. Kyse taitaa olla vain ideologiasta, joka yritetään verhota "veronmaksajan hyödyksi". Ihanan populistista.
Hyvä kirjoitus ja monelta osin täysin samaa mieltä, mutta tämä kalskahtaa sitten siltä ideologiselta populismilta ja onhan siinä syöttö lapaan maalin eteen, mutta ei pidä hämääntyä.
Paikallispolitiikkaa en nykyään enää juuri tunne siellä suunnalla, mutta käsitykseni on, ettei taida olla minkään poliittisen ryhmän agenda kampittaa hanketta nurin, vai olenko väärässä? Myöskin käsitykseni on , että kolmikon poliittisessa siivessä ei ole olemassa enemmistöä kampituksen puolesta ja jos olisi, enemmistö tulisi julkisuuteen taatusti laajemmin.
Indivisualisteja siis tämä herrakerho, eivätkä edusta käsittääkseni viiteryhmäänsä lainkaan.
Se on selvä ja ymmärrettävä asia, että eri päädyn poliittisilla entiteeteillä kaikilla on näkemys - ja painopiste - eroja suhtautumisessaan yhteisten ja yksityisten varojen sotkeentumiseen keskenään ja se on ihan hyvä, että näin. Minun ymmärtääkseni, mikäli olen tulkinnut tutkimustietoa oikein, on itseasiassa iso merkitys sillä miten nämä asiat infran ja bisneksen kanssa on viisasta niin jakautua, kuin tangenteeratakin. Oma keskustelunsa sitten on siinä, mikä kaikki kuuluu infraan ja mikä ei. Tilanne, jossa päädytään veronmaksajien kantamaan yritysvastuun velat ja riski, mutta tuotot yrityksille ei ole kansantaloudellisesti terve, eikä kannatettava noin karkeasti viilaten.
Juuri tämän vuoksi, kun niin selvästi tuo itämaan tietäjä kolmikko on ulkona kaikilta poliittisilta kentiltä se pakosti saa pohtimaan eri oletuksia missionsa syistä. Hupaisasti pikku kaljassa, kuten minä edellisessä viestissäni, mutta voi sitä tietty pohtia fiksumminkin. Valtava katkeruus pitää olla jossain noiden herrojen takamuksessa ja aikanaan minulla oli ihan liikunnan harrastajana mahdollisuus seurata näiden herrojen puuhia kun kylässä asuin ja elin nuoreen aikuisuuteen asti. Ainoaankaan noista ei minulla ollut syytä olla yhteyksissä, eikä tuntea millään tavoin, mutta kaksi tuosta kolmikosta tiesin ja kohtasin aikoinaan liikunnan yhteydessä, vaikka missään tekemisissä sen enempää en ollutkaan. Silti ainakaan minun siellä ollessani ei tapahtunut mitään, mikä selittäisi tai oikeuttasi moiseen katkeruuteen, sitä en sitten sitten tiedä mitä kuvioita lähtöni jälkeen on syntynyt. Tourula nyt kaupunkipoliittisena perseilynä on tietty vertaansa vailla valtakunnallisestikin, mutta siinäkin kärsijänä olivat talonsa ja tonttinsa omistavat omakotiasujat, eikä suinkaan laitavasemmiston airueet, joten tästäkään ei voi käsittää syntyneen mitään niin syvää vihaa, että sitä vuosikymmenetkään ei hälvennä.
Kaikesta huolimatta ja huolehtijoita huojentaen, uskallan panna 100% sen puolesta, että nuo kolme eivät määräänsä enempää pysty kapuloita hankeen rattaisiin aikaan saamaan, heillä ei ole minkäänlaista poliittista tai taloudellista selkärankaa edistää asiaansa, joten valitukset menee hylsynä ja joita voidaan vielä käsitellä nopeutetusti ihan perustellusti. Ainoa, mikä voisi tuon kolmikon kieroilua tukea, olisi joku niin iso kusetus valmistelun jossain vaiheessa, etten moiseen voi uskoa edes niin paljon, kuin siihen, että JYP pelaa kauden päätteeksi finaalissa ja siihen en usko lainkaan.