eikä myöskään hulevesimaksua.
Kai se lopulta on "uusi" kiinteistövero, kun nykyistä ei vissiin lain puiteissa voi oikein nostaa.
Hulevesimaksut ohjataan hulevesijärjestelmien kunnossapitoon ja rakentamiseen. Noin lukee paperissa. Juuri on tieremontti tehty eikä mitään hulevesijärjestelmään liittyvää ole rakennettu. Ei edes ojia. Edelleen, kiva maksaa.

Zamboni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Asut vissiin Lempäälässä asemakaava-alueella? Työkaveri oli saanut samanlaisen lapun ja harmitteli sitä uutta noin kolmenkympin menoerää viime viikolla. Sama juttu hänelläkin eli sulamisvedet ynnä muut valuu pääosin metsään päin eikä lähellekään kunnan lähintä viemärireikää.

Aces High

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Red Wings, HIFK Gimmat, THFC

Sori, mut nyt pitää kysyä, jotta mitä ihmettä? Firman luuri ja jengi huoltaa omalla rahalla, eipä ole tullut vastaan aiemmin...

Oijennus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Asut vissiin Lempäälässä asemakaava-alueella? Työkaveri oli saanut samanlaisen lapun ja harmitteli sitä uutta noin kolmenkympin menoerää viime viikolla. Sama juttu hänelläkin eli sulamisvedet ynnä muut valuu pääosin metsään päin eikä lähellekään kunnan lähintä viemärireikää.
Juuri näin. Eihän kolmekymppiä nyt iso raha ole, mutta miksi pitää maksaa turhasta? Tieltäkin valuu vedet omaan pihaan. Voinko veloittaa kuntaa millä summalla hulevesien hoidosta? Eikä täällä ole edes mitään kaivoja mihin hulevedet voisi haihtua. Tai järvi on.

hablaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lügan kaaosseura
Sori, mut nyt pitää kysyä, jotta mitä ihmettä? Firman luuri ja jengi huoltaa omalla rahalla, eipä ole tullut vastaan aiemmin...
Ainakin omalla kohdalla on tässä vähän oma lusikka mukana sopassa - en miellä itseäni yrittäjäksi, mutta omistan kyllä siivun ohjelmistonyrkkipajasta jossa työskentelen. Ja viime aikoina yleinen nihkeä taloustilanne on vaikuttanut ehdottomasti meihinkin, kerta oma moka niin solidaarisuudesta kollegoita kohtaan laitetaan sitten omaan piikkiin. Jos olisin jossain kasvottomassa isossa korporaatiossa töissä niin toki firman piikkiin (mutta mieluummin en ole).

Aces High

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Red Wings, HIFK Gimmat, THFC
Ainakin omalla kohdalla on tässä vähän oma lusikka mukana sopassa - en miellä itseäni yrittäjäksi, mutta omistan kyllä siivun ohjelmistonyrkkipajasta jossa työskentelen. Ja viime aikoina yleinen nihkeä taloustilanne on vaikuttanut ehdottomasti meihinkin, kerta oma moka niin solidaarisuudesta kollegoita kohtaan laitetaan sitten omaan piikkiin. Jos olisin jossain kasvottomassa isossa korporaatiossa töissä niin toki firman piikkiin (mutta mieluummin en ole).
Ko. tilanteessa tavallaan ymmärrän, tosin omat kokemukset vastaavanhenkisestä yrittämisestä* ja katsastan jonkin verran omien ja firman rahojen sekoittamista tilanteessa jossa on useampi osakas. Bisneksen sujuessa harvoin näkemyseroja tulee, mutta aina näin ei mene...

*termi kuvaa mielestäni hyvin mikši Suomesta tulee vähän menestyksekkäitä firmoja

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Juniorijääkiekko

Joo, onhan tämä erikoista sinänsä. Mä olin pari kuukautta aikaisemmin aloittanut firmassa ja vappuna pudotin puhelimen kotipihassa. Oli varmasti osuutta asiaan enkä sitten viitsinyt mennä heti esimieheltä pummaamaan uutta luuria. Nyt tilanne olisi varmaan jo toinen. Tosin nyt uutta luuria alkuvuodesta ottaessa kyselin vähän, miten toi meidän kahden vuoden sääntö uusien puhelimien välillä käytännössä menee, jos luurin rikkoo. "Täällä on näitä varaluureja" oli vastaus. Eli mieluummin saattaisin maksaa nykyluurin fiksauksen kotivakuutuksen avulla kuin vetäisin vaikka puolitoista vuotta iPhone 5c:llä, joita tuolla alkuvuodesta tarjolla varalle oli. Eikä noita meillä ainakaan nyt mitenkään tosta noin vaan jaella, kun kaikki kuitenkin käyttävät kalliimmasta päästä olevia malleja ja puhelimensa saa pienin rajoin valita täysin vapaasti. Lisätään tähän vielä se, että ainakin toistaiseksi vanhan luurin yleensä on saanut pitää itse uuden tultua. Nytkin iPhone5s:ään vaihdatin uuden akun ja pikkukundille käyttöön.

Nick Neim

Jäsen
Köyhälle kaikki on kallista ja mulle kaikki on halpaa, mutta passikuvien kate on kyllä kohdillaan. 30 euroa neljästä(?) kuvasta tuntuu aika suurelta summalta, joskin harvakseltaanhan tuo maksettavaksi tulee. Duunarit painavat yli kolme tuntia töitä, jotta saavat itsestään muutaman hassun kuvan. Hinta on yli puolet siitä mitä itse passi maksaa, aikamoista.

JP900

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Köyhälle kaikki on kallista ja mulle kaikki on halpaa, mutta passikuvien kate on kyllä kohdillaan. 30 euroa neljästä(?) kuvasta tuntuu aika suurelta summalta, joskin harvakseltaanhan tuo maksettavaksi tulee. Duunarit painavat yli kolme tuntia töitä, jotta saavat itsestään muutaman hassun kuvan. Hinta on yli puolet siitä mitä itse passi maksaa, aikamoista.

Kallista se kyllä on normaalisti. Tänä vuonna kävin Verkkokaupassa hakemassa passikuvat. Hinta oli ruhtinaalliset 1€ ja sillä sai 6 kappaletta EU-asetusten mukaista kuvaa. Vinkkinä tämä jos sattuu olemaan mahdollista käydä myymälässä.

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Joku pystyy myymään samaa palvelua kympilläkin ja vielä siirtää ne kuvat poliisin lupahallinnolle sähköisesti. Tyypillinen hinta vaikuttaisi kuitenkin olevan vähintään parikymppiä. Joissain siirto poliisin lupahallinnon järjestelmään sisältyy hintaan, tai sitten paperikuvat eivät sisälly hintaan. Ensi kerralla otan kyllä itse. Ihan vain vittuillakseni ja koska mä voin.

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Hetken mielijohteesta tuli katseltua kotikeittiöön sopivaa hot dog -höyrystintä tai -rolleria. Eiväthän sellaiset pahanhintaisia ole - muutaman kympin. Toimituskulut vastaavasti näyttävät olevan melkoisia...

Ensin tarkastin luonnollisesti jenkkitarjonnan. Sieltähän löytyikin monia mielenkiintoisia vekottimia (yllätys?). En niin tosissani kuitenkaan niiden kanssa ollut. Mä tilaan erittäin harvoin mistään muualta kuin manner-Euroopasta. Erilaiset sähkösysteemit ja tullaukset vievät suurimman mielenkiinnon jenkkitavaroista. Hyviä vinkkejä sieltä kuitenkin sai metsästykseen. Yhdestä vehkeestä ehdin ottaa hinnankin toimituskuluineen...

"Price: $49.99 + $106.87 Shipping & Import Fees Deposit to Finland"

Kyseisen mallin kun löytäisi Saksasta, niin todennäköisesti se pörräisi ensi talvena mun keittiössäni. Ei kun menestyksekkäästi metsästämään...

"Preis: EUR 42,99 Alle Preisangaben inkl. MwSt. - Kein Verkäufer liefert diesen Artikel aktuell nach Finnland."

Kyseisen laitteen Euroopan edustaja näytti tulevan Briteistä. Vaikka sielläkin on erilainen sähkösysteemi, niin ainakin he toimittavat malleja myös Saksan markkinoille, joten luulisi "normimallejakin" löytyvän. Löytyyhän niitä ja ihan järkevään hintaankin. Tosin tiesin jo etukäteen, että Royal Mail on järjettömän kallis. UK sisäinen postihinta antoi toiveita jostain inhimmillisestä postituskulusta...

"Price: £27.99 + £7.99 UK delivery "

*NIX* 45 puntaa postituskuluja 28 punnan tuotteen toimittamisesta Suomeen. Hyllyyn jäi, mietin vielä uusia vaihtoehtoja. Lontoossa asuisi parikin tuttua, mutta tuskin hekään viitsivät ruveta jossain lentokoneessa raahaamaan tuollaista häkkyrää Härmän perukoille.

Hetken mielijohteesta tuli katseltua kotikeittiöön sopivaa hot dog -höyrystintä tai -rolleria. Eiväthän sellaiset pahanhintaisia ole - muutaman kympin. Toimituskulut vastaavasti näyttävät olevan melkoisia...

Kannattaa kysellä ja soitella ravintola-alan laitteistoa välittäviin firmoihin, voi löytyä käytettynä edullisestikin tai ainakin vinkkiä missä niitä voisi olla. Esim. Resta-Mesta Helsingissä.

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Kannattaa kysellä ja soitella ravintola-alan laitteistoa välittäviin firmoihin, voi löytyä käytettynä edullisestikin tai ainakin vinkkiä missä niitä voisi olla. Esim. Resta-Mesta Helsingissä.
Ihan vain hetken mielijohteesta katselin ja oikeasti ihan kotikäyttöön sopivaa - osittaista sisustuselementtiäkin.

Liitteet

• Hot Dog Roller.jpeg
    Hot Dog Roller.jpeg
    168,2 KB · kertaa luettu: 741
  • Hot Dog Steamer.jpg
    Hot Dog Steamer.jpg
    90,4 KB · kertaa luettu: 593

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Ihan vain hetken mielijohteesta katselin ja oikeasti ihan kotikäyttöön sopivaa - osittaista sisustuselementtiäkin.
Jos haluat helpolla hyvää, niin suosittelen bambu höyrystintä. Lisäksi on monikäyttöinen vekotin muutenkin, eikä maksa paljon paskaakaan. Toki sisustuselementtiä siitä ei oikein saa aikaiseksi, mutta toimii kuin junan vessa.

Jude

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Roosters U15
Täytetty ruisleipä maksoi Helsinki-Vantaan lentokentällä 7,90 €.

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Täytetty ruisleipä maksoi Helsinki-Vantaan lentokentällä 7,90 €.
Nykyään olen aina tehnyt omat eväät(leivät) lennoille, mutta vedet joutuisi toki ostamaan. Muistan hyvin tuon tylyn hinnoittelun, ei paljon hymyilytä kun kaksi täytettyä leipää ja kaksi vettä maksaa yli 20€. Mieluummin juo sitten vaikkapa kaljaa koneessa kuin kallista vettä, alkoholi on harvoin ylihinnoiteltua jos sitä tekee mieli.

_

Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Tossa lähiostarin kyljessä on Wayne's Coffee. Koskaan en ole asioinut mutta lähes päivittäin tulee kuljettua ohi. Oon kiinnittänyt huomiota 8,90€ maksavaan kahteen hiivaleivän siivuun jossa välissä vissiin juustoa, salaattia ja ehkä paria muuta täytettä. Siis vittu 8,90€! Nuo leivät ovat muuten aina tasaisessa rivissä siten että näkee että kukaan ei siitä ole ainuttakaan ostanut. Koskaan. Nevö. Ellei sitten jos joku hullu ostaa niin heti tehdään uusi tilalle. Ja kaipa nämä menevät sitten päivän päätteeksi roskiin? Siis mitä vittua nyt oikeasti, Väinö?

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Näin ehkä Puolassa, kyllä Suomessa kahvila- ja ravintola-alan yrittäjät pääsevät tutustumaan terveystarkastajaan liki vuosittain, jos ei mene ihan putkeen, niin jopa useamman kerran vuodessa.

En tuota sinänsä epäile, mutta eiköhän monenlaiset yrittäjät hieman jekuta noissa, kun ei viitsi myyntikelpoista tavaraa poiskaan heittää.

Olin pienenä Nokian siivoojana Espoon pääkonttorissa ja kaikki olisi saanut potkut, jos olisimme jääneet kiinni palaverileipien kohtalosta. Määräys oli kaikki roskikseen, mutta niin tyhmiä emme sentään olleet. Amican tarjoilijat olivat juonessa mukana.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy