Kyllä tässä mielestäni on ihan merkittävä projekti menossa kansallisella tasolla. Se minkälaista bisnestä se poikii jää nähtäväksi. Kaupunkihan ei yritystoimintaa itse luo vaan vaan yrittää luoda edellytyksiä sille. Tässä tietenkin JYPillä on mahdollisuudet olla mukana kun on varmaan alueen suurin yleisötapahtuman järjestäjä.Kuinkahan paljon ja millä joukolla tuon yhteydessä on kartoitettu potentiaalista bisnestä? Kivahan se on julistaa liikuntapääkaupunkia, mutta miten ja paljonko se tuo kaupunkiin ihmisiä, yrityksiä ja sitä kautta rahaa?
Ei ole helppo rasti, mutta varmaan kourallinen sateentekijöitä tuossa voisi onnistuakin, jos on tarpeeksi intohimoa.
Se minua kärjistäen rassaa meidän kylässä, että juttua riittää, mutta vähän uskalletaan tehdä tai kokeilla. Ja jos satut olemaan paikallinen yritys, niin vielä vähemmän.
Kannattaa lukaista tämä businessjyväskylän juttu aiheesta. Siinä on mielestäni hyvin kerrottu alueen suunnitelmia.
Hippos - Kaupunkikehitysalustat
Valmistuessaan Hippos on Pohjoismaiden merkittävin liikunnan, urheilun ja huippu-urheilun, terveyden edistämisen sekä hyvinvoinnin ja tapahtumien keskus.www.businessjyvaskyla.fi
Itse olen erittäin luottavainen että JYP todella pääsee toimimaan ehkä koko Suomen parhaassa ympäristössä kun homma valmistuu. Miettikää mikä etu esimerkiksi harjoittelun kannalta tässä tulee olemaan kun homma valmistuu. Siellä tulee olemaan niin paljon urheilu osaamista samalla tontilla että liekö missään koko Euroopassa on samanlaista konseptia.
Viimeksi muokattu: