Ihan aluksi. Kritiikki Liigan estämis- ja kahvalinjasta ei ole kritiikki Tapparaa kohtaan. Olen monta kertaa maininnut että Rautakorpi on loistava valmentaja joka osaa hyödyntää kaiken voittamisen eteen.
Ensinnäkin myös sinulle, voin vilpittömästi sanoa, että minä en ole "fani". Tappara on kyllä minun joukkueeni mutta en minä koe (enää) mitään tunteen vuoristoratoja sen kanssa, tämä on vain lätkää kuitenkin. Siinä mielessä siis toivoisin, että nämä lapselliset kuvitelmat minun motiiveistani jätettäisiin jo pois. Eli sanoisin kyllä suoraan jos Tappara kahvaisi tai muuten estäisi kiekotonta pelaaja jotenkin poikkeuksellisen paljon.
Ja niin sanoo sinulle suurin osa ajattelevista Tappara-faneista, se on vain kumma, että me jotka eniten niitä pelejä näemme olemme kuitenkin jäävejä asiaa kommentoimaan, koska emme pysty objektiivisuuteen (mihin muut toki pystyvät automaattisesti).
Nimimerkki Diesel viestissä #74 puki loistavasti sanoiksi tämän keskustelun perimmäisen ongelman. (Toki, en väitä etteikö Tapparan tai JYPin kannattajilla olisi sama lähtöoletus, mutta mikään automaatio se ei ole, luki tuolla vasemmalla mitä tahansa.)
Toiseksi ei kukaan ole esittämässä 100 prosenttista nollatoleranssia. Luulisi sinun käsittävän sen ilman asian erikseen alleviivaustakin. Kysymys on siitä miten nykyistä mm. varsin sallivaa kiekollisen pelaajan estämislinjaa voitaisiin tiukentaa niin, että Liigan pelaajat voisivat pelata paremmin taitokiekkoa ja kehittyä ratkaisijoiksi.
Itse asiassa olet hivenen väärässä ensimmäisen väitteesi kanssa, nythän on annettu useampikin puheenvuoro siitä miten nollatoleranssi on kadonnut. Ja viimeksihän viittasin tuolla nimimerkki kaalin kirjoitukseen.
Ja käytin jo useamman puheenvuoron myös kysymällä sitä miten aletaan määritellä mm. kaksinkamppailutilanteita vrt. "normaali" pelaaminen josta annettiin jo esimerkkejäkin. Minua on turha piikitellä, jos et seuraa keskustelua.
Eli suomeksi: Miten siistitään peliä muuttamatta liikaa jääkiekon perusluonnetta, johon kiistatta kuuluu kamppailupelaaminen.
Kolmanneksi otin kiekkokontrollin senkin takia esille, että siihen pääsemiseen tarvitaan hyvä harjoitepankki ja paljon toistoja. Liigan tuomarilinjan muuttaminen lähemmäksi NHL-kiekkoa estämisten suhteen vaatii samaa. Ei se muuttuisi hetkessä mutta yhdessä tekemällä - tahtotilan ollessa oikea - linja saadaan paremmin palvelemaan Liigan pelaajien ja pelin kehitystä.
Nimenomaan, joten joko ymmärrät mitä tarkoitan ammattituomarit vrt. amatöörituomarit-asetelmalla. Ei ole vaikea asia. (Lihavointi on minun).
Jos käytämme logiikkaasi vuorostaan tähän sinun kiekkokontrollivertaukseesi, niin sehän tarkoittaisi, että yhteinen tahto ja päätös automaattisesti saisivat joukkueen pelaamaan kiekkokontrollia. Me tiedämme molemmat, että se on täysin päätön ajatus tuollaisenaan.
Sulla tulee aika lapsellisia juttuja. Kuten tuo Steve Ott huitoi mailalla vastustajaa ja maalin edessä tuli poikkaria. Taisi olla tämäkin sitä "kahvaamista".
(Voihan niitä heitellä mutta se vie asialliselta keskustelulta pohjan. Jos niihin reagoisi, pitäisi kysyä jotain että trollaatko sä kahvaran puolesta vai mistä on kysymys? Joten parempi olla reagoimatta, mutta jätä ne pois itsekin).
Jaha, joko sinäkin lähdet tähän mukaan, kuvittelin, että olet kuitenkin fiksumman puolen kirjoittajia.
Se "lapsellinen" NHL-heitto koskikin vain sitä, että ei sieltäkään mailahäirintää ole KOKONAAN kitketty, vaan nimenomaan kahvaaminen. Ja minä seison edelleen väitteeni takana, että Suomessa ei kahvata enää.
Ja tuo taas liittyy siihen tässäkin ketjussa esiintyneeseen harhaluuloon, että kahvaaminen tarkoittaa kaikkea mailalla tapahtuvaa häirintää ja muuta vastustajan pelaamisen vaikeuttamista.
Joten joo, trollaan taas Tapparan puolesta, kun lukija ei tajua mitä lukee, eikä viitsi kysyä. Koita ensi kerralla vittuilla edes paremmin asiapohjalta.