On olemassa muitakin vaihtoehtoja kuin ykkösmaalivahti tai "Mestikseen, koska on ihan paska". Minä olin viime kaudella sen muun vaihtoehdon kannattaja ja sitten nuo makikset ja oukat luulevat olkinukke kädessään heilutellen minun pitävän Karhuseen nähden Pekka Rinnettäkin kakkosmaalivahtina. Sitten moisten päätelmien vuoksi pahoittavat mielensä tai vain yrittävät vittuilla puhumatta välttämättä itse asiasta yhtään mitään.Viime kaudella ainakin itse pidin vielä liian kokemattomana ottamaan sen ykköstorjujan paikan. Hän ei ollut vielä osoittanut kykenevänsä kantamaan sitä vastuuta. Nyt opettavainen vuosi takana vierailla mailla ja hyvä treenikausi alla.
Kuuselan veto meni helpon oloisesti, oliko sitten maskia niin paljon, en tilannetta toiseen päähän hallia ihan niin hyvin nähnyt. Sen sijaan tuo neljäs maali ei mennyt missään nimessä Backlundin piikkiin, kyseessähän oli pompusta puolittaisella kääntölaukauksella lyöty jääpallotyylinen sutaisu, joka meni hirveällä munkilla roikku-ropelina sisään. Tasan ei menneet onnenlahjat eilisessä pelissä, vaikka Blues voittonsa ansaitsikin.Backlundin taakse meni taas eilen yksi aivan liian helppo, kun hän imuroi sisään Niko Niemisen vippauksen pienestä kulmasta. Samoin oli aivan torjuttavissa Kristian Kuuselan viivakuti. Backlundiin vain ei voi luottaa.
Unohdit sen, että voittavassa joukkueessa ja organisaatiossa on helppo jopa TT:n loistaa. Joukkueesta organisaatioon saakka kaikki tietävät paikkansa ja puhaltavat yhteen hiileen.JYPillä on parempi maalivahtivalmennus, se nyt on ihan ensimmäinen lähtökohta. Tarkista on saatu siellä kaikki mehut jo nyt irti ja samalla pelitapakin tukee edelleen maalivahteja paljon. Prosentit näyttävät hyvältä noiden kahden tekijän kautta.
Tää on aika hyvin sanottu. Samoilla linjoilla. (no, itse kyllä luotan/toivon että Backlund tulee vielä kauden mittaan ottamaan isot saappaat)Kärpillä on kaksi kakkosvahtia. TT olisi ollut vain yksi sellainen lisää, sillä Kärpät tarvii ehdottomasti ykkösvahdin. Yksikään hallilla heiluvista ei ole sellainen.
Tarkki on huimassa vireessä, mutta kuinka paljon siitä on Tarkin ansiota ja kuinka paljon JYPin pelisysteemin?
Itseä hieman ihmetyttää kritiikki Kärppien maalivahtiosastoon. Tämä puoli on kuitenkin ainoa osa rosterissa joka on paperilla kova. Backlund on laadukas veskari,hyvät meriitit, hyvä viime kausi yms. Tämä kausi ei ole vielä (montako peliä pelattu?) toiminut, mutta so what?
Kärpät teki mielestäni virheen siinä, että ei palkannut Tarkkia seuraan tälle kaudelle.
Tällä hetkellä loistavat ja varmat kassarit. Uskon, että kauden mittaan liigan kuumimmat molarit löytyvät Oulusta. Valmennusjohto voi mielestäni huoletta laittaa kumman vain pelaamaan.