Jyväskylään uusi halli, mutta miten?

• 748 727
  • 4 863
Itse valittajaan olen törmännyt jonkin verran twitterissä/X:ssä ja hänestä tullut kuva Keski-Suomen versiona salolaisesta "Uimahalli-Jaanasta"- Näkemykset kärjekkäitä ja erikoisia ja usein aika kaukana sen puolueen kannoista, jonka listoilla ollut ehehdolla.
Tämä uimahalli-Jaana on muuten entisiä Jyväskylän jaanoja

Edit: ettei kenenkään tarvitse suotta googlailla niin kyseessä siis Jaana Haapasalo (vas/kom)

Viimeksi muokattu:

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Se on ihan sama mitä siinä lakanassa lukee, niin kaikillehan se ei kelpaa. Hyvä, että edes jotain tehdään ja ilmaistaan mielipidettä, enempää en ota kantaa. Eteenpäin.

Joo, mua on vähän jäänyt mietityttämään se, että onko nyt kommentoijat ihan perille asti miettineet asiaa? Jotenkin on tuntu, että tuo lakana on mielletty JYPin mielipiteeksi ja siten joksikin viralliseksi keskustelun osaksi, kun se todellisuudessa on ns. kansan syvien rivien vitutuksen esiin tuonti. Jos tuo lisää tämän päivin ihailijalaumaa, niin eihän se ole merkittävä asia kuitenkaan. Ns. paskajaakot kokoontuu aina sinne missä paska on sakeinta, se on maailman laki, joskus läikkyy yli äyräiden ja joskus porisee aikansa ja jähmettyy historiaksi.

Tahtoo siis sanoa, että tavan kadunmiehen mielen ilmauskin kuuluu yhtäpitävästi asiaan tyylittömin fraasein, kuin muidenkin osallisten kaatuilu suuntaan jos toiseen. Eihän tuo lakana minkäänlaisin tekstein koskaan olisi mitään voinut muuttaa, saati edes luoda ilmapiiriä, jossa valitukset olisi vedetty pois, miksi siis sordiinon kaipailua. Poliitikot ja muut silmän tekevät joutuu menemään kieli keskellä suuta ja ihan syystä, mutta kansan kuuluu sanoa vitutuksensa ääneen ja voimallisinkin sanoin, ei heidän tarvitse äänestäjiä ja diilintekoja miettiä, kansa on kansaa, eikä ääniä tarvitse kalastella koskaan.

müller

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Itse en välttämättä olisi haistattelulakanaa tehnyt, mutta toisaalta enpä tehnyt mitään lakanaa, asiallista saatika asiatonta, joten mitäpä minä siitä valittamaan, miten toiset ovat päättäneet mielipiteensä asian suhteen ilmaista. Jos olisin halunnut, että hallilla näkyy asiallinen tifo asiaan liittyen, niin olisin itse osallistunut kyseisen tifon tekemiseen. Loppupeleistä ihan hyvä vain, että jotkut siellä mieltään julkisesti osoittivat, eivätkä vain pura turhautumistaan jossain netin keskustelupalstalla.

Hurraa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Argumentit, Avtomobilist, FCV, Happee, JyP, Lohi
Tästä olen eri mieltä, sillä minä ainakin sanoudun irti tuosta haistattelusta koska minun pitää pystyä seistä sanoman takana. Haistattelun kohdalla en vain pysty seisomaan.
Kyllä meillä sama suosikkijoukkue on. JYPin kannattajia olemme, sinä ja minä, eli me.

Rostislav

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ottamatta kantaa tifon sisältöön, niin kohde oli ainakin löytänyt siitä itsensä (vaikkei nimeä mainittu) ja tehnyt klassisen, eli antanut sille itse lisänäkyvyyttä. Jonkinlainen reaktio siis, mutta tuskin muuta vaikutusta.

Sitä en ymmärrä miksi joku kansiareena olisi parempi vaihtoehto kuin nykyisen paikan ja infran hyödyntäminen? Ellei sitten havitella Tampereeksi Tampereen tilalle. Voisi ajatella, että muissa vaihtoehdoissa hintalappu on vielä kovempi ja rahoitus niihinkin pitää joka tapauksessa jostain kaapia.

Aikamoista meininkiä kyllä ko. varavaltuutetulla - ”Jyväskylän unelmat sirpaleiksi”, ”Hippos-himmeli” ja ”Seppäsen suuri puhallus” ovat kuin populistin viestintäoppaasta, samoin kuin henkilökohtaiset viittaukset Könttään tms. ikään kuin kaikkien pitäisi tietää kenestä on kyse. Touhu ei ole ehkä ihan terveellä pohjalla.

Huikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp Jyväskylä, Detroit Red Wings, Tre Kronor
Ei pitänyt alentua sinne kohteen tasolle ja kuitenkin niin tehtiin ja hiukan alle.

Lapsellista. Sivistymätöntä.

Haistatelkaa ja öyhötelkää keskenänne.
Pitää olla aika yksinkertainen, jos luulee että tällä oli mitään muuta kuin negatiivinen vaikutus siihen mitä halutaan.

Mitäs seuraavaksi? Laitetaanko koirankakkaa postilaatikkoon ja juostaan kulman taakse tupakalle? Eikun sitähän joku ehdottikin täällä.

En tiedä kuka oli tekstin idean takana, mutta kannattaisi miettiä vähän mitä tuli tehtyä.

Olkaa eri mieltä. Ihan vapaasti.

Hurraa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Argumentit, Avtomobilist, FCV, Happee, JyP, Lohi
Ei pitänyt alentua sinne kohteen tasolle ja kuitenkin niin tehtiin ja hiukan alle.

Lapsellista. Sivistymätöntä.

Pitää olla aika yksinkertainen, jos luulee että tällä oli mitään muuta kuin negatiivinen vaikutus siihen mitä halutaan.

Mitäs seuraavaksi? Laitetaanko koirankakkaa postilaatikkoon ja juostaan kulman taakse tupakalle? Eikun sitähän joku ehdottikin täällä.

En tiedä kuka oli tekstin idean takana, mutta kannattaisi miettiä vähän mitä tuli tehtyä.

Olkaa eri mieltä. Ihan vapaasti.
Niin tosiaan, eilen tuli takkiin pelissä. Kyllä se minuakin harmittaa.

Pottakameli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
En itsekään oikein enää jaksa suoraan haistatella kellekään, mutta en tiedä missä haavemaailmassa elät, kun jaksat jauhaa vaikutuksista tilanteeseen.

Tilanteeseen ei ole voinut vaikuttaa pitkään aikaan, joten siinä mielessä ymmärrän tuollaisen viimeisen huutelun. Mitään vaikutusta sillä ei ole tähän tilanteeseen, mutta ehkä joillekin tuli parempi olo.

Ei se minustakaan fiksua ole mutta ymmärrän tilanteen. Ymmärrän, mutten ole samaa mieltä.

Ja vaikka kerrot että kaikella on hintansa, niin ei se ihan aina näin ole.

Tilanne valituksen suhteen on ihan selkeä, se ei tule katoamaan.

Huikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp Jyväskylä, Detroit Red Wings, Tre Kronor
Niin tosiaan, eilen tuli takkiin pelissä. Kyllä se minuakin harmittaa.
Jos minä nyt vaikka haistattelisin tähän vastaukseksi, niin vaikuttaisinko älykkäältä?

Kiuru

Jäsen
Suosikkijoukkue
1897 & Pimeä Aitio
Jos minä nyt vaikka haistattelisin tähän vastaukseksi, niin vaikuttaisinko älykkäältä?
Et välttämättä, mutta toisaalta pahanolon rauhallisen purkamisen ymmärtää. Nykyään toki pahanolon purkamiseen myös olemassa ns. raivohuoneita joissa voi tuhota tavaraa vapaasti.

Suosikkijoukkue
JYP
Harmi, kun kukaan Jatkoajassa ei tajunnut ovelista ovelimpaa juonta. Ensinnäkin hallista olisi kannattanut tehdä valitus heti ensimmäisessä mahdollisessa hetkessä. Sen jälkeen olisi pitänyt julistaa suureen ääneen, että valitus on nyt tehty. Se olisi hillinnyt muita valittamasta. Valitusajan täytyttyä olisi sitten ilmoittanut, että hihhih, pilailua vain ja vetänyt valituksen pois.

Tuli mieleen tästä jutusta, jonka mukaan Päivin valitus jää ainoaksi.

Tach

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Harmi, kun kukaan Jatkoajassa ei tajunnut ovelista ovelimpaa juonta. Ensinnäkin hallista olisi kannattanut tehdä valitus heti ensimmäisessä mahdollisessa hetkessä. Sen jälkeen olisi pitänyt julistaa suureen ääneen, että valitus on nyt tehty. Se olisi hillinnyt muita valittamasta. Valitusajan täytyttyä olisi sitten ilmoittanut, että hihhih, pilailua vain ja vetänyt valituksen pois.

Tuli mieleen tästä jutusta, jonka mukaan Päivin valitus jää ainoaksi.

Ai hemmetti, tuo olisi ollut 200 ÄO peliliike. Laitetaan muistiin ens kierrosta varten.

Pitkävedossa tänään

Päivän pelit:

• 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
K-Espoo vs JYP
  • 1.92
  • 4.55
  • 3.60
Apua pelaamisen hallintaan pelaamaltilla.fi
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy