Kahvi

  • 235 928
  • 1 039
Suosikkijoukkue
On vain Jukurit
Uuden mökin kätköistä löytyi 1,5 litran perkolaattori (sähkötön malli) joten sitä on tullut nyt pari kertaa testattua. Äsken taisin jo päästä lähelle hyvää. Mutta vielä kaipailisin ohjetta parempaan lopputulokseen.

Jos ei ala kahvi parantua, niin sitten etsin aeropressin käyttööni.
 

Fat Cat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Uuden mökin kätköistä löytyi 1,5 litran perkolaattori (sähkötön malli) joten sitä on tullut nyt pari kertaa testattua. Äsken taisin jo päästä lähelle hyvää. Mutta vielä kaipailisin ohjetta parempaan lopputulokseen.

Jos ei ala kahvi parantua, niin sitten etsin aeropressin käyttööni.
Mitä mallia? Itsellä on ajoittaista hifistelyä vanha litran El Rod, sillä saa tarvittaessa hyvät sumpit.

Muuten päivät menee lähinnä Harion V60 pour overilla (lähinnä Chemex-suodattimilla tällä hetkellä) ja Aeropressillä. Kun on kunnon mylly ja kalusto muutenkin kunnossa, niin aika eri makumaailmassa eletään kuin ennen.
 
Suosikkijoukkue
On vain Jukurit
Mitä mallia? Itsellä on ajoittaista hifistelyä vanha litran El Rod, sillä saa tarvittaessa hyvät sumpit.

Muuten päivät menee lähinnä Harion V60 pour overilla (lähinnä Chemex-suodattimilla tällä hetkellä) ja Aeropressillä. Kun on kunnon mylly ja kalusto muutenkin kunnossa, niin aika eri makumaailmassa eletään kuin ennen.

Piti ihan googlettaa tuo El Rod, sama malli täälläkin. Vielä paikallisen Opan valmistama. Heitä tänne ohje miten sä keität sillä? Itellä on vielä ihan hakuammuntaa tuon käyttö.

Googlettamalla selvis myös, että tuohan on ihan arvokas kapistus.
 

Fat Cat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Piti ihan googlettaa tuo El Rod, sama malli täälläkin. Vielä paikallisen Opan valmistama. Heitä tänne ohje miten sä keität sillä? Itellä on vielä ihan hakuammuntaa tuon käyttö.

Googlettamalla selvis myös, että tuohan on ihan arvokas kapistus.
Litran tilavuus kun on, niin olen jauhanut pannujauhatuksella (eli karkeahko) 70 grammaa ja levitellyt tasaisesti yläritilälle. 1,5 litran mallissa samalla suhteella menee siis 105 grammaa (olettaen että teet täyden pannun, en ole kokeillut vajaalla). Karkeus oikeastaan lähinnä niin, ettei mene ritilästä suoraan läpi.

Olen itse prosessia vauhdittaakseni kiehauttanut vedenkeittimessä vedet ja kaatanu pannuun. Sitten ritilä päälle puruineen ja täysi hööki levylle. Lasi-ikkunasta näkee, kun vesi on pyörinyt sisällä jo ns. kerran ympäri, eli putkesta nousee uudestaan kahvia. Tästä eteenpäin olen muistaakseni odotellut vielä 1-2 minuuttia, jotta puruista saa tarpeeksi irti. Jos haluaa pelata varman päälle, niin mielummin pidempään kuin liian vähän, ettei jää laihaksi. Puristien mukaan kahviahan ei saisi kiehauttaa, mutta tuolla vekottimella kyllä saa ihan objektiivisesti todella hyvää kahvia. Sitten pannu pöydälle jäähtymään. Tässä kohtaa on plussaa, jos jaksaa odottaa vielä vaikka 5 minuuttia pannu paikallaan, niin kahviin väkisin uineet purut ehtii laskeutua pannun pohjalle (tuo määrä kahvia kuumassa metalliastiassa kyllä pysyy kuumana). Varovainen kaato, niin ei tule mitään ylimääräistä kuppiin. Vittumaisimmalle sukulaiselle voi sitten kaataa viimeisen kupin, mistä saa kunnon karstat sekaan.

Aika hifistelyähän tuo on, mutta itselle tämä onkin jonkinlainen harrastus.
 

Bunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Coyotes, Thrashers
Vapaapäivä, mutta koska huomenna on aikainen herätys töihin niin laitoinpa herätyksen tänäänkin soimaan jo viideltä ja katselin viikon salkkarit Cmoresta. Kahvia tuli tietenkin keiteltyä puoli pannullista kylkeen ja voipa sanoa, että tuli taas aivan perkeleen hyvää kahvia.
Löfbergsin vitosta tietenkin ja maitona toimi god tier Cafe maito. On se kumma miten laatu saattaa vaihdella päivittäin vaikka samasta pussista keitätkin, mutta Löfbergs on aina joko ihan ok tai sitten aivan fantastista. Aiemmin tekemäni tutkimuskin osoittautui taas oikeaksi ja kahvi oli normaalia lämpimämpää koska keitin sen aikaisin aamulla.
Älkää hyvät ihmiset keitelkö niitä paskoja suomalaisia vaalepaahto kahveja, vaan suosikaa laatua.
2016 kesällä tuli postissa ilmainen näyte Löfbergsiä ja sen jälkeen ei ole tarvinnut Juhla Mokkaan palata. Ihan tulee hämmästeltyä, että ihan vakavalla naamalla on joskus tosiaankin ostanut jotain Juhla Mokkaa ja pitänyt jotain Presidenttiä parhaana kahvina.
 

Jeffrey

Jäsen
Vapaapäivä, mutta koska huomenna on aikainen herätys töihin niin laitoinpa herätyksen tänäänkin soimaan jo viideltä ja katselin viikon salkkarit Cmoresta. Kahvia tuli tietenkin keiteltyä puoli pannullista kylkeen ja voipa sanoa, että tuli taas aivan perkeleen hyvää kahvia.
Löfbergsin vitosta tietenkin ja maitona toimi god tier Cafe maito. On se kumma miten laatu saattaa vaihdella päivittäin vaikka samasta pussista keitätkin, mutta Löfbergs on aina joko ihan ok tai sitten aivan fantastista. Aiemmin tekemäni tutkimuskin osoittautui taas oikeaksi ja kahvi oli normaalia lämpimämpää koska keitin sen aikaisin aamulla.
Älkää hyvät ihmiset keitelkö niitä paskoja suomalaisia vaalepaahto kahveja, vaan suosikaa laatua.
2016 kesällä tuli postissa ilmainen näyte Löfbergsiä ja sen jälkeen ei ole tarvinnut Juhla Mokkaan palata. Ihan tulee hämmästeltyä, että ihan vakavalla naamalla on joskus tosiaankin ostanut jotain Juhla Mokkaa ja pitänyt jotain Presidenttiä parhaana kahvina.

Ihanan kuulloinen aamu sulla siellä! Oikeen hymynkare nousi täälläkin huulille ja muistot omista viikonloppuaamuista silloin vielä joskus kun viikonloppunakin tuli herättyä ennen kahdeksaa. On niissä oikeasti aamuissa (vapaa-aamuissa) vaan oma taikansa. Se taika katoaa jos vapaalla herää silloin kymmenen pintaan.

Sen sijaan kahvimaku nyt voisi vähän hienostua. Toki itsellänikin tässä etätyöpäivää aloitellessa on kupissa Löffen femmaa. Kuitenkin sen vertaaminen perus Juhlikseen tai Pressaan ontuu melko pahasti. Samalla tavalla noilta brändeiltä tulisi ottaa työstetympää purua masiinaan. Ja esimerkiksi Juhliksen Tosi Tumma ja Pressan Bläkleebel lyöfät kyllä onnistuesaan Löffeä kanveesiin.
 

Bunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Coyotes, Thrashers
@Jeffrey Se näissä heräämisissä on taustalla, että jos nyt nukut niin pitkään kuin nukuttaa eli heräät joskus puolenpäivän jälkeen, niin ei tarvitse mistään yöunista haaveilla ensi yönä, jolloin pitäisi herätä heti neljän jälkeen. Nyt kun etukäteen nukkuu edellisen yön huonosti niin saa illalla vaivatta unen heti nukkumaan mentyä ja voi sitten lähteä hyvin nukutun yön jälkeen töihin.
Lomalla tai silloin kun ollaan ilta/yövuoroissa niin herättyä tulee joskus 12-14 välillä ja onhan se vähän eri fiilis, vaikka itse kukin oman aamunsa määrittelee.

