Palstalegenda
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Ukraina, Eveliina Määttänen
On olemassa muitakin vaihtoehtoja kuin ykkösmaalivahti tai "Mestikseen, koska on ihan paska". Minä olin viime kaudella sen muun vaihtoehdon kannattaja ja sitten nuo makikset ja oukat luulevat olkinukke kädessään heilutellen minun pitävän Karhuseen nähden Pekka Rinnettäkin kakkosmaalivahtina. Sitten moisten päätelmien vuoksi pahoittavat mielensä tai vain yrittävät vittuilla puhumatta välttämättä itse asiasta yhtään mitään.Viime kaudella ainakin itse pidin vielä liian kokemattomana ottamaan sen ykköstorjujan paikan. Hän ei ollut vielä osoittanut kykenevänsä kantamaan sitä vastuuta. Nyt opettavainen vuosi takana vierailla mailla ja hyvä treenikausi alla.
Eikö se Karhunen torjunut viime joulu-tammikuun tienoilla viidessä (Karhusen pelaamassa) pelissä peräkkäin voiton Kärpille. Minusta sellainen oli Karhusen vähiin peleihin nähden kova saldo.
Pitää myös muistaa, että hyvyys on aina suhteessa vastustajaan. On aivan eri asia verrata Karhusta Backlundiin kuin vaikkapa Iiro Tarkkiin tai varsinkaan Pekka Rinteeseen. Nyt on pitänyt verrata Backlundiin.
Sitä olen ihmetellyt, että kun Karhunen päästää yhden helpon vaikkapa yhteensä kuudessa pelissä - ja pelaa joskus jopa nollapelejä, joita Backlundilla on Kärpissä tasan nolla - ja Backlund päästää useamman "puolihelpon" ja tärkeissä paikoissa totaalisia imurointeja, niin silti Backlund on joillekin se ehdottomasti varmempi maalivahti, vaikka rehellisyys pelille, tilastot tukenaan, eivät sitä asiaa kovin vahvasti - jos ollenkaan - tue.