Ja kerta työpuhelin, ei kotivakuutuskaan korvaa. Jippii.
Mä oon ainakin kerran duunipuhelimen näytön vaihtanut kotivakuutuksen piikkiin. Toki omavastuu piti maksaa. Ei ehkä suoraan sallittua, mutta tuskin tuota kukaan alkaa kyselemään?
Ja kerta työpuhelin, ei kotivakuutuskaan korvaa. Jippii.
Noh pitää kattoa josko sitä jaksaisi alkaa vakuutusyhtiön kanssa kikkailemaan, pitää tuo silti ensin itse maksaa joka tapauksessa. Toisaalta eipä sitä kotivakuutuksesta mitään iloa ole ollut toistaiseksi (mutta hyvähän tuo on toki olla varmuuden vuoksi).Mä oon ainakin kerran duunipuhelimen näytön vaihtanut kotivakuutuksen piikkiin. Toki omavastuu piti maksaa. Ei ehkä suoraan sallittua, mutta tuskin tuota kukaan alkaa kyselemään?
Kai se lopulta on "uusi" kiinteistövero, kun nykyistä ei vissiin lain puiteissa voi oikein nostaa.Onko hulevesimaksu sadevesiviemäristön ylläpitoon tarkoitettu maksu? Asumme kaavoitusalueen ulkopuolella, omat sakokaivot, eikä näin ollen jätevesimaksua, eikä myöskään hulevesimaksua.
Mä oon ainakin kerran duunipuhelimen näytön vaihtanut kotivakuutuksen piikkiin. Toki omavastuu piti maksaa. Ei ehkä suoraan sallittua, mutta tuskin tuota kukaan alkaa kyselemään?
Juuri näin. Eihän kolmekymppiä nyt iso raha ole, mutta miksi pitää maksaa turhasta? Tieltäkin valuu vedet omaan pihaan. Voinko veloittaa kuntaa millä summalla hulevesien hoidosta? Eikä täällä ole edes mitään kaivoja mihin hulevedet voisi haihtua. Tai järvi on.Asut vissiin Lempäälässä asemakaava-alueella? Työkaveri oli saanut samanlaisen lapun ja harmitteli sitä uutta noin kolmenkympin menoerää viime viikolla. Sama juttu hänelläkin eli sulamisvedet ynnä muut valuu pääosin metsään päin eikä lähellekään kunnan lähintä viemärireikää.
Ainakin omalla kohdalla on tässä vähän oma lusikka mukana sopassa - en miellä itseäni yrittäjäksi, mutta omistan kyllä siivun ohjelmistonyrkkipajasta jossa työskentelen. Ja viime aikoina yleinen nihkeä taloustilanne on vaikuttanut ehdottomasti meihinkin, kerta oma moka niin solidaarisuudesta kollegoita kohtaan laitetaan sitten omaan piikkiin. Jos olisin jossain kasvottomassa isossa korporaatiossa töissä niin toki firman piikkiin (mutta mieluummin en ole).Sori, mut nyt pitää kysyä, jotta mitä ihmettä? Firman luuri ja jengi huoltaa omalla rahalla, eipä ole tullut vastaan aiemmin...
Ko. tilanteessa tavallaan ymmärrän, tosin omat kokemukset vastaavanhenkisestä yrittämisestä* ja katsastan jonkin verran omien ja firman rahojen sekoittamista tilanteessa jossa on useampi osakas. Bisneksen sujuessa harvoin näkemyseroja tulee, mutta aina näin ei mene...Ainakin omalla kohdalla on tässä vähän oma lusikka mukana sopassa - en miellä itseäni yrittäjäksi, mutta omistan kyllä siivun ohjelmistonyrkkipajasta jossa työskentelen. Ja viime aikoina yleinen nihkeä taloustilanne on vaikuttanut ehdottomasti meihinkin, kerta oma moka niin solidaarisuudesta kollegoita kohtaan laitetaan sitten omaan piikkiin. Jos olisin jossain kasvottomassa isossa korporaatiossa töissä niin toki firman piikkiin (mutta mieluummin en ole).
Sori, mut nyt pitää kysyä, jotta mitä ihmettä? Firman luuri ja jengi huoltaa omalla rahalla, eipä ole tullut vastaan aiemmin...