Kyllähän sitä tosiaan jotain tummaa presidenttiä voisi periaatteessa kokeilla, mutta toisaalta harmittaa jos se ei olekkaan hyvää ja pitäisi silti sitten koko paketti vetää, kun ei viitsi roskiinkaan heittää. Se on aina kiva kun löytää kaupasta jotain pieniä maistelupusseja, jolloin eri laatujen testaaminen onnistuu näppärästi, eikä joudu jumittautumaan kyseiseen kahviin pitemmäksi aikaa mikäli ei miellytä. Ei tämä kahvi mikään vitsailun aihe tosiaan ole, koska hyvä kahvi laittaa aina päivän käyntiin positiivisella tavalla. Huono kahvi sitten vähän päinvastoin.
Pahin kahviostokseni lienee 2015 heinäkuussa K-marketista ostettu K-Menun vaaleapaahto kahvi. Siitä ei varmaan tarvitse enempää puhua, enkä suostu asiasta keskustelemaan.

Joskus aikoinaanhan täällä asiantuntijat väittivät että kannattaisi panostaa oikein kunnolla ja sijoittaa kahvimyllyyn. Sijoitusneuvojani kuitenkin kehoitti olla tekemättä tätä hankintaa, koska laite olisi arvoton mikäli kahvi loppuisi maailmasta.
Olen kyllä joskus jauhanut papuja kaupan myllyillä ja olihan se ihan jees, mutta ei kuitenkaan niin mahtavaa, että täytyisi mylly hankkia.
 
Viimeksi muokattu:

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Jos haukkuu kotimaiset kahvit ja seuraavaan hengenvetoon miettii myllyn hankintaa, niin... no kaikilla on oikeus mielipiteeseensä. Väitän, että jopa Juhla Mokka -pavuista itse jauhettuna tehty kahvi hakkaa Ruotsin kurajauhot 4-1. Pauligin hiukan premiumimmat pavut hakkaavat vielä reilummin. Kotimaisten paahtimoiden kahveilla ei ole mitään hävettävää. Kunhan pitää näppinsä erossa valmiiksijauhetuista.

Vaalea paahto on muuten nyt the juttu. Mä käytän silti n. nelospaahtoa, koska en seuraa muotivirtauksia.
 

Fat Cat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jauhettu kahvihan alkaa pilaantumaan hipster-kirjani mukaan 15 minuuttua jauhamisesta, joten siitä voi miettiä, onko kahvimylly hyvä sijoitus. Tämä siis, jos arvostaa makua ja haluaa saada pavuista jotain irti.

Vaalea/tumma -väännössähän on kyse siitä, haluaako maistaa kyseisen pavun aromeja. Vaaleassa paahdossa nimenomaan sen pavun ominaisuudet tulevat esiin, kun taas tummempaan mentäessä pääsee maistamaan nimenomaan sitä paahtoa (pavusta huolimatta). Itse olen siirtynyt aika pitkälti vaaleaan paahtoon, sillä varsinkin nuo suomalaisten pienpaahtimoiden versioinnit (esim. Cafetoria, Helsingin kahvipaahtimo, Caffi) ovat ihan helvetin hyviä. Kannattaa myös muistaa, että paahtimoilla on omat kriteerinsä paahtoasteikolle, eli mitään universaalia totuutta se 1-5 taulukko ei edusta.

Bulkkikama (Paulig ym.) kannattaisi suosiolla jättää hyllyyn ja suosia pienpaahtimoita, jos ei ole ihan täysin perseauki.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Kävimme viitisen vuotta sitten Oslossa jossain kehutussa ja palkitussa paahtimo-kahvilassa tastingilla, ja kyllähän niistä pääosin vaaleapaahtoisista hyvin sai erilaisia aromeja irti. Ymmärrän sikäli täysin hifistelyn kahvin kanssa, vaikka en jaksa siihen itse uppoutua. Mulle parhaimmat arkifibat antaa nelospaahdon kahvit noin keskimäärin, esim. Pauligin Mundon tumma versio. Magnifika Löfsbergiltä tai sitten Lidlin French roast toimii myös näistä budjettiversioista. Starbucksin House Blend Medium on oikein maukas mutta myös hintava.

Joo, aikalailla tuularina nykyään tulee edettyä, pl. kahvini teen aeropressolla. Jauhetusta kamasta. Tällä hetkellä kunnollinen mylly on prioriteettilistallani ynnä muuta-sijoilla, enkä mitään leikkaavaa halpista halua. Käsimylly oli silloin, kun papuni ostin paahtimolta ja olin lipsahtamassa pahasti kahvihipsteröinnin puolelle.
 

Bunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Coyotes, Thrashers
Jos haukkuu kotimaiset kahvit ja seuraavaan hengenvetoon miettii myllyn hankintaa, niin... no kaikilla on oikeus mielipiteeseensä. Väitän, että jopa Juhla Mokka -pavuista itse jauhettuna tehty kahvi hakkaa Ruotsin kurajauhot 4-1. Pauligin hiukan premiumimmat pavut hakkaavat vielä reilummin. Kotimaisten paahtimoiden kahveilla ei ole mitään hävettävää. Kunhan pitää näppinsä erossa valmiiksijauhetuista.
Kovia väitöksiä se pistää pöytään. Ettäkö Juhla Mokka itse jauhettuna päihittäisi jumalaisen Löfbergsin.
Toki testaamatta ei pidä tuomita, mutta epäilen asiaa. No makuasioita toki, täytyy se muistaa.
Pitää tässä katsoa jos saisi pari tuttua, joille kahvin merkillä ei ole merkitystä, pestattua scouttamaan eri kahveja ja kun saavat tuloksen valmiiksi kahvihyllyjen timanteista, niin ehkä uskaltaisi ottaa parhaan testiin.

Joskus olen miettinyt, että joku kapselikeitin tms. voisi olla ihan jännä, niin saisi esim. Cappuccinoa tehtyä, mutta toisaalta ehkä tämä veisi hohdon sitten kahviloissa nautitulta capuccinolta, jos se olisi oman käden ulottuvilla olevaa jokapäiväistä herkkua.
 
Viimeksi muokattu:

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
No ainakin Juhla Mokka Tosi Tumma on ihan saatanan hyvä papukahvi. On mulla ykkössijalla markettikahveista ja varmaan top3:ssa hienostelukahvit mukaan luettunakin. En mä niitä vaaleapaahtoisia papuja kovinkaan usein osta, joten pieni savolaisvaraus pitää jättää. Löfbergin pavut ovat olleet ihan bulkkia noihin Pauligin hiukan spessumpiin verrattuna, eli ne Kaupunkikahvit sun muut tummemmat paahdot. Joka tapauksessa paraskaan valmiiksi jauhettu ei tahdo pärjätä oikein millekään papukahville. Ero on niin valtaisa. Kahvi kärsii säilytyksestä ja erityisesti jauhettuna.
 

Fat Cat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kävimme viitisen vuotta sitten Oslossa jossain kehutussa ja palkitussa paahtimo-kahvilassa tastingilla, ja kyllähän niistä pääosin vaaleapaahtoisista hyvin sai erilaisia aromeja irti. Ymmärrän sikäli täysin hifistelyn kahvin kanssa, vaikka en jaksa siihen itse uppoutua. Mulle parhaimmat arkifibat antaa nelospaahdon kahvit noin keskimäärin, esim. Pauligin Mundon tumma versio. Magnifika Löfsbergiltä tai sitten Lidlin French roast toimii myös näistä budjettiversioista. Starbucksin House Blend Medium on oikein maukas mutta myös hintava.

Joo, aikalailla tuularina nykyään tulee edettyä, pl. kahvini teen aeropressolla. Jauhetusta kamasta. Tällä hetkellä kunnollinen mylly on prioriteettilistallani ynnä muuta-sijoilla, enkä mitään leikkaavaa halpista halua. Käsimylly oli silloin, kun papuni ostin paahtimolta ja olin lipsahtamassa pahasti kahvihipsteröinnin puolelle.
Tuo oslolainen kahvila on hyvin todennäköisesti Fuglen, olen saman lafkan kahviloissa käynyt Bergenissä ja Tokiossa. Tuolta olenkin ostanut elämäni parhaat pavut. FUGLEN

Tule rohkeasti vaan pimeälle puolelle, kun ensiaskeleet on selvästi jo otettu. Itse olen tällä pärjännyt hyvin vuoden päivät: Pinokkio - Cafetoria: hienoja kahvia suurille ihmisille!

Karmeaa meteliä pitää, mutta laatupeli on. Cafetorian omistajan mukaan halvimpia näistä oikeasti hyvistä myllyistä.

Itsekin pääasiassa Aeropressillä kyhäilen, kun on niin ylivoimainen vehje. Tuolla myllyllä voi vielä jauhaa suoraan Aeropressiin sisään kahvit, niin ei tarvitse astioiden kanssa pelata. Tuntuu jopa hieman huijaamiselta, kuinka hyvää tuolla tekee helposti, kun vertaa vaikkia V60/Chemex -kikkailuun.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
@Fat Cat
Millainen tuo linkkaamasi mylly on puhdistaa? Tärkeää lienee kuitenkin pitää se puhtaana, jottei vanha kaffe jää härskiintymään.
 

Fat Cat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
@Fat Cat
Millainen tuo linkkaamasi mylly on puhdistaa? Tärkeää lienee kuitenkin pitää se puhtaana, jottei vanha kaffe jää härskiintymään.
Tuo kupu lähtee vetämällä irti ja muuten saa harjattua nuo terät / puhallettua. Tuossa on hyvin simppeli mekanismi, eli päällipuolin pääsee mielestäni tarpeeksi puhdistamaan. Ajattelin sitten ottaa enemmän osiin, kun käyn vuoden parin päästä teroittamassa terät (Cafetoriassa lupailtiin näin onnistuvan).

Mittaan pavut ennen ja jälkeen jauhatuksen, niin 0,1 gramman tarkkuudelta sieltä väittäisi kaiken tulevan läpi. Tuonne ei siis varsinaisesti jää mitään muhimaan, paitsi nyt pölyä reunoille. Toki pitää jauhaessa antaa vähän isän kädestä, että ravistelee kaikki perille.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Itse ostin joku puoli vuotta sitten DeLonghin kahvikoneen, mikä maksoi jotain 500. Se on kyllä, varsinkin näin etätöissä oikein kätevä. Nappia painamalla kupillinen normi sumppia alta minuutin ja illemmalla sitten espresso tai mitä nyt halua myös napista. Maitovaahdotinta siinä ei ole automaattista, mutta suutin mistä saa höyryä. Vedet saa myös teekuppiin ilman vedenkeitintä. Oikein hyvä ostos ja lahjoitin vanhan suodatinkeittimen pois tarpeettomana. Suosittelen.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Itse ostin joku puoli vuotta sitten DeLonghin kahvikoneen, mikä maksoi jotain 500. Se on kyllä, varsinkin näin etätöissä oikein kätevä. Nappia painamalla kupillinen normi sumppia alta minuutin ja illemmalla sitten espresso tai mitä nyt halua myös napista. Maitovaahdotinta siinä ei ole automaattista, mutta suutin mistä saa höyryä. Vedet saa myös teekuppiin ilman vedenkeitintä. Oikein hyvä ostos ja lahjoitin vanhan suodatinkeittimen pois tarpeettomana. Suosittelen.

Delonghin kone ollut myös vuosia. Jos ei ihan budjettiversiota osta, osatkin ovat suhteellisen hyviä ja varaosia saa (Helsingissä on noille jopa oma huoltokin). Reissuilla sitten Aeropressiä, mutta mukava on kunnollinen kahvikone. Ei jää ikävä suodatinkahvia ja Moccamastereita.
 

VTVH

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Kovia väitöksiä se pistää pöytään. Ettäkö Juhla Mokka itse jauhettuna päihittäisi jumalaisen Löfbergsin.
Toki testaamatta ei pidä tuomita, mutta epäilen asiaa. No makuasioita toki, täytyy se muistaa.

Löfsberg, tuo Ruotsin Paulig. Samaa ison paahtimon isoille massoille tuotettua bulkkia. Ainut etu ruotsalaisilla taitaa olla se, että ruotsalaiset löysivät tummapaahdetun kahvin parikymmentä vuotta ennen suomalaisia kuluttajia. Kotimaisten isojen paahtimoiden koneet löysivät paahtokoniesta uuden pykälän vasta pari vuotta sitten.

Itse en noista Löfbergin tummapaahdetuista välitä. Paras perushalpa tummapaahtoinen on tällä hetkellä Kulta Katriinan tummempi tumma. Pienpaahtimoista täällä kaakonkulmalla parasta kahvia paahtavat ehdottomasti Inka paahtimo ja Lehmus Roastery. Sitten jos alkaa hipsteröittämään niin Makea Coffee.

Omaan suuhun osuu nykyään parhaiten keskipaahtoiset kahvit. Toki tulee ostettua valillä tummia ja vaaleitakin paahtoja pieniltä paahtimoilta, mutta vaaleat ovat yleensä liian marjaisia ja tummista on paahdettu pavun aromit aika pitkälti pois. Keskipaahtoisissa tuntuu olevan aika hyvä balanssi pavun makujen ja paahteisten makujen välillä.
 

hihhu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Minäkin löysin pari vuotta sitten kahvin ihanuuden, hiukan sen jälkeen vatsani alkoi kapinoida mustaa kahvia vastaan. Nyt juon Nescafen pikacappuccinoa koska ihan sama sitten. Otan myös kaiken tännekirjoitetun henkilökohtaisena vittuiluna. Tiedoksi.
 

Bunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Coyotes, Thrashers
Minäkin löysin pari vuotta sitten kahvin ihanuuden, hiukan sen jälkeen vatsani alkoi kapinoida mustaa kahvia vastaan. Nyt juon Nescafen pikacappuccinoa koska ihan sama sitten. Otan myös kaiken tännekirjoitetun henkilökohtaisena vittuiluna. Tiedoksi.
Onko hyvää? Tullut ihasteltua tuota kaupan hyllyllä ja jopa nähtyä unta pariin kertaan.
Mukaan ei ole vielä tarttunut. Toki tuollainen pikacapuccino on vähän oma maailmansa oikeaan kamaan verrattuna, mutta maku on tärkeintä tässä.
Olen kuullut että tuo pikacappuccino on erityisesti vankien suosiossa.
 
Viimeksi muokattu:

hihhu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Onko hyvää? Tullut ihasteltua tuota kaupan hyllyllä ja jopa nähtyä unta pariin kertaan.
Mukaan ei ole vielä tarttunut. Toki tuollainen pikacapuccino on vähän oma maailmansa oikeaan kamaan verrattuna, mutta maku on tärkeintä tässä.
Olen kuullut että tuo pikacappuccino erityisesti vankien suosiossa.
Ainoa vertailukohdat on joku xtra, mikä kerran osui mukaan ja sitä parempaa on kyllä ja tavalliset kahvit. Maitokahviin verrattuna tykkään tästä, kerman kanssa on vähän, että miten sattuu suhteet osumaan, nappiin osunut kermakahvi on kyllä parempaa. Ero on kuitenkin lähinnä sama kuin osuiko luoti otsaan vai silmien väliin. Asiakas sai tarpeellisen palvelun ja tuskin tulee valittamaan. Pätee siis noihin kaikkiin.
 

Bunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Coyotes, Thrashers
Oatly iKaffe kauramaito ollut testissä pari päivää teknisistä syistä, kun piti ostaa pienempi purkki maitoa niin päätin sitten testata jotain erinlaista. Juuri tässä siemailen kofeiinitonta pikakahvia ja ainakin tämän seassahan tuo on suorastaan taivaallista. Aamulla kun lurauttelin Löfbegsin sekaan niin joo. Olihan se erillä tavalla melko hyvää. Tuskin nyt perinteistä maitoa olen korvaamaassa hetkeen, mutta ehkä jatkossa voisi kerran tai pari vuoteen ostaa vaihtelun vuoksi tätä kauramaitoa. Nimenomaan siis Oatlyn kahvimaitoa.
Mitäs muut kahvin kittaajat ovat mieltä. Onko nämä kauramaidot kahvissa hot or not?
 

Fat Cat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Oatly iKaffe kauramaito ollut testissä pari päivää teknisistä syistä, kun piti ostaa pienempi purkki maitoa niin päätin sitten testata jotain erinlaista. Juuri tässä siemailen kofeiinitonta pikakahvia ja ainakin tämän seassahan tuo on suorastaan taivaallista. Aamulla kun lurauttelin Löfbegsin sekaan niin joo. Olihan se erillä tavalla melko hyvää. Tuskin nyt perinteistä maitoa olen korvaamaassa hetkeen, mutta ehkä jatkossa voisi kerran tai pari vuoteen ostaa vaihtelun vuoksi tätä kauramaitoa. Nimenomaan siis Oatlyn kahvimaitoa.
Mitäs muut kahvin kittaajat ovat mieltä. Onko nämä kauramaidot kahvissa hot or not?
Maitohan ei kahviin kuulu, mutta jos jotain kauramaitoa pitää laittaa, niin ota nyt hyvä mies joku kotimainen vaihtoehto. Minä ainakin olen niin mielensäpahoittaja, etten Oatlyn toimintaa hyväksy.
 

Bunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Coyotes, Thrashers
Tulipas tänään todistettua, että myös kofeiiniton suodatinkahvi voi olla oikeasti hyvää. Jauhatin kaupassa pavuista jotain suhteellisen laadukasta kahvia. Nimeä en tiedä, mutta paketissa luki "espresso" ja jotain italialaistyylistä kahvia ilmeisesti on.
Kyllä tämä hakkaisi osan peruskahveistakin ja en varmaan olisi edes huomannut tätä kofeiinittomaksi jos en sitä tietäisi.
Voipahan siis juoda jotain hyvää kahvia ennen nukkumaanmenoakin ilman pelkoa unien menetyksestä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös