Kärsitkö kaamosmasennuksesta?

  • 14 885
  • 91

Onko sinulla kaamosmasennusta?

  • Kyllä. Minulle tulee joka vuosi paha kaamosmasennus

    Ääniä: 3 3,6%
  • Noh, kyllähän tämä aika kieltämättä hieman ahdistaa, mutta kyllä tästä aina selvitään

    Ääniä: 41 48,8%
  • Ei. Minulle on ihan sama, eletäänkö pimeää vai valoista aikaa

    Ääniä: 28 33,3%
  • Mikä ihmeen kaamosmasennus?! Tämähän on vuoden parasta aikaa!

    Ääniä: 12 14,3%

  • Äänestäjiä
    84
  • Poll closed .

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Mitenkäs palstalaisilla menee? Joku juttu mediassa sattui silmään, että jopa 90 % suomalaisista kärsii tästä kaamosajasta ja yllätyin vähän noinkin korkeasta prosentista. Minulla tämä on viime vuosina mennyt yleensä niin, että se alkaa tuossa joulukuussa vetämään mieltä harmaaksi. Tämä marraskuu menee usein vielä ihan kohtalaisesti, ja siltä tuntuu toistaiseksi nytkin.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
En kyllä kärsi. Itseasiassa tykkään pimeestä. Toisaalta, oon kyllä enemmän kesämies kun talvi. Kompleksinen outolintu kaikinpualin.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ei tässä ehdi masentumaan, kun pitää koiria viedä säännöllisesti ulos ja happi taas tekee hyvää aivoille. Mutta eihän tämä silti vuodenajoista parasta aikaa ole.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Kylmyys se on paljon pahempi.
Juur näin. Kovat pakkaset vituttaa kyllä isosti. Lunta saa mun pualesta olla tai olla olematta mutta jäätävä pakkanen on perseestä. Kaamosajassa on jopa omalla tapaansa tunnelmaa.
 

-RVL-

Jäsen
En ymmärrä pimeästä valittamista. Kello lyö neljää ja valoista vieläkin. Ensi kuussa alkaa jo valaistua ja keväällä palaa silmät päähän.
 

Glove

Jäsen
Kyllä minä olisin miljoona kertaa mieluummin jossain, jossa aurinko näkyy yli kahdeksan tuntia vuorokaudessa ja nousee vähän korkeammalle kuin 8 astetta horisontin yläpuolelle.
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Lyhyet päivät eivät olisi ongelma, jos ns. valoisana aikana ei olisi kuutena päivänä seitsemästä pilvistä. Harmaana päivänä tulee lähinnä "toivottua" pimeyttä.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
En kärsi. En todellakaan oikein tiedä minkälaista se on (olisi). Loskakelit vituttaa, mutta ei pimeyden takia vaan likaisuuden ja liukkauden takia.
Kesällä ei tarvitse olla yhtä mittaa hellettä kuin viikko, niin alan toivoa viileämpiä ja pilvisempia olosuhteita.
Plus 18-22 astetta, tyyntä ja puolipilvistä saisi olla jatkuvasti.
 

Glove

Jäsen
Plus 18-22 astetta, tyyntä ja puolipilvistä saisi olla jatkuvasti.
Päälle 25 kun on niin minä tykkään. Projekti muutto etelään on jo alkanut ahkeralla espanjan opiskelulla. Ei nyt vielä ole sillä tasolla, että pystyisi espanjaksi töitä tekemään, mutta jos se onnistuisi ennen kuin täytän 50.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Mitenkäs palstalaisilla menee? Joku juttu mediassa sattui silmään, että jopa 90 % suomalaisista kärsii tästä kaamosajasta ja yllätyin vähän noinkin korkeasta prosentista. Minulla tämä on viime vuosina mennyt yleensä niin, että se alkaa tuossa joulukuussa vetämään mieltä harmaaksi. Tämä marraskuu menee usein vielä ihan kohtalaisesti, ja siltä tuntuu toistaiseksi nytkin.
Kaikki ärsyttää ja se varmaan näkyy keskustelu tavassa. Eipä sitä oikein jaksaisi paljoa tehdä.
 

Peltinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
En kärsi, olen syksyisin parhaimmillani, energinen, aktiivinen, aikaansaava, positiivinen ja virkeä. Sen sijaan kärsin kevätmasennuksesta, joka kuulemma on samaa perua. Kumpikin johtuu aivojen hormonitoiminnan ja välittäjäaineiden tasojen heittelystä. Jostakin luin, että kevätmasennustakin voisi hoitaa ottamalla kirkasvalohoitoa syksyllä. Silloin aivojen kemia pysyisi tasaisempana eikä siihen tulisi liian isoja heilahteluita.

Sen olen huomannut, että kyseessä on ihan kemiallinen juttu. Siihen ei vaikuta elämäntilanne, säätila tai oikein mikään muukaan ulkoinen asia. Varmaan oikeasti kaamosmasentuneilla on pitkälti sama, eli se masennus ei pohjimmiltaan johdu sateesta tai pimeydestä tai ylipäänsä siitä, että jokin asia erityisesti vituttaisi. Se vitutus on enemmän oire kuin syy.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Vuosi vuodelta tuntuu, että tämä aika iskee raskaammin minuun. Juuri tämä marras-joulukuun alkupuolen aika on sitä paskinta aikaa koko vuodesta. Joulu on jees ja sitten tammikuusta eteenpäin tuo valoa se, että voi jo alkaa odottamaan kevään tuloa.

Olen kyllä niin kevään ja kesän ihmisiä. Ennen kaikkea valoisuuden ihmisiä.
 

Loorz15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit | Huuhkajat | Teuvo Teräväinen
En kärsi. Kärsin kroonisesta alakulosta, joka on pahimillaan keväisin, ja itseasiassa parhaimmillaan syksyisin. Olen sielultani synkkä, joten nämä pimeät illat ja päivät vain ruokkii sieluani ja inspiroi. Hienoa aikaa. Kevät sen sijaan voisi painua sinne missä päivä ei paista.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös