Meripelastuskeskuksen JULKINEN tiedotuslinja MMMKM-kysymyksiin:
10.07.2016 - Vene merihädässä Hamnsundetissa Ahvenanmaalla
- MITÄ: huvivene otti vettä sisään
- MISSÄ: Hamnsundetissa Ahvenanmaan koillispuolella
- MILLOIN: Meripelastuskeskus Turku sai hälytyksen noin klo 13 sunnuntaina (10.07.2016)
- KETÄ: veneessä oli neljä henkilöä
- MIKSI: veneessä oli jäähdytysputkisto irronnut ja vesi tulvii veneeseen sitä kautta koneen käydessä
14.06.2016 - Kaksi miestä tippui sillalta mereen Helsingissä
- MITÄ: kaksi miestä oli joutunut veden varaan
- MISSÄ: Helsingin Mustikkamaan ja Kulosaaren välisellä sillalla
- MILLOIN: Suomenlahden merivartiosto sai tiedon onnettomuudesta klo 2009
- KETÄ: kaksi miestä
- MIKSI: sillalla tapahtuneen pelleilyn takia, alkoholilla oli osuutta asiaan
Kuten sanottua: vapaaehtoisilla meripelastajilla on julkista tiedotusta enemmänkin tietoa - ei heiltä salata mitään. Miksi pitäisi? Vastaavasti kertomasi - hyvä
@Designer - perusteella tuntuu, että vapaaehtoisille maapelastajille ei kerrota käytännössä yhtään mitään. Miksi näin? Lisäksi mietityttää se, että kuinka paljon tällainen linja vaikuttaa vapaaehtoisten motivaatioon ja jopa ihan yleisesti vapaaehtoisten määrään. "
Rämpikää, rämpikää, hakekaa, hakekaa, mutta ei me teille kerrota hevon vittuakaan minkä vuoksi! *HÄH-HÄH-HÄÄ*"
Kaverini kautta olen tutustunut vähintään naamatutuiksi moniin muihinkin meripelastajiin. Mulle on ulkopuolisena tullut tunne, että jos joku harrastaa tosissaan veneilyä ja yleisesti vesilläliikkumista, niin hyvin herkästi samat henkilöt myös liittyvät vapaaehtoiseen meripelastukseen. Onhan se kaikkien yhteinen etu ja turva. Vastaavasti mulla on useita tuttuja, jotka tykkäävät vapaa-ajallaan vaeltaa, muutenkin liikkua paljonkin luonnossa sekä jopa parikin Jukolan viestin konkaria. En tiedä heistä yhdenkään osallistuvan VaPePa:n toimintaan. Tykkään itsekin vapaa-ajallani vaeltaa ja liikkua luonnossa. Mullahan on takataskussani jopa eräoppaan koulutusta (Etelä-Suomi) vastaava tutkinto sekä kokemusta liikkumisesta Lapissa (Suomi) ja Alpeilla (Sveitsi). Tästä huolimatta mun ei ole koskaan tullut edes harkittua liittyä VaPePa:n toimintaan. Nyt kun kuulin sulta vähän toimintatavoista ja yleisestä käytännöstä, niin ei näemmä tarvitse harkitakaan!