Reykjavikista Barcelonaan, välietappina reilusti tumma Mundo. Barcaa vasta yksi muki hörpittynä, makumaailmaltaan osuu noiden kahden väliin. Hiukan pehmeämpi kuin Mundo, mutta aromikkaampi kuin Reykjavik. Mundo ja Barca aika liki toisiaan joka suhteessa. Ehkä en edes erottaisi sokkotestissä peräkkäisiä kuppeja. Markettipapumissio siis jatkuu. En muista, mitä join noita ennen, mutta ei se ainakaan yhtä hyvää ollut. Varmaan toi Mundo noista suosikki, mutta katotaan tarkemmin, kun Barca-pussi lähenee loppuaan. Papujen määrän optimointi kun on vielä menossa, ehkä joku hienosäätö jauhatuksen karkeuteenkin välillä. Nelospaahto on joka tapauksessa mun juttu. Siksi Reykjavik jää noiden kolmen vertailussa pronssille. Paulig on aika vahvasti edustettuna mun ostoskorissa. Syitä on kaksi. Toinen toki se, että se on hyvin edustettuna marketin hyllyssä. Toinen se, että ei ne muut vaan pärjää.
Ai niin, nyt muistin. Edellinen ei-Paulig oli Pelican Rouge. Sitä saan duunissakin, joten jääkööt hyllyyn jatkossa, vaikka tulisi taas tarjoukseen. Joku aika sitten tuli haettua Sixpotin kahveja REKO-pisteestä. Tykkään kyllä muuten tukea paikallisia tuottajia, mutta en onnistunut löytämään valikoimasta omaan makuun sopivaa paahtoa. Joku päivä voisi kyllä tehdä taas ristiretken johonkin ei-markettiin. Kun pikkupussin hinta lähenee kymppiä, niin sitten pitää olla jo paahdosta muutakin kuvausta kuin "tumma" tai "vaalea". Mulle suklaisuus tai pähkinäisyys ei yleensä toimi, mutta marjaisa maistuu. Jos joku saa tosta kiinni, niin heittäkää suosituksia, mielellään nelospaahtoa.