Kallista... elämä on!

  • 624 973
  • 2 482

DTremens

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings, PattU, Wolves, Patriots
Mihin tarvitaan viisiterää?? Kuten sanoin, olen ajanut vuosikausia kaksiteräisellä höylällä. siistiä jälkeä on tullut, ilman haavoja tai ärsytystä. Excellin hinta jää alle kahden euron terältä.

Joo kyllä vähemmälläkin pärjää. Ei noissa paljon mitään eroa huomaa 3 teräiseen Mach3:n joka mulla oli kauan käytössä. Nekin terät on melko kalliita. Sensoria en oo testannu ku Mach3 oli eka höylä jonka sai intissä ilmaseksi. Meinasin ensin tilata mach3:n kahvaan uppoavia halpakopioita kiinasta mutta lueskelin niissä olevan kovin vaihtelevaa laatua (yllätys yllätys :D) niin päädyin wilkinsonin jumbopakkaukseen. Fusionin ostin lähinnä kun mielenkiinnosta halusin testata onko sillä tärinällä mitään vaikutusta (power versio kapula siis) mutta ihan tuubaa se oli ja terätkin tosiaan vitusti kallita.

Btw. Nettitestejä mitä katsoin niin tuo wilkinson oli testaajien mielestä pidempään hyvässä terässä kuin Gilletten Fusion. Itse en ole vielä yhtään terää joutunut vaihtamaan kun annoin loppuvuodesta naaman rehottaa. Kauan nuo tulee jokatapauksessa kestämään. Ja tosiaan se ihoärsytys oli syy itsellä höylään. Joku phillipsin 3 pyörivällä toimiva kone oli pitkään olemassa, mutta homehtui vain kaapissa käyttämättömänä kunnes muuton yhteydessä vein kierrätykseen.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Minulle sähkökone aiheutti ärsytystä nuorena miehenä ja siirryin höylään...

Täältä kanssa ilmoittautuu (entinen) höylämies, kyllä mä sillä välillä vieläkin naamani raakkaan, jos on syytä tehdä extrasiistiä jälkeä. Sama homma oli mullakin nuorena poikana, että sähkökone ärsytti ihoa. Pari vuotta sitten tuli mieleen, että kehitys on varmaan niissäkin mennyt melkoisen loikan eteenpäin ja ostin Panasonic-merkkisen partakoneen eikä ole tarvinnut katua, ihan pirun hyvää jälkeä se tekee, eikä naamakaan ota itseensä.

Vaan kyllähän höylällä saa vielä sileämpää jälkeä, ei siitä pääse mihinkään. Mutta kun suurimman osan parranajoista hoidan nykyään koneella, niin vuodessa ei mene kuin yksi neljän terän pakkaus teriä (Gillette Fusion Power). Pirun kalliita ne kyllä ovat.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
No, Länsi-Porin Prismassa ovat ihan hyllytavaraa. Minulle sähkökone aiheutti ärsytystä nuorena miehenä ja siirryin höylään. Nykyään varmaan löytyisi sellainen sähkökone, joka ei ärsyttäisi, mutta kun on tottunut höylään, niin sillä mennään. Joudun ostamaan 3 - 4 teräpakettia vuodessa eli kustannus on 25 - 35€/ vuosi, mikä on mielestäni kohtuullinen.

Minulla kasvaa parta sen verran joutuin, että minulla kustannus olisi monta sataa euroa, jos pitäisi pitää naama siistinä päivittäin höylällä. Sähkökoneella ajettaessa herkkää nahkaa kannattaa käyttää jotain kosteuttavaa voidetta(homoa mutta rahaa säästyy). Onhan tuo sähkökone maksanut itsensä takaisin(ostohinta about 150€ ja paras malli silloin), koska jos olisin joutunut ostaa vaikka vuosittain 100€:lla teriä/vuosi(alakanttiin), olisin maksanut teristä 1700€. Each to their own, kuten sanotaan.

Tosin minun duuneissa ei haittaa, vaikka olisi parin päivän sänki naamassa.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Jos joku ostaa ruskeaa kastiketta kaupasta, niin on vähintään kohtuus repiä siitä ylihintaa.

Kai tossa nyt on edes 3 pussia sitä kastiketta? Öljy ja vehnäjauho... Melko halpaa.
 

Walrus21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Joo onhan noi terät aivan sikahintaisia. Silti tulee aina ostettua, koska mielestäni höylällä saa parempaa jälkeä aikaan kuin koneella. Konetta käytän joskus kiireessä.

Meillä ei intissä muuten todellakana jaeltu mitään gilletten teriä tai partavaahtoja vaan perus halpiksia. Aika rumaa jälkeä niillä tuli, kun muutamat uskaliaat kokeilivat. Noh, sen jälkeen tajusivatkin jo tuoda omat höylät mukanaan.

Tuli mieleen tähän ketjuun liittyen myös kaikki mahdolliset kosteusvoiteet. Maksavat aivan hemmetin paljon. Itse en hirveän aktiivisesti käytä, mutta naisilla noita taitaa kuluu ja paljon. Putelit maksavat jotain 50e, jos haluaa ostaa laadukasta. Ja yleensähän sitä haluaa. Sitä en tiedä, maksaako jotkut niveat vähän vähemmän, mutta teho on varmaan aika kaukana merkkituotteista.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Tuli mieleen tähän ketjuun liittyen myös kaikki mahdolliset kosteusvoiteet. Maksavat aivan hemmetin paljon. Itse en hirveän aktiivisesti käytä, mutta naisilla noita taitaa kuluu ja paljon. Putelit maksavat jotain 50e, jos haluaa ostaa laadukasta. Ja yleensähän sitä haluaa. Sitä en tiedä, maksaako jotkut niveat vähän vähemmän, mutta teho on varmaan aika kaukana merkkituotteista.

Joo Nivea on ihan paskaa. Kannattaa ennemmin ostaa 50€:lla kosteusvoidetta. Uskoohan thaimaalaisetkin akat, että naamasta ja kropasta tulee valkoisempi, kun ostaa kallein "whitening" creamia ja whitening shower geeliä. Minulla on ihan perusrasvaa, jos naama alkaa punottaa parranajon jälkeen. Toimii varmaan ihan yhtä hyvin kuin nuo 50€:n rasvat. Nuo akkojen voiteet ovat ehkä paras scämmi koskaan. Lisäksi tuota perusrasvaa voi levittää selkään tai käsiin, jos iho kuivahtaa.
 

DTremens

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings, PattU, Wolves, Patriots
Tuli mieleen tähän ketjuun liittyen myös kaikki mahdolliset kosteusvoiteet. Maksavat aivan hemmetin paljon. Itse en hirveän aktiivisesti käytä, mutta naisilla noita taitaa kuluu ja paljon. Putelit maksavat jotain 50e, jos haluaa ostaa laadukasta. Ja yleensähän sitä haluaa. Sitä en tiedä, maksaako jotkut niveat vähän vähemmän, mutta teho on varmaan aika kaukana merkkituotteista.

Noi halpikset on nimenomaan monesti jopa voittaneet testejä. Ihan samalla viivalla ne on kuin kalliimmatkin, sans mielikuvat. Ei niissä mitään kovin mullistavaa ole emulsioissa keksitty vaikka kovasti mainokset muuta väittää :D
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Yllättävän hyvin on toiminut Lidlistä ostettu partahöylä ja noin 15 terää. Ei maksa kuin murto-osan Gilletten hinnasta ja itseasiassa olen alkanut näitä käyttämään mielelläni. En muista merkkiä mutta joku ilmeisesti Lidlin oma merkki.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Mä käytän kolmiteräisiä kertakäyttöhöyliä, tosin kertakäytän yhden aina kahdesti. Parrankasvu on kohtalaisen tanakkaa, joten siistin naamaani vain kahdesti viikossa. Onneksi duunit eivät velvoita joka aamuiseen raakkaamiseen.

Onko muuten joku testannut tätä teroitustapaa: https://www.youtube.com/watch?v=5ADaRIqy0Dc
Näkyi olevan farkkukankaalla toteutettuna sama juttu.
 

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tuli mieleen tähän ketjuun liittyen myös kaikki mahdolliset kosteusvoiteet.
Kun kosteusvoiteisiin totuttaa nahkansa, niin se alkaa vaatia sitä. Sama huulirasvojen suhteen. Molemmat on sinällään nerokkaita keksintöjä: kun kerran saa ihmisen koukkuun, niin ilman talouden horjumista se siinä pysyy.
 

Jurnu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Intistä itsekin aikoinaan sain Gilleten Fusion ProGlide -setin ja nyt kun olisi tullut taas aika ostaa niitä törkyhintaisia teriä, niin rupesin etsimään vaihtoehtoja. Ja löysinkin, tilasin Ebaysta Merkur 34G -partahöylän, 50kpl Personna -partateriä sekä mäyränkarvaisen partasudin ja partasaippuan. Ensi-investointi hieman suurehko, mutta jatkossa kustannukset pysyvät maltillisina, kun terät maksavat noin 20snt/kpl. Toki alkuun varmasti naaman siistiminen tulee viemään enemmän aikaa ja vaatimaan opettelua.

Onko muilla palstalaisilla kokemuksia kyseisestä safety razor -parranajosta?
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Käytän jotain Gilletten neljäteräistä noin kerran pari viikossa mutta ajelen aina samalla parran lisäksi koko pään. Hyvin kestää noin kuukauden yksi terä. Ja eroja yksi/kaksi/useampi teräisen välillä on. Useampi teräinen on hellempi päänahalle. Pelkän parran ajoon menisi varmaan kaksiteräinenkin...

Huulirasvoja en käytä mutta jos joskus sattuu huulet pakkasella rohtumaan niin se paranee yleensä kerta silauksella Bepanthenilla. Ja se jäykempi versio siitä. Yksi tuubi kestää monta vuotta...
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Onko muuten joku testannut tätä teroitustapaa: https://www.youtube.com/watch?v=5ADaRIqy0Dc
Näkyi olevan farkkukankaalla toteutettuna sama juttu.

Mielenkiintoista, täytyypä testata.
Lieneekö tässä vähän samam idea:
http://www.verkkokauppa.com/fi/product/23218/dfmnq/RazorPit-Teneo-Black-partateran-teroitin
Onko kukaan tuota ostanut?

Joka tapauksessa Gilleten terät mitä itsekin käytän on törkyhintaisia, ulkomailta ja nettidiileistä niitä olen bongaillut noin parin euron hintaan.
Näköjään Grouponilla sama diili päällä minkä itse viimeksi ostin:
http://www.groupon.fi/deals/koko-suomi/gg-groupon-goods-global-gmb-h-976-116/51428166

Linkit verkkokauppa ja groupon

_
 

paistio

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Ottawa Senators
Itse ratkaisin partateräongelman aika pitkäksi aikaa ostamalla yksiteräisen partahöylän, olisiko ollut 35€ ja siihen 100 vaihtoterän paketin (15€). Yhtä terää käyttää kaksi ajoa ja muutaman kerran harjoittelun jälkeen haavoja ei ole tullut.

Ajaa paremmin kuin se kallis gilette ja höylän oston jälkeen nuo irtoterät ei maksa käytännössä mitään. Ajelen tuolla pari kertaa viikkoon ja sitten välipäivinä sähkökoneella kun parrankasvu on kovinkin voimakasta. Paras ostos ikinä. Tosin pikkukrapulassa aiheuttaa hieman pelkoa tuo vehje.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Yllättävän hyvin on toiminut Lidlistä ostettu partahöylä ja noin 15 terää. Ei maksa kuin murto-osan Gilletten hinnasta ja itseasiassa olen alkanut näitä käyttämään mielelläni. En muista merkkiä mutta joku ilmeisesti Lidlin oma merkki.
Ostin noita joskus kanssa (puoliksi vahingossa) ja totesin etteivät toimi minulla ollenkaan.
Nämä ovat toki henkilökohtaisia asioita, mutta minulla jos parta on hiukankin pidemmäksi ehtinyt, niin ei nuo leikkaa sitä ollenkaan niinkuin Mach3. Macheja saa Maxi-makasiineista 8 vai 10 kappaleen kappauksen n. 25 eurolla. Jos parta on lyhyt niin sen voi ajaa koneella (tai millä vaan), mutta viikon-parin jälkeen on pakko käyttää kunnon terää.
 

XO-konu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Itse ratkaisin partateräongelman aika pitkäksi aikaa ostamalla yksiteräisen partahöylän, olisiko ollut 35€ ja siihen 100 vaihtoterän paketin (15€). Yhtä terää käyttää kaksi ajoa ja muutaman kerran harjoittelun jälkeen haavoja ei ole tullut.

Mistä näitä "vanhan ajan" koneita voi ostaa, kun itse en ole löytänyt ja tekisi mieli kokeilla.

Lisäksi pieni vinkki tuohon parran ajon jälkeiseen naaman kosteuttamiseen (ei homolla tavalla, vaan miehekkäällä latino tavalla..), itse ajan pärstän noin 5-6 krt viikossa työstä johtuen ja olen kokekeillut yhtä ja toista rasvaa. Ylivoimaisesti paras ja halvin tapa on hakea apteekista mahdollisimman Aloe Vera pitoista rasvaa. Toimii erittäin hyvin ja ei aiheuta punoitusta tai kirvelyä. Ainakin yliopiston apteekissa on muistaakseni Professorin Aloe Vera pumppupullossa. Hintaa vajaa 10 ja riittää 1/2-vuotta koska ei tarte paljoa kerralla..
 

motamoro

Jäsen
Ostin pari vuotta sitten 50 eurolla Remingtonin partatrimmerin, leikkauspituus 0,4mm - 30mm, pääasiassa käyttänyt pituuksia välillä 0,4 - 1,5 ja viikon-parin välein vedellään. Helppoa ja nopeaa parran siistimistä. Suosittelen siis tuota, jos ei ole pakko vetää naamaa sileäksi vaan "parin päivän sänki" kelpaa.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire

XO-konu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Jos parranajoon haluaa kunnolla perehtyä niin vaikka täältä. Linkki vie herrainpukimon sivuille. Ei voi sanoa että halpaa kuin saippua, mutta laatu maksaa ja nuo ovat oikeasti laatua.
http://herrainpukimo.fi/parranajo.html#limit=all

Kiitos. Hieman hintaviahan nuo on mutta kun taas suhteuttaa, jos euk..anteeksi vaimo käy kerran kuussa satasen kampaajalla niin tuohan on silkkaa säästöä.:)
Nim: mua ei pelota muu kuin pieni tilipussi..
 

Petri1981

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, NFL, NBA, Valioliiga, UCL
Pieni hammasremontti tässä meneillään, kun tuota hammaslääkäriä väistellyt jonkin aikaa niin kyllähän se kallista on. Muutama reiän poraus, pari viisaudenhampaan poistoa, hammaskivenpoistot ja röntgenkuvaukset niin pitkästi yli 1000€ näihin mennee. Yksityisiä palveluja pakko käyttää, koska täällä päin jos käyttäisin kunnallisia niin olisin vielä vuosienkin päästä varailemassa uusia aikoja.
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Jouluostoksilla sattui silmään Minecraft-pahvipää. Eli pahvia, josta voi taitella päähän laitettavan kuution. Hintana 19,95e. Ei enää ihmetytä Minecraftista maksettu miljardihinta.

Laitapa kaksi entuudestaan toisilleen tuntematonta noin 10-vuotiasta poikaa vierekkäin istumaan, ja sano "minecraft". Ja juttua alkaa tulla. Tuollaista pahvista kuutiota meille ei ole hankittu, mutta sellainen kulmikas muovimiekka on. Hinta on jotenkin pyyhkiytynyt muististani, joten todennäköisesti se oli enemmän kuin tuolla pahvilla.

Itsekin joulun aikoihin ihmettelin Cittarissa hivenen tuota Minecraft-miekkaa (tarkemmin miekan brändivetovoimaa), joka on lähinnä kaksiulotteinen vaahtomuovipala maalattuna, hintaan 25 euroa. Tuossa samanmoinen Verkkokaupasta.

Kallista oli myös Fazerin kahviossa nappaamani karjalanpiirakka, 3,5e. Oli vielä sellainen hammetin pieni. Sitä syödessä tuntui epätodelliselta.

Itse btw. en saanut intistä aikoinaan mitään partahöylää, harmissani olin ja ostin sitten itse Mach 3.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Pieni hammasremontti tässä meneillään, kun tuota hammaslääkäriä väistellyt jonkin aikaa niin kyllähän se kallista on. Muutama reiän poraus, pari viisaudenhampaan poistoa, hammaskivenpoistot ja röntgenkuvaukset niin pitkästi yli 1000€ näihin mennee. Yksityisiä palveluja pakko käyttää, koska täällä päin jos käyttäisin kunnallisia niin olisin vielä vuosienkin päästä varailemassa uusia aikoja.

Onko tosiaan noin. Itse eilen just tokaisin laskun saatuani kunnalta että onneksi hammaslääkäri on sentään vielä halpaa, täydellinen läpikäynti putseineen, hammaskivenpoistoineen ja fluorauksineen 29€.
Tiedän sen että pk-seudullakin jonotusajat ovat pitkiä, helposti puoli vuotta JOS vain tarkastukseen haluaa. MUTTA ainakin itselle on nyt 3 vuoden sisällä osunut pari takahampaan lohkeamista ja olen päässyt kunnalliselle molemmilla kerroilla alle kuukauden. Hinta on ollut edullinen eikä hoidossa mitään moitittavaa.

_
 

Walrus21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Onko tosiaan noin. Itse eilen just tokaisin laskun saatuani kunnalta että onneksi hammaslääkäri on sentään vielä halpaa, täydellinen läpikäynti putseineen, hammaskivenpoistoineen ja fluorauksineen 29€.
Tiedän sen että pk-seudullakin jonotusajat ovat pitkiä, helposti puoli vuotta JOS vain tarkastukseen haluaa. MUTTA ainakin itselle on nyt 3 vuoden sisällä osunut pari takahampaan lohkeamista ja olen päässyt kunnalliselle molemmilla kerroilla alle kuukauden. Hinta on ollut edullinen eikä hoidossa mitään moitittavaa.

_
Taitaa olla vähän tuuristakin kiinni. Granissa jouduin aikoinaan odottamaan puolisen vuotta, mutta Helsingissä asuessani ei tarvinnut viime vuonna odottaa kuin kaksi päivää puhelinsoitosta. Jos pystyy olemaan joustava aikojen suhteen, saa aika usein jonkin peruutuspaikan.

Edellinen reissu taisi maksaa noin 100e julkisella. Siihen kuitenkin sisältyi pari paikkausta ja hammaskiven poisto, joka jouduttiin suorittamaan kahdessa erässä. Ei siis järin kallista loppujen lopuksi.
 

avs

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche
Tuli tuosta Minecraftista mieleen, että itse peli ei tähän ketjuun kuulu. Oheisroina voi olla kallista, mutta itse pelista maksoin beta-vaiheessa 2011 muistaakseni 12€ ja kyllä tuota sen verran on tullut taottua, että pelitunnin hinta on aika mitätön. Ja kyllä, olen yli 30-vuotias mies ja pelaan palikkapeliä. Voi olla, että kuuluisin lapsellisuusketjuun koko ukko.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös