Kärsitkö kaamosmasennuksesta?

  • 14 859
  • 91

Onko sinulla kaamosmasennusta?

  • Kyllä. Minulle tulee joka vuosi paha kaamosmasennus

    Ääniä: 3 3,6%
  • Noh, kyllähän tämä aika kieltämättä hieman ahdistaa, mutta kyllä tästä aina selvitään

    Ääniä: 41 48,8%
  • Ei. Minulle on ihan sama, eletäänkö pimeää vai valoista aikaa

    Ääniä: 28 33,3%
  • Mikä ihmeen kaamosmasennus?! Tämähän on vuoden parasta aikaa!

    Ääniä: 12 14,3%

  • Äänestäjiä
    84
  • Poll closed .

Artyukhin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
On jonkunlaisia oireita havaittavissa. Iloa ei oikein tunnu saavan mistään, treenaaminen on ihan pakkopullaa ja ihmisten kanssa ei kauaa jaksa olla, kun jo haluaa päästä omiin oloihinsa. On energiat jotenkin tosi alhaalla ja mieli matala. Joskus koen aika ammottavaa tyhjyyden tunnetta. Työ väsyttää.

Pitäisi varmaan ruveta jo sitä kirkasvalolamppua harkitsemaan, kun eihän tämä ensimmäinen talvi ole kun on näitä samoja tuntemuksia.
Aivan sama homma. tullut käytyä vähemmin salillakin ja väsynyt olo melkein kokoajan..
 

MegaForce

Jäsen
Hieman on ahdistusta tämän jatkuvan pimeyden takia. Vielä kun välillä joutuu tekemään yötöitä.. Masennus lienee turhan kova ilmaisu..
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Kärsin ja pahasti. Tosin kärsin kyllä otsikossa mainitusta asiasta ilman kaamostakin, olen kärsinyt jotain 15 vuotta. Tuntuu siltä, että ekan ison eron jälkeen jouduin spiraaliin, josta pääsen vain hetkellisesti pois. Kesäisin. Pimeänä vuodenaikana joudun ottamaan aika paljon tasoittavaa. Valoisana aikana on helpompaa, menee ilmankin.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Aivan sama onko valoisaa vai pimeää. Samalla tavalla vituttaa tai ei vituta. Pimeessä on tosin paljon tunnelmallisempaa, eli oikeastaan pidän enemmän pimeästä ajasta kuin kesäajasta.
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Aivan sama onko valoisaa vai pimeää. Samalla tavalla vituttaa tai ei vituta. Pimeessä on tosin paljon tunnelmallisempaa, eli oikeastaan pidän enemmän pimeästä ajasta kuin kesäajasta.

Tässähän ei kysyttäkään vitutuksesta vaan masennuksesta.

Joo. Ensi vuonna jos on hengissä voisi jopa kokeilla lääkitystä.
 

Suonikohju

Jäsen
Suosikkijoukkue
The Reds, Oulun Kärpät
Kyllä. Tää on ihan pyllykästä kun pimeys iskee.....lähet töihin on pimeetä, tuut töistä on pimeetä....viet kersat aktiviteetteihin tulet kotiin on h...vetin pimeetä. Koko ajan nukuttaa.....Kroppa ei tottele eikä mielikään oo aina oikeessa kellonajassa....Ei muuta ku uutta kellonaikaa sitte ku Ringo tulee esille...kyllä se ..nousee vielä.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
On jonkunlaisia oireita havaittavissa. Iloa ei oikein tunnu saavan mistään, treenaaminen on ihan pakkopullaa ja ihmisten kanssa ei kauaa jaksa olla, kun jo haluaa päästä omiin oloihinsa. On energiat jotenkin tosi alhaalla ja mieli matala. Joskus koen aika ammottavaa tyhjyyden tunnetta. Työ väsyttää.
Vähän on samanlaisia tuntemuksia ollut, kuin viime vuonnakin. Mutta toistaiseksi vähän vähemmällä on päästy. Töissä on ollut semmoista haipakkaa, että ei ole ollut liikaa aikaa miettiä pimeyttä ja sen ahdistavuutta.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
En kärsi. Nautin siitä.
 