Köyhälle kaikki on kallista ja mulle kaikki on halpaa, mutta passikuvien kate on kyllä kohdillaan. 30 euroa neljästä(?) kuvasta tuntuu aika suurelta summalta, joskin harvakseltaanhan tuo maksettavaksi tulee. Duunarit painavat yli kolme tuntia töitä, jotta saavat itsestään muutaman hassun kuvan. Hinta on yli puolet siitä mitä itse passi maksaa, aikamoista.
Joku pystyy myymään samaa palvelua kympilläkin ja vielä siirtää ne kuvat poliisin lupahallinnolle sähköisesti. Tyypillinen hinta vaikuttaisi kuitenkin olevan vähintään parikymppiä. Joissain siirto poliisin lupahallinnon järjestelmään sisältyy hintaan, tai sitten paperikuvat eivät sisälly hintaan. Ensi kerralla otan kyllä itse. Ihan vain vittuillakseni ja koska mä voin.Köyhälle kaikki on kallista ja mulle kaikki on halpaa, mutta passikuvien kate on kyllä kohdillaan. 30 euroa neljästä(?) kuvasta tuntuu aika suurelta summalta, joskin harvakseltaanhan tuo maksettavaksi tulee. Duunarit painavat yli kolme tuntia töitä, jotta saavat itsestään muutaman hassun kuvan. Hinta on yli puolet siitä mitä itse passi maksaa, aikamoista.
Eipä tuo itse otettu passikuva mitään rakettitiedettä ole. Poliisin palveluista ei jostain syystä vaan ole tarpeeksi markkinoitu. Tuolta löytyy ohjeet. https://www.lupakuvienvastaanotto.fi/Help/Help.aspxEnsi kerralla otan kyllä itse. Ihan vain vittuillakseni ja koska mä voin.
Hetken mielijohteesta tuli katseltua kotikeittiöön sopivaa hot dog -höyrystintä tai -rolleria. Eiväthän sellaiset pahanhintaisia ole - muutaman kympin. Toimituskulut vastaavasti näyttävät olevan melkoisia...
Ihan vain hetken mielijohteesta katselin ja oikeasti ihan kotikäyttöön sopivaa - osittaista sisustuselementtiäkin.Kannattaa kysellä ja soitella ravintola-alan laitteistoa välittäviin firmoihin, voi löytyä käytettynä edullisestikin tai ainakin vinkkiä missä niitä voisi olla. Esim. Resta-Mesta Helsingissä.
Jos haluat helpolla hyvää, niin suosittelen bambu höyrystintä. Lisäksi on monikäyttöinen vekotin muutenkin, eikä maksa paljon paskaakaan. Toki sisustuselementtiä siitä ei oikein saa aikaiseksi, mutta toimii kuin junan vessa.Ihan vain hetken mielijohteesta katselin ja oikeasti ihan kotikäyttöön sopivaa - osittaista sisustuselementtiäkin.
Nykyään olen aina tehnyt omat eväät(leivät) lennoille, mutta vedet joutuisi toki ostamaan. Muistan hyvin tuon tylyn hinnoittelun, ei paljon hymyilytä kun kaksi täytettyä leipää ja kaksi vettä maksaa yli 20€. Mieluummin juo sitten vaikkapa kaljaa koneessa kuin kallista vettä, alkoholi on harvoin ylihinnoiteltua jos sitä tekee mieli.Täytetty ruisleipä maksoi Helsinki-Vantaan lentokentällä 7,90 €.
Mieluummin juo sitten vaikkapa kaljaa koneessa kuin kallista vettä, alkoholi on harvoin ylihinnoiteltua jos sitä tekee mieli.
Ja kaipa nämä menevät sitten päivän päätteeksi roskiin? Siis mitä vittua nyt oikeasti, Väinö?
Minne ihmeen roskiin. Terveystarkastaja vierailee ehkä kerran kymmenessä vuodessa.
Näin ehkä Puolassa, kyllä Suomessa kahvila- ja ravintola-alan yrittäjät pääsevät tutustumaan terveystarkastajaan liki vuosittain, jos ei mene ihan putkeen, niin jopa useamman kerran vuodessa.