Jahas, joku kaipaa. Itse asiasta ei varmaan paljoa kohta sieltä toisesta päästä puhuta vaan nimimerkistä Käyttäjänimetön. Tulemme sen näkemään.
Backlund pelasi Jokereita vastaan ihan tavallisen hyvän pelin, sellaisen perushyvän pelin, jollaisen pitäisi olla perustason. Ei päästänyt minun mielestäni yhtään helppoa siinä pelissä, olikohan ensimmäinen sellainen peli kaikki syksyn treenipelit ja liigapelit mukaan laskien. Ei kylläkään ollut mikään kauhean paha peli maalivahdille, ei tosin ihan helpoinkaan. Joo, olin hallilla katsomassa peliä. Backlundin torjuntaprosentti on nyt vissiin 87,6, ei se vielä hirveitä hurraahuutoja minussa aiheuta, etenkin kun muistaa huhutun palkan, 260 000 euroa. On sitä prosenttia ainakin suhteellisen helppo nostaa, kun se nyt on noin paska lukema. Nollapelejä on Kärpissä viime ja tämä kausi mukaan laskien edelleen nolla. Backlund on ollut alkukaudesta ihan nolla, pitääkö se kohta laskea yhdeksi nollapeliksi...
Kärppien peli Ilvestä vastaan ei kaatunut Karhuseen. Ne päästetyt maalit eivät olleet mitään imaisuja, jonka perusteella voi sanoa, että Karhunen antoi mahdollisuuden voittaa mutta Huml ei antanut. Karhunen pelaa kuitenkin keskimäärin paremmin kuin tuossa pelissä pelasi.
Karhusen torjuntaprosentti on kuitenkin nyt 91,4. Joo, minä tiedän, prosenteilla ei ole mitään väliä, vaikka ero olisi suurikin jos prosenttiero on Karhusen hyväksi. Näinhän se täällä paatuneimpien Backlundin fanittajien mielessä menee, että kun Backlund pelaa yhden hyvän peruspelin ja Karhunen ripauksen alakanttiin (kuitenkin sekin peli torjuntaprosentilla 90) niin Backlundin 9 aiempaa kauden (treenipelit mukaan lukien) peliä on kokonaisarviossa unohdettu.
Pääasia on, että nyt siellä on aitoa kilpailua pelipaikasta eikä mitään kiintiöpaikkaa 87,6 %:n imurille. Sitähän tuo lukema nimittäin osoittaa, etenkin kuin joidenkin mielestä täysin seula porskuttaa neljän prosentin päässä edellä.
Nyt peluuttaisin Backlundia seuraavissa peleissä ainakin parin viikon ajan ellei jo perinteiseen tyyliinsä aivan mahdottomia imuroi. Antaa pelin näyttää.