Skeletor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, urheilullisesti avoin sarja
Lapin kaamoksessa kun on monta vuotta viettänyt, niin ei yhtään. Lumi puissa ja maassa tuo hyvin valoa. Täällä etelässä musta maa, sumu, tihku ja ihmisten murjottaminen tuo masennuksen paljon lähemmäs.
 

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tähän aikaa vuodesta masentaa yleensä ihan helvetisti ja tänäkin vuonna siihen löytyy juurisyy paikallisesta kiekkoseurasta.
 

Vahva tunne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Pää pystyyn Dolis. Lukko voittaa vielä monta matsia ja kerää monenmonta pistettä. Sijat 4-8 vaihtelevat runsaasti ja Lukko voi taas olla pian siellä neljäntenä. Tsemppiä Raumalle. Älkää luovuttako. Onnea seuraavaan koitokseen.
Ja Punamustan pitäis olla kohta jo jonkun seljäs, hopi hopi. Saadaan lukea huomenna puolieroottisia tarinoita. ;)
 

Vahva tunne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mä olen vitun tylsä jonne ja menin pitsalle katselemaan, kun ihmiset pitävät toisiaan kädestä kiinni kaduilla. Onneks meni se pitsa sentään alas asti, ettei mennyt haaskuuseen. Mä kyllä ehdotin kaverille että mentäiskö ens viikolla baariin, mut ei kuulemma käy kun tällä ei ole vielä rahaa silloin. Köyhä jätkä ja asuu omillaan, minulla säästöjä sekä pyörin vanhempieni nurkissa.

Onks mulla mitään kanttia mennä tonne yöelämään. En ole koskaan ollut siellä. Tää täysi-ikäisyys ja miehen mitta ovat vielä niin uusia juttuja mulle. En tiiä mitä tehdä. Tai no tiedänhän minä. Juon tän Jaffan tästä loppuun, kierrän Jatkoajan huoneissa kurkkimassa mitä tapahtuu missäkin, syön ehkä piparin jos tulee nälkä, nyt kun ei ole, ja lopuks menen petiin koska olen valvonut viime yönä viiteen. Ainakin kuuntelin sen yön AC/DC:tä, eli kunnon laaturokkia.

Eipä tuonne keskustaan pyöräilisi kuin muutaman minuutin, mut haluunko mennä juomaan kaljaa ja koittamaan saada seuraa... kun en kuitenkaan sitä saa, vaikka mä uskaltaisinkin tehdä jotain muutakin kuin tuijottaa ikkunaa ja tuoppia vuoronperään. Joo, paskaahan mä puhun, jos pesää haluaa niin pitää tehä jotain sen hyväks. Mutta kun oon ujo... en mä oikein ole vielä valmis astumaan yöelämään. Kerron sitten kun olen ja voitte avata vaikka liveseurannan, jonne mä laitan päivityksiä mitä perseen saamiselta välillä ehdin.

Ai niin, ketä kiinnostaa jos Punamusta saa persettä... älkää valehdelko itsellenne, teitä kaikkia varmaan kiinnostaa. Onhan tässä kyseessä tuore miehenalku, jolla on vielä kaikki kiva ja kurja edessäpäin. Abiristeilyllä voisi koittaa luoda jotain häppeninkiä. Mut joo, en oo kipuamassa kenenkään selkään. Heitin siemenet muutenkin jo tutusti Serlalle, joten anti olla. Sori kun aiheutin pettymyksen.

Ja kiva kun tää pimeys ei nyt masennakaan. Ei nyt, huomenna varmaan taas. Mi ikävyys, mi hämäryys.
Hei, ihan vinkiksi vaan, että ne naiset on ihan yhtä ujoja kuin sinäkin. Reipas heippa, ja siitä eteenpäin. Sähän oot pitkä ja komee ukko, kyllä ne naiset tykkää, ne ei vaan tune sua. Näillä tän palstan jutuillas ne leviää jo baarissa. Mitä pitää varoa, heti on kyllä tyrkylle tulijoita. Vaan vapaasti neidoille juttelet, niin pesän lämpöisen sa saat.
 

lasaleiko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ajankohtainen on kysymys, kun muutama päivä sitten tuli muutettua taas, toista kertaa elämänsä aikana, lappiin. No, eihän se sijaintia katso tuo kaamosmasennus, mutta kyllähän tuon eron huomaa valoisuudessa etelämpään verrattuna. Hämärää on. Mutta on siinä jotain hienoa. Olin tuossa iltapäivällä, juuri ennen pimeyden laskeutumista, ulkoilemassa. Piti ihan pysähtyä hetkeksi suon reunalle. Juuri ja juuri hämäryydestä erotti suon takana kohoavan tunturin. Mitään muuta ei kuullut kuin oman fyysisen rasituksen aiheuttaman huohotuksen. Ei tuohon kaipaa musiikkiakaan, mikä on yleensä itselle ollut ehdoton liikunnassa.

Ei mua tuo valoisuus, tai siis sen puute, ole oikein ikinä haitannut. Sen sijaan auringossa vituttaa kolme asiaa. Ensinnäkin se polttaa ihon, toisekseen se paistaa silmiin ja kolmanneks tulee kuuma, ihan kun ei jo muuten olis aina vähän.. saatana.
 

Vahva tunne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Niin joo, olen tänne laittanut pari kuvaa itsestäni mutta mistä mahdoit osata sanoa meikää pitkäksi... eikun joo, olen mä kertonut pituutenikin julkisesti. Olen jotain 188 senttimetrin luokkaa. Hiukset kiharat kuin peruukeissa ja yltävät niskaan. Kesällä menevät varmaan jo ylikin. Tää baari- ja naiskuvio alkavat puskea jo niin kovaa takaraivossa, että ennemmin tai myöhemmin väännyn väkisinkin menemään keskustaan pitämään hupia ja koittamaan onneani. Jonakin päivänä vielä. Paha vaan uskoa että mä olisin yhtä suuri saalis kuin kuvailet. Vaatimattomuus on meikälle hyve. Paljon kiitoksia kumminkin kun tykkäät kirjoitella näitä vastauksia. Tykkään lukea niitä.
Sulla on ihan sama alemmuuskompleksi kun mullakin aikoinaan. sitten kerran yks rohkee likka tuli sanoon, että oon ihqu! ja kukaan ei tuu sen takia sanoon mitään kun oon niin ihana että pelkäävät pettyvänsä. Siihen mä että ei huolta, ette pety! No perkele pettyhän moni, mutta sai ainakin hyvin piparia. Ja hei, oon vieläkin hyvännäköinen, kiitos hyvän elämän. Vieläkin ne kissat viettelee. Joten miksi ei sinuakin..... jiihhaa ... kimppuun.
 

Vahva tunne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kissa on mun suosikkieläin lemmikeistä. Purrrr. Näin kyllä siitä pitserian ikkunasta ihan lähellä kadulla todella hyvännäköisen tytön, blondikin vielä ja mustat housut... heräs heti kiinnostus. Mä aina joskus manaan tätä rohkeudenpuutetta elämässä, ja mietin mitä sille vois tehdä. Tuskinpa oikein mitään. Se lieventyy sitten kun lieventyy, viimeistään jos ja kun ylitän rajoja ensimmäistä kertaa. Parin viikon päästä olis hyvä mennä seikkailemaan tuonne tarjontaan. Saa tulla syliin hei, olen vapaa jätkä. Vink vink ja hymy perään.
Tiedätkö, koko ajan tiimalasi käy sun kohdalla. Jokaikinen hetki elämässä pitää käyttää, jos ei muuten , niin vanhana voi sanoa, että, teinpä perkele. Mulla jo nyt paljon tekemättömiä kohtia, joita ei enää takaisin saa, ja vituttaa. Kas, sinäpä runo. Mene nuori, ja nauti, vanhana et enää mennä saa.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Pää pystyyn Dolis. Lukko voittaa vielä monta matsia ja kerää monenmonta pistettä. Sijat 4-8 vaihtelevat runsaasti ja Lukko voi taas olla pian siellä neljäntenä. Tsemppiä Raumalle. Älkää luovuttako. Onnea seuraavaan koitokseen.
Nyt on kyllä nähty kaikki. Ässäfani lohduttelemassa Lukkofania. Vähän sama, kuin Ville Peltonen kävisi sanomassa Mats Sundinille että älä sure Matti, et sie ole mikään hintti.
 

Silkkeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Juu amatöörien hommaa tämmöiset kaamosmasennukset. Tosiäijä on masentunut ympäri vuoden. Korkeintaan keväällä kolahtaa hieman normaalia enemmän, kun muiden pirteämpi mielentila luo kontrastia. Nynnyt nauttii elämästä.
 
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
Pää pystyyn Dolis. Lukko voittaa vielä monta matsia ja kerää monenmonta pistettä. Sijat 4-8 vaihtelevat runsaasti ja Lukko voi taas olla pian siellä neljäntenä. Tsemppiä Raumalle. Älkää luovuttako. Onnea seuraavaan koitokseen.
Samaa ei voi valitettavasti sanoa meidän Pelicansista tai Ässistä, mitä noihin sijoitusarvioihisi siis tulee. No kaikki mun toivo nykysen kauden suhteen lepääkin tällä hetkellä Dallas Starissa, kirjaimellisesti. Ällistyttävässä 12-1-1 runissa ollaan ja odotan jo innolla tulevan yön Blackhawks-koitosta!

Niin ja se ironia piilee siinä että tuo ainut suora tappio oli se peli joka Dallasin olisi eniten kuulunut voittaa. Taisi olla kahden erän jälkeen yli puolet enemmän kuteja kuin Pittsburghilla mutta Murray seisoi päällään kunnes Pingut heittivät vikassa erässä kaksi tuuripomppumaalia ja peli oli siinä. Ärsytti silloin, ei ärsytä tosin enää pätkääkään kun tuota tappiota seurasi sitten tällainen pisteputki täynnä toistaan uskomattomampia yksittäisiä matseja. Esimerkiksi Wildia vastaan oltiin 1-3 tappiolla toisessa erässä ja peli päättyi lopulta 6-3.
 
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
En käsitä Pelicansin romahdusta. Hieno viime kausi, paljon maaleja sekä hieno IFK:n haastaminen pudotuspeleissä. Nyt menee kehnosti. Nopeasti sitä voikin urheiluseura pudota korkealta pohjalle.
Kyllä mä ite tän jotenkin luulen käsittäväni. Meiltä lähti molemmat moket, puolustuksen henkinen liideri ja konkari Kousa, virtuaasiomainen viivapyssy Kaski, hyökkäyksestä korvaamattoman tärkeä Jesse Saarinen sekä joukkueen toinen henkinen johtaja kentällä Zohorna.

Tähän soppaan kun lisätään vielä se, että noiden menetettyjen persoonien tilalle ei hommattu oikein ketään niin erinomaisia yksilöitä paikkaamaan menetyksiä plus nyt toisella kaudelta Nemolta odotetaan valmentajana jo jotain kun viime kauden sai vielä hääriä melko rauhassa olematta suurennuslasin alla niin... A recipe for disaster waiting to happen. Sen sanon että ilman Juhamatti Aaltosta lienettäisiin teidänkin alapuolella sarjataulukossa ja voisivat maalimäärätkin joukkueena kertoa melko karua kieltä ilman JMA:n korvaamatonta panosta yksilötasolla.

Mutta nyt karkas kyllä niin pahasti OT:n puolelle että jatkakaamme tätä keskustelua vaikka tuolla täysin vapaan puheenaiheen ketjussa mikäli tarve vaatii...
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Normaalisti haluan tappaa vain itseni. Kaamoksen aikaan haluan tappaa kaikki.
 

Glove

Jäsen
minä nyt oon masentunut muutenkin, eikä tämä pimeä, märkä ja kylmä syksy ja tuleva pimeä talvi ole ainakaan auttaneet asiaa. Kunpa pääsis lämpimään ja valoon, tekisi terää. Jo pelkkä ajattelukin auttaa himpun verran. Edelliseen viestiin viitaten, itseni olen joskus halunnut päästää päiviltä, mutta ainakaan vielä en ole aikonut viedä ketään mukanani. Mutta eihän sitä tiedä millaisia päiviä tulevaisuus tuo tullessaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös