Kun kosteusvoiteisiin totuttaa nahkansa, niin se alkaa vaatia sitä. Sama huulirasvojen suhteen. Molemmat on sinällään nerokkaita keksintöjä: kun kerran saa ihmisen koukkuun, niin ilman talouden horjumista se siinä pysyy.Tuli mieleen tähän ketjuun liittyen myös kaikki mahdolliset kosteusvoiteet.
Onko muuten joku testannut tätä teroitustapaa: https://www.youtube.com/watch?v=5ADaRIqy0Dc
Näkyi olevan farkkukankaalla toteutettuna sama juttu.
Ostin noita joskus kanssa (puoliksi vahingossa) ja totesin etteivät toimi minulla ollenkaan.Yllättävän hyvin on toiminut Lidlistä ostettu partahöylä ja noin 15 terää. Ei maksa kuin murto-osan Gilletten hinnasta ja itseasiassa olen alkanut näitä käyttämään mielelläni. En muista merkkiä mutta joku ilmeisesti Lidlin oma merkki.
Itse ratkaisin partateräongelman aika pitkäksi aikaa ostamalla yksiteräisen partahöylän, olisiko ollut 35€ ja siihen 100 vaihtoterän paketin (15€). Yhtä terää käyttää kaksi ajoa ja muutaman kerran harjoittelun jälkeen haavoja ei ole tullut.
Jos parranajoon haluaa kunnolla perehtyä niin vaikka täältä. Linkki vie herrainpukimon sivuille. Ei voi sanoa että halpaa kuin saippua, mutta laatu maksaa ja nuo ovat oikeasti laatua.Mistä näitä "vanhan ajan" koneita voi ostaa, kun itse en ole löytänyt ja tekisi mieli kokeilla.
Jos parranajoon haluaa kunnolla perehtyä niin vaikka täältä. Linkki vie herrainpukimon sivuille. Ei voi sanoa että halpaa kuin saippua, mutta laatu maksaa ja nuo ovat oikeasti laatua.
http://herrainpukimo.fi/parranajo.html#limit=all
Jouluostoksilla sattui silmään Minecraft-pahvipää. Eli pahvia, josta voi taitella päähän laitettavan kuution. Hintana 19,95e. Ei enää ihmetytä Minecraftista maksettu miljardihinta.
Laitapa kaksi entuudestaan toisilleen tuntematonta noin 10-vuotiasta poikaa vierekkäin istumaan, ja sano "minecraft". Ja juttua alkaa tulla. Tuollaista pahvista kuutiota meille ei ole hankittu, mutta sellainen kulmikas muovimiekka on. Hinta on jotenkin pyyhkiytynyt muististani, joten todennäköisesti se oli enemmän kuin tuolla pahvilla.
Pieni hammasremontti tässä meneillään, kun tuota hammaslääkäriä väistellyt jonkin aikaa niin kyllähän se kallista on. Muutama reiän poraus, pari viisaudenhampaan poistoa, hammaskivenpoistot ja röntgenkuvaukset niin pitkästi yli 1000€ näihin mennee. Yksityisiä palveluja pakko käyttää, koska täällä päin jos käyttäisin kunnallisia niin olisin vielä vuosienkin päästä varailemassa uusia aikoja.
Taitaa olla vähän tuuristakin kiinni. Granissa jouduin aikoinaan odottamaan puolisen vuotta, mutta Helsingissä asuessani ei tarvinnut viime vuonna odottaa kuin kaksi päivää puhelinsoitosta. Jos pystyy olemaan joustava aikojen suhteen, saa aika usein jonkin peruutuspaikan.Onko tosiaan noin. Itse eilen just tokaisin laskun saatuani kunnalta että onneksi hammaslääkäri on sentään vielä halpaa, täydellinen läpikäynti putseineen, hammaskivenpoistoineen ja fluorauksineen 29€.
Tiedän sen että pk-seudullakin jonotusajat ovat pitkiä, helposti puoli vuotta JOS vain tarkastukseen haluaa. MUTTA ainakin itselle on nyt 3 vuoden sisällä osunut pari takahampaan lohkeamista ja olen päässyt kunnalliselle molemmilla kerroilla alle kuukauden. Hinta on ollut edullinen eikä hoidossa mitään moitittavaa.
_
Kait te jo ennen lähtöä ainakin suurinpiirtein tiesitte että mihin aikaan baareissa tulee yleensä valomerkit? Siellä baarissakin olisi vielä voinut vetästä pari nopeaa. Ja lonkero maksaa tunnetusti enemmän kuin kalja. En mä ole ennen kuullut että kukaan mitään alennusta viitsisi yökerhon sisäänpääsystä pyytää. Ne jotka ei halua maksaa discosta, menee sitten vaikka sinne tavalliseen kapakkaan, joihin ei monesti maksa mitään ja jotka yleensä sulkeutuvat vähän aiemmin. Niin ja siis oliko se taksimatka yöllä seitsemälle tyypille yhteensä 20e? Eikö se ole ihan hyvä hinta. Bussillakin olisi varmaan maksanut enemmän.Tuli eilen käytyä pitkästä aikaa viihteellä. On tuo rilluttelu vaan pirun kallis harrastus.
Joo koko köörille, mutta suuntaansa 20e. Eli 40e jaettuna seitsemälle koko illan taksit. Paremmilla keleillä tuollaisen 5km matkan nyt kävelee, etenkin porukassa ja pikku tumussa. Mutta joo kun kuskaavia kavereita löytyy niin miksipä sitä maksaa silloin taksista.Niin ja siis oliko se taksimatka yöllä seitsemälle tyypille yhteensä 20e? Eikö se ole ihan hyvä hinta. Bussillakin olisi varmaan maksanut enemmän.
Mitä hölmöyttä se on jos haluaa rahojaan baarille antaa? Tai siis onhan se asiakkaan näkökulmasta, mutta entä baarin näkökulmasta? Meillä oli sellainen ajatus, että oltaisiin lyöty pokelle 20e että päästää meidät kaikki 8 sisään tunniksi. Siinä olisi ollut ravintolalle 20e "ilmaista" rahaa, eipä siitä olisi mitään lisäkuluja tullut kun olisimme kuluttaneet penkkiä vain murto-osan ravintolan illan aukioloajasta. Puhumattakaan siitä että olisimme ostaneet juomia ehkä n 50e edestä. Eli siinä sitten jäi baarilta sellainen 70 euroa saamatta.en ainakaan ihmettele miksi portsari ei antanut alennusta. En olisi antanut minäkään, jos omaa hölmöyttä on vasta viimeiseksi tunniksi sisään tulossa.
Ja kyllä, olen yli 30-vuotias mies ja pelaan palikkapeliä. Voi olla, että kuuluisin lapsellisuusketjuun koko ukko.
Mitä hölmöyttä se on jos haluaa rahojaan baarille antaa? Tai siis onhan se asiakkaan näkökulmasta, mutta entä baarin näkökulmasta? Meillä oli sellainen ajatus, että oltaisiin lyöty pokelle 20e että päästää meidät kaikki 8 sisään tunniksi. Siinä olisi ollut ravintolalle 20e "ilmaista" rahaa, eipä siitä olisi mitään lisäkuluja tullut kun olisimme kuluttaneet penkkiä vain murto-osan ravintolan illan aukioloajasta.